آغویه، روستای منحصربفرد کلیبر

4.5
از 80 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
منحصربفرد ترین روستای ایران در دل طبیعت شمال غرب! +تصاویر
18 فروردین 1398 08:00
11

آغویه یکی از روستاهای آذربایجان شرقی است که درشهرستان کلیبر واقع شده‌است. روستای آغویه در مسیر مناطق گردشگری قلعه دره سی، آینالو ومکیدی دره سی قابل دسترسی می باشد و با طبیعت بسیار زیبا و دل انگیز خود هر گردشگری را تسخیر می‌کند. در این بخش، قصد داریم تا باهم سری به این روستای منحصربفرد بزنیم تا در روزهای بهاری پیش رو، مقصد جدیدی را برای ایرانگردی در اختیارتان قرار دهیم، پس تا انتهای مطلب و معرفی کامل این روستا، همراهمن بمانید.

روستای آغویه

آغویه به عنوان نگین سبز ایران دارای استعدادهای بالفعل و بالقوه‌ی بسیاری در عرصه گردشگری است که خیلی از این ظرفیت‌ها هنوز به دلیل نداشتن راه‌های دسترسی آسان ناشناخته و بکر و دست نخورده باقی مانده است. در واقع می‌توان از این مناطق بی‌نظیر به آغ مزار، آشاغا و یوخاری چمن، چای زمین، فندقلو و بالدور قانلو و نهایتا به آبشار زیبا و واقعا دل انگیز آغویه اشاره کرد.

روستای آغویه

روستای آغویه، دارای همه‌ی زیرساخت‌ها اعم از جاده‌ی آسفالته، برق، آب، گاز شهری و تلفن می‌باشد و از منحصر بفردترین روستاهای کشور است که دارای سیستم فاضلاب اصولی وبهداشتی بوده و همچنین در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌مندی از ارتباطات اینترنتی هم خواهد بود. کمپ مکیدی دره سی، با فاصله‌ی 5 کیلومتر از آغویه یکی از جاذبه‌های توریستی شهرستان کلیبر به شمار می‌آید.

روستای آغویه

aghuyeh-village-04.jpg

روستای آغویه

روستای آغویه 

aghuyeh-village-06.jpg

aghuyeh-village-07.jpg

آیا تا به حال به روستاهای بی‌نظیر نواحی شمال غربی ایران سر زده‌اید؟ می‌دانستید که این مناطق در فصل بهار، آب و هوایی بهشتی و بی‌نظیر دارند؟ به نظرتان آنطور که شایسته است به پتانسیل‌های گردشگری این نواحی اهمیت داده می‌شود؟

منتظر دریافت نظرات شما هستیم.