دالخانی، جنگل پنهان شده در مه رامسر!

4.5
از 17 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دالان بهشتی که شما را در خود اسیر می کند! +تصاویر
07 تیر 1399 08:00
1

معرفی جنگل دالخانی

در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر، یکی از زیباترین جنگل های ایران قرار گرفته است. جنگلی نیمه کوهستانی که در ارتفاعات کوهستان البرز و در جاده ییلاقی جنت رودبار قرار گرفته است. غلظت مهی که در جنگل دالخانی وجود دارد به اندازه ای بالاست که بیشتر آن را شبیه به یک تابلو در بوم نقاشی کرده است.

دالخانی، جنگل پنهان شده در مه رامسر

عکس از سپیده محمدی

 جنگل فاصله‌ی بسیار کمی از دریا در حدود ۱۰ کیلومتردارد و منظره ای بی نظیر از دریا را برایتان رقم خواهد زد. این همه زیبایی و بکر بودن وسوسه تان می کند تا شب را در این جنگل بکر اقامت کنید و در آغوش طبیعت بمانیدو هوای تازه تنفس کنید اما این کار را پیشنهاد نمی‎کنیم چراکه حیوانات مختلفی همانند شغال در این منطقه وجود دارند و مجبورید با حشرات مختلف اوقات خود را تلخ کنید.  

دالخانی، جنگل پنهان شده در مه رامسر

عکس از سپیده محمدی

جغرافیای جنگل دالخانی

ارتفاع جنگل بکر و زیبای دالخانی از سطح دریا ۸۰۰ متر است، محور این جنگل از ابتدای جاده میرزا کوچک خان شروع می  شود و در ادامه ی این مسیر به ییلاق های زیبایی مثل گلین می رسید. خروجی این جنگل در جاده ی رامسر به تنکابن قرار دارد و از مسیرهای مختلفی می توانید به این جنگل برسید که شاید بهترین مسیر به خصوص از کسی که از شهر دیگری به این منطقه می خواهد برود، مسیری باشد که از سمت رامسر به آن منتهی می شود، چون سر راست ترین مسیر است.

دالخانی، جنگل پنهان شده در مه رامسر

عکس از سپیده محمدی

 برای رسیدن به دالخانی باید بعد از اینکه به شهر رامسر رسیدید به جاده رامسر به تنکابن وارد شوید، بعد از طی مسافتی ۷ کیلومتری به سه راهی جنت رودبار می رسید و بعد از طی مسافتی حدود ۲۲ کیلومتر هم به جنگل دالخانی خواهید رسید.

دالخانی، جنگل پنهان شده در مه رامسر

عکس از سپیده محمدی

هوای این جنگل در تمام فصل ها معتدل و البته در زمستان سرد است. به همین دلیل حتی اگر در فصل تابستان به آن جا بروید نیازی به کولر نخواهید داشت. اگر هم تصمیم گرفتید در زمستان به جنگل دالخانی سفر کنید حتما لباس و پوشش گرم همراهتان ببرید.

دالخانی، جنگل پنهان شده در مه رامسر

عکس از امیر

 

 

امیدواریم بتوانید پس از بحران کرونا، به این منطقه‌ی بهشتی سری بزنید و نفس تازه کنید.