جاهای دیدنی خرم آباد؛ جاذبه هایی از طبیعت و تاریخ + عکس و قیمت

4.4
از 64 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در خرم آباد چه جاهایی را باید دید؟
06 فروردین 1402 09:00
4

جاهای دیدنی خرم آباد لرستان از آنچه تصور می‌کنید، زیباتر و متنوع‌تر هستند. از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا شاهکارهای طبیعت، در این شهر زیبا گردهم آمدند تا آن را به یکی از مهم‌ترین مقاصد برای سفرهای تابستانی و نوروزی تبدیل کنند. شاید بتوان گفت خرم آباد یکی از شهرهایی است که سفر به آن، بهترین تجربه را برای ایرانگردان رقم می‌زند. این شهر مانند نامش سرسبز و خرم است. معمولا تورهای نوروزی لرستان، به مقصد خرم آباد برگزار می‌شوند و مسافران در ایان شهر اقامت دارند.

بنابراین، چه با تور سفر کنید و چه به صورت شخصی، بهتر است درباره جاذبه های گردشگری خرم آباد اطلاعات لازم را به دست آورید تا در زمان برنامه‌ریزی برای بازدید از آن‌ها، دچار مشکل نشوید. ما در این مطلب از بلاگ لست‌سکند قصد داریم این کار را برای شما ساده‌تر کنیم و مجموعه‌ای از اطلاعات مفید را در مورد دیدنی های خرم آباد، در اختیارتان قرار دهیم.

جاذبه‌های تاریخی خرم آباد

خرم آباد یکی از شهرهای مهم دوره ساسانیان است و از این رو در سراسر آن می‌توان آثاری را از آن دوره مشاهده کرد. اگر به جاذبه‌های تاریخی، بناهای باستانی و آثار به جا مانده از دوران گذشته علاقه دارید، سفر به خرم آباد می‌تواند تجربه خوبی را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه این آثار تاریخی و باستانی را معرفی کرده‌ایم. 

قلعه فلک الافلاک

خرم آباد را با نام قلعه فلک الافلاک می‌شناسند. این جاذبه مهم و محبوب خرم آباد که با نام‌های دژ شاپور یا قلعه دوازده برجی هم شناخته می‌شود، در واقع جلوه‌ای از تاریخ کهن این شهر است. این قلعه از دوران ایران باستان به یادگار مانده و در مرکز شهر خرم آباد واقع شده است. به دلیل آب‌و‌هوای مناسب و وجود چشمه‌ها، رودها و طبیعت سرسبز، خرم آباد در تمام دوران تاریخ، مورد توجه پادشاهان قرار می‌گرفت.

قلعه فلک الافلاک محل زندگی بسیاری از حکمرانان حکومت‌های مختلف مانند ساسانیان، آل بویه، صفویان و قاجاریان بود. این قلعه، برفراز تپه‌ای باستانی قرار دارد و قدمتش به دوران ساسانیان بازمی‌گردد. مصالح به‌کار رفته در این قلعه، سنگ، آجر، خشت و آهک و گچ است. فلک‌الافلاک اکنون خانه موزه‌های باستان‌شناسی و مردم‌شناسی خرم آباد است و به عنوان یک اثر مهم در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.معمولا در تور داخلی خرم آباد از این جاذبه مهم بازدید می‌کنند.

  • آدرس قلعه فلک‌الافلاک: استان لرستان، خرم آباد، خیابان دوازده برجی (خیابان امام)
  • ساعت کاری قلعه فلک‌الافلاک: 8:00 صبح تا 7:00 بعدازظهر
  • هزینه ورودی قلعه فلک‌الافلاک: برای گردشگران ایرانی 9 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 80 هزار تومان و برای بازدید از هر کدام از موزها مبلغی جداگانه دریافت می‌شود.
     

موقعیت قلعه فلک‌الافلاک

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad.jpg
قلعه فلک الافلاک از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

مناره آجری

مناره آجری یکی از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان است که از لحاظ تاریخی قدمت بسیاری دارد و یک یادگاری از قرن چهارم هجری قمری محسوب می‌شود. این مناره در منطقه شهر قدیمی شاپورخواست خرم آباد قرار دارد و بنای استوانه‌ای شکلی است که روی سنگی مکعبی ساخته شده است. طبق روایات، این مناره مربوط به دوران حکومت دیلمان است و در گذشته بلندتر از بنای کنونی بوده و بر اثر فرسایش تحلیل رفته است. نمای این مناره آجری است و ارتفاعش 30 متر محاسبه می‌شود. 99 پله موجود در این مناره، شما را به مرتفع‌ترین نقطه آن می‌رساند که از آن نقطه چشم‌انداز بسیار زیبایی به شهر خواهید داشت. مناره آجری هم یکی از جاذبه های خرم آباد است که در فهرست آثار ملی ایران دیده می‌شود. 

  • آدرس مناره آجری: لرستان، خرم آباد، محله قاضی آباد، پارک شقایق
  • ساعت کاری مناره آجری: 24 ساعته
  • هزینه ورودی مناره آجری: رایگان

موقعیت مناره آجری

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 2.jpg
مناره آجری خرم آباد

پل شاپوری (پل شکسته)

پل شاپوری خرم آباد متعلق به دوره ساسانیان و یکی از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان است. این پل که با نام طاق پیل اشکه‌سه نیز شناخته می‌شود، یک پل سنگی است که در ضلع جنوبی قلعه فلک‌الافلاک قرار دارد. با اینکه از نظر گردشگری به این پل توجه کمی شده، اما هنوز هم 5 چشمه طاق از حدود 28 چشمه طاق آن باقی مانده است. سنگ، ملاط گچ و ساروج از مصالحی هستند که در ساخت این پل استفاده شده است. در ساخت چشمه طاق‌ها نیز قلوه سنگ‌‌های رودخانه به کاربرده شده‌اند. این پل، یکی دیگر از جاذبه های خرم آباد است که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

  • آدرس پل شاپوری: لرستان، خرم آباد، ضلع جنوبی قلعه فلک افلاک، جنوب شهر خرم آباد
  • ساعت کاری پل شاپوری: 24 ساعته
  • هزینه ورودی پل شاپوری: رایگان

موقعیت پل شاپوری

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 9.jpg
پل شاپوری از جاذبه های خرم آباد

گرداب سنگی

گرداب سنگی یکی از جاذبه های تاریخی و مهم شهر خرم آباد است که قدمتش به دوران ساسانی بازمی‌گردد. این بنا که از سنگ و ساروج ساخته شده است، آب خارج شده از چشمه را ذخیره کرده و از طریق کانال به تمام نقاط شهر منتقل می‌کرد. در حقیقت، یک چشمه درون این گرداب قرار دارد و در فصل زمستان آن را پر از آب می‌کند. گرداب سنگی یکی از زیباترین جاذبه های خرم آباد به شمار می‌آید که در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. 

  • آدرس گرداب سنگی: استان لرستان، خرم آباد، خیابان 17 شهریور، میدان تختی
  • ساعت کاری گرداب سنگی: 24 ساعته
  • هزینه ورودی گرداب سنگی: رایگان

موقعیت گرداب سنگی

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 888.jpg
گرداب سنگی از مکان های دیدنی خرم آباد

آسیاب گبری

یکی دیگر از بناهای تاریخی و جاذبه های خرم آباد، آسیاب گبری است که قدمتش به دوره ساسانیان بازمی‌گردد. این بنا مستطیل شکل است و از مصالحی چون سنگ‌، ساروج و قلوه سنگ ساخته شده است. این سازه تا دوران قاجار با کاربری اصلی استفاده میشده است. اکنون به دلیل آسیب‌هایی که طی زمان به آن وارد شده، مرمت شده است. این آسیاب تاریخی در محله حسین آباد، در یک محوطه مسکونی در بخش جنوب شهر خرم آباد قرار دارد. آسیاب گبری از جمله جاهای دیدنی خرم آباد لرستان است که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

  • آدرس آسیاب گبری: لرستان، خرم آباد، محله پشته حسین آباد، خیابان طیب، چهارراه طیب
  • ساعت کاری آسیاب گبری: 24 ساعته
  • هزینه ورودی آسیاب گبری: رایگان

 

موقعیت آسیاب گبری

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 18.jpg
آسیاب گبری از جاهای دیدنی خرم آباد

سنگ نوشته خرم آباد

سنگ نوشته خرم آباد یادگاری دوران سلجوقی است. این سازه که کاملا سنگی است، ارتفاعی حدود 3.5 متر دارد و روی آن قوانین و اوامر پادشاه زمان به دو خط کوفی و فارسی در چهار سطر درج شده است. این سنگ‌نوشته اکنون در پرترددترین قسمت شهر قرار دارد که در گذشته نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. عملکرد این سنگ‌نوشته مانند روزنامه یا تابلوی اعلانات بوده و جهت اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این سازه باستانی اکنون از جاذبه های خرم آباد است که در لیست فهرست آثار ملی ثبت شده است. 

  • آدرس سنگ نوشته خرم آباد:  لرستان، خرم آباد، جاده اندیمشک خرم آباد، بعد از خیابان 20
  • ساعت کاری سنگ نوشته خرم آباد: 24 ساعته 
  • هزینه ورودی سنگ نوشته خرم آباد: رایگان

موقعیت سنگ‌نوشته خرم آباد

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 456.jpg
سنگ نوشته خرم آباد از جاذبه های خرم آباد

پل صفوی خرم آباد

پل صفوی خرم آباد یا به زبان محلی پل گپ (به معنای بزرگ) سازه‌ای مربوط به دوران صفوی است. این پل که هنوز هم پابرجا و محل عبور‌و‌مرور است، روی رودخانه خرم آباد قرار دارد و در گذشته نیز اهمیت فراوانی برای شهر داشت. پل صفوی در طی این سال‌ها آسیب چندانی ندیده و هنوز هم به عنوان یک پل مهم برای عبور خودروها محسوب می‌شود. نام پل گپ یا پل صفوی خرم آباد در فهرست آثر ملی ایران نیز دیده می‌شود.

  • آدرس پل صفوی خرم آباد: لرستان، خرم آباد، خیابان مجاهدین اسلام
  • ساعت کاری پل صفوی خرم آباد: ۲۴ ساعته
  • هزینه بازدیدپل صفوی خرم آباد: رایگان

 

موقعیت پل صفوی خرم آباد

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 158.jpg
پل صفوی خرم آباد

خانه آخوند ابو

خانه آخوند ابو متعلق به شخصی به نام میرزا محسن قاضی بود که او را با لقب قاضی‌القضات می‌شناختند. قدمت این خانه تاریخی که اکنون از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان است، به دوران قاجار و پهلوی می‌رسد. خانه‌ای بزرگ با نمایی آجری و حیاطی باصفا که وسطش یک حوض آبی با فواره‌ای زیبا وجود دارد. این خانه به دو بخش زمستانه و تابستانه تقسیم می‌‌شود که هر کدام معماری متفاوتی دارند. این خانه همچنین چشم‌اندازی زیبا به قلعه فلک‌الافلاک دارد. امروزه خانه آخوند ابو تغییر کاربری داده و به موزه صنایع دستی تبدیل شده است.

  • آدرس خانه آخوند ابو: لرستان، خرم آباد، خیابان امام، دوازده برجی، روبروی قلعه فلک الافلاک، خانه جهانگرد (آخوند ابو)
  • ساعت کاری خانه آخوند ابو: ساعت 9:00 تا 14:00
  • هزینه ورودی خانه آخوند ابو: 5000 تومان

 

موقعیت خانه آخوند ابو

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 225.jpg
خانه آخوند ابو از دیدنی های خرم آباد

بازار طلا خرم آباد

بازار سنتی طلا در خرم آباد با پیشینه تاریخی غنی خود، یکی از بهترین جاهای دیدنی خرم آباد لرستان محسوب می‌شود که در سال 1301 شمسی توسط میرزا رضا ساخته شد. این بنا در ابتدا یک کاروانسرا برای استراحت کاروان‌های عبوری بود، اما بعدها تغییر کاربری داد و به محلی برای داد و ستد طلا تبدیل شد. معماری این بازار به دوران قاجار تعلق دارد و از بازارهای تاریخی ایران است. بازار خرم آباد به صورت شمالی جنوبی ساخته شده که در هر دو طرف در ورودی برای سهولت رفت‌و‌آمد وجود دارد. در این بازار اجناسی همچون طلا و جواهرات به فروش می‌رسد.

  • آدرس بازار سنتی طلا خرم آباد: لرستان، خرم آباد، تقاطع خیابان حافظ و فردوسی
  • ساعت کاری بازار سنتی طلا خرم آباد: 9:00 صبح تا 8:00 بعدازظهر

موقعیت بازار قدیمی طلا خرم آباد

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 252.jpg
بازار طلای خرم آباد

حمام گپ خرم آباد

حمام گپ خرم آباد یک بنای تاریخی متعلق به دوره صفوی است. در گویش مردمان خرم آباد کلمه گپ به معنای بزرگ است. شاید بتوان دلیل نامگذاری این حمام را گپ‌و‌گفت‌های داخل آن نیز دانست. این حمام تاریخی که اکنون از جاذبه های خرم آباد است، طی زمان آسیب کمی دیده و بارها مرمت و بازسازی شده است و حتی جزئیات آن نیز سالم باقی مانده‌اند. حمام گپ شامل بخش‌های متعددی مانند سربینه، گرمخانه و... است و اکنون در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. در این مجموعه دیدنی یک دمنوشخانه،یک کافی شاپ، و یک رستوران نیز وجود دارد.

  • آدرس حمام گپ خرم آباد: لرستان، خرم آباد، خیابان حافظ، نبش میدان گپ، جنب مسجد توتونچی، بازار سنتی، مجموعه تاریخی حمام گپ خرم آباد
  • ساعت بازدید حمام گپ خرم آباد: 11:00 صبح تا 10:00 شب 
  • هزینه بازدید حمام گپ خرم آباد: رایگان

موقعیت حمام گپ

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 45.jpg
حمام گپ از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

جاذبه‌های طبیعی خرم آباد

خرم آباد در جایی قرار گرفته که به بهشت آبشارها مشهور است. در فاصله چند کیلومتری از شهر خرم آباد، می‌توانید زیباترین طبیعت ایران را بیابید. این شهر به دلیل آب‌وهوای خوب و طبیعت سرسبز، خرم آباد نامیده شد. در ادامه ،مکان های دیدنی خرم آباد از نظر طبیعت را بررسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که این جاذبه‌ها محدود به شهر خرم آباد و فاصله بسیار نزدیک به آن است. عمده جاذبه های طبیعی که معروف هستند، در فاصله طولانی‌تری قرار گرفته‌اند که در مطلبی جداگانه به آن می‌پردازیم. اگر با تور طبیعت گردی خرم آباد همراه شوید، احتمال دارد از این جاذبه‌ها بازدید کنید.

دریاچه کیو

دریاچه کیو یک دریاچه خودجوش و فصلی در خرم آباد است. مساحت این دریاچه که در شمال‌غرب شهر قرار دارد، هفت هکتار و عمقش بین 3 تا 7 متر است. با اینکه این دریاچه درون شهری است، اما زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر و آبزیان متنوع به‌شمار می‌آید. در زبان خرم آباد، «کیو» به معنی آبی و کبود است که اشاره به رنگ دریاچه دارد. آب دریاچه کیو از آب چشمه سراب کیو تامین می‌شود و وجود امکانات رفاهی مانند مهمانسرای جهانگردی و شهربازی، آن را به یکی از جاذبه های گردشگری خرم آباد تبدیل کرده است.

  • آدرس دریاچه کیو: استان لرستان، خرم آباد، بلوار جام جم
  • ساعت کاری دریاچه کیو: 24 ساعته
  • هزینه ورودی دریاچه کیو: رایگان

موقعیت دریاچه کیو خرم آباد

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 5.jpg
دریاچه کیو از بهترین دیدنی های خرم آباد

غار کنجی

غار کنجی از اسرارآمیزترین جاهای دیدنی خرم آباد لرستان است که قدمتش به دوران پیش از باستان بازمی‌گردد. بر اساس باورها، در حدود هزاران سال پیش انسان‌ها از این غار به عنوان خانه و سرپناه استفاده می‌کردند. این غار دیدنی بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ را به سمت خود می‌کشاند. غار کنجی در جنوب شرقی خرم آباد واقع شده و جزو آثار طبیعی و تاریخی ایران است. افرادی که قصد غارنوردی در غار کنجی را دارند باید حتما به صورت گروهی و با راهنما این کار را انجام دهند، زیرا درون غار مملو از حیوانات است. 

  • آدرس غار کنجی: لرستان، خرم آباد ۴ کیلومتری جنوب خرم آباد
  • ساعت بازدید غار کنجی: ۲۴ ساعته
  • هزینه بازدید از غار کنجی: رایگان

 

موقعیت غار کنجی خرم آباد

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 99.jpg
غار کنجی از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

بقعه‌ها و جاذبه‌های مذهبی خرم آباد

اماکن مذهبی گاهی با تاریخ ادغام شده و جاذبه‌های ارزشمندی را به وجود می‌آورند. خرم آباد هم مثل همه شهرهای ایران، اماکن مذهبی و آرامگاه‌های متعددی دارد که برخی از آن‌ها از محبوبیت زیادی میان بومیان و گردشگران برخوردار است. در ادامه، بعضی از این جاذبه‌ها را معرفی خواهیم کرد.

بقعه بابا طاهر خرم آباد

آرامگاه بابا طاهر در خرم آباد یک بنای تاریخی است که قدمتش به دوران خوارزمشاهیان می‎رسد. این مقبره نزدیک به قلعه فلک‌الافلاک و در محله‌ای با نام درباوطاهر واقع شده است و گنبدی کوچک با نمایی آجری دارد. تنها تزئینات آن را می‌توان در قسمت سر در ورودی با آجرهای مشبک دید. این آرامگاه مربوط به بابا طاهر عریان همدانی نیست، بلکه به فردی تعلق دارد که به او بابا طاهر می‌گفتند. کلمه بابا میان خرم آبادی‌ها به فردی اتلاق می‌شود که اهل حق باشد. این اثر نیز به عنوان یکی از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان، در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • آدرس مقبره بابا طاهر خرم آباد: لرستان، خرم آباد، خیابان امام خمینی، خیابان فردوسی
  • ساعت کاری مقبره بابا طاهر خرم آباد: 8:00 صبح تا 13:00 و 15:00 تا 22:00، جمعه‌ها تعطیل
  • هزینه ورودی مقبره بابا طاهر خرم آباد: رایگان

موقعیت مقبره بابا طاهر خرم آباد

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 29.jpg
آرامگاه بابا طاهر از جاذبه های گردشگری خرم آباد

مسجد جامع خرم آباد

مسجد جامع خرم آباد به دستور یکی از اتابکان لر در تاریخ 941 هجری شمسی بنا شد. این مسجد که طی دوره‌های مختلف مانند صفویان مرمت و بازسازی شد، در دوره پهلوی ویران و روی ویرانه‌هایش مسجد جدیدی ساخته شد. اما سه سنگ نوشته مربوط به دوران صفوی هنوز هم در این مسجد وجود دارد. مسجد جامع خرم آباد، اکنون یک ایوان و یک شبستان دارد و از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان محسوب می‌شود.

  • آدرس مسجد جامع خرم آباد: لرستان، خرم آباد، خیابان دوازده برجی به سمت سبزه میدان
  • ساعت کاری مسجد جامع خرم آباد: 24 ساعته
  • هزینه ورودی مسجد جامع خرم آباد: رایگان

 

 موقعیت مسجد جامع خرم آباد

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 56.jpg

مسجد جامع خرم آباد

امام‌زاده زید بن علی 

امام‌زاده زید بن علی از جاذبه‌ های گردشگری خرم آباد و از اماکن مذهبی این شهر است و در بازار قدیمی خرم آباد قرار دارد. بنای اولیه این امام‌زاده در سال 404 هجری شمسی در زمان آل حسنویه ساخته شد و مرمتش در سال 1307 هجری انجام شد. این مقبره، به دلیل نزدیکی به بازار، میان مردم خرم آباد، محبوبیت بسیاری دارد.

  • آدرس امام‌زاده زید بن علی: خرم آباد، خیابان امام (ره)، دوازده برجی، بازار روز
  • ساعت کاری امام‌زاده زید بن علی: 24 ساعته
  • هزینه ورودی امام‌زاده زید بن علی: رایگان

موقعیت امام‌زاده زید بن علی

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 868.jpg
بقعه امام‌زاده زید بن علی از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

جاهای تفریحی خرم آباد

اگر بعد از بازدید جاهای تاریخی خرم آباد کمی هوس تفریح کردید و به‌دنبال جایی بودید که بتوانید برای ساعاتی همراه با خانواده در آن سرگرم شوید، باید اطلاعاتی از جاهای تفریحی خرم آباد به‌دست بیاورید تا بتوانید برنامه‌ریزی خوبی برای سفرتان داشته باشید. در ادامه، برخی از جاهای تفریحی خرم آباد را معرفی خواهیم کرد.

بام خرم آباد

بام‌ها، زیباترین نقاط یک شهر از نظر چشم‌انداز هستند. معمولا مرتفع‌ترین بخش هر شهر که مشرف به آن است، به‌عنوان بام شهر میان مردم شهرت پیدا می‌کند. بام خرم آباد، با چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر، یکی از جاهای تفریحی خرم آباد محسوب می‌شود. مهمترین جاذبه شهر خرم آباد یعنی فلک‌الافلاک نیز از فراز این منطقه دیده می‌شود. کوه بلند مدبه به بام خرم آباد معروف است و در ابتدا فاقد فضای سبز بود؛ اما اکنون با کاشت درخت و افزایش فضای سبز و امکانات رفاهی مانند فضای استراحت، کافه و رستوران، بسیاری از گردشگران در مدت اقامتشان، تمایل به بازدید از آن را دارند.

  • آدرس بام خرم آباد: لرستان، خرم آباد، شرق شهر خرم آباد،بالای کوه مدبه
  • ساعت بازدید از بام خرم آباد: 24 ساعته
  • هزینه ورودی بام خرم آباد: رایگان 

 

موقعیت بام خرم آباد

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 45.jpg

بام خرم آباد از جاهای تفریحی خرم آباد

رصدخانه کاسین خرم آباد

رصدخانه کاسین یکی از جاهای تفریحی خرم آباد است که در بام این شهر و بالای کوه مدبه قرار دارد. این رصدخانه در سال 1393 تاسیس شد و در آن زمان لقب مدرن‌ترین رصدخانه خاورمیانه را از آن خود کرد. این رصدخانه به صورت تخصصی فعالیت نمی‌کند و به همین دلیل تمام افراد از کودکان تا بزرگسالان می‌توانند وارد آن شوند و از دنیای ستارگان و کهکشان‌ها لذت ببرند. فعالیت‌های مختلفی در این رصدخانه انجام می‌شود که برای ساعاتی گردشگران این شهر را سرگرم کند. اجزای تشکیل دهنده این رصدخانه گنبد الکترومکانیکی، تلسکوپ رویت هلال، تلسکوپ ثبت داده‌های خورشیدی، دوربین و مانیتورهای نمایشی، رستوران گردان، کافی‌شاپ، سایت فناوری رباتیک، آسمان‌نما، سالن تئاتر و همایش است. اگر به علم نجوم علاقه‌مندید، این رصدخانه می‌تواند یک مکان تفریحی عالی برای شما باشد.

  • آدرس رصدخانه کاسین: خرم آباد، خیابان شریعتی، بام شهر خرم آباد
  • ساعت کاری رصد خانه کاسین: 19:30 تا 00:00
  • هزینه ورودی رصدخانه کاسین: 80000 تومان برای یک برنامه سه بخشی شامل (آمفی تئاتر نجومی، آسمان‌نما، رصد با تلسکوپ)

موقعیت رصدخانه کاسین

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad 74.jpg
رصدخانه کاسین، از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان

پارک زیبا کنار خرم آباد

پارک زیباکنار خرم آباد در نزدیکی دریاچه کیو و رودخانه خرم رود، یکی از جاهای دیدنی خرم آباد لرستان برای کسانی است که به طبیعت و زیبایی‌هایش علاقه دارند. آب‌و‌هوای این پارک به دلیل وزیدن باد از سمت کوه و دریاچه، همیشه مطبوع است و به گردشگران این امکان را می‌دهد که از سفر خود نهایت لذت را ببرند. این پارک در حدود 10 سال است که احداث شده و در آن امکاناتی مانند دریاچه مصنوعی با ماهی‌های گوناگون، مراکز تفریحی و رفاهی، رستوران و کافه وجود دارد. 

  • آدرس پارک زیباکنار خرم آباد: لرستان، خرم آباد، بلوار زیبا کنار
  • ساعت کاری پارک زیباکنار خرم آباد: 24 ساعته
  • هزینه ورودی پارک زیباکنار خرم آباد: رایگان

 

موقعیت پارک زیباکنار خرم آباد

lastsecond.ir-Tourist-attractions-of-khoramabad288.jpg
پارک زیبا کنار از بهترین دیدنی های خرم آباد

 سخن آخر

خرم آباد شهری برای تمام سلیقه‌ها است. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در این شهر زیبا، آنقدر متنوع‌اند که شاید برای بازدید از تمام آن‌ها در یک سفر کوتاه، فرصت کافی نداشته باشید، اما با توجه به اطلاعاتی که در این مطلب به دست آوردید، می‌توانید نسبت به زمان اقامتتان در این شهر، انتخاب و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

به طور کلی استان لرستان بهشت آبشارها و دیدنی‌های طبیعی است اما در این مقاله سعی بر این داشتیم که جاهای دیدنی خرم آباد لرستان که در خود شهر یا فاصله کمی از شهر قرار دارند را معرفی کنیم. اگر شما هم تجربه سفر به این شهر زیبا را داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه‌تان را در اختیار ما بگذارید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!