بدترین تله‌ های گردشگری در هر ایالت امریکا (قسمت اول)

4.3
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مراقب باشید در این تله‌های گردشگری نیفتید! + تصاویر
21 خرداد 1400 09:00
0

گردشگران ایالات متحده، چه شهروندانی باشند که قصد گشت و گذار در کشور خود را دارند و چه افرادی از دیگر کشورهای دیگر که می‌خواهند از مکان‌های دیدنی آمریکا دیدن کنند، در هر صورت مطمئناً می‌خواهند از سفر خود نهایت استفاده را ببرند.

درسراسر ایالات متحده، مکان‌های توریستی افسانه‌ای دیده می‌شود که همه باید آنها را ببینند، اما برخی مکان‌های دیگر وجود دارند که فقط به‌عنوان تله‌های گردشگری مأیوس‌کننده شناخته می‌شوند. برخی از این تله‌ها، فقط برای کسب درآمد درست شده‌اند، برخی دیگر کاملاً عجیب و غریب هستند. اما با هر هدفی درست شده باشند، باید به هر قیمتی شده از آنها دوری کنید!

در این مقاله‌ی دو قسمتی، 50تله گردشگری را به شما معرفی می‌کنیم که با پرهیز از آنها در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنید و البته که تصمیم خردمندانه‌ای هم هست.

  1. آلاباما: خیابان ماریا گروتو

این شهر مینیاتوری توسط برادر جوزف (که نام پیشین او مایکل زوتل بود) -یک راهب تارک دنیا و ژنده‌پوش- از سیمان و زباله ساخته شد. این دهکده کوچک را «اورشلیم کوچک» می‌خوانند که 125 مجسمه کوچک مذهبی، غارها و مکان‌های مقدس است.

درواقع این مکان مقدس چهار هکتاری، غیرعادی و گیج‌کننده است؛ شاید بهتر است به‌جای ماریا گروتو به سرزمین لوگو (لوگولند) بروید.

2.jpg 

 

  1. آلاسکا: قطب شمال

آیا واقعاً راه به این دور و درازی را آمده‌اید تا به یکی از زیباترین، دست‌نخورده‌ترین، وحشی‌ترین و بکرترین ایالات وارد شوید اما یک دهکده کریسمسی جعلی را ببینید؟

به‌علاوه، این قطب شمال جعلی در زمستان یخ می‌زند اما تابستان‌ها واقعاً گرم است و ازدحام پشه‌ها بیش از هرچیز آزاردهنده می‌شود.

 3.jpg

  1. آریزونا: چهارگوشه

مطمئناً اینکه در جایی باشید که هم در نیومکزیکو باشید و هم در کلرادو و هم یوتا و هم آریزونا، اتفاق جالبی به‌نظر می‌رسد. اما این نقطه، جایی است که شما خود را وسط جایی نخواهید دید، دور از هر چیز و هر کس، در وسط بیابانی خشک؛ و تنها چیزی که می‌توانید داشته باشید یک عکس با لبخند است. بدتر اینکه، این نقطه فقط یک دایره شبیه به دیسک برنجی است که گفته می‌شود حدود 55متر از نقطه تقاطع واقعی فاصله دارد.

 4.jpg

  1. آرکانساس: پارک ایالتی گودال الماس

این پارک تنها منبع الماس طبیعی در ایالات متحده بوده که ورود به آن برای عموم آزاد است؛ گرچه حفاری برای کشف الماس، ایده‌ جالبی به‌نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که پارک گودال الماس از سال 1906 باز بوده و حالا تبدیل به یک مزرعه تماماً شخم زده شده است. بنابراین شانس پیدا کردن الماس در این پارک، بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسد.

 5.jpg

  1. کالیفرنیا: پیاده‌روی مشاهیر هالیوود

 پیاده‌رو ی مشاهیر هالیوود یکی از بزرگترین نقاط موردتوجه گردشگران و بازدیدکنندگان کالیفرنیا تبدیل شده است. متأسفانه ستاره‌هایی که افراد مشهور به آنها افتخار می‌کنند در پیاده‌روهای کثیف و شلوغ بدون توجه مجریان خیابان، محاصره شده و هیچگونه ارزش بازدیدی ندارد.

 6.jpg

  1. کلورادو: موزه و قبر بوفالو بیل

اینجا گور یکی از مشهورترین کابوهای جهان، شکارچی چیره‌دست و یک شومن برجسته است. اما یک قبر به‌هرحال فقط یک قبر است.

به‌علاوه موزه و گور بوفالو بیل در سال 1921 افتتاح شد و از آن زمان تا به‌حال تغییر چندانی نداشته است.

7.jpg 

  1. کونکتیکوت: فروشگاه نوستالژی واید بیل

مردم از سراسر کشور می‌آیند و در کنار این جاده عجیب و غریب و یادگار فرهنگ عامه توقف می‌کنند. معروفیت اینجا به خاطر خانه ترسناک «جک در جعبه» است که گفته می‌شود بزرگترین نوع این خانه جهان است. کابینت‌های این فروشگاه اسرارآمیز، چیزهای عجیب و غریب و اسرارآمیز در خود جای داده‌اند اما کمی شبیه به بازار کهنه فروشان است.

 8.jpg

  1. دلاوار: پیاده‌روی ساحلی رهوبوث

پیاده‌روی ساحلی رهوبوث چندان فنی نیست اما مطمئناٌ بسیار شلوغ و پرجمعیت است. این پیاده‌رو را به‌دلیل جمعیت بالای گردشگرانی که برای تهیه اشیای کوچک تزئینی آمده‌اند، می‌شناسند. پیدا کردن محل پارک در این پیاده‌رو کار بسیار سختی است و گردشگران از قیمت بالای اجناس هم شکایت دارند. در کل این پیاده‌رو را محلی متوسط یا حتی کمتر از متوسط برای گردشگری می‌دانند.

 9.jpg

  1. فلوریدا: اپکات

از بین چهار پارک دیزنی در دریاچه بوینا ویستای فلوریدا، اپکات به‌وضوح خسته‌کننده‌ترین آنهاست. مگر آنکه دانشجوی دانشگاه باشید و بخواهید کافه‌های سراسر دنیا را تجربه کنید و کافه اپکات هم یکی از آنها باشد. البته با وجود هزینه‌های صدها دلاری اپکات، این پارک را اصلاً توصیه نمی‌کنیم.

در این پارک، اسطوره‌های داستانی از هر کشور و فرهنگی، اندک است و کودکان با بسیاری از شخصیت‌های داستانی این پارک ارتباط برقرار نمی‌کنند و درواقع از حضورشان در اپکات ناامید و خسته می‌شوند.

10.jpg 

  1. جورجیا: دنیای کوکاکولا

این جاذبه عظیم گردشگری در وسط آتلانتا، سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارد. مهمانان می‌توانند نحوه ریخته شدن نوشابه‌ها در بطری را ببینند، با خرس قطعی معروف این محل عکس یادگاری بگیرند و چندین نوع نوشیدنی از شرکت‌های مختلف تولیدی را امتحان کنند.

بلیط‌های این مکان چندان گران نیستند؛ برای بزرگسالان 17دلار و برای کودکان 13دلار. اما بودن در میان این جمعیت انبوه و تحمل صف‌های طولانی برای گذر از  میان بطری‌هایی که فقط جنبه تبلیغات گسترده را دارند، کار احمقانه‌ای به‌نظر می‌رسد.

11.jpg 

  1. هاوایی: ساحل وایکیکی

وایکیکی باتوجه به ذهن گردشگران طراحی شده است و مجموعه‌ای از هتل‌های لوکس، فروشگاه‌های گران‌قیمت و رستوران‌های زنجیره‌ای است که در کنار ساحلی شلوغ قرار دارد. اینجا چیزی شبیه به دیگر مناطق آمریکا به نظر می‌رسد و نمی‌تواند نماینده جزیره‌ای بهشتی و حیرت‌انگیز مثل سواحل استوایی و هاوایی باشد.

12.jpg 

  1. آیداهو: حفره‌های ماه

درحالی که نام این منطقه، منظره‌ای سوررئال و غریب را در ذهن تداعی می‌کند، اما واقعیت چیزی که می‌بینیم کاملاً با نامش مطابقت ندارد.

اگرچه اینجا منطقه‌ای زیباست اما فقط برای 10دقیقه برایتان جالب می‌ماند. مگر شما چقدر می‌توانید وقت خود را صرف دیدن سنگ‌های آتشفشانی اوگلینگ بکنید؟

حفره‌های ملی تاریخی و حفاظت شده ماه، آیداهو

 13.jpg

  1. ایلینوی: یک کیلومتر شکوه در شیکاگو

ما مطمئن نیستیم که خیابانی با چند مغازه و رستوران، چیز باشکوهی باشد؛ اما حالا که تا اینجا آمده ایم، به آن سلام می‌کنیم!

14.jpg 

  1. ایندیانا: سالن قهرمانان NCAA

با بازدید از یادگارهای کمی شگفت‌آور در ساختمانی که به‌شدت نیاز به نوسازی دارد، در کمتر از 30 دقیقه به دانش‌آموزان ورزشکار ادای احترام کنید و از موزه خارج شوید. اگر می‌خواهید درباره بسکتبالیست‌های ایندیانا اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است به 50کیلومتری شرق این بنا بروید، و در قلعه جدید از تالار مشاهیر بستکبال ایندیانا بازدید کنید.

15.jpg 

  1. آیووا: زادگاه آینده کاپیتان جیمز تی‌کریک

از اقصی نقاط جهان، با سختی فراوان حرکت می‌کنید و خود را به این شهر کوچک در ایالت آیووا می‌رسانید تا در محوطه حیاط خلوت، پشت یک خانه کوچک، نگاهی به یک سنگ یادبود بیندازید: زادگاه آینده کاپیتان جیمز تی‌کرک 22.2228مارس!

حالا می‌بینید که این سفر و بازدید نامعقول به‌نظر می‌رسد. «استار تریک» یک افسانه است. اما برای اینکه با حقیقت دردناک آن بیشتر آشنا شوید، بهتر است بدانید این لوح یادبود، فقط یک اقدام عجیب از طرف شهردار شهر تریکی بود تا با «استار تریک» خواندن این شهر، نام شهر کوچکش را به سر زبان‌ها بیاندازد: «کاپیتان جیمز تی‌کریک در این شهر به‌دنیا خواهد آمد»! بعدها با خود گفت چرا اسم شهر «ریورساید» نباشد؟ بعد تابلویی در وسط شهر نصب و اعلام کرد که اینجا زادگاه آینده تی‌کریک است و بقیه چیزهایی که مردم می‌گویند، تاریخ (یا آینده) است.

16.jpg 

  1. کانزاس: بزرگترین توپ ریسمانی در جهان

این فقط یک توپ از جنس طناب و کلاف است.

17.jpg 

       17. کنتاکی: رویارویی با کشتی

این کشتی در اندازه‌ای واقعی و پارکی با محوریت داستان‌های انجیل، به‌تازگی در ویلیاماستاون شهر کنتاکی ساخته شده است. این محوطه یک زیپ لاین هم دارد و نمی‌دانیم پارک داستان‌های انجیلی چرا باید زیپ لاین داشته باشد؟

اینکه داستان این پارک، یکی از زیباترین و معروف‌ترین داستان‌های کتاب مقدس است، تله نیست. اما قیمت‌های عجیب آن است که باید شما را به فکر کردن وادار کند؛ بلیط برای هر بزرگسال 40دلار و برای هر کودک 28دلار. به‌علاوه زیپ لاین حداقل 50دلار هزینه دارد.

18.jpg 

  1. لویزیانا: خیابان بوربن

نیواورلئان یک شهر زیبا و تاریخی و پر از فرهنگ است اما خیابان بوربون به‌خوبی اینهمه زیبایی را نشان نمی‌دهد. درواقع این خیابان، مثل شهر کنکون در تعطیلات بهاری است. تابلوهای نئونی که کافه‌های ارزان و بی‌کیفیت را تبلیغ می‌کنند و خیابانی که پر است از افراد مست که ممکن است مزاحم شما بشوند.

بهتر است به کافه‌ای بروید که موسیقی و نوشیدنی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهند و کمی با فرهنگ محلی مردم منطقه آشنا بشوید.

19.jpg 

  1. ماین: صحرای ماین

این قطعه زمین، علی‌رقم شکل ظاهری‌اش، درواقع کویر نیست. این زمین خالی، گل و لای یخچالی است که دورادور آن را هزاران درخت کاج بومی ماین احاطه کرده است. مردم می‌توانند به یک پدیده طبیعی که وسط نیوانگلند بیابان ایجاد کرده، احمقانه خیره بشوند. اما تصورش سخت است که این منطقه با داشتن شترهای گچی و سوغاتی‌های از جنس شن و ماسه پلاستیکی سالیانه 30.000 گردشگر جذب می‌کند.

20.jpg 

  1. مریلند: تکرار کنید حتی اگر باور نمی‌کنید

اینجا چیزهایی برای تکرار کردن وجود دارد، حتی اگر باور نمی‌کنید. در شهری تاریخی مانند بالتیمور که پر از دیدنی‌های هنری و تاریخی واقعی است، این باورکردنی نیست که چرا یک نفر باید وقت خود را در مکانی پر از ماکت و اشیای جعلی بگذراند.

21.jpg 

  1. ماساچوست: بازار و مراکز خرید فانل

این بازارها از سال 1742 دایر بوده‌اند اما امروزه یک مرکز غذای باشکوه و پر از گردشگر است که غذاهای خوشمزه و دلچسب می‌فروشند. مانند مردمان محلی رفتار کنید و به این بازارها نزدیک نشوید!

 22.jpg

  1. میشیگان: منطقه مرموز

در این منطقه یک ماز پرپیچ و خم، زمین گلف کوچک و یک زیپ لاین وجود دارد، اما جاذبه اصلی آن، کلبه‌های خمیده‌ای است که بر دامنه تپه‌ها ساخته شده و بچه‌ها تصور می‌کنند که آنجا برخلاف قوانین گرانش عمل می‌کند. برای تبلیغ آن، یک تله گردشگری ارزان‌قیمت در کنار جاده برپا کرده‌اند که با بیلبوردهای شگفت‌انگیز و تحریک‌کننده افراد را به بالای تپه دعوت می‌کند.

 23.jpg

  1. مینسوتا: مرکز خرید آمریکا

این مرکز خرید با 520 فروشگاه و مساحت بسیار وسیعش، بزرگترین مرکز خرید در آمریکاست که 9تا استادیوم یانکی می‌تواند داخل آن جای بگیرد. اما در این مکان، به‌غیر از خرید می‌توان کارهای دیگری هم انجام داد. پارک تفریحی سرپوشیده، زمین گلف مینیاتوری و آکواریوم از بخش‌های این مرکز خرید هستند. اما هرچیز اضافه‌ای که در این مرکز دیده می‌شود به‌نوعی بار حسی اضافه‌ای بر دوش می‌گذارد.

این مسئله که هر روز صدها گردشگر این مرکز را انباشته از جمعیت می‌کنند (سالانه 42میلیون بازدیدکننده) شرایط را بدتر می‌کند.

 24.jpg

  1. می‌سی‌سی‌پی: محل تولد الویس

زادگاه الویس پریسلی در توپلو، می‌سی‌سی‌پی. اینجا یک خانه کوچکی با دو اتاق است. شاید الویس بزرگ اینجا متولد شده باشد، اما کاخی در اینجا وجود ندارد.

 25.jpg

  1. موزه و مسیر ماجراجویی پسماندهای هسته‌ای

این حجم انبوه از سنگ‌ها درحقیقت، توده‌ای از زباله‌های هسته‌ای هستند. این محوطه 1.5میلیون مکعب از کیلومترها زباله‌ خطرناک بر روی هم انباشته شده است که کوه کوچکی را ایجاد کرده بود. وزارت انرژی ایالات متحده پس از دو دهه رها کردن این منطقه، تصمیم گرفت آنها را با سنگ بپوشاند. حالا این محل یک موزه است که TNT، آزبست، جیوه، رایدوم، اورانیوم و رادیواکتیو را در خود جای داده است. از آن لذت ببرید!

 26.jpg

منبع: insider

 

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.