سفری عالی به بدروم زیبا

بهشت روی زمین در ساحل دریای اژه + تصاویر

01-Bodrum-Blog cover (01-03-11).jpg

با سلام به دوستان عزیز سفر دوست

من و همسرم عاشق سفر هستیم و همیشه از فرصت هایی که داریم برای رفتن به سفر استفاده میکنیم سفری که امسال قصد داشتیم بریم با سفرهای قبلیمون تفاوت داشت و تفاوتش در این بود که تو این سفر مادر و برادر همسرم رو میهمان سفرمون کردیم .

با برنامه ریزی که از قبل داشتیم تصمیم داشتیم  به یکی از شهر های ساحلی ترکیه بریم و چون قبلا به آنتالیا ، کوش آداسی و مارماریس سفر کرده بودیم برای سفر امسال بدروم رو انتخاب کردیم که یه شهر جدید بریم

همیشه قبل از هر سفر هتل ها رو از بوکینگ چک میکنیم و نظرات دوستان رو توی سایت خوب لست سکند میخونیم همینطور سفرنامه هایی که دوستان توی سایت نوشتن رو میخونیم که همیشه تو هر سفر خیلی خیلی بهمون کمک میکنه.

در نهایت با تحقیق هایی که داشتیم هتل سامارا رو با پرواز ایران ایر برای 29 ادریبهشت از خانم زمانی آژانس خوب شباویز خریدیم، چندین بار ازشون  تور خریدیم و خیلی هم راضی بودیم .

پرواز ساعت 22:50 شنبه شب بود با ایرباس جدید ایران ایر که خیلی خوب بود هم پرواز به موقع انجام شد و هم تیک اف و فرود خیلی خوبی داشت.ساعت 12:30 به وقت ترکیه به فرودگاه عدنان مندرس ازمیر رسیدیم و موقعی که به سمت گیت چک پاسپورت میرفتیم پلیس جلومون رو گرفت و ازمون خواست به یه قسمت دیگه بریم و یه سری سوالات پرسید اینکه چقد میمونیم و اینکه هتل رزرو داریم و ... که این پروسه نیم ساعتی وقت گیر بود و البته یه مقدار شوکه هم شدیم ولی نگران کننده نبود چون میدونستیم که هیچ مشکلی نداریم .

بعداز تحویل گرفتن چمدون ها هم به محوطه رفتیم که لیدرها منتظرمون بودن و با توجه به اینکه مقصدمون کوش آداسی یا بدروم بود و هتل هایی که تو هر شهر میرفتیم به اتوبوس های مختلف تقسیم شدیم و سفرمون شروع شد .

حدود ساعت 4 صبح به هتل رسیدیم و مورد استقبال خیلی خوبی قرار گرفتیم و همون موقع هم اتاق هامون رو تحویل دادن . هتل هم مثل همه هتل های بدروم دو طبقه بود ، رسپشن در  طبقه همکف قرار داشت و یک سری اتاق ها در همین طبقه بود و یک سری دیگه در طبقه پایین قرار داشت البته تمام قسمت های دیگه هتل ( رستوران ها و کافه ها و استخرها و .... ) در طبقه پایین قرار داشت و یک سری اتاق ها هم جدا از ساختمان اصلی قرار داشتن .

عکس ( ورودی هتل عکس از بوکینگ)

بعداز تحویل گرفتن اتاق هامون دلمون نیومد که بخوابیم و زدیم بیرون و از هوا و فضا و صدای پرنده ها به شدت لذت بردیم .فضای سبز هتل هم خیلی عالی بود پراز درخت و چمن و گل بعد از گشت مفصل توی هتل به اتاقمون برگشتیم تا کمی استراحت کنیم.

عکس (اتاق هتل عکس از بوکینگ )

عکس ( فضای هتل )

روز اول رو کامل توی هتل گذروندیم و توی کل برنامه ها ( واتر جیم و دارت و والیبال ساحلی و بیلیارد و....) شرکت کردیم وکلی خوش گذروندیم توی این تایم هم که صبحانه نهار و اسنک بار و بستنی و شام رو هم داشتیم که همه خیلی مفصل و متنوع و با کیفیت بود. ساعت 9 شب هم که تایم انیمیشن بود و برخلاف هتل های دیگه که رفته بودیم انیمیشن برای بچه ها نداشت و البته سن اجرا هم خیلی کوچیک بود ولی چیز جالبی که داشت برنامه این شب یه مسابقه بود به اسم بینگو که باید کارت شرکت در اون رو 5 یورو میخریدیم و به سه نفر برتر جایزه میدادن که خیلی برنامه جالبی بود. بعد از تموم شدن این برنامه هم که دیگه نایی نداشتیم رفتیم که استراحت کنیم و برای فردا انرژی داشته باشیم.

عکس ( استخر های هتل)

روز دوم هم بعداز خوردن صبحانه از هتل زدیم بیرون و باید تا خیابون اصلی که مسافت کمی بود پیاده میرفتیم تا به ایستگاه  دلموش برسیم و  با پرداخت هر نفر 3.3 لیر به مرکز شهر بریم

عکس ( ایستگاه دلموش هتل)

ایستگاه دلموش هتل

عکس ( مرکز شهر )

مرکز شهر بدروم

عکس ( آمفی تئاتر بدروم)

آمفی تئاتر بدروم

توی مرکز شهر هم کمی گشت و گذار کردیم و پول چنج کردیم و به یه مغازه فروش تور رفتیم تا اطلاعاتی راجع به تورها بگیریم که متاسفانه فهمیدیم پارک آبی تعطیل هستش که یکی میگفت ورشکست شدن یکی میگفت بعداز مدارس باز میشه ، همینطور کشتی کاتاماران هم هنوز شروع به کار نکرده بود و تورهای دیگه ای هم که داشتن ( افس ، پاموک کاله ، دالیان .و ... ) بود که ما قبلا رفته بودیم و اینطور که پیش میرفت تنها توری که میتونستیم اینجا بریم جیپ سافاری بود که تصمیم گیری رو گذاشتیم برای بعد و به هتل برگشتیم  عصر هم به گشت شهری رفتیم که مثل گشت شهری همه شهرهای ترکیه اصلا گشت شهر نیست و شو چرم و مرکز خرید و مغازه فروش لوکوم و .... است .اولین جایی که رفتیم مغازه فروش لکوم و قهوه و البته صابون های دست ساز بود که صابون ها خیلی خوب بودن و ما چندتایی صابون خریدیم که خیلی هم خوب بودن و عطر خیلی ماندگاری داشتن بعد از اون هم شو چرم که طبق معمول برای ما خیلی گرون درمیان .در آخر هم به مرکز خرید میدتون رفتیم و قرار شد چند ساعتی اونجا باشیم و  بعد هم بیان دنبالمون که به هتل برگردیم . مرکز خرید میدتون از مراکز خرید خوب بدروم هستش که همه برندهای ترک رو داره و راحت اونجا میشه کلی خرید کرد.

عکس ( مرکز خرید میدتون عکس از اینترنت)

مرکز خرید میدتون

بعد از رسیدن به هتل هم شام خوردیم و بعد هم رفتیم برای انیمیشن شو که باز هم مسابقه دیگه ای بود و ما چون خسته بودیم و ساعت 12 هم قرار بود با بچه های هتل و یه سری دیگه از مسافرها بریم بیرون، به اتاقمون رفتیم که یه کم استراحت کنیم.

صبح روز سوم رو هم توی هتل گذروندیم ، همسرم به همراه مادر و برادارش موسیقی کار میکنن و بعد از نهار توی حیاط هتل موسیقی اجرا کردن که مدیریت هتل اومدن و ازشون درخواست کردن که شب برای همه مسافرهای هتل اجرا کنن و اونها هم با کمال میل پذیرفتن بعد از اون هم به مرکز شهر رفتیم و اول به دایرکتر تور رفتیم تا تور جیپ سافاری رو ازشون بخریم که با کلی چونه زنی تور رو برای چهار نفر 440 لیر خریدیم  کلا توی خرید از مغازه های ترکیه چونه زنی خیلی جواب میده . بعد از اون هم به بازار قدیمی و  مغازه های فروش سوغاتی و یادگاری رفتیم و طبق برنامه ای که توی همه سفرهامون داریم و از شهری که میریم یه نماد میگیریم برای یادبود از اون شهر کلی هم یادگاری از بدروم خرید کردیم و بعد هم به خاطر اینکه قرار بود بچه ها برای شب اجرای موسیقی داشته باشن زودتر به هتل برگشتیم. بعد از شام هم که اجرای موسیقی بود و خیلی هم عااالی اجرا شد.

عکس ( طبیعت بدروم)

طبیعت بدروم

روز چهارم رو هم صبح زود بیدار شدیم و از اونجایی که تولد همسرم بود و از قبل برای شب رستوران ایتالیایی هتل رو رزرو کرده بودم باید میرفتم و برای سفارش کیک و این چیزا هماهنگی میکردم و رسپشن هم گفتن که خودشون برای تبریک تولد مهموناشون توی اتاق میوه و نوشیدنی میذارن.بعداز صبحانه هم به مرکز شهر رفتیم و تصمیم داشتیم که ماشین اجاره کنیم که خیلی پروسه سختی بود متاسفانه فقط و فقط به خاطر ایرانی بودن ما و نداشتن کردیت کارت و از چندین جایی که مراجعه کردیم دست خالی برگشتیم و درنهایت یه رنت کار که روبروی پمپ بنزین توی خیابون اصلی اون باهامون راه اومد و اجاره رو روزی 160 لیر گفت و چون گفتیم که خارج از شهر میخوایم بریم این مبلغ به 250 لیر افزایش یافت ، نمیدونم تفاوت داخل شهر و خارج شهر برای چی بود البته 300 دلار هم باید به عنوان ضمانت پیششون میذاشتیم بالاخره یه رنو فلونس اجاره کردیم ناگفته نماند که قیمت بنزین ترکیه خیلی زیاد و اون موقه 6.3 لیر بود . بد از اون همه سختی و خستگی به هتل برگشتیم و همگی به اتاق ما رفتیم تا همسرم رو سورپرایز کنیم و تظاهر کنیم که برناممون برای تولدش همین بوده بعد از اون هم با دوست هایی که پیدا کرده بودیم قرار والیبال ساحلی داشتیم و بعداز اون هم رفتیم که آماده شیم برای شام رستوران و سورپرایز اصلی تولد . رستوران هم روی سقف قسمتی از هتل بود با ویو جنگل و دریا که خیلی زیبا بود تفاوتی که با رستوران های هتل های دیگه ای که رفته بودیم داشت این بود که فقط دوتا غذا داشت استیک و ماهی که ما هردو رو سفارش دادیم که کیفیت خیلی خوبی داشت بعد از خوردن شام هم آهنگ تولد مبارک رو پخش کردن و کیک و فشفشه و شمع  و ... رو برامون آوردن و تولد همسرم رو با مهمون های دیگه رستوران جشن گرفتیم و کلی خوش گذروندیم بعداز اون هم با ماشین زدیم بیرون و تا به شب زنده داری های بدروم بپیوندیم.

عکس ( رستوران ایتالیایی هتل عکس از بوکینگ)

روز پنجم رو از قبل برنامه ریزی کرده بودیم که برای استفاده از پارک آبی به کوش آداسی بریم و بعداز خوردن صبحانه حرکت کردیم و ساعت 12 ظهر هم به آدالند رسیدیم که به نسبت سال قبل که تقریبا همین تایم اونجا بودیم خیلی خلوت بود و اینکه نباید توی صف طولانی منتظر می موندیم خیلی خوب بود ولی اینکه رقص فواره ها فعال نبود بد بود تا ساعت 5 اونجا موندیم

عکس (طولانی ترین سرسره آدالند)

طولانی ترین سرسره آدالند

بعداز اون هم به مرکز شهر رفتیم تا خاطرات سفر کوش آداسیمون رو زنده کنیم

عکس ( نماد کوش آداسی)

نماد کوش آداسی

بعداز کلی گشت زدن و بستنی خوردن و این چیزا به هتل آمارا سی لایت الیت که هتلمون توی کوش آداسی بود رفتیم و یه گشت مختصری اونجا زدیم بعد هم به مرکز خرید ای وی ام که مرکز خرید خیلی خوبی توی کوش آداسی هست رفتیم و کمی خرید کردیم و بعد هم شام رو توی یوسف کباب خوردیم که کوفته های خیلی خیلی خوشمزه داشت و ساعت های 11 شب بود که به سمت بدروم حرکت کردیم و از اونجایی که صبح این مسیر رو اومده بودیم و توی پارک آبی و مرکز خرید کلی انرژی گذاشته بودیم خیلی خسته بودیم و به سختی و کلی توقف بین راه ساعت ها 3 صبح به هتل رسیدیم.

روز ششم برنامه تور جیپ سافاری داشتیم و بعداز خوردن صبحانه به لابی رفتیم و منتظر لیدر شدیم بعداز ده دقیقه که معطل شدیم بلیطمون رو چک کردیم و دیدیم که برای 9:15 باید توی لابی می بودیم و ما اشتباها فک کرده بودیم 9:30 باید باشیم از مسئول رسپشن خواهش کردیم بهشون زنگ بزنه که اونام لطف کردن و گفتن یه ماشین میفرستن دنبالمون که با چیزهایی که از تورهای ایرانی دیدیم هرگز این کار رو نمیکردن و میگفتن مشکل خودتونه بعد از اومدن جیپ هم گشت سافاری شروع شد و به جنگل های اطراف شهر رفتیم و جاهای باحالی رفتیم مثل اب انبار و یه دریاچه پراز ماهی و لاک پشت و مرغابی که لیدر بهمون نون داد تا براشون غذا بریزیم که بیان نزدیکمون و بعد هم به دیدن دوتا شتر ایرانی بردمون و نهار رو هم توی یه رستوران خونگی توی یه روستا خوردیم و آخر کار هم به یه ساحل خیلی زیبا و ناب رفتیم برای شنا و ساعت ها 3 هم گشت تموم شد و به هتل برگشتیم.

عکس ( تور جیپ سافاری)

تور جیپ سافاری

بعد از اون هم آماده شدیم که به مرکز شهر بریم برای تحویل دادن ماشین و خرید کردن بعد از تحویل ماشین به بازار روز رفتیم که گنار اتوگار هستش و کل نیازهای روزمره رو داشت مثل میوه و گوشت و ... و کلی هم ازش گوجه سبز و گیلاس خریدیم که خیلی درشت و خوشمزه بودن و خیلی هم ارزونتر از ایران میشد. بعد از اون هم به مرکز خرید میدتون رفتیم و تا ساعت 10 که همه فروشگاه ها تعطیل میشد اونجا بودیم و دوباره به مرکز شهر اومدیم و شام رو به رستوران مادو رفتیم که یه رستوران زنجیره ای ترک هستش و قبلا تو باکو تجربه اش کرده بودیم و  اینجا هم از غذاها و دسرهای خوشمزه اش لذت بردیم و بعد هم با قدم زدن لب ساحل و تماشا کردن آتیش بازی زیبایی که لب ساحل انجام شد به اتوگار رفتیم و با دلموش به هتل برگشتیم.

عکس ( کوفته خوشمزه رستوران مادو)

کوفته خوشمزه رستوران مادو

روز هفتم که روز آخر بود بعداز خوردن صبحانه وسایلمون رو جمع کردیم و اتاق هامون رو تحویل دادیم و رفتیم از سونا و جکوزی و استخرها آخرین لذت ها رو بردیم و ساعت 4  هم ترنسفر اومد دنبالمون و به مرکز خرید سوکه رفتیم که برای خرید خیلی جای خوبی بود و بعداز کلی خرید کردن آخر پولمون رو هم رفتیم مک دونالد ساندویچ خریدیم و بعد هم به سمت فرودگاه ازمیر راهی شدیم و اونجا هم بعداز انجام کارهای پرواز و باز شدن گیت با همون هواپیما خوبه به تهران برگشتیم.