از اصفهان به کوالالامپور زیبا (بخش اول)

از اصفهان تا کوالالامپور زیبا، راحت و به‌صرفه! + تصاویر

سفر یعنی از فراغت ها فرصت ساختن

با سلام

من و همسرم بعد از ازدواج مون تصمیم گرفتیم به یک سفر بریم و این اولین سفر دو نفره ما بود تحقیق خیلی زیادی انجام دادیم راجع به کشورهایی که می خواستیم بریم گزینه های ما ترکیه، دبی، گرجستان و مالزی بود که ترکیه و گرجستان به خاطر فصل زمستان حذف شد و بین گزینه دبی و مالزی انتخاب بین یک کشور مدرن و یک کشور با طبیعتی سبز بود که ما طبیعتی سر سبز ترجیح دادیم و کشور مالزی برای ما انتخاب شد و شروع کردم به جمع آوری اطلاعات درباره مالزی و جاهای دیدنی ش، و تا تونستم سفرنامه خوندم که کلی نکته خوب ازش یاد گرفتم در طول سفر نکات ریزی اتفاق می افتاد که من می دونستم و به همسرم گفتم از سفرنامه ها خوندم و منو تشویق به نوشتن سفرنامه کرد.

تاریخ مرخصی که ما میتونستیم بگیریم اوایل دی ماه بود با توجه به اینکه تورها در ژانویه افزایش قیمت پیدا می کنند تصمیم ما به رفتن به سفر در هفته اول دی ماه شد که بعد از کلی تحقیق و بررسی تورمون واسه تاریخ 30 آذر برای 7 شب و 8 روز، پرواز ایرآسیا و هتل پسیفیک اکسپرس به قیمت نفری  1720 از آژانس پرستیژ تور اصفهان خانم مازی گرفتیم. تمام مراحل به خوبی انجام شد تنها ایرادی که کار این آژانس داشت این بود که من به اتاق با پنجره خیلی تاکید کردم اما متأسفانه وقتی رفتیم هتل گفتن اتاق تون بدون پنجره ست و باید برای اتاق با پنجره شبی 100 رینگت بپردازید. خیلی بهتر بود که آژانس این نکته به ما زودتر می گفت که ما آمادگی ش داشته باشیم.

ما چون از اصفهان می خواستیم به تهران بیایم و پروازمون ساعت 50 دقیقه بامداد بود ظهر ساعت 13:30 با اتوبوس رویال سفر به فرودگاه امام اومدیم امکانات اتوبوس خوب بود و ما تونستیم استراحت خوبی داشته باشیم و بدون خستگی ساعت 19 وارد فرودگاه امام بشیم البته خیلی زود بود و ما می تونستیم با اتوبوس ساعت 15:30 هم بیایم که ساعت بهتری می رسیدیم.

تصویر شماره 1: مارال ستاره محل توقف اتوبوس های رویال سفر در مسیر اصفهان – تهران

حدود ساعت 10 رفتیم و کارت پروازمون گرفتیم و حدود 11 بود که از گیت رد شدیم و منتظر بودیم برای اینکه پروازمون اعلام کنند که سوار هواپیما بشیم که دیدیم زمین شروع به لرزه کرد و بله دیدیم زمین لرزه رخ داده و اون موقع بود که استرس گرفتیم آخه چرا حالا!!!

تصویر شماره 2: فرودگاه بین المللی امام خمینی

تصویر شماره 3: قسمت فری شاپ فرودگاه امام خمینی

مسافرایی که از تهران بودن شروع کردن به زنگ زدن به خانواده هاشون و بعد از این ماجراها پرواز ما رو اعلام کردن و سوار هواپیما شدیم حدود ساعت 1 ظهر به وقت کوالالامپور بود که رسیدیم فرودگاه کوالا، ساعت در مالزی در نیمه دوم سال 4 ساعت و نیم از ایران جلوتر هست  و در نیمه اول سال 3 ساعت و نیم و ما به محض ورود ساعت هامون تغییر دادیم. پس از پید ا کردن چمدان ها به سمت درب خروجی رفتیم که لیدرها منتظرمون بودن لیدر ما خانم مریم از شرکت پالم بیچ بود.

کوالا لامپور: پایتخت رسمی کشور مالزی و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی به حساب می‌آید که مستقیماً زیر نظر دولت اداره می‌شود.  قدمت مالزی به اواسط قرن نوزدهم میلادی می‌رسد که در آن هنگام، حاکم مالای عده‌ای را برای کار در معادن قلع به این منطقه فرستاد. پایتخت اداری و حکومتی مالزی، شهر پوتراجایا است.

هواپیمایی ایر آسیا

صندلی های هواپیما خیلی بهم نزدیک هستن به صورتی که اگه سه نفر در صندلی سه نفره بشینن که خیلی لاغر نباشن واقعا آزار دهنده میشه. شانسی که ما اوردیم چون پرواز خیلی شلوع نبود موقع رفت دو  ردیف صندلی دو نفره گرفتیم و هر کدوم دو صندلی داشتیم و راحت خوابیدیم. و موقع برگشت هم به ما دو نفر سه صندلی دادن که بازم راحت بود و تونستیم خیلی خوب بخوابیم. پرواز خیلی خوب بود و مهمانداران خیلی خوبی م داشت و خوش برخورد بودن. موقع رفت و برگشت دو بار از ما پذیرایی کردن،  لازانیا مرغ و مینی پیتزا که کیفیت غذا خوب بود اما کمیت ش واقعا کم بود. در طول پرواز میشد غذا خرید و  می شد از بیرون هم غذا تهیه کرد و اورد. ورود وسایل تیز و برنده و مایعات به داخل هواپیما ممنوع بود. و موقع بازرسی وسایلی که بود دور انداخته می شد. توصیه میشه یه پتوی مسافرتی هر نفر همراهش باشه چون هوای داخل هواپیما نسبتا خنک هست و پتو هم اجاره داده میشه.

تصویر شماره 4: پذیرایی شب هواپیما لازانیا مرغ

تصویر شماره 5: پذیرایی صبح هواپیما مینی پیتزا

تصویر شماره 8 : هواپیما ایر آسیا

تصویر شماره 9: فرودگاه کوالالامپور

تصویر شماره 10: فرودگاه کوالالامپور

حدودا 1 ساعت منتظر بودیم تا بقیه افراد هم بیان و به سمت اتوبوس رفتیم و سوار شدیم. لیدر در  طول مسیر یه اطلاعات جزئی از مالزی داد و بعد شروع به تبلیغ کردن راجع به تورهاش کرد.که ما با توجه به سفرنامه هایی که خونده بودیم تصمیم گرفتیم همه جاها رو خودمون بریم بگردیم چون هیجان بیشتری داره و به چالش کشیده می شیم. برخورد تور لیدر ما کلا خیلی خوب نبود و اصلا ازش راضی نبودیم در طول مسیر به ما سیم کارت دادن و کنار یک فروشگاه ایستادن که اگه کسی می خواد میتونست پول هاش چنج کنه و سیم کارت شارژ کنیم و هم چنین  یه سوپرمارکت بود که می تونستیم خوراکی بگیریم. ما سیم کارت مون 10 رینگت شارژ کردیم و از فروشگاه هم نوشیدنی 100+ خریدیم که خیلی تعریف ش شنیده بودیم. و همونجا ما و یک خانواده دیگه از گروه جدا شدیم و با ون به سمت هتل رفتیم. بارون شدیدی گرفته بود و واسه ما که خیلی وقت بود بارون ندیده بودیم بسیار لذت بخش بود. تقریبا هر روز بارون می بارید.

تصویر شماره 11: اتوبوس های شرکت پالم بیچ

تصویر شماره 12: جاده فرودگاه کوالالامپور

تصویر شماره 13: تورها و قیمت های شرکت پالم بیچ

تصویر شماره 14: درخت کریسمس کنار فروشگاه 7-11 محل توقف بین راه اتوبوس های تور

تصویر شماره 15: اولین بارونی که ما در بدو ورود به مالزی دیدیم

به هتل رسیدیم و اتاق تحویل گرفتیم از پذیرش درخواست کردیم اتاق طبقات بالا بهمون بده و اونم طبقه 8بهمون دادن اتاق 826 که اتاق خوبی بود ما کلا توی هتل خیلی نبودیم ولی در مجموع از هتلمون راضی بودیم. در قسمت نقد و بررسی هتل ها اطلاعات لازم در خصوص هتل پسیفیک اکسپرس نوشته شده.

تصویر شماره 16: اتاق 826 هتل پسیفیک اکسپرس

تصویر شماره 17: اتاق 826 هتل پسیفیک اکسپرس

تصویر شماره 18: اتاق 826 هتل پسیفیک اکسپرس

و بعد از قراردادن وسایل در اتاق به پشت بام هتل رفتیم استخر خوب و تمیزی داشت و یه باشگاه بدنسازی داشت ما تصمیم داشتیم که حتما از استخر هتل استفاده کنیم که متاسفانه فرصت استفاده واسمون پیش نیومد (واسه استفاده از استخر هتل حتما باید مایو شنا تنتون باشه ولی واسه استفاده از پارک آبی نوع لباس مهم نیست) و سپس به بیرون از هتل رفتیم تا گشتی در اطراف هتل بزنیم اول به پاساژ سنترال مارکت رفتیم و بعد از گشت مختصری در پاساژ به محله چینی ها رفتیم و گشتی در محله چینی ها زدیم

تصویر شماره 19: استخر هتل پسیفیک اکسپرس

تصویر شماره 20: محله چینی ها

تصویر شماره 21: نوشیدنی 100+

بعد از آن با اتوبوس های رایگان Go Kuala خط بنفش که در نزدیکی هتل ایستگاه داشت به خیابان بوکیت بینتانگ رفتیم و بعد از پیاده شدن به اون طرف خیابون رفتیم و وارد پاساژ پاویلیون شدیم فوق العاده بود!! همه جا پر بود از تزئینات کریسمس یه گروه موسیقی م داخل بودن که داشتن موزیک های کریسمس اجرا می کردن خیلی خوشمون اومد،  نشستیم و از اون فضا لذت بردیم حس و حال کریسمس در این پاساژ خیلی خاص تر از بقیه جاها بود و بعد هم یه گشتی داخل پاساژ زدیم

تصویر شماره 22: خیابان بوکیت بینتاگ مقابل پاساژ پاویلیون

تصویر شماره 23:  خیابان بوکیت بینتاگ مقابل پاساژ پاویلیون

تصویر شماره 24: پاساژ پاویلیون

بعد رفتیم که خیابون بگردیم و به یه مانی چنجر رفتیم و یه 100 دلاری چنج کردیم که به ما 405 رینگت داد. و بعد رفتیم تو یه فست فود عربی شام سفارش دادیم اسم شام یادمون نیست اما طعم خوبی داشت. و بعد از اون یه مقدار میوه خریدیم و یه تاکسی قرمز گرفتیم و به قیمت 10 رینگت به توافق رسیدیم و به هتل برگشتیم و واسه خودمون یه یلدای کوچیک گرفتیم آخه شب اول اقامت ما مصادف با شب یلدا بود. می تونستیم با همون اتوبوس های رایگان به هتل برگردیم اما چون خسته بودیم تاکسی گرفتیم.

تصویر شماره 26: شام اول در کوالا

تصویر شماره 27: خوراکی های شب یلدا ما در کوالا

من نرم افزار اوبر و گرب دانلود کرده بودم از قبل و برده بودم اما متاسفانه اونجا اینترنت خیلی ضعیف بود به خاطر شلوغی خیابون ها و به جز چند مورد زیاد نتونستم ازش استفاده کنم.

نمای پاساژ پاویلیون توی خیابان بوکیت بینتاگ

هزینه های روز اول

هزینه شارژ سیم کارت: 10 رینگت

مالیات هتل برای 7 شب:   70 رینگت

دپوزیت هتل: 50 رینگت (روز آخر پول بهمون پس دادن)

نوشیدنی 100+: 5.2 رینگت

شام اول: 41.8 رینگت

تاکسی 10 رینگت

نوشیدنی 100+ دو عدد : 8 رینگت

مجموع: 145 رینگت

امروز صبح حدود 7 و نیم بیدار شدیم و رفتیم واسه صبحانه، صبحانه هتل خوب بود و می تونستیم سیر بشیم تنوع بدی نداشت اما خب بیشتر غذا ها رو متناسب با شرق آسیا درست می کنند که ما از اون ها استفاده نکردیم و پس از خوردن صبحانه اتوبوس اومد دنبالمون و ما گشت نیم روزی تور رو آغاز کردیم

تصویر شماره 28: صبحانه هتل

تصویر شماره 29: صبحانه هتل

تصویر شماره 30: صبحانه هتل

تصویر شماره 31: صبحانه هتل

و به در هتل ها رفتیم و دم هر هتلی کلی باید معطل می شدیم ما اولین کسایی بودیم که وارد اتوبوس شدیم واسه همین خیلی معطل شدیم ما 9 سوار شدیم و تا حدود 10 و ربع طول کشید که بقیه هم گروهی هامونم بیان و بعد به میدون اسقلال رفتیم اونجا کنار نماد کوالا عکس گرفتیم به مسجد جامع رفتیم و در اطراف میدان گشتی زدیم یک رودخانه کنار مسجد جامع بود به اونجا هم سری زدیم البته هتل ما به  مسجد جامع خیلی نزدیک بود و پیاده راحت می تونستیم بیایم.

تصویر شماره 32: میدان استقلال و نماد کوالا

تصویر شماره 33: میدان استقلال

تصویر شماره 34: میدان استقلال

تصویر شماره 35: مسجد جامع

تصویر شماره 36: رودخانه کنار مسجد جامع

تصویر شماره 37: مسجد جامع

نمای 360 درجه داخل مسجد جامع

بعد از اون مارو به معبد تین هو بردن معبد خیلی زیبایی بود اونجا گفتن می تونید فال چینی بگیرید به صورتی که یه دسته چوب باید بالا نگه می داشتی و یک دفعه رهاش می کردی تا زمانی این کار تکرار می کنی تا یه چوب بالا بمونه و از روی شماره اون فال مورد نظر برمی داریم. سرگرم کننده بود در اطراف معبد گشتی زدیم و عکس گرفتیم تور لیدرهای دیگه همراه مسافرهاشون اومده بودن و واسشون فال هاشون ترجمه می کردن و توضیحات می دادن اما متاسفانه لیدر ما اصلا همراه ما به داخل معبد نیومد و حتی یکی از مسافرها در طی مسیر بهش اعتراض کرد و تنها جوابی که از لیدر شنیدیم گفت نمی خوای پیاده شو یه تاکسی بگیر برگرد هتل ت.

تصویر شماره 38: معبد تین هو

تصویر شماره 39: معبد تین هو

تصویر شماره 40: محوطه معبد تین هو

تصویر شماره 41: فروشگاه زیر معبد تین هو

تصویر شماره 42: فضای پشت معبد تین هو

تصویر شماره 43: فضای پشت معبد تین هو

بعد از بازدید از معبد مارو به یک شکلات فروشی بردن و تورلیدر بسیار مارو تشویق به خرید شکلات می کرد و میگفت از اینجا ارزون تر اصلا نیست و حتی مغازه دارهای ایران هم میان از اینجا به صورت عمده ای خرید می کنن ولی ما باتوجه به سفرنامه هایی که خونده بودیم می دونستیم قیمت شکلات های اونجا گرونه از اونجا اصلا خرید نکردیم فقط مقابل اونجا یه میوه فروشی بود که ازش میوه خریدیم چون اجازه می داد میوه هارو تست کنیم و بعد از اون خرید کنیم.

تصویر شماره 44: فروشگاه شکلات

تصویر شماره 45: میوه کاکائو

تصویر شماره 46: فروشگاه شکلات

تصویر شماره 47: فروشگاه شکلات

تصویر شماره 48: میوه های فروشی اطراف فروشگاه به قیمت بسته ای 5 و 10 رینگت

بعد از مغازه به سمت رستوران کلبه شرقی رفتیم و ناهار  جوجه کباب خوردیم و سپس به سمت هتل رفتیم

تصویر شماره 49: ناهار رستوران کلبه شرقی

ما بعد از کمی استراحت به بیرون از هتل رفتیم به سمت معبد باتوکیو از ایستگاه مترو مسجد جامع که بسیار به هتل نزدیک بود به ایستگاه بندرایا رفتیم و بعد از اون با تعویض خط به ایستگاه باتو کیو رفتیم.

جایی بسیار زیبا و دوست داشتنی در ابتدا از غار رامایا دیدن کردیم هیچ کس در اون ساعت داخل غار نبود و فقط صداهایی عجیبی میومد که یکمی هیجان برده بود بالا و بعد از بازدید از داخل غار رامایا به سمت مجسمه طلایی معروف رفتیم و محوطه بسیار دوست داشتنی اونجا که پر بود از میمون های دوست داشتنی و بازیگوش که فقط دنبال خوراکی بودن ما واسشون یه پفک بردیم که کل پاکت توسط یکیشون ربوده شد و رفت بالای یه میله داربست نشست و تا ته پفک خورد و جالب بود که حتی پوست پفک م در آخر لیس زد و انداخت دور بعد یه نارگیل تازه خریدیم که طعم خاصی نداشت اما می چسبید و بعد بارون زد و همه میمون ها رفتن حتی زمانی که بارون بند اومد و هوا آفتابی م شد دیگه میمون ها برنگشتن.

معبد باتو کیو
باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این معبد به دلیل نزدیکی به تپه‌ها و مجموعه غارهای اطرافش و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده‌است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد. معبد باتو کیو یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان می‌باشد. سالانه بیش از ۱٫۵ میلیون نفر از این معبد دیدن می‌کنند که از این رو این معبد را به یکی از پر بازدیدترین اماکن مذهبی جهان بدل کرده‌ است.

تصویر شماره 50: ایستگاه قطار باتوکیو

تصویر شماره 57: میمون های محوطه باتوکیو

تصویر شماره 58: مجسمه باتوکیو

تصویر شماره 59: نوشیدنی نارگیل

بعد از بازدید از باتوکیو ما به سمت پاساژ میدولی رفتیم که پاساژ فوق العاده بزرگی بود اونجام به خاطر کریسمس خیلی تزئین شده بود و صندلی چیده بودن و  برنامه اجرا می کردن ما واقعا از فضای پاساژ خوشمون اومد خیلی بزرگ بود تصمیم گرفتیم اگه فرصت کردیم بازهم به اینجا برگردیم و گشتی بزنیم.

مگامال میدولی: با قرار گرفتن در کنار بزرگراه فدرال ، بین کوالالامپور و پتالینگ جایا ، یکی از بزرگترین مراکز خرید آسیا می باشد.این مرکز خرید به وسعت 1،7 میلیون فوت مربع و در پنج طبقه ساخته شده است.مهمترین فروشگاهها در این مرکز خرید عبارتند از فروشگاههای زنجیره ای” مترو جایا”، فروشگاه زنجیره ای جاسکو و کارفور.این مرکز مستاجران دیگری نیز دارد:شرکتهای تجاری متوسط و کوچک ، فروشگاههای تخصصی لباس ، مد ، وسایل الکتریکی ، مجصولات کامپیوتری و… کتاب فروشی ، مرکز بدنسازی ، سالن بولینگ ، سینما و نیز مجموعه بزرگی از رستورانهای مختلف نیز در مجموعه میدولی وجود دارد.

تصویر شماره 60: پاساژ میدولی

تصویر شماره 61: پت شاپ بزرگ در پاساژ میدولی

تصویر شماره 62: پاساژ میدولی

تصویر شماره 63: پاساژ میدولی

تصویر شماره 64: پاساژ میدولی

تصویر شماره 65: پاساژ میدولی

تصویر شماره 66: پاساژ میدولی

در انتهای طبقه پایین پاساژ یه کارفور بود که قیمت های مناسبی داشت برای خوراکی قیمت کافی میکس و شکلات هاش خیلی خوب بود و می تونم بگم همه نوع میوه ای در این قسمت بود  حتی پک هایی داشت که انواع  میوه های خورد شده داخلش بود به قیمت 20 رینگت که با خریدش می شد طعم کلی میوه جدید چشید. ما از اینجا کمی میوه خریدیم و بعد از اون به بیرون از هتل رفتیم و دوباره نرم افزار اوبر ما کار نمی کرد از یه نفر خواستیم واسمون اوبر بگیره که زد به قیمت 17 رینگت تا هتل گفتیم بگه که بیاد اما اوبر خیلی طول کشید و نیومد و بعد یه تاکسی گرفتیم به قیمت 12 رینگت ما رو رسوند به هتل. شام امشب از الویه ای که از ایران اورده بودیم خوردیم که خیلی چسبید.

تصویر شماره 67: کارفور پاساژ میدولی

تاکسی از میدولی تا هتل: 12 رینگت

مترو از باتوکیو تا میدولی: 6 رینگت

کل هزینه های روزدوم:  61.6 رینگت

امروز تصمیم داشتیم از اتوبوس های هاپ آن – هاپ آف استفاده کنیم با اتوبوس های گوکوالا خط بنفش به ایستگاه برج منارا رفتیم اونجا ایستگاه دوم اتوبوس ها بود ما همون اول که داشتیم پیاده می رفتیم بالا تا به ایستگاه برسیم اتوبوس دیدیم و اونم نگه داشت و سوار شدیم

تصویر شماره 72: برج منارا

تصویر شماره 73: بلیط های آکواریوم

ایستگاه چهارم آکواریوم بود که ما اونجا پیاده شدیم و بلیط آکواریوم از راننده خریدیم به مبلغ نفری 55 رینگت و همون جام تو ایستگاه بلیط اتوبوس خریدیم به قیمت 65 رینگت واسه هر نفر و بعد به داخل آکواریوم رفتیم یه مقدار زود رسیده بودیم و ساعت 10 آکواریوم باز می شد و بعد ساعت 10 وارد آکواریوم شدیم چند جا از ما عکس گرفته شد که خیلی جالب نبودن و ما هیچ کدوم سفارش ندادیم. آکواریوم فوق العاده زیبا و دوست داشتنی بود ما که از دیدنش واقعا لذت بردیم مخصوصا از دیدن کوسه های بزرگی که داخل تونل از بالای سرمون رد می شدن و همچنین لاک پشت های غول آسای اونجا که فوق العاده بودن.

تصویر شماره 74: آکواریوم

تصویر شماره 75: آکواریوم

تصویر شماره 76: آکواریوم

تصویر شماره 77: آکواریوم

تصویر شماره 78: آکواریوم

تصویر شماره 79: آکواریوم

از آکواریوم یبرون اومدیم و رفتیم در ایستگاه اتوبوس ها که مسئول ش گفت همین الان اتوبوس رفت و نیم ساعت دیگه اتوبوس میاد ماهم از فرصت استفاده کردیم و رفتیم به دیدن برج های دوقلو و پارک زیبای KLCC بسیار فضای شیک و زیبایی بودن، یه درخت کریسمس بزرگ م دم در برج های دوقلو گذاشته بودن کلی عکس اونجا گرفتیم. یه سری لنز هم اونجا میفروختن که باعث می شد برج ها کامل نشون داده بشن به قیمت 20 رینگت.

تصویر شماره 81: ایستگاه 4 اتوبوس های هاپ آن – هاپ آف

تصویر شماره 82: پارک KLCC

تصویر شماره 83: پارک KLCC

تصویر شماره 84: پارک KLCC

تصویر شماره 85: برج های پتروناس

بعد اومدیم توی ایستگاه منتظر موندیم تا اتوبوس بیاد خیلی طول کشید بعد از اون به خیابان بوکیت بینتانگ رفتیم و برنامه مون این بود که بریم پاساژ برجایا تایمز اسکوار طبقه 8 بلیط دهکده فرانسوی خریداری کنیم به محض اینکه رسیدیم مغازه بسته شده بود ساعت 1:03 بود و فقط ما سه دقیقه دیر رسیده بودیم داخل بودن اما هرکاری کردیم گفتن نه برید فردا بیاین. ما هم رفتیم بلیط پارک آبی گرفتیم از همون طبقه یه شرکت عربی بود خریداری کردیم و قیمت دهکده فرانسوی شرکت عربی با هزینه ورودی دهکده می داد به قیمت نفری 85 رینگت در صورتی که اون مغازه ای که تعطیل بود به قیمت 60 رینگت می داد و ما خریداری نکردیم و به یک سوپر مارکت رفتیم و نوشیدنی و ماکارونی در بسته کوچیک گرفتیم که ماکارونی ش خیلی خیلی تند بود نتونستیم کامل بخوریم.

تصویر شماره 87: مغازه فروش بلیط دهکده فرانسوی که بسته بود

تصویر شماره 88: بلیط اتوبوس های هاپ آن – هاپ آف

بعد از اون خودمون به ایستگاه رسوندیم و سوار شدیم طبقه بالا اتوبوس ها حس خوبی به آدم می ده راحت می تونی شهر نگاه کنی و در شهر گشت بزنی اکثر مسافرای این اتوبوس ها اروپایی بودن و ما اصلا ایرانی ندیدیم بعد از اون در ایستگاه Kl sentral پیاده شدیم که بریم حداقل بلیط گنتینگ واسه روز بعد تهیه کنیم که متاسفانه این جا هم با در بسته روبرو شدیم گفتن که سیستم هاشون قطع ه و فردا 7 و نیم صبح باید بیاین که ما بیخیال شدیم و رفتیم در ایستگاه مرکزی شعبه کینگ برگر ناهار خوردیم خیلی خیلی خوش طعم بود ما طعم غذاهای کینگ برگر از بقیه فست فودها بیشتر پسندیدیم و دوست داشتیم.

تصویر شماره 89: ناهار کینگ برگر

بعد از اون به محض اینکه رسیدیم به ایستگاه اتوبوس اومد و سوار شدیم و در ایستگاه باغ گل ها و باغ پرندگان پیاده شدیم در باغ گل ها قدم زدیم خیلی زیبا بود ما باغ پرندگان نرفتیم چون توی اصفهان زیاد باغ پرندگان رفتیم

تصویر شماره 90: باغ گل ها

تصویر شماره 91: باغ گل ها

تصویر شماره 92: باغ گل ها

تصویر شماره 93: باغ گل ها

تصویر شماره 94: باغ گل ها

تصویر شماره 95: باغ گل ها

بعد از اون سوار اتوبوس شدیم و در ایستگاه کاخ پادشاه پیاده شدیم اینجا بهمون زمان می دن که بتونیم عکس بگیریم و دوباره سوار همون اتوبوس بشیم. ما هم عکسامون گرفتیم و مجدد سوار همون اتوبوس شدیم و حرکت کردیم

تصویر شماره 96: کاخ پادشاه

در ایستگاه محله هندی هام پیاده شدیم و کمی عکس گرفتیم و گشتی زدیم و برگشتیم و سوار اتوبوس شدیم و در ایستگاه دریاچه تی تی وانگسا پیاده شدیم و رفتیم کنار دریاچه نشستیم و ریلکس کردیم خیلی زیبا بود و حس قشنگی داشتیم اونجا نوشیدنی 100+ ما طعم پرتقالی ش دیدیم و قیمتش هم 2 رینگت بود از بقیه جاها مناسب تر بود.

تصویر شماره 97: نوشیدنی 100+ با طعم پرتقالی

تصویر شماره 98: دریاچه تی تی وانگسا

تصویر شماره 99: قیمت حج در مالزی

تصویر شماره 100: محله هندی ها

تصویر شماره 101: محله هندی ها

بعد از دریاچه رفتیم به سمت ایستگاه اتوبوس ها و سریع اتوبوس اومد و ما سوار شدیم و در ایستگاه برج منارا پیاده شدیم و اونجا م فرصت می دن که عکس بگیریم و دوباره سوار بشیم که به نظرم زمان کافی می دن واسه عکس گرفتن ما عکس هامون گرفتیم و یه خانه وارونه م اونجا بود که به نظر من خیلی کوچیک بود می شد دیدن کرد که ما از داخل ش دیدن نکردیم

تصویر شماره 102: خانه وارونه

تصویر شماره 103: برج منارا

و سریع سوار اتوبوس شدیم و رفتیم در ایستگاه برج های دو قلو پیاده شدیم و تصمیم گرفتیم داخل پاساژ بگردیم. بعد از گشت در پاساژ ساعت حدودا 9 شب بود و دیگه ساعت اتوبوس ها به اتمام رسیده بود ساعت این اتوبوس ها از 9 صبح تا 8 شب هست. و اونجا با تاکسی به مبلغ 10 رینگت به سمت هتل رفتیم اما داخل هتل نرفتیم و تصمیم گرفتیم به سنترال مارکت بریم و اونجا یه گشتی بزنیم کمی خرید کردیم و برای شام به شعبه تگزاس چیکن که با هتل ما فاصله ای نداشت رفتیم و شام سفارش دادیم. و بعد از اون به هتل رفتیم.

تصویر شماره 104: برج های پتروناس

نوشیدنی 100+ و آب معدنی: 6 رینگت

نوشیدنی و ماکارونی:   7 رینگت

مجموع هزینه ها: 598 رینگت

امروز تصمیم داشتیم به پوتراجایا بریم با مترو مسجد جامع به ایستگاه مرکزی رفتیم و بعد از اون بلیط مترو پوتراجایا گرفتیم که 28 رینگت شدیم و به پوتراجایا رسیدیم. از ایستگاه مترو که اومدیم بیرون دیدیم هیچ کس اون حوالی نیست تو سفرنامه ها خونده بودیم که تاکسی و اتوبوس گردشگری هست اون جا بودیم که ما احساس غریبی بهمون دست داد!!! هیچ کس نبود یه نفر دیدیم رو موتور نشسته رفتیم ازش سوال بپرسیم که انگلیسی بلد نبود با نرم افزار maps.me تصمیم گرفتیم پیاده به سمت رودخونه بریم البته فکر کنم در خروج از مترو ما اشتباه اومدیم که اینطوری شد هر عابر پیاده ای که می دیدیم اون حوالی انگلیسی بلد نبود ما شنیده بودیم که فقط 2 درصد مردم مالزی انگلیسی بلد نیستن که شانس ما همون دو درصد اونجا بودن!!!! پیاده رفتیم تا به پل زیبایی رسیدیم فهمیدیم که مسیر درست اومدیم کلی عکس گرفتیم مسجد صورتی از دور پیدا بودیم ترجیح دادیم کنار رودخانه به سمت مسجد صورتی قدم بزنیم پارک زیبایی بود آب نمای قشنگی هم داخل پارک بود و ما قدم زنان به پل خواجوی شبیه سازی شده رسیدیم و بر روی آن قدم زنان به داخل مسجد رفتیم دم در مسجد عباهای صورتی به همه زنان می دادن و رنگ جالبی داشت به داخل مسجد رفتیم جالب بود یه قسمت کوچیک از مسجد مرد و زن می تونستن با هم باشن و قسمت های دیگه ش مردونه و زنونه بود.

تصویر شماره 107: پوتراجایا

تصویر شماره 108: پوتراجایا

تصویر شماره 109: بالن در پوتراجایا

تصویر شمراه 111: مسجد صورتی

تصویر شماره 112: مسجد صورتی

بعد از بیرون اومدن از اونجا نوشیدنی 100+ و یک نوشیدنی دیگه خریدیم که خوش طعم بود اما قسمت بد ماجرا اینجا بود که حالا ما نمی دونستیم چطوری برگردیم برنامه مون این بود که برگردیم به ایستگاه مترو و از اونجا به ایستگاه سرمبن بریم و از اونجا با اتوبوس به ساحل پورت دیکسون بریم.

اما هیچ تاکسی اونجا نبود فقط یه تاکسی بود که قیمت ش می گفت 25 رینگت که خیلی زیاد بود آخه ایستگاه مترو خیلی نزدیک بود اما ما چون سر ظهر بود نمی تونستیم پیاده بریم حسابی گرم بود همینجوری نشستیم بودیم که ببینیم تاکسی میاد البته یه ایستگاه اتوبوس هم بود که گفتن هر یک ساعت یک بار میاد ما همینطور که منتظر بودیم من گوشی گرفتم دستم که بازم تلاش کنم واسه نرم افزار های اوبر و گرب که یه دفعه دیدم اوبر یه نفر پیدا کرده به قیمت 5 رینگت تا مترو و همون لحظه م همونجا ایستاده بود دقیقا روبروی ما کلی خوشحال شدیم چون هوا بدجوری گرم شده بود سوار ماشین ش شدیم و بعد همونجا بهش گفتیم ما می خوایم بریم پورت دیکسون روی نرم افزار اوبر مسیر انتخاب کرد و نرم افزار قیمت 98 رینگت مشخص کرد که ما گفتیم نمی خوایم گرونه و بعد خودش پیشنهاد 75 رینگت داد و ما هم بهش پیشنهاد 60 رینگت دادیم و خیلی خوب بود که پذیرفت و ما خیلی راحت تا پورت دیکسون با اون ماشین رفتیم خیلی مسیر طولانی و زیبا بود و ما هر چی می رفتیم جلوتر می گفتیم چطور قبول کرد با این هزینه ما رو برسونه. مسیر پورت دیکسون پر بود از درختان پالم و خیلی سر سبز بود در بین مسیر به راننده آجیل دادیم که خیلی دوست داشت کلا اونجا اگه قراره تاکسی بگیرید سعی کنید بهشون آجیل یا میوه بدین برخوردشون خیلی خوب می شه باهاتون. وقتی خواستیم پیاده بشیم بهش گفتیم که واسه سه شنبه می تونه بیاد دنبال ما واسه گنتینگ و دهکده فرانسوی که گفت بهمون خبر میده.

تصویر شماره 113: درخت های پالم مسیر پورت دیکسون

تصویر شماره 114: معبد در مسیر پورت دیکسون

ما به ساحل PD پورت دیکسون رفتیم که اصولا خیلی ها میان اونجا و شلوغ هست البته روزی که ما رفتیم خیلی شلوغ نبود و دریای پورت دیکسون خیلی شفاف نیست ولی دریای با آرامشی بود و نزدیک ترین ساحل به کوالا همین ساحل هست کنار ساحل یه شعبه مک دونالد بود که ما رفتیم اونجا نشستیم با ویوی دریا ناهارمون خوردیم.

بعد از اون رفتیم کنار ساحل نشستیم و ریلکس کردیم فضای زیبا و دوست داشتنی بود بعد م رفتیم مکدونالد بستنی گرفتیم و خوردیم.

تصویر شماره 115: منوی مک دونالد

تصویر شماره 116: غذای مک دونالد

تصویر شماره 117: ساحل پورت دیکسون

تصویر شماره 118: بستنی مک دونالد

و بعد از چند ساعت که کنار ساحل نشسته بودیم تصمیم گرفتیم تا دیر نشده برگردیم به سمت ایستگاه اتوبوس رفتیم گفتیم که ما می خوایم بریم کوالا اونم مارو به ترمینال اتوبوس پورت دیکسون برد و از اونجا سوار اتوبوس های سرمبن شدیم و دم ایستگاه مترو پیاده شدیم اتوبوس های پورت دیکسون به سرمبن دو مدل هستن یکی که مستقیم میره به سرمبن و دومی اینکه در ایستگاه های مختلف توقف می کنه ما مستقیم به سرمبن رفتیم که توقف نداشته باشه و سریع تر برسیم. ایستگاه مترو پیاده شدیم و دو تا بلیط مترو گرفتیم و به ایستگاه مرکزی رفتیم.

تصویر شماره 119: اتوبوس پورت دیکسون یه سرمبن

از اونجا دیدیم هنوز وقت داریم تصمیم گرفتیم به بوکیت بینتانگ بریم و یه گشتی بزنیم با مترو به ایستگاه بوکیت بینتانگ رفتیم و وقتی از ایستگاه مترو خارج شدیم دیدیم چه خبره!!! شلوغه خیابون شلوغ پر بود از گروه های موسیقی که داشتن موزیک اجرا می کردن و مردم هم هر کسی می خواست می رفت و باهاشون می رقصید خیلی خیابون شلوغ بود ما رفتیم به پاساژ lot plaza که لوازم الکترونیکی داره و خواستیم قیمت ها رو بررسی کنیم که دیدیم قیمت ها خیلی با ایران فرقی نداره. شام رفتیم مک دونالد شام خوردیم و وقتی خواستیم برگردیم دیدیم حسابی ترافیکه همه ماشین ها تو هم گره خورده بود اینترنت م که کار نمی داد که بتونیم از نرم افزارها استفاده کنیم به هر ماشینی م می گفتیم می گفت 40 رینگت می گیرم تا هتل. با مترو خواستیم بریم دیدیم یه صف خیلی طولانی دم ایستگاه مترو بود واسه همین تصمیم گرفتیم خیابون قدم زنان بریم جلو تا ترافیک کم تر بشه و بعد تاکسی بگیریم یکم رفتیم جلو تر که ترافیک تا حدودی کم تر شده بود یه تاکسی گرفتیم به قیمت 15 رینگت به هتل اومدیم. از مرکز فروش تور پایین هتل قیمت گرفتیم که واسه گنتینگ و دهکده فرانسوی چه قیمت میگیری که گفت 500 رینگت که واسه ما به صرفه نبود و اومدیم داخل هتل استراحت کنیم.