کوه آبیدر منظره رویایی سنندج

4.3
از 27 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کوه آبیدر منظره رویایی سنندج + تصاویر
25 مهر 1397 08:00
0

در غرب شهر سنندج در انتهای خیابان آبیدر، پارک جنگلی‌ای قرار گرفته که یکی از بی نظیرترین جاذبه‌های سنندج به شمار می آید. کوه آبیدر با چشمه‌های آب زیرزمینی که در دل خود دارد به یکی از زیباترین مناطق گردشگری در غرب ایران تبدیل شده است.

کوه آبیدر سنندج

چشم اندازه زیبای پارک جنگلی آبیدر چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و در تمامی سال منظره‌ای زیبا از خود به جای می‌گذارد که موجب سفر عده‌ای کثیر از گردشگران به  این منطقه شده است. از مشهورترین مکان‌های گردشگری آن می‌توان شفا، ماماتکه، کانی بانته، گویزه کویر و غیره را نام برد.

آبیدر به معنای دره‌ای است که آب زیاد از آن می‌جوشد، این کوه از دو کوه به نام‌های آبیدر بزرگ و کوچک تشکیل شده و اکثر کوهنوردان از کوه کوچک جهت کوهنوردی استفاده می کنند.

کوه آبیدر سنندج

از دیگر مزیت‌ها و جاذبه‌های آبیدر می‌توان به بزرگترین سینمای روباز کشور اشاره کرد که 10 هزار نفر می‌توانند رو به روی آن به تماشای فیلم بنشینند. این سینما در باغ امیریه قرار گرفته است و حتی به عنوان بزرگترین سینمای روباز جهان نیز از آن نام برده شده است.

کوه آبیدر سنندج

بهترین زمان برای سفر به آبیدر، بهار است چرا که منظره‌ای تکرار نشدنی را در مقابل خود خواهید دید، هرچند که سفر به آن در تابستان از گرما می‌کاهد و در فصل پاییز لذت قدم زدن بر روی برگهای خشک درختان را در دل و جانتان فرو می برد.

کوه آبیدر سنندج

کوه آبیدر سنندج

کوه آبیدر سنندج

کوه آبیدر سنندج

کوه آبیدر سنندج

کوه آبیدر سنندج