سفرنامه بارسلون، دیدار از ال کلاسیکو

سفرنامه بارسلون، دیدار از ال کلاسیکو
14 شهریور 1391 19:17

من در تاریخ 20 آوریل 2012 یعنی اول اردیبهشت 1391 برای تماشای بازی بارسلونا – رئال مادرید ، موسوم به ال کلاسیکو که در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون انجام می شد به اسپانیا رفتم . این سفر یک تور ورزشی بود که برای اولین بار 5 نفر از ایران را برای تماشای بازی ال کلاسیکو به بارسلون میبرد . برنامه سفر به گونه ای بود که سه شب اول در بارسلون و سه شب بعدی در مادرید اقامت میکردیم . چون پرواز مستقیم تهران - بارسلون وجود نداره ، از طریق یک کشور واسطه که برای ما ترکیه و استانبول بود به بارسلون رفتیم . پرواز تهران – استانبول حدود 3 ساعت طول می کشه و حدود 3 تا 4 ساعت در فرودگاه آتا تورک استانبول توقف داشتیم و بعد به طرف فرودگاه بارسلون حرکت کردیم . پرواز استانبول - بارسلون هم حدود 5 ساعت طول میکشه . بارسلون در شمال شرقی اسپانیا و در کنار دریای مدیترانه قرار داره و یکی از شهرها و بنادر بزرگ ، پرجمعیت و مهم اسپانیا و اتحادیه اروپاست . بارسلون به عنوان مرکز ایالت کاتالونیا شناخته می شه و به دلیل داشتن نقاط دیدنی و تاریخی متعدد و از نظر خودشان بی پایان ، ساحل زیباش و همچنین وجود تیم فوتبال بارسلونا و ورزشگاه معروفش نیوکمپ ، میلیونها نفر در سال از این شهر دیدن می کنند . یکی از مهمترین مواردی که برای هر توریست در هر کشور مهمه داشتن نقشه کشور و به خصوص اون شهریه که به اونجا رفته . همه هتلها نقشه شهر را به صورت رایگان در اختیار مسافرین قرار میدن ، اما معمولا این نقشه ها به زبان اون کشوره . اگه بتونید در فرودگاه نقشه شهر رو پیدا کنید ، معمولا اون نقشه به زبان انگلیسیه . ضمنا در هتلها بروشورها و نقشه هائی دارند که مناطق دیدنی شهر و نمایشها را نشان میده که همگی رایگان هستند . هتل ما در بارسلون کامفورتر بود که در نزدیکی میدان کاتالان قرار داشت و حدود نیم ساعت تا فرودگاه فاصله داشت .

هتل کامفورتر

به هر حال ما حدود 4 بعد از ظهر به هتل رسیدیم و بعد از گرفتن اتاق و کمی استراحت ، برای دیدن شهر بیرون رفتیم . با توجه به نزدیک بودن هتل تا میدان کاتالان ، اول به میدان کاتالان رفتیم و از برج معروفش دیدن کردیم . برج کاتالان که به شکل کله قند و یا سر تخم مرغیه ، از بناهای منحصر به فرد بارسلون و اسپانیاست . نور پردازی زیبای آن در شب ، جذابیت و زیبائی خاصی به این برج میده . ضمنا یکی از مراکز خرید در بارسلون نیز در میدان کاتالان قرار داره .

برج کاتالان در روز

برج کاتالان در شب

بعد از تماشای برج کاتالان به ساحل بارسلون رفتیم . بارسلون یکی از زیباترین سواحل مدیترانه رو داره . ساحل شنی و عریضش ، رستورانهای ساحلی زیاد با غذاهای بسیار متنوع و قایقهای تفریحی زیبای اون باعث شده تا توریستهای زیادی برای استراحت به این بندر بیایند .وجود باشگاه بارسلونا در این شهر و هواداران بیشمارش باعث شده تا فروشگاههای زیادی در سطح شهر و همچنین ساحل اون ، لوازم ورزشی و ادوات بسیار زیادی که مربوط به بارسلوناست را ارائه کنند و یکی از موارد جالب اینه که در این شهر به ندرت لباسهای ورزشی رئال مادرید رو می بینید و بارسلونا ئیها به خصوص کاتالانها تعصب خاصی نسبت به بارسلونا دارن .

نمائی از ساحل بارسلون

نمای دیگری از ساحل بارسلون

قایقهای تفریحی در بندر بارسلون

با اطلاعاتی که از اطلاعات هتل و بروشورهای موجود در هتل کسب کردیم متوجه شدیم بهترین راه گردش ودیدن آثار تاریخی و نقاط دیدنی بارسلون ، استفاده از اتوبوسهای دو طبقه روبازیه که مسیر آنها دقیقا از نواحی دیدنی انتخاب شده ومی توان برای یک یا دو روز بلیط اونها رو خرید و در تمام روز به دفعات از این اتوبوسها استفاده کرد . بلیط یکروزه 15 یورو و دو روزه 20 یوروست . لذت گشتن شهر با اتوبوسهای روباز به خصوص طبقه دوم و تهیه عکس و فیلم قابل توصیف نیست . البته از این اتوبوسها در شهرهای توریستی اروپا مثل پاریس ، رم و مادرید هم هست ، که همه اونها رو من امتحان کرده ام و به همه توصیه میکنم از اونها استفاده کنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد . در بارسلون دو خط اتوبوس وجود داره که یکی سبز و دیگری قرمزه و هر کدام یکسری از مناطق دیدنی بارسلون رو پوشش می دهند . و این به خاطر اینه که مناطق دیدنی و آثار تاریخی اون بسیار زیاده و حداقل یکهفته برای دیدن بارسلون لازمه . ضمنا بعضی از مناطق دیدنی در هر دو مسیر مشترکه . نحوه استفاده از این اتوبوسها بدین شکله که بعد از خرید بلیط ، یک نقشه توریستی شهر که مسیر حرکت اتوبوس و ایستگاههای اون روش مشخصه به همراه یک هدفن به شما داده می شه . در حین حرکت اتوبوس با استفاده هدفن برای شما موسیقی پخش می شه و به نزدیکی هر محل یا جای دیدنی شهر که میرسه موسیقی قطع شده و اطلاعاتی راجع به اون محل یا جای دیدنی به 7 تا 8 زبان به شما میده و شما می تونید در ایستگاه مربوطه پیاده شده و بعد از دیدن اون دوباره در همان ایستگاه با ارائه بلیط خریداری شده ، سوار اتوبوس بعدی بشین . معمولا اتوبوسها هر ده دقیقه به طور متناوب از ایستگاهها رد می شن . پس به این ترتیب خیلی در وقت صرفه جوئی می شه .

اتوبوسهای تور

طبقه دوم اتوبوس

روز دوم اولین جائی که دیدیم کلیسای جامع بارسلون به نام ساگرادا فامیلیا یا خانواده مقدس بود که کلیسای بسیار جذاب و دیدنیه و از طراحی منحصر به فردی برخورداره . طراح کلیسا ، آنتونیو گائودی از طراحان مشهور بارسلونه که تمامی طرحهاش از عناصر موجود در طبیعت الهام گرفته و در جای جای کلیسا از این عناصر بهره برده . حتی در قسمتی از کلیسا اتاقیه که نحوه طراحی و الگوهای گرفته شده از طبیعت در قسمتهای مختلف کلیسا نشان داده شده . برای مثال ستونهای زیبای اون با الهام از درختان و محل جدائی شاخه ها از تنه درختان طراحی شده . حدود 100 ساله که کلیسای ساگرادا فامیلیا در حال ساخته و پیش بینی شده حدود 20 سال دیگه برای تمام شدن کلیه قسمتهای اون لازمه . البته در طول 100 سال گذشته زمانهائی نیز اجرای اون متوقف شده . زیبائیهای کلیسای فوق به خاطر طراحی خاصش به حدی چشم نوازه که با هیچ کلیسای دیگری قابل قیاس نیست ، هر چند که کلیساهای زیبائی در جهان وجود داره .

نمای ورودی کلیسا

نمای پشت کلیسا

نمای داخل کلیسا

ستونهای کلیسا

نحوه الهام طراح ستونها از درختان

دیدنی بعدی ما پارک گائل بود که بالای یک تپه قرار داشت و برای دیدن اون باید از یک کوچه با شیب تند بگذریم . این پارک هم توسط گائودی طراحی شده و از دیدنیهای بسیار زیبای بارسلونه . طراحی منحصر به فرد پارک ، جذابیت خاصی به اون داده و اونو از پارکهای مشابه جدا میکنه . ورودی ودالانهائی که از مصالح ساده استفاده شده از قسمتهای دیدنی اونه . یکی از خصوصیتهای طراحی گائودی ، استفاده از کاشیهای رنگی در نما سازیه که در همه طرح هاش این به وضوح دیده میشه . یک فروشگاه هم در قسمت ورودی پارک ، لوازمی که توسط گائودی طراحی شده و همچنین کتاب آثارشو می فروشه .

نمای ورودی پارک گائل

راهروهای سنگی

بالکن سنگی

حیوان طراحی شده توسط گائودی

یکی از موارد جالبی که در بارسلون بسیار به چشم می خوره تمیزی سطح شهره . با توجه به این همه توریست از ملیتهای مختلف ، بندرت در سطح شهر آشغال مشاهده میکنید . ضمنا چیزی که خیلی جلب توجه میکنه سطلهای زباله اونهاس ، که معمولا بین 3تا 6 عدد از اونها رو کنار هم میگذارن و ارتفاع اونها معادل ماشینهای شاسی بلنده و هر کدوم از اونها برای زباله های خاصیه مثل کاغذ ، شیشه و بطری ، پلاستیک و .... که با رنگ درهاشون از هم متمایز میشن و همیشه تمیزه و بجز با ماشینهای مخصوص قابل جابجائی نیست .

سطلهای زباله در خیابان

سطلهای زباله در کوچه ها

خوب حالا به روز و ساعت موعود برای رفتن مسابقه ال کلاسیکو که یکی از آرزوهایم بود نزدیک می شدیم . حدود ساعت 3 بعد از ظهر با هماهنگی انجام شده ، کارت سهامداران بارسلونا رو برامون آوردند . جایگاه سهامداران در زیر جایگاه و جزو بهترین مکانهای استادیوم نیوکمپه . بعد از گرفتن کارتها حدود ساعت 4 بعد از ظهر با دو تا تاکسی به سمت نیوکمپ حرکت کردیم و حدود 20 دقیقه بعد کنار استادیوم بودیم . به استادیوم که رسیدیم بجز عده معدودی که شاید به 200 نفر میرسید ، تماشاگر دیگری نبود و البته به تدریج در حال آمدن به استادیوم بودند . برای ما بسیار جای تعجب بود ، وقتی در ایران بازی پرسپولیس و استقلاله ، از یک روز قبل برای دیدن بازی و تهیه بلیط به استادیوم میرن و حتی تعدادی زیادی شب را در بیرون استادیوم آزادی می خوابند . اما اینجا در بارسلون و در یکی از بزرگترین بازیهای دنیا تا 3 ساعت قبل از بازی از حدود 90 هزار نفر ، که گنجایش نیوکمپه شاید 5000 نفر تماشاگر اومده باشه و اینقدر با آرامش و بدون کوچکترین ناراحتی و درگیری برای گرفتن بلیط ، اقدام می کنند که انگار به سینما میرن و با آرامش کامل به استادیوم وصندلیهای شماره دار خودشون میرن و حتی اگر بعد از شروع بازی هم به استادیوم برسن ، صندلی اونا خالیه . در بیرون استادیوم عده ای از طرفداران متعصب بارسلونا در رستورانهای اطراف جمع می شن و با صدای بلند سرود بارسلونا رو می خونند که خیلی به آدم هیجان میده . بعد از اینکه از دستفروشیهای کنار خیابان که فقط لباس و وسایل ورزشی بارسلونا رو می فروشن ، کلاه و شال مخصوص بارسلونا رو خریدیم ، به داخل محوطه بیرونی ورزشگاه رفتیم واز فروشگاه اصلی بارسلونا دیدن کردیم ویادگاریهایی خریدیم . ولی متاسفانه وقت کم آوردیم و نتونستیم از موزه بارسلونا دیدن کنیم که بسیار دیدنیه و شامل تمامی جامهائی که برده و لباسهای سالهای گذشته و حتی توپها ، یادگاریها و جوایز بازیکنان از قبیل توپ و کفش طلای مسی در اونجا در معرض دید بازدیدکنندگان است .

محوطه داخلی و بیرون ورزشگاه

نمونه ای از دستفروشی های لباسهای بارسلونا

نمایی از داخل فروشگاه بارسلونا

یکی از اتفاقات جالب برای ما این بود که وقتی می خواستیم وارد ورزشگاه بشیم دیدیم که آقای ساندروراسل مدیر بارسلونا در چادر جلوی محوطه داخلی ورزشگاه مشغول دادن گل به تماشاگراست . ما هم خودمون رو داخل جمعیت رسوندیم و از دست راسل یک شاخه گل که با روبانی که به شکل پرچم کاتالانه تزئین شده بود گرفتیم و هنوز هم اونو نگهداشتم .

ساندروراسل هنگام دادن گل به طرفداران

بهر حال وارد ورزشگاه شدیم ، بسیار پر ابهت و زیبا بود . چون استادیوم بارسلونا فقط برای بازی فوتبال ساخته شده و پیست دومیدانی نداره فاصله بین تماشاگرا و زمین بازی کمه و تماشاگر احساس نزدیکی میکنه . به تدریج بازیکنای دو تیم برای گرم کردن وارد زمین شدن و من هم چند تائی عکس از بازیکنای بارسلونا و رئال مادرید به خصوص مسی ، ژاوی ، آلوس و رونالدو و به صورت دسته جمعی ازشون گرفتم . بازی بسیار پر هیجان شروع شد و در نهایت متاسفانه بارسلونا در معدود باختهای خودش به رئال مادرید باخت . اما خاطره رفتن به یک بازی ال کلاسیکو برای من بسیار ماندنی و خاطره انگیز خواهد ماند . در موقع بیرون اومدن از استادیوم ، با اینکه تیم بارسلونا باخته بود همه سرود بارسلونا رو می خوندن و با آرامش و بدون هیجانهای کاذب باخت ، به خونه هاشون رفتن و واقعا فوتبال حرفه ای و تماشاگر حرفه ای یعنی همین .

داخل ورزشگاه یک ساعت قبل از بازی

بازیکنان بارسا هنگام گرم کردن قبل از بازی

تماشاگران هنگام گرفتن کاغذ های رنگی

نمای ورزشگاه هنگام شروع بازی

فردای روز مسابقه بعد از خوردن صبحانه برای دیدن بقیه دیدنیهای بارسلون از هتل بیرون اومدیم و سوار همون اتوبوسهای تور شدیم .از اینجا به بعد بچه های گروه از هم جدا شدیم .من برای دیدن تپه تیبیدابو ،که مرتفع ترین نقطه مشرف به شهره رفتم. در گذشته این تپه محلی برای سکونت اشراف بارسلون بود و به همین خاطر خانه های این منطقه از زیبائی خاصی برخورداره . در حوالی ایستگاه اتوبوس یک تراموای کوچک که اندازه یک اتوبوس بود ، افراد بازدید کننده رو به دامنه تپه می بره و این به دلیل شیب بسیار زیاد تپه بود . از اینجا به بعد که شیب تقریبا 45 درجه بود یک تراموای مخصوص دیگه ، افراد رو به بالای تپه می بره . همینطور که آرام آرام به بالای تپه می رفتیم ، به تدریج مناظر زیبای شهر بارسلون بیشتر جلب توجه میکرد و بخشهای بیشتری از شهر دیده می شه .در بالای تپه بجز دیدن کل شهر و مناظر دیدنی و جذاب که نقطه ای منحصر به فرده ، دو مکان دیدنی وجود داره . یکی شهر بازیه ، که افراد زیادی با بچه هایشان برای استفاده از اون می آیند و بازیهای جالبی نیز داره . یکی از بازیهای جذاب اون هواپیما بود که دور محور اصلی اون می چرخه و وقتی سوار اون می شین انگار بر بالای تپه و شهر بارسلون به آرامی پرواز می کنید و شهر رو از فراز بلندترین نقطه اون نظاره می کنید . چرخ و فلک اون هم همین حس رو به آدم می ده .دومین مکان دیدنی این تپه کلیسای ساگراکوره . کلیسای ساگراکور از کلیساهای جالبیه که در دنیا چند نمونه بیشتر از اون وجود نداره واین به خاطر مجسمه مسیحی است که با دستان باز درست در نوک اون واقع شده . این مجسمه خیلی شبیه به مجسمه مسیحه که در بلندترین نقطه شهر ریودوژانیرو در برزیل قرار داره .

تراموای مخصوص رفتن تا وسط تپه

نمائی از شهر هنگام بالا رفتن با تراموا

نمائی از شهر بازی

نمائی از کلیسای ساگراکور

نمائی از داخل کلیسا

پس از بازدید از تپه تیبیدابو به یکی از مکانهای تاریخی و بسیار زیبای شهر بارسلون ، که میدان اسپانیا و یکی از سمبل های اسپانیاست رفتم . در این میدان ، بنای یادبود زیبائی در وسط میدان قرار داره . در ضلع شمالی اون یک پاساژ بزرگ مدور قرار داره که در طبقه آخر اون رستوران واقع شده و بالکن عریضی در جلوی اون پیش بینی شده که بتوان از فراز پاساژ کل میدان ودیدنیهای اطراف اون رو دید . مخصوصا بنای یادبود ، کاخ مونتجوی و برجهای دو قلوی ورودی اون . کاخ مونتجوی در گذشته محل استقرار بخشی از خانواده سلطنتی بوده که امروزه به عنوان موزه هنر و محل برگزاری گالریها و نمایشگاههای متعدد است . این کاخ ، پائین تپه المپیک واقع شده و در جلوی این کاخ فواره معروف بارسلون قرار داره که آخر هر هفته در ساعات خاصی به اجرای نمایش فواره همراه با نور و رقص و صدا می پردازه . اثر تاریخی دیکر بارسلون ، قصر میلا یا خانه آنتونیو گائودیه که بخشی از آثارش نیز در اون قرار داره .

نمائی از میدان اسپانیا

نمائی از میدان ، برجهای ورودی و کاخ مونتجوی

کاخ مونتجوی

نمائی از میدان و پاساژ از سمت کاخ

بالکن بالای پاساژ مدور

اثر تاریخی دیگر بارسلون ، قصر میلا یا خانه آنتونیو گائودیه که بخشی از آثارش نیز در اون قرار داره .

نمای قصر میلا

معروفترین خیابان بارسلون ، خیابان رامبلاست ، که شاید از محبوبترین و جذابترین خیابانهای دنیاست و در واقع خیابان شانزه لیزه بارسلونه . این خیابان به طول حدود 1300 متر بین میدان کاتالونیا و میدان کریستف کلمب قرار داره و در دو طرف خیابان مسیر باریکی برای تردد وسائل نقلیه است . در مرکز خیابان پیاده روی بزرگیه که پر از جمعیته و نمایشهای مختلفی در سرتاسر اون توسط مردم انجام می شه و ضمنا پر از فروشگاه و رستوران های مختلفه . متاسفانه عکسهائی که از این خیابان گرفتم ، همه پاک شد ، ولی دیدن اون رو به همه توریستها توصیه میکنم . از دیدنیهای دیگه بارسلون ، موزه های اونه که متاسفانه با توجه به کمبود زمان نتونستم اونها رو ببینم . موزه های معروف بارسلون شامل موزه پیکاسو ، موزه دالی ، موزه خوان میرو و موزه دریائیه . ضمنا آکواریوم بارسلون نیز در بندر این شهر زیبائی خاصی داره .

یکی از موزه های بارسلون

در مورد فروشگاهها و مراکز خرید بارسلون باید بگم که در قسمتهای مختلف شهر ، مراکز خرید وجود داره . اما از مراکز خرید مهم اون میتوان به حوالی میدان کاتالونیا نام برد که انواع و اقسام فروشگاههای بزرگ و کوچک در اون قرار داره و شامل برندها و مارکهای مختلفه . مرکز خرید ال کورت انگلز ( El Corte Ingles ( نیز در گوشه میدان کاتالونیا واقع شده که شامل یک ساختمان هفت طبقه است و اجناس اون از کیفیت بالائی برخورداره و طبعا ارزان هم نیست ، ولی مشتریهای خودشون رو دارند . خیابان رامبلا هم که قبلا توضیح دادم یکی دیگه از محلهای خرید بارسلونه . واقعیت خرید در بارسلون و یا دیگر شهر های اروپائی اینه که با تبدیل یوروی 2600 تومانی و ارزش کم ریال در مقابل ارزهای دیگه ، قیمت همه اجناس حتی برندهای معروف به نسبت خرید در تهران خیلی گرون درمیاد . اما بهر حال وقتی هر توریست ایرانی به شهری مثل بارسلون میاد دوست داره که بعضی از اجناس را حتی گراونتر تهیه کنه ، بخصوص سوغاتیهای معروف بارسلون که مختص اونجاست . از سوغاتیهای بارسلون می تونم به لباس و لوازم ورزشی و اجناس باشگاه بارسلونا ، آثار آنتونیو گائودی شامل مجسمه ها ، تابلوها و اجناس تزئینی و همچنین مجسمه گاو و گاوباز و مجسمه رقاصهای اون نام برد .

نمای بیرونی پاساژ مدور

نمای داخلی پاساژ

نمائی از ویترین یکی از فروشگاهها

مجسمه رقاصهای فلامینگو به سبک گائودی

در شب آخر حضورمان در بارسلون ، با اطلاعاتی که از هتل و بروشورهای موجود در اون بدست آوردیم ، بلیط مرکز ملی تئاتر بارسلون را که رقص فلامینگو در اون اجرا می شد را خریدیم و برای تماشا به اونجا رفتیم . رقص فلامینگو مخصوص اسپانیا و کشورهای اسپانیولیه و بیشتر جذابیت اون مربوط به اینه که رقاصهای فلامینگو ، چه مرد و چه زن با لباسهای پوشیده و کفشهای مخصوصشان با ریتم خاصی بر روی تخته های مخصوص می کوبند . ضمنا همزمان با رقص ، خواننده ای یک قصه عاشقانه هم می خونه و یک شب فراموش نشدنی رو برای هر بیننده ای رقم میزنه . دیدن رقص فلامینگو رو جدا به همه توصیه می کنم .

بخشی از نمایش رقص فلامینگو

نمای داخلی تئاتر ملی بارسلون

نمائی از سقف سالن تئاتر

روز آخر از هتل به ایستگاه قطار بارسلون رفته و پس از خرید بلیط ترنهای سریع السیر بارسلون – مادرید ، به طرف مادرید حرکت کردیم . مسیر 700 کیلومتری بین بارسلون تا مادرید توسط این ترنها حدود 30/2 ساعت طول می کشه و در طول سفر با توجه به سرعت و راحتی اون ، شما احساس می کنید که در هواپیما هستید . با این تفاوت که از مناظر بیرون نیز لذت می برید .

نمای داخلی ایستگاه قطار بارسلون

یکی از اتفاقات بد در این سفر در ایستگاه راه آهن بارسلون برای دو نفر از همسفرهای ما پیش آمد ، که کیف پولشون رو از دست دادند ، که مقدار زیادی پول و موبایلشان بود و خوشبختانه پاسپورتشون داخل کیف نبود . بهر حال توصیه من به همه توریستهای ایرانی اینه که از چمدان ، وسایل شخصی ، بخصوص پاسپورت و پولشون کاملا مراقبت کنند تا سفرشون با نشاط و شادی به پایان برسه . ضمنا چون در اکثر فرودگاههای دنیا تک چمدانها با بلیط کنترل نمیشه و چمدانهای مشابه نیز زیاده ، توصیه میکنم یک علامت مشخصه مانند روبان ،طناب و غیره روی چمدانهای خودتون ببندید . در اینجا چند عکس از خیابانها و ساختمانهای بارسلون رو برای دید بهتر شما خوانندگان محترم از شهر بارسلون آوردم که انشاالله خوشتون بیاد .

مجسمه سمبلیک ماهی در ساحل بارسلون

نمونه ای از کوچه های شیب دار با نیمکت برای استراحت

نمونه ای از خانه های زیبای بارسلون

نمونه ای از خیابانهای بارسلون و محلهای پارک موتورها

نمونه ای از میادین کوچک به همراه مجسمه های یادبود

این عکس مربوط به تیم اعزامی به مسابقه ال کلاسیکو است که کنار ساختمان تئاتر ملی کاتالان گرفته شده .

از این که به دلیل کمبود زمان نتونستم از همه جاهای دیدنی بارسلون برای خوانندگان محترم اطلاعات بدهم و همچنین از طولانی شدن سفرنامه و پر حرفی هایم عذرخواهی می کنم . ضمنا بدلیل طولانی شدن سفرنامه ال کلاسیکو ، جزئیات سفر مادرید رو در سفر نامه دیگری به اطلاع دوستان خواهم رساند .