موزه ای برای شناسایی این اشیاء رمزآلود از مردم کمک خواسته!

3.9
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
برای شناسایی این اشیای رمزآلود به کمک شما احتیاج داریم! +تصاویر
01 شهریور 1399 07:00
0

موزه صنعت و دانش در منچستر انگلستان از مردم کمک گرفته تا برخی از اشیاء رمزآلود این موزه را به کمک آن‌ها شناسایی کند. حال دولت طبق یک فراخوان از مردم خواسته که اگر اطلاعاتی در این زمینه‌دارند، به آن‌ها کمک کنند.

موزه ای برای شناسایی این اشیاء رمزآلود از مردم کمک خواسته!

یکی از اشیاء مرموز

گروه موزه دانش نماینده سازمان‌هایی در منچستر، یورک، بردفورد و البته لندن است. محل قبلی آن‌ها در لندن، وست کنسینگتون کاملاً به مرکز موزه ملی در لیفی ویلتشایر منتقل‌شده است. این پروژه که چیزی فراتر از در جعبه کردن اشیاء است، از سال 2018 و با همکاری 50 نفر در حال انجام است.

Brainiacs -Assemble2.jpg

کاربرد این شی چیست؟ دسته‌کوک هم‌زمان با به کار افتادن دنده‌ها شروع به چرخیدن می‌کند. سوراخ‌هایی به شکل دایره در بالای دستگاه به لوله‌ای در پایین دستگاه متصل شده‌اند!

این مجموعه شامل صدها و هزاران شیء است که برخی از آن‌ها را نمی‌توان به‌درستی شناسایی کرد. حتی دانش کارشناسان، آماتورها، عتیقه شناسان و هرکسی که به‌صورت آنلاین با تیم تحقیقاتی در ارتباط است،  نیز به‌جایی ختم نشده است.

Brainiacs -Assemble3.jpg

یکی دیگر از اشیاء مرموز. چیزی شبیه به یک دوک نخ ریسی

بنا به گفته‌های جسیکا بردفورد از موزه دانش: کار جابجایی شبیه به پروژه جابجایی یک‌خانه بزرگ است اما کمی هیجان‌انگیزتر، ما با اشیایی در ارتباطیم که جزء آثار ملی محسوب می‌شود، اشیایی که داستان‌های باورنکردنی زیادی برای نقل کردن دارند. چه داستانی می‌تواند در پشت یک وسیله مکانیکی باشد که دارای پدال، بازو و دنده است، یا ظرفی شیشه‌ای با فنری حلزونی شکل در وسط آن؟

Brainiacs -Assemble4.jpg

نوعی لامپ؟ یکی از اشیاء عجیب موزه ملی

چه چیزی باعث شده که فهرست نگاران کارکرد این دستگاه‌ها را یادداشت نکرده باشند؟

ابی ویلسون در وبلاگ موزه صنعت و دانش چنین نوشت: این‌یک خطای انسانی است و بیشتر یک مسئله تاریخی محسوب می‌شود. بروز چنین مشکلی به زمانی بازمی‌گردد که فهرست نگاران دانش مربوط به این اشیاء و نحوه کارکرد آن‌ها را در ذهن خود نگه می‌داشتند و آن‌ها را جایی ثبت نمی‌کردند، زیرا فکر می‌کردند که مسئله مهمی نیست. ندانستن نوع کارکرد این دستگاه‌ها واقعاً عذاب‌آور است، زیرا ما اشیایی را در اختیارداریم که چیزی از آن‌ها نمی‌دانیم و این‌ها هیچ کاربردی برای محققان ندارند.

Brainiacs -Assemble5.jpg

ورقه‌های مستطیلی از شیشه مات که در یک جعبه چوبی مستطیلی قرار دارد. روی جعبه حروف M.A.P.S و OPALS نوشته‌شده است.

مرجع اسامی این اشیاء را مجموعه ولکام گروه نامیده‌اند که توسط سرهنری ولکام ایجادشده. او کسی است که دستگاه تصفیه هوا را وارد انگلیس کرد. گاردین این دستگاه را شیء ای فلزی در یک جعبه ابریشمی تشریح کرده که احتمالاً متعلق به پاپ لئوی سیزدهم بوده است. در این میان شیء عجیب دیگری نیز وجود دارد که شبیه به ملاقه است که روی یک دسته قرارگرفته است. علاقه به آلات موسیقی کسی که این دستگاه را وقف کرده باعث پرواز تخیل موزه‌داران شده است. با مجموعه‌ای که او در اختیار داشته، امروز شاهد اشیایی هستیم که شاید یک یا دونفر در جهان آن‌ها را دیده باشند.

Brainiacs -Assemble6.jpg

این شیء برای چه‌کاری استفاده می‌شده است؟ اشیا عجیب موزه

تیم تحقیقاتی با همکاری یکدیگر پی به برخی حقایق موجود در این اشیاءها برده‌اند. به نوشته گاردین، یک ساعت چینی در این میان وجود دارد که دارای یک مرکز کوچک و صفحه فلزی است که باعث سردرگمی کارشناسان شده است. در این ساعت بغرنج رازی پنهان است که باعث تهییج کارشناسان شده، شاید این ساعت فقط برای یک دوره زمانی مشخص کاربرد داشته است. گفته می‌شود که این‌گونه ساعت‌ها توسط افراد خاصی در مراسم‌های مذهبی گوناگون استفاده می‌شده است.

Brainiacs -Assemble7.jpg

نوعی پتک چوبی.

مرکز کلکسیون ملی در سال 2023 افتتاح خواهد شد. گروه‌های بسیاری کلکسیون‌های خود را به‌صورت آنلاین عرضه کرده‌اند، و بدین ترتیب افراد می‌توانند بدون خارج شدن از خانه انکطی یک تور مجازی از این کلکسیون‌ها دیدن کنند.

ابی ویلسون می‌گوید: موضوع قابل‌توجه درباره این بخش از موزه این است که بسیاری از افراد به‌صورت داوطلبانه در تلاش برای حل داستان این اشیاء رازآلود هستند. حضور مردم نقش مهمی در پر کردن فاصله علمی این کلکسیون ملی ایفا می‌کند.

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.