تجربه سفر به پوکت تایلند در ایام نوروز

3.5
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
تجربه سفر به پوکت تایلند در ایام نوروز

سلام نوروز 1403 ششم به چهاردهم با پرواز مستقیم ماهان رفتیم تور پوکت . ماهان به هر مسافر پتو و بالشت و چشم بند برای استفاده داخل هواپیما میده با خودتون بالش و پتو برای هواپیما نبرید .پرواز ما ساعت نه و نیم شب بود و کلا فکر کنم پرواز مستقیم ماهان به پوکت فقط همین ساعته .لطفا اگه بچه کوچیک دارید موقع بلند شدن هواپیما پستونک شیشه یا ابنبات بدین بچه مک بزنه که  گوشش درد نگیره .بعد از بلند شدن هواپیما دو سه تا بچه زیر یکسال تا دو ساعتی گریه کردن بخازر گوش درد و همه رو عصبی کرده بودن .دوبار پذیرایی داشتیم  یکبار غذاو بار دوم چای و نسکافه و میان وعده .

پوکت روی نقشه

طول پرواز رفت 7 ساعت و برگشت 7:50 دقیقه است .لباس راحت و کفش راحت ( دیدم دمپایی هم پوشیده بودن ) که در طول پرواز راحت باشین.به راحتی ترانسفر رو پیدا میکیند . اسمهاتون رو کاغذ نوشتن و یک شماره رو کاغذی که اسمتون هست نوشتن .اون شماره رو صدا میزنن نه اسمتون رو .مثلا خانواده ما توی کاغذی بود که بالاش عدد 8 بزرگ نوشته شده بود.بعد یک ربع معطل شدن بلند به انگلیسی میگفتن 8 و اینجوری مارو صدا کردن به سمت ون ترنسفر.ترنسفرهای تور تایلند همه ون های 12 نفره راحت هستن . اتوبوسی درکار نیست . خوبیش اینه زیاد نمیچرخین که همه رو جمع کنن یا برگردونن هتل . بسیار منظم و سرساعت همه ترنسفرها انجام شد . هم رفت و برگشت فرودگاه و هم تورهای آپشنال که خریدیم . ( یه علتش همینه که ون بود و 12 نفره )

ویزای تایلند تو پاسپورت میخوره عین شینگن خیلی ام خوشرنگه اما بدون عکس و عکستون روش نمیخوره فقط تو سیستم خودشون عکس ویزا شما  هست . اب و هوای تو عید اونجا بسیار گرم و شرجی بود (75 درصد درجه شرجی و درجه هوا 34 بود حدودا ).داروخانه به وفور دسترس هست. ژل بعد افتاب و پودر بچه برای جلوگیری از عرق سوز شدن با خودتون ببرید .( نبریدن هم همونطور که گفتم داروخانه بسیار زیاده و میتونید بخریدافتر سان یه کم گرونتر از تهران اما پودر بچه اندازه کوچیک با رایحه های بسیااار دوست داشتنی تو فروشگاه بیگ سی با قیمت مناسب مثلا 100 تومن به قیمت ایران هست ) . منکه عادت به ویکس دارم اونحا سایز کوچیک ویکس های متعدد داشت و موقعی که احساس میکردم سرم باد خورده و یخ کرده ویمس میزدم به پیشونیم که نجاتم میداد .

محدودیت لباس برای بازدید از مجسمه بودا بزرگ در تور گشت شهری

محدودیت لباس برای بازدید از مجسمه بودا بزرگ در تور گشت شهری پوکت

بهتره شلوارک نخی تاکید میکنم نخی با خودتون ببرید .شلوارک جین و یا دامن باعث عرقسوز شدن میشه و اذیت کننده است ( پودر بچه استفاده کنید که مشکل عرقسوز نداشته باشین و اگه از این کوچیکاش خریدین تو کیفتون باشه لازم میشه. داروهای سرماخوردگی با خودتون ببرید . اگه خدای نکرده مریض بشین هزینه دکتر خیلی بالاست و داروخانه ها قرص نمیدن عین ایران ،  بایدکلینیکهای بین المللی برید و پرداخت کنید قبض بگیرید  بعد بیاین ایران از بیمه بخشی از هزینه هاتون رو بگیرید .دمنوش گیاهی افزایش ایمنی و قرص ویتامین داشته باشین ).هوا بسیار گرمه عرق میکنید سوار ون با کولر خنک میشین دریچه باد رو ببندین که سرما نخورین .این نکته رو جدی بگیرید.منکه یه شال سبک تو کیفم داشتم سوار ون میشدم کامل سر و صورتم رو میپوشوندم که مریض نشم ( با اینکه عرق کردین و دلتون میخواد یهو خنک بشین اما مقاومت کنید نذارید باد کولر ماشین بهتون بخوره که شبش میوفتین خدای نکرده ).

تاکسی های تو خیابون بیشتر به شکل وانت هستن به نام توک توک که خیلی باحالن و حرکت که میکنه با باد طبیعی خنک میشین خیلی بهتر از ون .اما تور که میگیرین با ون میان سراغتون و نمیشه کاریش کرد .هتل ما پاتونگ هریتیج بود تو منطقه پاتونگ پوکت ، بسیار لوکیشن خوبی داره .اگه این هتل بودین از کوچه که اومدین بیرون سمت چپ تا مرکز ماساژ فلورا برید بعد از همون کوچه مستقیم برید لب ساحل .شاید ده دقیقه پیاده بیشتر زمان نبره اینجوری .نه تاکسی لازمه نه سخته .برگشت هم از همون کوچه بیاین .یه رستورانی نشون کنید کوچه رو گم نکنید برای برگشت چون از سمت ساحل نوار ساحلی همه شکل همن .سرکوچه هتل دقیقا سرکوچه که کلا 100 متر هست  فروشگاه سون الون 711 هست ( یه هایپر کوچیکه اما همه چی داره )همبرگر و اسنک  هم داره که میذاره تو ماکروفر گرم میکنه میده قیمت مناسب، مثلا همبرگر 55 بات که حدودا به پول ما میشه 100 هزار تومن.

میوه های هایپر بیگ سی
میوه های هایپر بیگ سی در جانگسیلون پوکت

مرکز خرید جانگسیلون مک دونالد و kfc داره و یه هایپر بزرگ داره بنام بیگ سیBIG C که قیمتهاش مناسبه برای سوغاتی و بیگ سی میوه های تازه و ابمیوه تازه همه جور داره طبقه بالا هم مایو  و لوازم خونه داره. هتل ما که اسمش پاتونگ هریتیج 100 دلار دیپوزیت گرفت که روز اخر پس دادن .هتل ما پریز برق ها همه دوشاخه بود عین ایران و نیاز به تبدیل نداشت ( چای ساز و چای و قهوه و اب معدنی و گاوصندوق و دمپایی پلاستیکی برای استفاده داخل اتاق و تا استخر و حوله استخری و حوله حمام و مسواک و شامپو و شامپو بدن و سشوار ) اتاق ما 811 بود بالکن داشت با دوتا صندلی و میز ..اتاق 802 که اتاق پدر و مادرم بود یه حال بزرگ و مبلمان و دو تا بالکن با دوتا ویو داشت .

اتاق 802 داری فضای مجزا نشیمن و دوتا بالکن
اتاق 802 داری فضای مجزا نشیمن و دوتا بالکن هتل پاتونگ هریتیج

سرویس بهداشتی هتل ما شلنگ داشت اما خود شهر اینطور نبود .مرکز خرید یا مکانهای عمومی دیگه مثل فرودگاه و...شلنگ ندارن باید از دستمالهای بسیار بسیار  نازک که گذاشتن استفاده کنید  اگه خودتون دستمالهای ایران همراهتون باشه بهتره .برای تورهای آپشنال از دکه های توی شهر که بسیار پر تعداد هستن اقدام کنید .تورهای گرون لیدرهای ایرانی که متاسفانه به دلار و عیرمنصافانه هست رو نخرید ..و حتما حتما از دکه های بیرون هم تخفیف بگیرید یهو عجیب غریب قیمت رو بیارید پایین خصوصا اگه تعداد هستین  بالاخره وسط قیمت شما و خودشون رو قبول میکنن رسید معتبر بگیرید .کل خیابون دکه های چنج پول هستن که پاسپورت لازم نیست همراهتون باشه و نرخهای متفاوت دارن و رنگبندی متفاوت ( دکه های زرد و قرمز و ابی رو یادمه ) .

ابی رنگها قیمت بهتری داشتن بازم شما خودتون مقایسه کنید .مرکز خرید 10 شب بسته میشه .بهترین تایم دریا رفتن ساعت شش عصر به بعد چون افتاب قبلش سوزنده است و بدلیل شوری اب و گرما زیاد میسوزین .جالبه اصلا بد نیست با لباس کامل برید تو اب چون خیلی سوزانه حتی اروپاییها با هودی نازک کلاه دار که اونجا هم میفروشن ( 400 بت حدود 700 هزار تون ) کلاهشو میذاشتن سرشون که پشت گردنشون نسوزه ، استین بلند خصوصا خصوصا برای بچه ها هرچقدر ضد افتاب بزنید سرشونه و پشت گردنشون میسوزه .یه لباس نازک تن کنن کلاه دار که گردن نسوزه . اما نگم براتون از هوای ساعت شش تا 7 که غروبه و افتاب مستقیم نیست بسیاااار لذتبخشه .

آب گرم .هوا عالی .حتما حتما دیدن غروب ساحل رو از دست ندین .شاتل سواری به شیوه متفاوت اونجا انجام میشه .یه نفر از خودشون همراهتون هست هدایت میکنه شاتل رو . فرود تو خشکی و بسیار اروم فرود میاین و لذتبخشه .بعد از غروب خورشید ساحل بسیار خلوت و تاریک و تقریبا ترددی نیست همه میرن تفریحات شبانه رستوران و ......پس حتما نیم ساعت یکساعت قبل غروب برید ساحل  و از شلوغی و حال و هواش استفاده کنید . .اب دریا بسیار شور .ساحل ماسه ای و بسیار تمیز .عینک شنا میتونه کمکتون باشه که اب شور تو چشمتون نره  ...رنگ اب شفاف نیست .تایمی که ما بودیم اب همه جا سبز بود .حتی جزیره جیمز باند.

نمیدونم همیشه همینه یا نه ..اما با اینحال کنار ساحل ماهی کوچولو میبینید .امنیت در کل شهر بسیاار بالاست .اکثر مردمان خودشون حتی خانمهای محجبه و سن بالا با موتور تردد دارن کرایه موتور همه جا انجام میشه .نمیدونم با چه شرایطی اما خیلی میدیم کرایه موتور تابلو داشت تو شهر .مردمان مهربانی دارن .مراکز ماساژ و تتو و بافت مو به وفور دیده میشن .موقع برگشت امکان رزرو صندلی از سایت ماهان وجود نداشت .سایت ماهان برای پرواز از پوکت باز نمیشه. چون این پرواز ثابت و همیشگی ماهان نیست .پس روز قبل اسیر رزرو نشین که همش پیام خطا میده و بیخودی یکساعت پای نت معطل میشین مثل من .میوه Durianاز گرونترین میوه های اونجاست بدلیل بوی بدی که داره اجازه ورود به هواپیما رو ندارید( نه تو چمدون نه تو کوله )میتونید بجاش تافی های دورین رو بخرید که خیلی هم خوشمزه است و مزه اش برای کسانیکه سوغاتی میارین جالبه  .

بیخودی میوه اش رو نخرید بیارین که میندازن دور .سایر میوه ها رو میتونید روز اخر بخرید تو یخچال نگه دارید  تو سبد بذارید دورش سلفون بپیچین بیارین تو هواپیما .البته ما اینکارو نکردیم اما دیدم بعضی اینجوری دارن میوه میارن حالا نمیدونم سالم میرسه ایران یا خراب میشن !!!! اگه فندک همراهتونه حتما حتما گازش رو خالی کنید .فرودگاه برگشت کیف و کوله و چمدون رو میگردن و میندازن دور فندک با گاز رو . حتی اگه تو چمدون باشه درش میارن .گازش رو خالی کنید که مشکلی نباشه . لب تاب و پاور هم باید تو کوله باشه و توی چمدون قبول نمیکنن .شو سایمون رو از دست ندین نفری 900 بات بزرگسال و کودک با صندلی همین  قیمت .با ترنسفر رفت و برگشت .

بعد از شو میتونید با بازیگرا عکس بگیرید اما بابت هر عکس ازتون 200 بت میگیرن .در طول نمایش عکس و فیل ممنوعه . اخرش میتونید یه فیلم بگیرید وقتی همه میان رو سن که حالت خداحافظی دارن . فانتاسی شو رو ببینید. نمایش باشکوهی از قصه تایلند .جذاب برای همه سنین حصوصا بچه ها . فیلا میان رو صحنه .مرغ و پرنده و بره و بند بازی فلوروسنتی و کلی موضوع جذاب دیگه .ساعت هشت و نیم درب ورود نمایش باشین . خود ورودی نمایش باشکوه و سوژه عکاسی . موبایل ببرید خیلی فضای خارج سالن نمایش سوژه عکاسی هست . بزرگسال 1700 بات و کودک ده ساله 1100 بت ( 350 بت این رقم بابت این بود که ردیف وسط باشم به اصطلاح خودشون gold چون سالن بزرگه وسط باشین میارزه .و اینکه بلیط فانتاسی رو یکی دوروز زودتر بگیرید که جلو بهتون بیوفته  .

موبایل میتونید ببرید فانتاسی کلی سوژه عکس از دم در هست تا قبل سالن .داخل سالن نمایش موبایل ممنوع و باید تحویل صندوق امانات بدین .ندادین هم ندادین البته کیفها رو میگردن اما نه خیلی جدی میتونید جاساز کنید صرفا بخاطر اینکه تو شلوغی صف تحویل و دریافت نباشین . اما در طول نمایش خواهشا و واقعا در نیارید فیلم بگیرید که میان میگیرن ازتون و شوخی ندارن .بوفه غذا فانتاسی شو که هزینه اش رو همون 1700 بت ورودی بود بزرگترین بوفه سرپوشیده دنیاست با حدود 3 هزار نفر ظرفیت اما بسیار منظم و بدون دردسر راهنمایی میشین سرمیز و تنوع خوبی داره از غذا و دسر و میوه ( میتونید بدون شام هم بلیط بگیرید ) .7 میرسید با ترنسفر  اونجا تا هشت و نیم فرصت دارین غذا بخورین و با فیل عکس بگیرید و سوار فیل بشین .

عکسها گرون هستن اما ارزش داره (اگه گشت شهری داشتین و یا دارین بمیتونید با فیل عکس بگیرید و اینجا لازم نیست دیگه .هرچند تو فانتسی شو میتونید سوار فیل بشید اما گشت شهری فقط کنارش میتونید عکس بگیرید. ببرها رو هم تو یه گشت دیگه دارید اینجا هم میتونید دم در ژتون بگیرید و بهشون با شیشه شیر بدین و عکس بگیرید  ).قبل ورود باید ژتون عکس رو بگیرید .بنظرم عکس با فیل رو انتخاب نکنید بیاین داخل سوار فیل بشین و عکس اونو بگیریدکه همونجا فروش میره .ژتون عکس همراه فیل سواری رو داخل میشه گرفت فقط .اگه دم در ژتون عکس با فیل بگیریدفقط کنار فیل می ایستید و عکس میگیرید .

عکس با ببر هم میتونید کنار بچه ببر بشینید و عکس بگیرید که باید از همون دم در ژتون بگیرید (عکسهای گرون فانتاسی شو اخر نمایش چاپ شده با یه قاب مقوایی خوشگل تحویلتون میشه ..فیشی که بهتون میدن و کارت ورودتون که شماره صندلی روشه رو گم نکنید برای دریافت عکس لازمه .دوتا عکس هزینه اش 1100 بت )اگه روی تور گشت شهری تور دیدن ببرها رو دارید اینم لازم نیست دیگه .تور شهری ( بدون ببرها )رو از 600 تا 800 بات میفروشن نصفه روز .تور شهری و شو سایمون و فانتاسی شو همه با ترنسقر رفت و برگشت از هتل .با ون و بصورت 12 نفره است . جالبه هیچ توری با اتوبوس انجام نمیشه همه ون تویوتا درست حسابی .

سر تایم باشین لطفا ،ماشین همیشه یه ربع زودتر میاد سراغ نفر اول و اصلا تاخیر ندارن .از پلاک ماشین ترنسفر و خود ترنسفر عکس بگیرید که گمشون نکنید هرچند خودشون به شماره شماره میدن( برچسب رنگی و یا دستبند ) و جالبه موقع خرید تور از شما عکس میگیرن برای راننده میفرستن و  موقع سوار ون شدن راننده عکس میگیره از شما و برای کمپانی میفرستن .تور جیمز باند نفری 1400 بت و کودک 10ساله رو 1000بت گرفتن .45 دقیقه از هتل تا اسکله راه بود (مسیر فرودگاه رو مجدد میاین .بخشی شبیه جاده فشم و پرپیچ و خم و بخشی توی شهر و ترافیک ).مسیر فرودگاه تا هتل و مسیر هتل تا اسکه و فانتاسی شو جاده پرپیچ و خم شبیه فشم تهران اگه تو ماشین حالتون بد میشه قرص b6 بخورید قبل سوار شدن ...

برای تور جیمز باند بعد 45 دقیقه یجا همه جمع شدیم  اونجا با اب و ابمیوه و چای و بیسکوییت پذیرایی شدیم . قرصهای زردرنگ تو سبد دیمن هیدرینات بود که برای جلوگیری از دریا زدگی خوب بود. بعد یکساعت دریانوردی با کشتی سوار قایقهای بادی میشین که پارو زنان هر دو سه نفر رو با یک قایق میبرند داخل غار تاریک و خنک که خفاش ها رو دیوار هستن ،حدود نیم ساعت کل این ماجرا طول میکشه و هرکی نخواد بیاد تو کشتی هست و منتظر میمونه تا بقیه بیان.دو مدل کشتی هست تندرو و کشتی بزرگ که ما کشتی بزرگ رو انتخاب کردیم . اگه تو قایق بادی که میره تو غار میخواین عکس بگیرین بهتره کاور موبایلی که بند داره و به گردن میندازین موبایل رو  از دیجی کالا بخرید به قیمت 100 هزار تومن اگه نخریدین هم واجب نیست مراقب گوشی باشین و دست بچه ندین چون تعادل قایق پارویی بادی با اون عرض کم چالشی هست.یا نبرید بذارید تو کشتی.واقعا امن و همه کشتی  دوربین داشت همه جا .

تور پوکت نوروز

میوه بادام زمینی و کندن پوسته سخت اون توسط دستگاه و نیروی انسانی دونه دونه

قبل از سوار شدن کشتی هم کاورگوشی میفروشن اما گرونتر از ایران .خود جیمز باند نیم ساعت توقف فقط برای عکاسی و فقط چندتا غرفه صنایع دستی داره .آفتاب شدید چتر میتونه کمک باشه و یا کلاه حصیری .درکل مسیر کشتی اب نوشیدنی خنک و ابمیوه و بیسکوییت همیییشه رو میز هست .ناهار هم پاستا و مرغ و ماهی و یه مدل برنج مخلوط و پیاز سوخاری و میگو و..دادن .میوه هنودونه و اناناس هم پذیرایی کردن . یه جا میشه پرید تو اب و شنا کرد و یا کایاک ( قایق بادی پارویی) رو خودتون امتحان کنید ( کشتی به همین منظور نیم ساعت توقف میکنه ).لباس اضافه همراه خودتون ببرید که خیس شدین عوض کنید .اگه حساس نیستین لازم نیست یه ربع تو افتاب خشک میشه تو تنتون .این تور تا 7 عصر که حدودا میرسین هتل .

تور شهری بازدید از بیگ بودا دارید که باید لباس مناسب تنتون باشه  با لیاس باز و کوتاه اجازه ورود ندارید و باید دم در بخرید بالاتنه 100 بت و کاور دامن 150 بت ..معبد چاوانگ که تکه ای از استخوان بودا هست رو میبینید ..مزرعه بادام زمینی و مزرعه عسل و یه فروشگاه جواهرات و شهر قدیمی پوکت و در اخر میرید به دوتا فیل کوچولو موز میدین ( باید 100 بت بدین یه سبد موز بگیرید ) و مابینشون میشینید و عکس با موبایل خودتون میگیرید ...برای برگشت اگه مثل ما پرواز 10 صبح باشین حدود 5 ونیم تا 6 صبح ترنصفر میاد سراغتون چون تایم قبل صبحانه هتل هست شب قبل به هتل بگین براتون پک صبحانه میذارن تو لابی ( هتل ما پاتونگ هریتیج بود و یه ساندویچ ژامبون بهمراه یه پک کوچیک کیوه با آب معدنی و ابمیوه و شیرکاکایو گذاشته بود .

نمیدونم اینکارو همه هتلها میکنن یا نه به امتحانش میارزه .حتما روز قبل بهشون بگین و اینکه رسید پول بیعانه رو موقع برگشت میخوان تا بیعانه رو پس بدن دم دست باشه لحظه آخر معطل نشین .ماکه بهمراه پاسپورت و پولهامون تو گاوصندوق گذاشتیم و روز اخر برداشتیم .وقتی تورها رو میخرید باید همه پول رو بپردازید موقع خرید پس لازم نیست همه پولتون رو موقع حضور در تورها هرروز ببرید بیرون .شهر بسیار امنه اما من بشخصه نمیبرم با خودم و به اندازه تخمین نیازم میبرم .فقط برای فانتاسی شو ممکنه عکس رو بخواین نفری 1000 تا 2000بت ببرید دو تا عکس وفیل سواری و ...گرونترین هزینه ها برای ما فانتسی بود شاید جاهای دیگه هم گرون باشن ما نرفتیم.

شبا 6 به بعد خیابان بنگلارود تردد ماشین و موتور ممنوع میشه و میشه واکینگ استریت . این خیابون مرکز تفریحات شبانه است و تا نزدیک صبح تردد ادمها وجود داره . بنظر من اگه نوجوان دارین بعد از ساعت ده یازده شب اونجا تردد نکنین ( بین 6 تا ده هم باز به خودتون بستگی داره ) .این خیابون در ضلع مقابل مرکز خرید جانگسیلون و در فاصله ده دقیقه پیاده روی تا هتل ما بود (پاتونگ هریتیج) از نظر لوکیشن بسیار راضی بودیم از هتل.

فستیوال خرید در مرکز خرید جانگسیلون
فستیوال خرید در مرکز خرید جانگسیلون پوکت

تمام تورها رو من از جینا ( خانم بسیار مهربون و خونگرم تایلندی با چهره خندان که انگلیسی هم مقداری بلد هستن )گرفتم از کوچه هتل میاین بیرون سمت چپ نرسیده به مرکز فلورا ( یه اتاق هم پشت دکه هست که کولر خنک و صندلی هست تا بتونید با ارامش انتخاب کنید تورهاتون رو ) از ایشون هم تخفیف بگیرید اولش یه قیمتی میگن اصلا زیر بار نرید . امیدوارم لذت ببرید از سفرتون و نکات من براتون مفید باشه