ماه عسل درجزایر زیبای پوکت و فی فی

نگین آسیای شرقی، بهترین مقصد برای ماه‌ عسل! + تصاویر

با عرض سلام خدمت شما عزیزان

من قبل از هرچیز میخوام از تمام کسانی که تجربه ی سفرشون رو با بقیه به اشتراک میزارند تشکر کنم و با نوشتن این سفرنامه دین خودم رو بهشون ادا کرده باشم. چون من با خوندن همین سفرنامه ها تونستم بهترین سفر زندگیمو هم از لحاظ تفریحی و هم از لحاظ مالی  انتخاب کنم.

من تصمیم گرفته بودم بعد از عروسی یک مقصد خوب و رویایی رو برای ماه عسل انتخاب کنم با گشتن تو اینترنت و دیدن عکسها به مقصد های متعددی فکر میکردم از بالی و پاریس بگیرید تا سانتورینی در یونان و هر روز یک مقصد رو انتخاب میکرم و به خانمم پیشنهاد میدادم که اخر سر خانمم کلافه شد و گفت اخرش با این همه مقصدایی که انتخاب کردی فکر کنم تا بیرون شهر هم نریم. با توجه به حساسیت من برای مقصد رویایی و هم چنین با بالا رفتن نرخ تصاعدی ارز ( الان که مینویسم دلار معادل 14000 تومان است (و خواندن سفرنامه های متعدد،بیشترین جایی که منو به خودش جذب کرد جزیره ی زیبا و دوست داشتنی پوکت بود.لازم به ذکر هست که زمان سفر برای تایلند از ابان تا اردیبهشت هست که هوای خیلی خوبی داره و اصطلاحا "های سیزن" هست. از اردیبهشت تا ابان شما ممکن هست که گرفتار باران های شدید استوایی و طوفان در دریا بشید و تورهاتون لغو بشه. با این شرایط من دلمو به دریا زدم و مقصدم رو پوکت انتخاب کردم.

دلیل انتخاب من به خاطر هیجان زیاد این سفر بود. من و خانمم اهل ماجراجویی هستیم و اینکه بخواهیم مثلا 7 شب در بهترین هتل در مالدیو باشیم حتی برای ماه عسل برامون خسته کننده بود. خوندن  این همه هیجانات زیاد در سفر به پوکت و تورهای روزانه ی این جزیره در این سایت من رو برای رفتن به این جزیره ی زیبا مصمم تر کرد.

با توجه به اینکه من تجربه ی سفر خارجی متعددی داشتم و به زبان انگلیسی مسلط هستم تصمیم گرفتم که بلیت و هتل و ویزا رو خودم تهیه کنم. بلیط رو با استفاده از اژانس ایرانی چک کردم که قیمت عمان ایر از مشهد نسبت به دیگر ایر لاین ها بهتر بود چون پرواز از تهران برای ما یک هزینه پرواز تهران مشهد رو داره و همچنین دوری فرودگاه امام که خودش خسته کننده است. پروازی رو که عمان ایر به ما میداد مشهد-مسقط-مسقط-بانکوک بود و از بانکوک تا پوکت با بانکوک ایرویز یعنی 3 تا پرواز داشتیم. زمان ترانزیتمون برای هر پرواز حداکثر 2 ساعت بود که با توجه به قرارداد این دو ایر لاین باهم خیالمونن بابت تاخیر و نرسیدن به پرواز بعدی راحت بود چون در صورت تاخیر هواپیما هر دو  ایرلاین به مسافر پاسخگو بودند.با توجه به مطالعاتی که داشتم تصمیم گرفتم 4 شب در پوکت و 2 شب در فی فی باشم که از سایت بوکینک کل این 6 شب رو با مبلغ 200 دلار رزرو کردم 110 دلار در پوکت و 90 دلار هزینه ی اقامت در فی فی شد.هتل های بسیار خوب که با توجه ماه شهریور ارزان شده بودند.ویزا رو هم از طریق یکی از اژانسها در مشهد ، مبلغ 40 یورو برای هر نفر دریافت کردم. روز 3 شهریور ماه رسید و من و خانمم برای سفر به پوکت اماده شدیم و ساعت 17:45 دقیقه روز شنبه به مسقط پرواز داشتیم در هواپیمایی که میرفتیم فقط ما ایرانی بودیم و بقیه همه عرب بودند که با توجه به نوسان شدید دلار و برداشتن ارز مسافرتی قابل پیش بینی بود.

پرواز ما بعد از دو ساعت به مسقط رسید و پس از اون با پیدا کردن گیت عازم بانکوک شدیم. در طول مسیر عمان ایر با پذیرایی خوب خودش این انتخاب رو به شما میداد که از مرغ یا گوشت و یا سبزیجات غذاتون رو انتخاب کنید. قبل ازرسیدن به بانکوک برگه هایی رو به شما میدن که از شغلتون میزان درامدتون محل زندگیتون و .. میپرسند که شما میباست پر کنید چون برای وارد شدن به کشور تایلند الزامی هست و قسمتی از برگه رو جدا  و قسمتی رو به پاسپورتتون ضمیمه میکنن موقع برگشت ازتون اون برگه رو میخوان پس از پاسپورتتون جدا نکنید.

وقتی ما به بانکوک رسیدیم من دست خانمم رو گرفتم که سریعا بانکوک ایرویز رو پیدا کنم به محض خروج از هواپیما دیدم چند نفری با پلاکارد ایستادن من تعجب کردم که چطور اینها اینقدر نزدیک به خروجی هواپیما هستند و با خودم میگفتم اینها برای کسانی ایستاده اند که هتل یا تور و .. چیز دیگه ای دارند نه برای من. یک لحظه خانمم گفت واستا اسم ما اونجاست من به خانمم گفتم بیا بریم دیر میشه چرا باید اسم ما اینجا باشه از روی بی میلی چند قدم عقب برگشتیم و بعد دیدیم بله اسم من و خانمم روی برگه ی همین افرادی هست که ایستادند. با تعجب گفتم این اسامی ما هستیم. خانمی جواب مارو داد و گفت ما از طرف بانکوک ایرویز هستیم و شما رو تا کانتر بانکوک ایرویز راهنمایی می کنیم. و همین خانم ما رو تا اونجا راهنمایی کرد که واقعا برای من جالب بود. بعد از گرفتن کارت پرواز پوکت ما ساعت 9:30 روز یکشنبه رسیدیم پوکت وچمدان هایی رو که مشهد تحویل داده بودیم در قسمت جداگانه ی بین المللی تحویل گرفتیم. در طول مسیر از زیبایی های جزیره ی پوکت لذت بردیم و در طول مسیر با میوه های استوایی پذیرایی شدیم.

در فرودگاه باجه ای برای خرید سیم کارت هست که با توجه به مدت اقامتتون میتونید یکی از اونها رو انتخاب کنیدبا  اقامت یک هفته ای که ما داشتیم، من یک سیم کارت 299 بتی خریدم و قبل تر اپلیکیشن  گرب تاکسی رو نصب کرده بودم سریعا از فرودگاه تا هتل رو استعلام قیمت گرفتم. (هتل ما در ساحل معروف پاتونگ بود) قیمتی که گرب تاکسی به من داد 850 بت بود. افرادی بودند که میگفتند تاکسی تا پاتونگ 800 بت و تابلوهایی رو میدیدم که زدن تا پاتونگ نفری 180 بت تنها فرقش این بود که میباست صبر میکردی تا 9 نفر دیگه که با من و خانمم 11 نفر میشدیم بیان بعد راه بیافتیم.  بلیط 180 بتی رو خریدم حدود 30 دقیقه منتظر شدیم تا 11 نفر بشیم از همه محل هتلشون رو پرسیدن و تک تک در مسیر پیاده میکردن که خیلی خوب و مقرون به صرفه بود و جالب اینکه در همون ون یک خانم از کشور انگلستان یک اقا از ژاپن و بقیه از هلند و هند بودند. واسه من جالب بود که اینها حتی با این پول قوی که نسبت ما دارند و پوند و یورو خرج می کنن باز هم تصمیم میگیرند و با ون میان و این نشون از فرهنگ بالاشون هست و  ولخرجی رو مایه افتخار نمیدونند. ساعت 12 به هتل رسیدیم و هزینه هتل رو همون اول پرداخت کردیم.  ازشون پرسیدم میتونم الان برم اتاقم گفتند اره و پرسیدم هزینه اضافه میگیرید که گفتند خیر. من همیشه همه چیو میپرسم تا موقع تحویل نگن شما میبایست ساعت 14 میرفتین و چون ساعت 12 رفتین یک روز حساب میشه. از خوردنی های داخل اتاق پرسیدم اب و چایی و نسکافه رایگان بودند. بعد از کمی استراحت و دوش گرفتن با خانمم اومدیم بیرون اطراف هتل رو دیدیم. در منطقه پاتونگ صرافی و اژانس تور های داخلی که اغلب داخل کیوسک هستند رو به وفور میبینید، تصمیم گرفتیم  تور جمیز باند و تور رافتیگ و ... ازشون بپرسیم و قیمت بگیریم. من از قبل توی واتساپ و از طریق اینترنت با اژانسها ارتباط برقرار کرده بودم قیمت ها دستم بود. همه اکثرا بالا می گفتن تا اینکه به اولین دکه ی روبه روی هتل که مراجعه کردم با گفتن قیمت 1200 بت برای تور جمیز باند جذب شدم. در نظر داشته باشید همه چیو بپرسید و صحبت کنید. من اول مطمئن شدم ببینم همه چیز شاملش هست یا نه و ایا قیمت کمی که داره میده از بقیه ی امکانات کم میکنه یا نه!که متوجه شدم همه چیز سرجاشه و ناهار، کنویینگ بازدید از جمیز باند و دیدن غار داخلش بود. بعد از اوون با چونه زنی و گرفتن یک تور دیگه که شامل رافتیگ و فیل سواری و زیپ لاین برای یک روز دیگه بود دوتا تور ها رو هر کدوم به مبلغ 1000 بت نفری گرفتم که در نوع خودش شاهکار بود و این رو بدونید که در زمان های سیزن به این مبلغ اصلا نمیتونید پیدا کنید. بعد از خرید تور و پرداخت مبلغ برگشتیم هتل و رفتیم استخر هتل تا عصر و بعد ازون هم راه رفتن در ساحل پاتونگ.V5ZlA6nQFflXdrd52u6zP4LTH2YDJYQ6AjTmDODr.jpegنکته ی جالب از پوکت این هست که با توجه به محجبه بودن خانم من اصلا احساس متفاوتی نداشتیم و از هر 10 فروشنده ی خانم در اونجا 1 نفر با حجاب بود و زمانی که مارو میدیدند با گرمی با ما برخورد میکردند. جلوی رستوران ما رو که میدیدن با گفتن سلام علیکم و حلال برای رستورانشون تبلیغ می کردند بعد از کمی پیاده روی و دیدن خیابان بنگلارود و مرکز خرید جانلیگسون به هتل برگشتیم و ساعت 11 خوابیدیم.
صبح  ون ساعت 7:45 دنبالمون اومد و چند نفر دیگه رو مثل ما سوار کرد و تا بندرگاه برد اونجا از ما نفری 20 بت گرفتن برای یک دستبند که در صورت گم شدن در دریا پیدامون کنن. حدود 50 نفر که شدیم همه سوار کشتی شدیم و به سمت جزیره جمیز باند راه افتادیم در ابتدا کانویینگ رفتیم سپس رفتیم جزیره جمیز باند که واقعا بی نظیر بود و عکسهای زیبایی گرفتیم. در برگشت باز هم کانویینگ بود که قایقران به شما میگه به من انعام(tip)  میدی ازت عکس بگیرم؟که این به شما بستگی داره من اکی دادم و بعد ازگرفتن عکسای خوب موقع پیاده شدن من 50 بت انعام دادم به پول الان ما میشه حدود 20000 تومان ولی در نظر داشته باشید که اونا با 50 بت یک دونه نوشابه با چیپس میتونن بخرن پس پول اصلا زیادی نیست. در اخر در کنار یک ساحل برای شنا ایستادند  که بسیار بسیار لذت بخش بود و جوون ها از طبقه ی دوم کشتی میپردین تو اب و با توجه به اینکه همه جلیقه نجات داشتند خطر غرق شدن تقریبا وجود نداشت. .ساعت 6 عصر رسیدیم هتل و کمی استراحت کردیم و تا اخر شب گشت و گذار و خوردن میوه های جالب استوایی و اخر شب هم شنا در استخر هتل.

تور بعدی مون که به مبلغ 1000 بت گرفتم شامل رافتینگ 5 کیلومتری، فیل سواری،بازدید از غار میمونها، زیپ لاین ، موتور ATV و ناهار بود. صبح بعد از خوردن یک صبحانه ی مفصل در هتل ساعت 8 منتظر ون بودیم

ما به همراه با چند نفر دیگر از توریستها از هتل های دیگر به سمت منطقه ی Ao Phang-nga  راه افتادیم که حدود 2 ساعت از منطقه پاتونگ فاصله داشت. ابتدا از یک ابشار بازدید کردیم که در مقایسه با ابشار های زیبای ایران حرفی برای گفتن نداشت و پس از اوون به غار میمونها رفتیم که بسیار بازیگوش بودند و شما میتونستید با خرید موز و میوه های دیگه بهشون غذا بدید.  معبدی در اونجا بود که از ما مبلغی ورودی میخواست که ما با توجه به این که معبد و بٌت در کشورهای دیگه زیاد دیده بودیم تصمیم گرفتیم که بازدید نکنیم. پس از اوون دوباره سوار ون شدیم و راه افتادیم. در اونجا ابتدا سوار زیپ لاین شدیم که بسیار مهیج و همچنین مطمئن بود بعد از اوون سوار فیل شدیم که با دادن 40 بت انعام من از روی صندلی فیل اومدم پایین و روی سر فیل نشستم و خود فیل بان ازمون عکس میگرفت که فوق العاده ترسناک و با هیجان بود. بعد از فیل سواری راهی رافتینگ شدیم در یک مسیر 5 کیلومتری زیبا و البته خطرناک که یکی از هم قایقی های ما که خانمی از کشور ترکیه بود درون اب افتاد که قایقران ها همراه با کمک من تونستیم نجات بدیم.

اتفاقی که افتاد مقصر خود خانومه بود چون پاهاشو علی رغم تذکر قایقران ها زیر بست های قایق قفل نکرده بود. پس از این برنامه ناهار خوردیم که نسبت به ناهار جمیز باند تنوع کمتری داشت و سپس موتور چهار چرخ های ATV  که میتونستیم دو به دو سوار بشیم. بعد از یک روز هیجانی سوار ون شدیم و به سمت پاتونگ راه افتادیم که با توجه به طولانی بودن  مسیر همه ی همسفرا خوابیدند به جز من که کلا تو وسایل نقلیه خوابم نمیبره. حدود ساعت 6 رسیدیم هتل که پس از کمی استراحت تصمیمم گرفتیم خستگی دو روز توری رو که رفتیم با ماساژ تایلندی رفع کنیم و بعد از اوون برگردیم هتل. اینقدر خوب بود که بعد از ماساژ سرحال شدیم رفتیم استخر هتل شنا کردیم. هزینه ماساژ روغن حدود 300 بات بود نفری که من دو نفری 500 بات دادم.

موعد رفتن به جزیره زیبای فی فی فرا رسید. من از قبل با همون خانمی که ازش تور گرفته بودم بلیط رفت و برگشت از منطقه پاتونگ همراه با بلیط کشتی نفری 700 بات خریداری کردم. بعد از خوردن صبحانه اتاق رو تحویل دادم و 20 دلار دپازیت رو هم پس گرفتم. ساعت 11 صبح ون دنبالمون اومد و ما مثل روزهای قبل با کسانی که هم مسیر بودیم سوار ون شدیم و به سمت بندر Rassada راه افتادیم.

در اونجا سوار کشتی کروز تند رو شدیم و طی زمان 2 ساعت به جزیره ی زیبای فی فی رسیدیم.  از ما ورودی نفری 20 بات برای ورود به جزیره گرفتند در اونجا هیچ وسیله ی نقلیه ای وجود نداره و فقط شما میتونید پیاده طی مسیر کنید.. در اطراف خروجی کشتی مثل همه جای دنیا افرادی بودند که میخواستند با گرفتن چمدان و راهنمایی کردن مسافرین تا هتل مبلغی رو دریافت کنن. از اونجایی که ما چمدونمون چرخ داشت و با کمک گوگل مپ میتونستیم مسیرموونو پیدا کنیم خودمون تصمیم گرفتیم با توجه به راهنمایی اپلیکیشن حرکت کنیم.کوچه پس کوچه های زیبا همراه با رستوران های مختلف نوید ساعت های خوشی رو به ما در این جزیره زیبا میداد. پس از گذشت 25 دقیقه به هتل زیبامون در منطقه کبله بیچ که نام هتل هم از همین منطقه گرفته میشد رسیدیم. پس از گرفتن اتاق کلبه ای شکلمون کمی استراحت کردیم و سپس اماده شدیم برای گشت زنی در جزیره. نکته ی جالب جزیره فیفی وجود مسلمان ها هست که حتی شما میتونید صدای اذان و قران رو از فروشگاه هاش بشنوید. این جزیره خیلی مورد توجه اروپایی ها هست به طوری که توریست ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی و ... تعدادشو ن نسبت به دیگر توریست ها قابل ملاحظه بود. پس از کمی گشتن و خوردن غذای تایلندی حلال به یکی از اژانسهای توریستی مراجعه کردیم و با توجه به راهنمایی های فروشنده که خانمی مسلمان بود تور نیم روزی دیدن غار دزدان دریایی و مایا بیچ( جایی که فیلم the beach با بازی لئوناردو دیکاپریو ساخته شده) و ساحل میمونها و  شنا کردن در دوساحل زیبا رو به مبلغ 400 بات نفری خریداری کردیم. پس از گشت زنی در ساحل و دیدن اتش بازی به هتل برگشتیم.

صبح پس از خوردن صبحانه به محل خرید بلیط رفتیم و اون خانم مارو تا جای بندر راهنمایی کرد. پس از همسفر شدن با یک گروه ایتالیایی سوار قایق شدیم و به سمت مکان های مذکور راه افتادیم. در مسیر ساحل های تمیز و زیبا مناظر فوق العاده بدیعی رو پدید اورده بود که فقط میشه گفت مشابه اونها رو قبلا توی فیلمها فقط دیده بودیم. قایق در ساحل های مختلف نگه میداشت و با دادن اسنورکل و جلیقه نجات میتونستیم شنا کنیم.gmCNmSgsAliRR0Ym5gfwgbEyST4yiVXE5nnqDS3M.jpeg شنا کردن همراه با ماهی ها و دیدن مرجان ها واقعا فوق العاده بود. پس از شنا کردن در ساحل دیگر به سمت monkey beach  رفتیم و همراه با میمون ها کمی شنا کردیم که واقعا لذت بخش بود. سعی کنید از هتل نون بردارید که بتونید ماهی ها و میمون ها رو به خودتون جذب کنید. تور نیم روزیمون به پایان رسید ولی لذتی که بردیم واقعا دو چندان بود. پس از رسیدن به بندر خسته از شنا و سر خوش بودن از مناظر تنها چیزی که مرحم دلمون میشد پیتزاهای هوس انگیز با برش های بزرگ بود که هر برش 80 بت قیمت داشت که تقریبا برای یک نفر کافی بود. پس از خوردن ناهار هتل رفتیم و استراحت کردیم و تا شب جزیره گردی کردیم. در بین گردشتون در جزیره گربه هایی رو میبینید که خیلی تنبل هستن و همیشه در حالت خوابالودگی و دراز کشیده هستند.

صبح روز بعد بعد از خوردن صبحانه وسایلمون رو جمع کردیم و برگشتیم پوکت و هتلی که برای یک شب رزرو کرده بودم. تو این یک روز تصمیم داشتیم سوغاتی بخریم. مرکز خرید جانگلیسون قیمت های خوبی داره ولی کارکنان فوق العاده بی ادب و بی اعصابی داره که من با خرید یکی دوتا سوغاتی کوچک بیرون اومدم و تصمیم گرفتم از مغازه دارهای اطراف خرید کنم ولی از اونجا چیزی نخرم. میوه های خوب استوایی هم برای خرید سوغاتی بسیار مناسب هستند چون در کشور ما این نوع میوه ها نیستند و زمانی که من برای همکارانم اوردم با استقبال خوبی مواجه شد. پس از گشتن و پیاده روی، هتل رفتیم و برای پرواز فردا اماده شدیم.

صبح روز بعد چمدان ها رو بسته و به سمت فرودگاه پوکت راه افتادیم و از همه لذتی که بردیم خدا رو شکر کردیم  و یک تیکه از دلمون رو برای همیشه تو پوکت جا گذاشتیم.

چند نکته در مورد پوکت:

• حتما برای خودتون کاور ضد اب بخرید قیمت حدود 100 بات هست که من 60 بات خریدم.
  • در مورد همه چی چانه بزنید باهاتون راه میان
  • از تفریحاتی که من نرفتم flying hanuman بودش دارای 15 تا زیپ لاین و تفریحات هیجانی زیادی هست که با توجه به قیمت بالا و کمبود وقت تصمیم گرفتم در سفر های بعدی اگر عمری باقی باشه و دلار پایین بیاد برم.
  • فانتسی شو نمایشی هست که فیلها میرقصند و یک سری کارهای اکروباتیک انجام میدهند که با توجه به روحیات من و همسرم تصمیم گرفتیم که این نمایش رو نریم.
  • در ساحل پاتونگ جت اسکی و پاراسیلینگ هست که میتونید در صورت تمایل استفاده کنید.
  • از غذاهای حلال کنار خیابون هم یادتون نره نسبتا خوشمزه هستن و قیمت مناسبی دارند.H6KPOwcsoKDB0DjTFbpUzrwqhUzx9vXKX5QnL9qD.jpg

بابت عکسهای کم در این سفرنامه عذر خواهی میکنم. چون  همین طور که میدونید ما سفر ماه عسلمون بودیم  و همه ی عکسامون دو نفری هست و اگر هم میخواستیم تک نفری عکس بگیریم همسفرامون به ما پیشنهاد میدادن که بدید ما ازتون بگیریم. به هرحال  امیدوارم این سفرنامه ای مورد پسندتون قرار بگیره و از نکاتی که گفته شد بتونید استفاده کنید.