اس‌اس کوتوپاکسی که در مثلث برمودا ناپدیدشده بود، بعد از 95 سال پیدا شد!

4.2
از 68 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
یکی از گمشدگان عجیب مثلث برمودا پس از 95 سال پیدا شد! +تصاویر
13 مهر 1399 07:00
8

مثلث برمودا یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی و پیدا کردن کشتی‌های غرق‌ شده است و مایکل بارنت (Michael Barnette)، زیست‌شناس دریایی عضو سرویس ملی ماهیگیری باهمکاری اداره ملی اقیانوس و جوی، پانزده سال است که مشغول غواصی در یک کشتی خاص است. پس از تحقیقات و تجزیه ‌و تحلیل بیشتر در مورد سیگنال وضعیت اضطراری، بارنت و تیم او نتیجه گرفتند که  کشتی خرس شکسته (Bear Wreck) درواقع همان کوتوپاکسی (Cotopaxi) است که در این مطلب قرار است بیشتر با این کشف تازه آشنا شویم.

اس‌اس کوتوپاکسی که در مثلث برمودا ناپدیدشده بود، بعد از 95 سال پیدا شد!

او سرانجام توانست ثابت کند که این کشتی همان اس‌اس کوتوپاکسی ازدست‌رفته است که در سال 1926 ناپدید شد. این لاشه کشتی در حدود سی‌وپنج مایل دورتر از سنت‌آگوستین، فلوریدا، بر کف اقیانوس نشسته‌ است و تعدادی از غواصان که تاریخچه‌ آن را نمی‌دانستند از این کشتی بازدید کرده و نام آن را کشتی خرس شکسته گذاشتند.

حس ششم بارنت به او می‌گفت که این کشتی کوتوپاکسی است اما قادر به اثبات آن نبود زیرا هیچ ناقوس یا علائم مشخصی برای تأیید مبدأ کشتی وجود نداشت.

اس‌اس کوتوپاکسی که در مثلث برمودا ناپدیدشده بود، بعد از 95 سال پیدا شد!

او برای پیدا کردن سوابق حمل‌ونقل به‌طور گسترده تحقیق کرد و سوابق پرونده‌های دادخواهی توسط بستگان کشته‌شدگان،  سوابق بیمه و هر اطلاعات دیگری که می‌توانست را پیدا کرد. وی همچنین توانست نقشه‌های اولیه کوتوپاکسی که در کمک به شناسایی لاشه کشتی بسیار ارزشمند بودند را به دست آورد.

چاک مید (Chuck Meide)، مدیر برنامه باستان‌شناسی دریایی و بارنت، به بررسی کشتی و تطبیق آن با نقشه کوتوپاکسی پرداختند و درنهایت متوجه شدند جای دیگ بخار درست است. اس‌اس کوتوپاکسی یک ناو فله‌بر شرکت ناوگان اضطراری برای هیئت حمل‌ونقل ایالات‌متحده تحت برنامه کشتی‌سازی اضطراری جنگ جهانی اول بود.

این کشتی در ایكورز، میشیگان توسط شركت مهندسی گریت لیكز (Great Lakes) ساخته شد و در تاریخ 15 نوامبر 1918 راه‌اندازی شد و نام آن از آتش‌فشان كوتوپاكسی در اكوادور گرفته شد. این کشتی از بندر چارلستون در کارولینای جنوبی ایالات‌متحده آمریکا محموله زغال‌سنگی را به مقصد هاوانا در کوبا حمل می‌کرده است که هرگز به مقصد نرسید.

طولی نکشید که رسانه‌ها به ماجرای مقصر پنداری "نفرین مرموز" مثلث برمودا پرداختند. استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور نیز در یکی از فیلم‌های خود به نام برخورد نزدیک از نوع سوم در سال 1977، به آن پرداخته است.

در سال 2015 شخصی شایعه‌ای مبنی بر اینکه کوتوپاکسی یک کشتی ارواح است و توسط گارد ساحلی کوبا اسیر شده است را به راه انداخت. بارنت چنان ناراحت شد که ویدئویی را به‌صورت آنلاین منتشر کرد و به مردم گفت کوتوپاکسی واقعی در انتهای اقیانوس نزدیک فلوریدا است.

خبرنگاران از کانال ساینس (Science Channel) با او تماس گرفتند تا برای ساخت یک مستند گویای حقیقت در مورد کشتی باهم همکاری کنند.

اس‌اس کوتوپاکسی که در مثلث برمودا ناپدیدشده بود، بعد از 95 سال پیدا شد!

اسرار دریاها

اسرار کشتی غرق ‌شده به ما می‌گوید که ایالات‌ متحده پس از جنگ جهانی اول فروش کشتی‌ها را آغاز کرده است. کوتوپاکسی توسط تولیدکنندگان زغال‌سنگ کلینچ فیلد (Clinchfield) خریداری شد و توسط بخش زغال‌سنگ شرکت ناوبری کلینچ فیلد اداره می‌شد. این کشتی چند سال قبل به دلیل مشکلات موتور در راستای کرانه در آمریکای جنوبی به گل نشست. اما پس از بازیابی و تعمیر دوباره به دریا بازگردانده شد.

بعد از اینکه کشتی گم شد، روسای بزرگ در کلینچ فیلد آب‌وهوا را مقصر دانستند، اما ملوانی که قبل از سفر برای بررسی روکش‌های دریچه به آنجا فرستاده ‌شده ‌بود، گزارش داد که آن‌ها در وضعیت نامناسبی قرار دارند و برزنت‌هایی که معمولاً در زیرپوشش دریچه یافت می‌شوند، از بین رفته‌اند.

کشتی به‌هرحال حرکت کرد. شهادت ملوانان باعث شد که بستگان افراد گمشده دلیلی برای شکایت از کلینچ فیلد پیدا کنند، اما هیچ‌یک از پرونده‌های قضایی موفق نشدند و عدالت به هیچ‌کس نرسید.

حقیقت این است که کوتوپاکسی در اثر طوفان غرق شد و به دلیل کار نکردن روکش دریچه‌ها به زیر امواج فرورفت.

این کشتی درست در خارج از مثلث برمودا قرار داشت اما قرار دادن آن در داخل مثلث خبر بسیار جالب‌تری بود. غواص دیگری که چندین سال بود در لاشه کشتی کوتوپاکسی غواصی می‌کرد و چیزی از تاریخچه و حتی نام کشتی نمی‌دانست، چند چیز از کشتی را به‌عنوان یادگاری جمع کرده بود. یکی از قطعاتی که وی جمع کرد دریچه برنجی بود که روی آن حروف SV حک‌ شده بود.

 به نظر شما مثلث برمودا و داستان‌هایی که درباره‌اش گفته می‌شود حقیقت دارد؟

اگر این مطلب براتون جالب بوده حتما پست "10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید!" و "کشف راز مثلث برمودا به دست دانشمندان"  را هم بخونید و ویدئوی زیر را هم ببینید :

بازماندگان از راز مثلت برمودا می گویند!.jpg

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.