15 دسر خوشمزه در اروپا

4.5
از 10 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
15 دسر خوشمزه که در اروپا + تصاویر
29 شهریور 1396 12:00
0

تنوع دسر در اروپا با در نظر گرفتن فرهنگ های متفاونی که از آن نشات می گیرد، بسیار زیاد است. کیک، شکلات تا شیرینی و شورینی از کانال انگلیس تا دریای مدیترانه محدوده گسترده از دسر ها رو شامل می شود که در زیر به محبوب ترین آنها اشاره می کنیم:

  1. تارت سیب- آمستردام

شاید این اصطلاح زیاد به گوش شما خورده باشد "به همان اندازه آمریکایی که پای سیب"، اما در حقیقت سابقه هلند در تهیه پای سیب حتی از قدمت قاره آمریکا نیز بیشتر است.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. باقلوا- یونان

خمیر لایه لایه پر شده با پسته، بادام، دانه کاج و یا گردو، پوشیده شده با عسل و پیچیده شده در خمیر فیلو، که از کلمه برگ در زبان یونانی  اقتباس شده است. باقلوا دسر معروفی در بسیاری از کشورهای دنیا بالاخص در مدیترانه و خاورمیانه می باشد.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. برسکویچ- کرواتی

جدیدترین عضو اتحادیه اروپا، با دلپذیرترین دسر در این لیست قرار می گیرد: بیسکوئیت های هلو شکل (برسکویچ به معنی هلوهای کوچک است). این شیرینی محبوب در عروسی ها، شامل دو بیسکوئیت کوچک به هم چسبیده است که با مخلوطی از شهد،‌گردوی خرد شده و هلو یا مربای زردآلو پر می شود. پس از آن در شربت هلو فرو برده شده و کمی رنگ قرمز یا زرد خوراکی و پودر قند تکمیل کننده این دسر بی نظیر می شود.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. پنیرهای گوناگون- لندن

اگر سلیقه شما در دسر به سمت شورینی ها گرایش دارد پس قطعا اتاق پنیر اندروت بهشت شخصی شما محسوب می شود. مجبور به انتخاب یک طعم نخواهید بود وقتی امکان امتحان کردن تکه های کوچک از هزاران مزه مختلف را دارید.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. کرم بروله- پاریس

در حالیکه کشورهای مختلفی برای حق ادعای مالکیت یک دسر می جنگند (کرم کاتالانا در اسپانیا در مقابل کرم بروله فرانسه فقط مثال کوچکی است)، برنده حقیقی فروشنده آن است. کاستارد وانیل و تخم مرغ نرم، مخفی شده زیر پوشش شکر کاراملی شده قطعا همه را شیفته خود خواهد کرد.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. فوندو- سوئیس

در پس نبوغ به کار گیری پنیر ذوب شده به عنوان یک غذای اصلی، می توانیم قدردان سوئیس برای ابداع ظرف بزرگ شکلات مناسب برای فروبردن و آغشته کردن خوراکی های متنوع باشیم. وقتی صحبت از کشوری باشد که بیشتر میزان تولید شکلات نسبت به مساحت رو دارا است مسلما جای بحثی برای ریشه به وجود آمدن این دسر به میان نخواهد آمد!

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. ژلاتو- ایتالیا

به سه دلیل ژلاتو بر بستنی برتری دارد: طعم بیشتر، تهیه از مواد اولیه طبیعی، و چربی کمتر. یکبار چشیدن برای قانع شدن درباره پیشتاز بودن ژلاتو کافی است.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. رل های شکلات- پراگ

شایعات بر این موضوع دلالت دارند که ناپلئون عاشق این رل های ترد پر شده از کرم بوده است. در برخی نمونه ها این رل ها در شکلات ذوب شده فرو برده می شود.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. ساکر تورته- اتریش

این کیک شکلاتی معروف در سرتاسر جهان، با بافتی شامل مربای زردآلو و تزئین شده با خامه زده شده اولین بار در هتل ساکر، وین در سال 1832 تهیه شد. در سطح شهر تفاوت هایی در طرز تهیه این دسر مشاهده می شود اما قطعا برای امتحان نسخه اصلی ساکر تورته به این هتل مراجعه کنید.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. تارت کاراملی شور- لندن

ترکیب شیرینی و شورینی در یک دسر فقط با یک کلمه قابل توضیح است: با شکوه.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. کیک دزدیده شده- آلمان

کیکی مخصوص تعطیلات ما مغز میوه های خشک و مارزیپان که مورد علاقه تمام مردم آلمان است. فروشگاهی در درسدن در سال نو،‌4000 کیلوگرم از این کیک رو تهیه کرد که تنها طی چند ساعت فروخته شد. این شیرینی سنتی مخصوص زمستان به خوبی با یک نوشیدنی گرم و شیرین تکمیل می شود.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. بامیه- اسپانیا

نوارهای بلند خمیر سرخ شده پس از غلتاندن در شکر و دارچین، در شکلات داغ فروبرده می شوند. آیا به دلیل دیگه ای برای امتحان این دسر احتیاج دارید؟؟

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. تیرامیسو- رم

ترکیبی از بیسکوئیت انگشتی، پنبر ماسکارپونه و شکلات با طعمی از اسپرسو. معنای تیرامیسو در زبان ایتالیایی "منو بردار" است.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. باسلق- ترکیه

مکعب های رنگی و کوچک ژله ای با طعم های گلاب، نعناع، لیمو، پرتقال و دارچین، ویترین مغازه های شیرینی فروشی در سرتاسر ترکیه را مزین کرده اند. باسلق می تواند خالص یا با مغز پسته و خرما باشد که در پایان پیش از قطعه کردن با لایه ای از خاک قند پوشانده می شود.

15 دسر خوشمزه در اروپا

  1. وافل- بلژیک

کرپ و پنکیک در وعده های اصلی به عنوان صبحانه و دسر کاربرد دارد. بنابراین سفارش وافل های ضخیم و جویدنی پوشانده شده با شکر کاراملی وعده محبوبی محسوب می شود. استفاده از میوه های تازه، خامه زده شده و شکلات قطع این دسر را به تجربه ای شگفت انگیز مبدل می نماید.

15 دسر خوشمزه در اروپا

منبع: eatingeuropetours