سفر به بهشت گمشده ایران مریوان

بهشت گمشده‌ی ایران! + تصاویر

توی فکر بودم که تعطیلات نوروز کجا برم... کیش که رفته بودم. شمال و جنوب هم که رفته بودم. یکی از شهرهای که خیلی دوست داشتم برم مریوان بودن چون یکی از اقوام نزدیک هم در آنجا زندگی می‌کرد و مشکل اقامت نداشتیم. شروع مسافرت دقیقا 29 اسفند ساعت 11 صبح بود. قبل از صبح تمام کارهای ماشین از جمله تعویض روغن و غیره را انجام دادم و ساعت 11 به اتفاق خانواده حرکت کردیم. مسیر بسیار طولانی بود چند جایی بین مسیر استراحت کردیم. شام را در شهر زیبای کاشان صرف کردیم. ناراحت بودم از اینکه لحظه تحویل سال 97 در حال رانندگی هستم. ساعت حدودا 7 بود که در اتوبان قم کاشان بودیم. سرعت راکمی زیاد کردم تا سریعتر به قم برسیم ولی بی‌فایده بود 50 کیلومتری قم ساعت 7:30 شد با عجله رادیو ماشین را روشن کردم و موج را تنظیم کردم. به اتفاق خانواده منتظر ساز تحویل سال بودیم. بله دقیقا ساعت 7:45 دقیقه 28 ثانیه صدای دلنشین ساز تحویل سال را شنیدیم. ماشین‌های جاده هم خوشحالی خود را با زدن جفت راهنما ابراز میکردند. خلاصه ساعت 3 شب به کرمانشاه رسیدیم و خانه یکی از اقوام استراحت کردیم فردا عصر ساعت 4 به سمت مریوان حرکت کردیم. فاصله مریوان تا کرمانشاه 200 کیلومتر است ولی به دلیل پیچ‌های زیاد جاده نمیشه بیشتر از 80 تا رفت به همین دلیل ساعت 9 شب به مریوان رسیدیم. ناراحت بودم از این که این طبیعت زیبا را نمی‌توانیم ببینم چون بین مسیر روستا‌های زیبایی با خانه‌های پله‌کانی وجود داشت. البته تصمیم گرفتم برگشتن طرف صبح حرکت کنم تا این طبیعت را ببینم.

مسیر حرکت

شهر مریوان

بعد از استراحت تصمیم گرفتیم به دریاچه زیبای زریوار برویم فاصله دریاچه تا شهر 3 کیلومتر بیشتر نبود.

دریاچه زریوار مریواندریاچه زریوار مریواندریاچه زریوار مریوان

دریاچه

بعد از بازدید از دریاچه به سمت مرز باشماق که آنجا منطقه ییلاقی زیبایی به نام خاو وجود داشت که یکی از اقوام هم در آنجا پرورش طیور داشت رفتیم. بسیار منطقه سرسبز و زیبایی بود.

مرز باشماقمرز باشماقمرز باشماقمرز باشماقمرز باشماقمرز باشماق

مرز باشماقمرز باشماقمرز باشماق

حدودا ساعت 5 عصر به سمت مریوان حرکت کردیم. روز بعد تصمیم گرفتیم به بام مریوان برویم جایی که کل شهر را مشاهده میشه کرد.

مرز باشماقمرز باشماق

در هنگام قدم زدن بین کوچه‌های زیبای آن محله کوهستانی پسرکی را دیدم که در حال بازی فوتبال بود. در همین حال دوربین موبایل را روشن کردم که ازش عکس بگیرم با یک ژست نظامی ایستاد تا ازش عکس بگیرم خیلی جالب بود.

مرز باشماقمرز باشماقمرز باشماقمریوان

در یکی از پاساژ ها کودکی خوش چهره با موهای زیبا دیدم جالب بود ازش عکس گرفتم.

بعد از 4 روز گردش در مریوان تصمیم گرفتیم به سمت کرمانشاه حرکت کنیم. ساعت 10 به سمت کرمانشاه حرکت کردیم در مسیر برگشت تصمیم گرفتیم از جادههای فرعی بین روستایی حرکت کنیم مسیر برگشت بسیار منظره قشنگی بود چون باران می‌بارید و یک بوی بهاری زیبایی می‌آمد که آدم را 10 سال جوان می‌کرد.

مسیر برگشت

جاده مریوان به کرمانشاه

جاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهجاده مریوان به کرمانشاهروستای چشمیدر

روستایی زیبا چشمیدر

چون داخل مسیر برگشت زیاد توقف داشتیم ساعت 7 عصر به کرمانشاه رسیدیم قرار شد صبح زود به سمت کرمان حرکت کنیم.

کرمانشاه

عکس آخرین روز در کرمانشاه که از بالکن اتاق گرفتم

مسیر برگشت

به دلیل خستگی فردا تا ساعت 10 خواب بودیم و ساعت 12 حرکت کردیم.

بروجرد

عکس برگشت شهر بروجرد فکر کنم جشن بود.

عکس ساعت 6:53 گرفتم 20 کیلومتری کرمان پایان مسافرت.