در این دوران کرونایی چگونه شبیه به یک فرد درونگرا باشیم!

5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در این دوران کرونایی چگونه شبیه به یک فرد درونگرا باشیم! +جزییات
09 شهریور 1399 08:00
1

کرونا دنیا را تغییر داده است و همه جهانیان مجبور به زندگی در قرنطینه اجباری شده‌اند، اما آیا این دنیای ناشناخته برای همه اینگونه است؟ خب پاسخ منفی است، شاید بشود گفت که این دنیا شبیه به دنیای درونگرایان است و استفاده از تجربه آن‌ها برای گذراندن بهتر قرنطینه و استفاده بهینه از زمان‌های خود بهترین گزینه ممکن است. پس همراه ما در لست سکند باشید تا یینیم درونگرایان چطور دنیایی دارند.

افراد درونگرا لزوما افرادی ساکت نیستند و اینطور نیست که از رفتن به یک رویداد یا مهمانی خجالت بکشند، آن‌ها خیلی راحت دوست پیدا می‌کنند، و ممکن است به سفری چند روزه بروند و در یک برنامه تور نیز شرکت کنند.

loudest_mind-1024x684.jpg

اما خب شاید نیاز باشد چند روز در هفته، مدتی از روز را برای خودشان خلوت کنند و برنامه آرامی بصورت شخصی برای خود تنظیم کنند. پس از این برنامه آرامبخش آن‌ها باردیگر به معاشرت با دوستان می‌پردازند، یا ممکن است پس از سفری چند روزه مدتی را تنها در آپارتمانشان بمانند و پس از مدتی به محل کار خود باز گردند.

خب پس به نظر می‌رسد یادگیری مهارت‌های آن‌ها بتواند تا حدود زیادی به همه افراد جهان کمک کند، چرا که در حال حاضر همگی شرایطی شبیه به هم داریم و در خانه قرنطینه شده‌ایم. پس چطور شبیه درونگراها باشیم. حتما با یادگیری این مهارت‌ها هیجان زده می‌شوید و از زمانی که برای انجام پروژه‌های عقب افتاده و یا مطالعه فهرست کتاب‌های مورد علاقه بدست آورده‌اید راضی خواهید بود.

​​​​​​شاید هم شما علاقه دارید پخت نان را تجربه کنید یا فهرستی از فیلم‌های مورد علاقه را برای خود در نظر گرفته‌اید. بله اگر فعالیت‌های درون خانه را متنوع کنید، خسته نمی‌شوید، مشهور است که فقط افراد خسته کننده و یکنواخت خسته می‌شوند، پس سعی کنید فعال باشید. با این وجود آیا باز هم یک هفته کرونایی به اندازه یک عمر می‌گذرد؟!

راز درون‌گرایی؛ می‌توانید در جمعیت تنها باشید!

20151006165136-introvert-reading-books-.jpg

​​​​​​​​سعی کنید با نرم افزارهایی همزمان در گروه‌های دوستان حضور داشته باشید و حتی بصورت دسته جمعی بازی کنید یا فیلم ببینید! حتی افراد درونگرا نیز ممکن است درمواجهه با دوستانشان احساس سردرگمی کمتری داشته باشند.

بیشتر بنویسید یا بپزید!

​​​​​​​​برای زمانی که با دوستانتان در ارتباط نیستید، پخت و پز شاید یکی از آرامترین راه‌ها برای گذراندن وقت باشد. از پخت نان تا استفاده از دستورالعمل‌های هیجان انگیز غذایی سراسر جهان هرکدام می‌توانند سرگرمی مفیدی باشد. نوشتن نیز یکی دیگر از راه‌ها است، الان بهترین فرصت است که اگر چیزی در ذهن دارید شروع به نوشتن کنید. مثلا خاطرات شما شاید بهترین موضوع برای شروع باشد، حتی خاطرات سفرهای گذشته نیز می‌تواند موضوع جذابی باشد، اینطور نیست؟ اگر علاقه داشتید می‌توانید خاطرات سفر خود را پس از نوشتن برای ما در لست سکند نیز بفرستید، ما نیز در این رابطه فکری نو در سر داریم، تا به شما برای فعالیت‌های جدید کمک کنیم.

از فکر‌های جدید خودتان نترسید!

introvert.jpg

آیا تا به حال با گربه هایتان صحبت کرده‌اید؟! وقتی بیدار می‌شوید و آن‌ها را می‌بینید که به شما زل زده‌اند! می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید. ​​ مهم‌تر از همه، مهم است که به یاد داشته باشید که تنهایی در مورد تنها بودن فیزیکی نیست، بلکه بیشتر در مورد احساس تنهایی است. بنابراین فراموش نکنید که برون گرایی و درون گرایی را بررسی کنید.

 

منبع:  afar.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی