سفری دلچسب به جزیره زیبای کیش

زیباترین جزیره با لوکس ترین تفریحات، در خلیج همیشه فارس! +تصاویر

مقدمه :

سلام این اولین سفرنامه ای هست که مینویسم. با توجه به اینکه خیلی از سفرنامه های لست سکند استفاده کردم این بار دوست دارم سفر لذت بخشی که به جزیره زیبای کیش داشتم رو تو سایت لست سکند بزارم تا بقیه دوستان هم بتونن از تجربیاتم استفاده کنن و سفر خوبی داشته باشن.

مدت ها بود که قصد سفر داشتم و بعد از بررسی گزینه های مختلف با توجه به آب و هوای خوب جزیره کیش در آبان ماه تصمیم گرفتم به این جزیره فوق العاده زیبا برم.من دفعه قبل سال 94 به این جزیره سفر کردم که متاسفانه به دلیل بارندگی در اون چند روز خیلی نتونستم از اقامتم استفاده کنم.ولی این دفعه با برنامه به این جزیره سفر کردم.

بعد از بررسی سایتهای مختلف بلیت هواپیما و هتل رو برای چهار شب و پنج روز به تاریخ 22 تا 26 آبان ماه خریدم. برای بلیت رفت پرواز هواپیمایی زاگرس رو خریدم که 2 روز مونده به سفر بدون هیچ دلیلی کنسل شد! و بعد از یه شوک غیر منتظره بلیت پرواز ماهان رو البته باقیمتی کمتر ولی ساعتی دیر تر تهیه کردم و برای برگشت پرواز کیش ایر رو تهیه کردم. هتل رو هم بعد از خوندن نظرات مختلف در گوگل مپ که یک نرم افزار بی طرف هست.تصمیم گرفتم هتل زیبای فلامینگو رو رزرو کنم.

روز اول :

خلاصه بعد از ظهر 22 آبان ماه به جزیره زیبای کیش رسیدیم و در بدو ورودمون هوای فوق العاده و بهاریه کیش نوید یک سفر خوب رو بهمون داد.گلهای کاغذی قرمز رنگ همه جای کیش دیده میشه که واقعا چشم نوازه.این گلها تو فرودگاه هم کاشته شده بود که خیلی زیبا هستن.

بعد از کمی معطلی با ون هتل به هتل زیبامون رسیدیم و اندکی تو لابی صبر کردیم تا اتاقمون رو تحویل گرفتیم. اتاق ما تو قسمت ویلایی هتل بود که بهتر از اتاقهای آپارتمانی هتل هست چون محوطه سازی هتل فوق العاده زیباست همینطور که در تصاویر پایین میبینین :

اتاق فوق العاده تمیز بود فقط برای استفاده از وای فای هتل باید از پذیرش یوزر و پسورد میگرفتیم که دفعه اول که با مسئول پذیرش صحبت کردم برام ارسال نکردن و دفعه دوم موفق شدم یوزر وپسوردشو بگیرم که البته باید بگم سرعتش خوب بود به صورتی که راحت میشد تماس تصویری انجام داد.بعد از استراحت اندکی در هتل تصمیم گرفتیم به سمت اسکله تفریحی بریم و از هوای لذت بخش کنار ساحل استفاده کنیم. چون شب میلاد حضرت محمد بود مراسمی روی اسکله در حال برگزاری بود که من قبلش تصمیم گرفتم دوچرخه کرایه کنم. اطراف جزیره کیش لاین مخصوص دوچرخه ساخته شده که شما میتونین با خیال راحت دوچرخه سواری کنین البته باید مواظب موتورهای شارژی باشین.24 ساعت شبانه روز کلوپ هایی اطراف جزیره هستن که شما میتونین از اونجا دوچرخه و موتور شارژی کرایه کنین. هزینه کرایه دوچرخه ساعتی 15 هزار تومان و موتور شارژی 60 هزار تومان است. خب شب اول با دوچرخه سواری و دیدن جنگ رایگان در محل اسکله تفریحی به پایان رسید.

روز دوم :

از شب قبل برای غواصی در ساحل سیمرغ جزیره بلیت رزرو کردم که توصیه میکنم فقط از سایتی که نمیتونم اسمشو بیارم و از گوگل میتونین پیداش کنین بلیت تفریحات کیش رو تهیه کنین چون خیلی به صرفه تره تا اینکه از کلوپهای کنار ساحل یا هتل بلیت تهیه کنین وخلاصه بلیت غواصی رو من با ترانسفر رفت 120 هزار تومان خریدم. صبح بعد از صبحانه با تاکسی به ساحل سیمرغ رفتیم. کلوپی که ما رفتیم کلوپ آتلانتیس بود که یه مقدار کوچیک و شلوغه که خب مزیتش اینه که کمتر معطل میشین اگه تعدادتون کم باشه. بعد از اندکی منتظر موندن برای به حد نصاب رسیدن تعداد کسایی که میخواستن برن غواصی لباس مخصوص غواصی گرفتیم و بعد از کلاس 10 دقیقه ای سوار قایق شدیم و به منطقه مخصوص غواصی رفتیم. من قبل از غواصی خیلی استرس داشتم ولی وقتی وارد آب شدم و به همراه مربی غواصیم و یه نفر دیگه زیر آب رفتم و ماهی های زیر دریا رو دیدم لذت وصف ناشدنیی رو تجربه کردم که قابل بیان کردن نیست. بعد از عکس گرفتن مربی زیر دریا و دور زدنی کوتاه به روی قایق اومدیم و با حسی فوق العاده به ساحل رسیدیم. باید این رو هم بگم که بعد از غواصی گوش هام مقداری درد گرفت که به خاطر فشار آب زیر دریا بود.

بعد از رسیدن به ساحل مقداری تو اسکله سیمرغ گشت زدیم و عکس گرفتیم بعد از اون تصمیم گرفتیم که به رستورانی برای ناهار بریم که تاکسی که گرفته بودیم ما رو به دفتری برد که ورودی رستوران ها و بلیت جنگ ها رو میفروخت که متاسفانه اشتباه کردیم به اونجا رفتیم چون هم رستوران گرونی معرفی کردن و هم بلیت جنگها گرون تر از سایتی که نمیتونم اسمشو بیارم میفروختن. خلاصه رفتیم به رستوران شاندیز مرجان که غذاها فوق العاده گرون بودن.ما ماهی سابین سفارش دادیم به مبلغ 137 هزار تومان!البته باید بگم غذا خوب بود و موسیقی زنده هم اجرا میشه در این رستوران. پس از صرف ناهار به هتل رفتیم.

اینو هم باید بگم بلیت تاکسی 12 تا 15 هزار تومان بود در تاریخی که ما در کیش بودیم (قبل از گرونی بنزین). بعد از استراحت رفتیم به مجتمع تجاری ونوس در نزدیکی اسکله تفریحی و آی شاپینگ کردیم. البته باید بگم به نظرم قیمت ها خیلی بالا نبود به نسبت بقیه مجتمع های تجاری کیش.بعد از اون به هتل رفتیم و آماده شدیم جهت رفتن به گشت شبانه کشتی آرتمیس. با تاکسی به بندرگاه رفتیم و وارد کشتی شدیم. گشت شبانه با کشتی 2 ساعته که شام هم صرف میشه در این گشت ها و بلیتش85 هزار تومان بود. از کشتی آرتمیس باید بگم که اجرای موسیقیش و غذاش خوبه ولی تهویه کشتی خوب نبود و بسیار گرم بود که یک مقدار اذیت میکرد. مورد دوم این بود که میز ها 6 نفرست و ما که 2 نفر بودیم مجبور شدیم با 4 نفر غریبه سر یک میز بشینیم که خیلی جالب نبود هم برای ما و هم برای اونا. بعد از گوش دادن به اجرای موسیقی و صرف شام به روی طبقه بالایی کشتی رفتیم و از هوای خوب لذت بردیم و مرغ های دریایی که با دنبال کردن نور کشتی به دنبال ما میومدن تا ماهی بگیرن برامون جالب بود. بعد از 2 ساعت به هتل برگشتیم و آماده شدیم برای روز بعد.

روز سوم :

صبح برای پاراسل به ساحل مرجان رفتم که نسبت به ساحل سیمرغ خلوت تر بود به همین دلیل برای پاراسل نزدیک به 2 ساعت معطل شدم و جالب بود برام که گروهی که رفتن غواصی لباس غواصی بهشون ندادن! ولی مربیشون بهتر در مورد غواصی توضیح میداد و شوخ تر بود. خلاصه بعد از 2 ساعت معطلی با قایقی به دریا رفتیم و با بالنی که با اون به بالا رفتم دریا رو دیدم و حتی یه لاکپشت آبی رو هم دیدم که خیلی جالب بود. باید بگم پاراسل با وجود اینکه تجربه لذت بخشیه ولی هیجان و لذت غواصی رو نداره. خلاصه بعد از پاراسل به هتل رفتیم و بعد از صرف ناهار و استراحت بعد از ظهر با ون هتل به مراکز خرید پردیس 1 و 2 رفتیم که پردیس 2 فوق العاده گرون بود ولی پردیس 1 قیمتهاش بهتر بود. بعد از خرید برای صرف شام به هتل رفتیم که قیمتهاش نسبت به رستوران ها بهتر بود. ما چلو کباب سفارش دادیم که خوب بود. بعد شام به اتاقمون رفتیم و بعد از کمی استراحت و صرف چای آماده شدیم برای رفتن به جنگ ایرانی در هتل شایگان. جنگ ساعت 23 تا 3 صبح برگزار شد که تنها جنگی بود که ما در کیش رفتیم و باید بگم اجرای استند آپ کمدی آقای ریاضتی فوق العاده بود ولی خب به نظرم بعضی شوخی ها برای کسی که با خانواده میان شاید خیلی جالب نباشه. ولی خب کلا پیشنهاد میکنم که برین این جنگ رو. ساعت 3.5 به هتل رسیدیم و خوابیدیم تا برای روز بعد آماده بشیم.

روز چهارم :

روز چهارم هوای کیش مقداری بارونی شد به همین دلیل تفریحات دریایی کنسل شد که خوشبختانه ما روزهای قبل از تفریحات دریایی استفاده کرده بودیم. به نظرم سعی کنین تفریحات دریایی رو روزهای اول برین و به روزهای آخر نندازین. هتل فلامینگو یه عکس یادگاری رایگان به کسایی که تو هتل اقامت دارن هدیه میده که ما چون از قبل برای عکاسی وقت گرفته بودیم صبح وقتمون به عکاسی گرفته شد. بعد از اون به روی اسکله رفتیم برای پیاده روی. بعد از پیاده روی و صرف ناهار در هتل بعد از ظهر برای موتور سواری در جزیره موتوری رو به قیمت ساعتی 40 هزار تومن کرایه کردیم که خب تجربه جالبی بود در نوع خودش و بعد از اون به هتل رفتیم و برنامه گشت جزیره رو برای صبح روز پنجم رزرو کردیم. گشت جزیره در کیش رایگانه ولی ورودی کاریز و خانه بومی های کیش با خودتونه.

روز پنجم :

صبح بعد از صبحونه عکسهامونو تحویل گرفتیم که یکیش خش بود و عوض کردیم. قیمت هر عکس اضافه 40 تومان بود بدون فایل که مقداری تو ذوقم خورد چون قبلا بهم گفتن فایلشو بهم میدن ولی بعد گفتن نمیدیم. خلاصه بعد از اون با ون هتل به گشت دور جزیره رفتیم که راننده ون که آدم شوخی بود اطلاعاتی در مورد کیش بهمون داد و بعد از اون به دیدن کشتی یونانی، بازار عربها و درخت انجیر معابد رفتیم و عکس گرفتیم. ما رو به قسمت شهر زیر زمینی کاریز هم برد ولی چون اکثر افراد قبلا دیده بودن تصمیم گرفتیم بریم بازار عربها که قیمتهاش به نسبت بقیه جاها مناسب تر بود. بعد از گشت جزیره به هتل رسیدیم و بعد از تحویل اتاق به فرودگاه رفتیم و بعد از 4 ساعت تاخیر پرواز کیش ایر ساعت 10.5 شب به مشهد رسیدیم و با خوش شانسی با همشهری نیشابوریمون در هواپیما اومدیم نیشابور.