دریاچه بی نظیر کیو، سفر به طبیعت در قلب شهر خرم آباد

4.9
از 27 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دریاچه بی نظیر کیو، سفر به طبیعت در قلب شهر خرم آباد
28 آبان 1399 08:00
20

 در خرم آباد دریاچه زیبایی قرار دارد که جذابیت و لطافت خاصی را برای منطقه به وجود آورده است. دریاچه کیو یکی از پر بازدیدترین جاذبه های خرم آباد است و گردشگران زیادی در سفر به این شهر از آن بازدید می کنند. آب تمیز، آب و هوای خوب و چشم اندازهای محصور کننده آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر تبدیل کرده است.

خرم آباد

 آب دریاچه کیو، از چشمه تامین می شود و جایی در قلب شهر خرم آباد قرار دارد. این دریاچه ی طبیعی درست در بین شلوغی های شهر است و همین دسترسی خوب گردشگران زیادی را به این محل می کشاند. از این نظر دریاچه کیو را باید رکورد دار بدانیم چون تنها دریاچه ی ایران است که در بافت شهری شکل گرفته است.

دریاچه خرم آباد

دریاچه کیو عمقی بین ۳ تا ۷ متر دارد و ۷ هکتار از این منطقه را در بردارد که تفرجگاهی خوش و آب و هوای به حساب می آید. در فصل های خاصی از سال پرندگان زیادی این دریاچه را برای مهاجرت انتخاب می کنند و حال و هوایی متفاوت را برای دریاچه به وجود می آوردند. پرندگانی که به آغوش طبیعت این دریاچه پناه آورده اند و اینجا را به محل مناسبی برای تماشای پرندگان بومی تبدیل کرده اند. یکی از معروف ترین گونه های پرندان مهاجر این دریاچه اگرت ها هستند که نوع خاصی از لک لک ها به شمار می روند.

دریاچه کیو

معنی کیو در گویش لری سراو کیاو شناخته می شود. واژه کیاو در لری خرم‌آبادی به معنی کبود رنگ و آبی به کار می رود و دلیل استفاده از آن برای نام دریاچه، آب زلال و عمیقی است که به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود. شهربازی نسبتا کوچکی در محوطه دریاچه وجود دارد که برای گذراندن اوقات فراغت بسیار مناسب است.

دریاچه کیو

دریاچه خرم آباد

دریاچه کیو

دریاچه کیو