بهترین جشنواره ها و فستیوال های اسپانیا + عکس

3.8
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
شگفت انگیزترین جشنواره های اسپانیا
08 اردیبهشت 1402 07:00
0

از تاریخ، فرهنگ، طبیعت، موسیقی، معماری و حتی غذای اسپانیا که بگذریم، تازه به یکی از جذاب‌ترین موضوعات این کشور که «فستیوال های اسپانیا» هستند، می‌رسیم. هر کدام از ما، حتی اگر به مراسم فرهنگی و سنتی اروپا علاقه‌ نداشته باشیم، چیزهایی درباره مراسم این کشور شنیده‌ایم. حتی بسیاری از سفردوستان با دیدن تصاویر جشن های اسپانیا به فکر خرید تور اسپانیا میفتند. بد نیست، قبل از اینکه خود را برای سفر به اروپا آماده کنید، از تاریخ برگزاری فستیوال های اسپانیا با خبر شوید.

در این مطلب از لست سکند می‌خواهیم به سراغ معرفی معروفترین فستیوال های اسپانیا برویم تا با آن‌ها آشنا شوید و در صورت قصد سفر به این کشور، ساعت سفرتان را با جشن های اسپانیا کوک کنید. بد نیست همین ابتدا اشاره کنیم که طبیعتاً در زمان برگزاری برخی از بهترین جشنواره های اسپانیا، آمار سفر به شهرهای مختلف این کشور افزایش می‌یابد، بنابراین سعی کنید از کمی قبل‌تر برای خرید تور یا رزرو بلیط و سایر کارهای سفر، اقدام کنید.

اسپانیا چه فستیوال‌هایی دارد؟

معروفترین فستیوال های اسپانیا شامل مواردی مثل: فستیوال لاس فالاس والنسیا، فستیوال لاتوماتینا، فستیوال هفته مقدس، فستیوال کارناوال و مراسم گاوبازی می‌شوند. خوشبختانه تعداد جشن های اسپانیا بسیار بیشتر از این حرف‌هاست و از نظر تنوع، با بسیاری از سلایق سازگار است، به شرطی که در زمان درست به این کشور سفر کنید.

xavier-domenech.jpg
فستیوال‌های اسپانیا

معروفترین فستیوال های اسپانیا

به دلیل ریشه‌های گسترده فرهنگی و تاریخی، تقریباً هر ماه و هفته در تقویم اسپانیا، به روزی خاص و مراسمی دیدنی اختصاص یافته است. گاه ممکن است یک فستیوال فقط در یک روستا یا شهری کوچک در اسپانیا برگزار شود و تاکنون نظر گردشگران را جلب نکرده باشد؛ اما در این بین، 15 فستیوالی که معرفی می‌کنیم، شهرتی مثال‌زدنی دارند.

1. فستیوال درام اسپانیا (La Tamborrada)

اگر در اوایل زمستان (ماه ژانویه) به اسپانیا سفر کنید  این شانس را دارید که به یکی بزرگ‌ترین فستیوال های اسپانیا، و صدالبته یکی از پر سروصداترین آن‌ها برسید؛ حتی ممکن است صدای بیش از اندازه زیاد فستیوال درام برای برخی آزاردهنده باشد، اما اگر به موسیقی جاز و متال علاقه‌مند باشید قطعاً در فستیوال درام اسپانیا به شما خوش می‌گذرد.

اگر تا به حال کوبیدن بر دهل‌های درام را امتحان نکرده‌اید، می‌توانید اولین تجربه‌تان را در این فستیوال رقم بزنید. جالب است بدانید که این فستیوال به چند ساعت خاص محدود نیست، بلکه اسپانیایی‌ها در طول 24 ساعت به خیابان‌ها می‌آیند و غوغا می‌کنند. در لیست جشن های اسپانیا، فستیوال درام یکی از مواردیست که برای همه سنین مناسب است. اگر به شهرهای کوچک‌تر بروید، ممکن است این مراسم به شکلی خاص انجام شود، مثلا، افراد دسته‌هایی را تشکیل دهند که از یک ریتم خاص پیروی کنند.

  • زمان برگزاری فستیوال درام: آغاز سال نو میلادی
  • محل برگزاری فستیوال درام: سان سباستین اسپانیا
tamborrada-catedral-buen-pastor-san-sebastian-002-c-t-san-sebastian-javier-larrea.jpg
فستیوال درام اسپانیا

2. فستیوال لاس فالاس والنسیا (Las Fallas De Valencia)

همه‌ساله در اواسط ماه مارس فستیوالی به نام «فالز» یا «لاس فالاس» در شهر والنسیا برپا می‌شود. فالز جشنی بسیار بزرگ و همه‌گیر است و می‌توان گفت که تمامی ساکنان والنسیا در آن شرکت می‌کنند. فالز به قدری محبوب است که نامش در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شد. این فستیوال، حدود 5 تا 7 روز طول می‌کشد.

 در این مدت عروسک‌های غول پیکری را در سراسر شهر به حرکت در می‌آورند. هر یک از عروسک‌ها سمبل یک شخص بزرگ یا رویدای مهم هستند، برخی از آنها هم برگرفته از شخصیت‌های کارتونی هستند و افراد بسیاری برای تماشای آن‌ها فرسخ‌ها راه می‌روند و دنبالشان می‌کنند. جدا از نمایش عروسک‌ها و شلوغ‌شدن خیابان‌ها، در فستیوال فالاس، هرروز ساعت 14:00 یک نمایش بزرگ برگزار می‌شود که همراه با موزیک و آتشبازی است. در لاس فالاس بعدی (2024)، این فستیوال به 25 سالگی می‌رسد.

  • زمان برگزاری فستیوال لاس فالاس: اواسط ماه مارس
  • محل برگزاری فستیوال لاس فالاس: والنسیا
valencia-las-fallas.jpg
فستیوال عروسک‌ها در اسپانیا

3. هفته مقدس (Semana Santa)

بر اساس گفته‌های انجیل، هفته‌ مقدس آخرین هفته‌ایست که حضرت مسیح (ع) روی این کره‌ خاکی زندگی می‌کرد. همین موضوع سبب شده تا مسیحیان این زمان را فرصتی برای مراسم مختلف بدانند. مراسم هفته‌ مقدس یک هفته‌ تمام طول می‌کشد و هر سال در تاریخ 14 آوریل آغاز شده و در بیستمین روز همین ماه به پایان می‌رسد. اگر به قصد آشنایی با فرهنگ اسپانیا سفر می‌کنید، هفته مقدس، زمان خوبی برای خرید تور اروپا است.

لازم نیست حتماً فردی مذهبی باشید تا از هفته‌ مقدس در اسپانیا لذت ببرید، زیرا بسیاری از کسانی که در این فستیوال شرکت می‌کنند مسیحی نیستند یا از افراد مذهبی به شمار نمی‌آیند. باید بدانید که این جشن در اسپانیا با نام (Semana Santa) نیز شناخته می‌شود. یکی از بهترین مکان‌ها برای شرکت در این فستیوال شهر سویل یا همان سویاست. در هفته‌ مقدس در سراسر شهر و روستاها شمع روشن می‌کنند و افرادی با شمع‌های بسیار بزرگ، مسئول روشن کردن شمع‌های مردم می‌شوند.

جالب است بدانید که همه ساله هزاران تن با صندلی‌های خود در کنار خیابان‌ها می‌نشینند و منتظر شروع مراسم می‌شوند. تماشاگران اغلب با خود خوراکی‌های سبکی همراه می‌آورند و در کنار خیابان‌ها میل می‌کنند. در آخر، بد نیست اشاره کنیم که این مراسم، یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های اسپانیا است و نقطه شروع آن در تاریخ، به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد.

  • زمان برگزاری فستیوال هفته مقدس: ماه آوریل (تاریخ دقیق برگزاری در هر سال متغییر است)
  • محل برگزاری فستیوال هفته مقدس: سویل، مالاگا، وایادولید و لئون
Munchow.jpg
فستیوال هفته مقدس در اسپانیا

4. کارناوال اسپانیا (Carnival)

اگر به فستیوال‌های رنگارنگ و موزیکال علاقه‌مند هستید و ترجیح می‌دهید که در جشنواره‌ای شاد شرکت کنید، کارناوال اسپانیا را از دست ندهید. در این جشنواره شرکت‌کننده‌ها لباس‌های متنوع و زیبایی به تن می‌کنند و با حرکات ریتمیک به رقص و آواز می‌پردازند. باید بدانید که کادیس و تنریف دو شهری هستند که کارناوال اسپانیا به بهترین شکل ممکن در آن‌ها برگزار می‌شود.

زمان این کارناوال ماه فوریه است و به صورت پراکنده در سراسر این ماه ادامه پیدا می‌کند. تنریف یکی از جزایر اسپانیاست که اگر آن را برای تماشای کارناوال انتخاب کنید، می‌توانید از سایر تفریحات موجود در آن نیز لذت ببرید. باید بدانید که این جشنواره در سطح دنیا بسیار مشهور است و برای تماشای آن از کشورهای مختلف دنیا به اسپانیا می‌روند. به عبارتی ساده‌تر باید بگوییم که این کارناوال شبیه به یک میهمانی بزرگ است که شرکت‌کننده‌هایش همگی لباس‌های رنگارنگ و زیبا به تن می‌کنند و در کنار هم به شادی می‌پردازند.

  • زمان برگزاری فستیوال کارناوال: 8 تا 14 فوریه (سال 2024)
  • محل برگزاری فستیوال کارناوال: سراسر اسپانیا (خصوصاً شهرهای کادیس و تنریف)
Carnival-Tenerife.jpg
اجرای موسیقی در فستیوال کارناوال

5. لاتوماتینا (La Tomatina)

لاتوماتینا یا جشن گوجه فرنگی در اسپانیا نه تنها یکی از شناخته‌شده‌ترین جشن های اسپانیا است، بلکه آوازه‌اش در تمام جهان پیچیده و احتمال دارد شما هم چیزهایی راجع به آن شنیده باشید. در این جشن همه گردهم می‌آیند تا به یکدیگر گوجه‌فرنگی پرتاب کنند! جالب است بدانید که لاتوماتینا، ضمن اینکه یکی از معروفترین فستیوال های اسپانیا است، قدمت بالایی هم دارند؛ مردم اسپانیا از 70 سال پیش این فستیوال را برپا می‌کنند، در سال‌های ابتدایی شمار شرکت‌کننده‌ها زیاد نبود اما حالا به اندازه‌ای محبوب شده که اروپاییان از کشورهای دیگر به اسپانیا رفته تا در لاتوماتینا شرکت کنند.

این جشنواره در آخرین چهارشنبه‌ ماه آگوست برپا می‌شود و تنها یک روز است. مردم برای شرکت در لاتوماتینا از چندین روز قبل برنامه‌ریزی کرده و گوجه‌فرنگی خریداری می‌کنند، البته در سال‌های اخیر، دولت مسئولیت تامین گوجه‌ این جشن را بر عهده گرفته است. مسئولان طی این مراسم اسپانیایی لاتوماتینا کامیون‌های حمل گوجه را در شهرها می‌گردانند تا مردم بتوانند هرقدر که می‌خواهند گوجه بردارند و به سمت دیگران پرتاب کنند. در لاتوماتینا قوانینی هم وجود دارد، برای مثال هیچ کسی حق پرتاب لباس یا شی دیگری را ندارد و کسی نباید به دیگران آسیب برساند. حالا علاقه‌مندان به شرکت در این جشن باید بلیط بخرند. میزان فروش بلیط‌ها نشان می‌دهد که سالانه افراد زیادی در این جشنواره شرکت می‌کنند. با تمام شدن فستیوال نیز همه به سمت رودها و حوضچه‌ها می‌روند و خودشان را تمیز می‌کنند.

شاید کنجکاو باشید که نقطه شروع ماجرای این فستیوال کجاست. داستان از این قرار است که در سال 1945 میلادی، در یکی از خیابان‌های اسپانیا، یک مرد محلی خشن شروع به پرتاب سبزیجات به سمت مردم کرد. چند مرد جوان هم به قصد مقابله با آن شخص، کارش را عیناً تلافی کردند. هیجان و لذت این کار باعث شد که همین افراد، سال بعد این غوغا را تکرار کنند، اما به قصد تفریح. رفته‌رفته هرسال به طرفداران این مراسم افزوده شد تا اینکه در سال 1950 دولت آن را ممنوع کرد؛ ولی این مراسم دیگر در لیست بهترین فستیوال های اسپانیا جا خوش کرده بود و امروز دولت به برگزاری آن کمک هم می‌کند.

  • زمان برگزاری فستیوال لاتوماتینا: 31 آگوست
  • محل برگزاری فستیوال لاتوماتینا: شهر بونیول
la-tomatina-food-fight-spain.jpg
اوج هیجان در فستیوال لاتوماتینا

6. فستیوال لوس پاتیوس ‏(de los patios)

جشنواره‌ لوس پاتیوس همه ساله در شهر کوردوبای اسپانیا برگزار می‌شود. البته برخی نام شهر و فستیوال را باهم ‏ترکیب کرده و به آن کوردوبا پاتیوس ‏‎(Cordoba Patios)‎‏ می‌گویند. این جشن با شروع ماه می آغاز شده و چند ‏روزی ادامه پیدا می‌کند و ممکن است تا پایان هفته اول این ماه طول بکشد. این جشنواره یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین و صدالبته بهترین جشن های اسپانیا است.

درست مثل بسیاری از معروفترین جشنواره های اسپانیا در طی این جشن هم ‏مردم خوراکی‌های خوشمزه مثل کیک‌هایی با طعم گیلاس سرو می‌کنند و در همه جا بساط رقص و آواز برپا می‌شود. اما چیزی که لوس پاتیوس را در بین جشن های اسپانیا درخشان کرده، مناظر زیبای گل‌های رنگارنگ آن است؛ به این صورت که درِ برخی از باغ‌های گلِ خصوصی به روی ‏عموم باز می‌شود و همه می‌توانند از تماشای گیاهان لذت ببرند.

 اگر علاقه‌مند به شرکت در این فستیوال هستید، بدانید که ‏شهر کوردوبا را با خوراکی‌های خوشمزه‌اش می‌شناسند؛ بنابراین اگر به دنبال امتحان کردن بهترین غذاهای اسپانیا هستید، بد نیست در فصل بهار گذری به شهر کوردوبا داشته باشید تا علاوه بر شرکت در یکی از بهترین فستیوال های اسپانیا، غذاهای خوشمزه این شهر را هم امتحان کنید.

  • زمان برگزاری فستیوال لوس پاتیوس: شروع ماه می
  • محل برگزاری فستیوال لوس پاتیوس: شهر کوردوبا
de-los-Patios1.jpg
گل‌های رنگارنگ در فستیوال لوس پاتیوس

7. آوریل فیر (The April Fair)

هرچه تا اینجا از جشن های اسپانیا گفتیم کنار بگذارید، آوریل فیر یکی از جالب‌ترین موارد این لیست است. این جشنواره با نام‌های آوریل فیر، سویل فیر یا نمایشگاه آوریل شناخته می‌شود. با شرکت در این فستیوال، گویی به زمان گذشته سفر کرده‌اید و زندگی مردمان قرون پیش در اسپانیا را از نزدیک می‌بینید. همه‌چیز طوری آماده‌سازی می‌شود که بیشتر ظواهر عصر حاضر کنار بروند و حتی اغلب شهروندان به وسیله‌ کالسکه به این سو و آن سو رفت‌وآمد کنند.

آوریل فیر از روز چهاردهم ماه آوریل شروع می‌شود، علاوه بر پوشیدن لباس‌های قدیمی و فضاسازی شهر، مراسم آتشبازی، رقص‌وپایکوبی، گاوبازی و نمایش‌های خیابانی هم جزو برنامه‌های این فستیوال هستند و در کل شباهت‌های مختلفی بین آوریل فیر و سایر جشن های اسپانیا می‌بینید؛ اما در این میان، هدف اصلی این جشن زنده‌نگهداشتن فرهنگ کهن اسپانیایی‌ها به وجود آمد و توضیح و توصیف تمام جنبه‌های آن کمی دشوار است و باید در آن حضور پیدا کنید تا اوج زیبایی و جذابیت‌هایش را متوجه شوید.

  • زمان برگزاری فستیوال آوریل فیر: 1 تا 7 آوریل
  • مکان برگزاری فستیوال آوریل فیر: شهر سویل
April-Fair-Seville1.jpg
سفر در زمان، با شرکت در فستیوال آوریل فیر

8. فریا دل کابایو (The Feria del Caballo)

فریا دل کابایو عبارتی اسپانیایی است که معادلش در زبان فارسی «نمایشگاه اسب» می‌شود. این جشنواره را هر سال در شهر خرز ده لا فرونترا برگزار می‌کنند. این شهر وسعت کمی دارد اما طی این جشن، پر می‌شود از مردم و اسب‌هایی که از شهرهای دیگر به سمتش آمده‌اند. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که فریا دل کابایو یکی از بزرگترین و معروفترین فستیوال های اسپانیا در بهار است.

فریا دل کابایو یک هفته طول می‌کشد و آغازش از ابتدای ماه می است. اما این جشنواره چیست؟ در این زمان، اسب‌ها و سوارکارانی وارد شهر شده و در مناطق مختلف رژه می‌روند و قابلیت‌هایشان را به نمایش می‌گذارند. اگر شما هم به اسب‌ها علاقه‌مند هستید این فستیوال را از دست ندهید. بد نیست بدانید که هر سال حدود 250 اسب در این جشن شرکت داده می‌شوند. یکی از حقایق و بخش‌های جدا نشدنی از جشن های اسپانیا، رقص و پایکوبی در آن‌ها است  که در این فستیوال هم به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

  • زمان برگزاری فستیوال فریا دل کابایو: 14 تا 20 آوریل (سال 2024)
  • مکان برگزاری فستیوال فریا دل کابایو: شهر خرز ده لا فرونترا
Feria-del-Caballo-Jerez.jpg
شباهت فستیوال فریا دل کابایو با فستیوال آوریل فیر

9. فستیوال بولون سیِرو (Boloencierro)

فستیوال بولون سیرو هم در دسته هیجان‌انگیزترین جشنواره‌های اسپانیا قرار می‌گیرد و شباهت زیادی به گاوبازی‌های خیابانی این کشور دارد؛ با این تفاوت که، به جای گاوها، یک توپ یا توپ‌های بزرگ جایگزین شده‌اند که هرکدام حدود 150 کیلوگرم وزن و 3 متر قطر دارند. این جشنواره آسیب کمتری دارد و فستیوال مخصوص کودکان هم دارد که در آن توپ‌های غول‌پیکر بزرگسالان، با توپ‌های کوچک و رنگارنگ جایگزین شده است.

  • زمان برگزاری فستیوال بولون سیرو: بین 6 تا 14 جولای (2023)
  • محل برگزاری فستیوال بولون سیرو: ماتائلپینو اسپانیا
9a8907457df99c25c8b55365284a0756.jpg
فستیوال بولون سییرو

10. آگوست فِیر (The August Fair)

آگوست فیر یا نمایشگاه ماه آگوست نیز یکی از به‌یادماندنی‌ترین و صد البته بهترین جشنواره های اسپانیاست. این جشن هر سال اواسط آگوست به مدت یک هفته در شهر ماگالا برگزار می‌شود. اگر در تابستان به اسپانیا می‌روید، شهر ماگالا یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای آرامش‌بخش و استراحت است و می‌توانید در آن شاهد فستیوال‌های متعددی هم باشید.

طی این جشنواره دست‌فروشان به خیابان‌ها رفته و بازارهای خیابانی برپا می‌شوند. همچنین هرروز گروه‌های متعددی در کوچه‌ها و گذرگاه‌ها به رقص و آواز می‌پردازند و این ویژگی مثبت در بین فستیوال های اسپانیا، چیز جدیدی نیست. به طور کلی می‌توان گفت که فستیوال آگوست فیر زمان خوبی برای خرید، شادی و آشنا شدن با آداب و رسوم مردم بومی اسپانیاست.

  • زمان برگزاری فستیوال آگوست فیر: 11 تا 19 آگوست (سال 2024)
  • محل برگزاری فستیوال آگوست فیر: شهر ماگالا
julio-Foto-IloftMalaga.jpg
اجرای موسیقی در فستیوال آگوست فیر اسپانیا

11. ماجور دی گراسیا (Major de Gracia)

این جشنواره مخصوص شهر بارسلون است و یک فستیوال هنری هم به حساب می‌آید. زمان برپایی ماجور دی گراسیا 15 تا 21 ماه آگوست است. هنرمندان اسپانیایی برای نشان دادن استعدادهایشان دست به کار می‌شوند و گوشه و کنار شهر را به روش‌های مختلف تزیین می‌کنند.

اگر طی این جشنواره به بارسلون سفر کنید، متوجه خواهید شد که هر بخش از شهر، به نحوی خاص شما را غافل‌گیر می‌کند. همه‌جای شهر رنگین و زیباست و همه با شادی، از تماشای آثار هنری و جاهای دیدنی اسپانیا لذت می‌برند. در این میان برخی از هنرمندان نوپا نیز نمایشگاه‌هایی برپا می‌کنند تا نظر بازدیدکننده‌ها را درباره‌ آثار خود بدانند.

  • زمان برگزاری فستیوال دی گراسیا: ماه آگوست
  • محل برگزاری فستیوال دی گراسیا: بارسلون

بهترین جاهای دیدنی اسپانیا کجاست؟

Major-de-Gracia.jpg
فستیوال ماجور دی گارسیا

12. سنت جانز ایو (Saint John's Eve)

یک شب در اسپانیا وجود دارد که برای همه‌ ساکنان این کشور حائز اهمیت است، شبِ بیست‌وسوم ماه ژوئن. این شب را آغاز تابستان می‌دانند و همه در سواحل کنار هم جمع شده و آتش درست می‌کنند یا به تماشای آتشبازی می‌نشینند. جالب است بدانید که در بین تمام جشن های اسپانیا، این مورد می‌تواند برای ایرانی‌ها بسیار جالب واقع شود زیرا، شباهت زیادی به چهارشنبه سوری دارد. در طول این فستیوال، مردم از روی آتش‌ها می‌پرند و آرزوی خوشی و خوش‌شانسی می‌کنند.

برخی از شرکت‌کننده‌ها لباس‌هایی به سبک گذشتگان می‌پوشند تا رنگی فرهنگی به این جشنواره بدهند. در برخی از شهرهای اسپانیا، غذا نیز نقش مهمی در جشنواره‌ سنت جانز ایو ایفا می‌کند و بومیان خوراکی‌های خاصی تهیه کرده و به همراه دوستان و اعضای خانواده‌شان نوش جان می‌کنند.

St-John-Eve1.jpg
آتش‌بازی در فستیوال سنت جانز ایو

13. فستیوال سن فرمین (San Fermín)

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که تصاویر و ویدیوهای گاوبازی اسپانیا را ندیده باشد. به غیر از فستیوال گوجه، فستیوال‌های گاوبازی هم یکی از معروفترین فستیوال های اسپانیا هستند که در آغاز ماه جولای، شجاع‌ترین و ماجراجوترین افراد را فرا می‌خوانند. مراسم این فستیوال حدود 7 روز طول می‌کشد و هر روز ساعت 8 صبح مردم در جلوی دسته‌ای از گاو‌های تهاجمی می‌دوند. تعداد شرکت کنندگان این فستیوال به هزاران نفر می‌رسد و میلیون‌ها نفر هم به صورت آنلاین و در صحنه این غوغا را تماشا می‌کنند.

انجام چنین کاری علاوه بر جرئت نیازمند چابکی، مهارت و خونسردی است و بسیاری از گردشگران از ریسک کردن در مراسم اینچنینی صرف‌نظر می‌کنند؛ با این وجود، اگر شرایطی ویژه پیش آمد؛ مثلاً زمان تورهای اقساطی این فستیوال همزمان شد، فرصت بازدید از این جشن را از دست ندهید. در صورت شرکت در سن فرمین، حتماً برای تماشا به گوشه‌ای امن بروید و با دوربین لحظات را شکار کنید.

  • زمان برگزاری فستیوال سن فرمین: 6 تا 14 جولای (2023)
  • محل برگزاری فستیوال سن فرمین: رامپلونا
2022071103074-62cbcba33a4ea7ce3698d330jpeg (1).jpg
گوشه‌ای از هیجانات گاوبازی در فستیوال سن فرمین

14. فستیوال آمورِوُر (Festival Amorevore Food)

آمورور یک فستیوال جدید در اسپانیا است که شرکت‌کنندگان اصلی آن خانواده‌ها و دوستان هستند. معنای نام این فستیوال معادل است با عبارت: «کسی که فقط غذایی را می‌خورد که با عشق درست شده باشد». در این فستیوال، هنر، آشپزی و فرهنگ به هم گره می‌خورند و همانطور که از نامش پیداست اصلی‌ترین ماهیتش درغذاهای خوشمزه‌ای که در آن پخت می‌شود، نهفته است. اما در این فستیوال، همه‌چیز در غذا خلاصه  نمی‌شود؛ بلکه موسیقی، فیلمبرداری، عکاسی و آموزش آشپزی از بهترین سرآشپزان هم در آن دیده می‌شود.

  • زمان برگزاری فستیوال آمورِوُر: قبل از اجرای جشنواره اعلام می‌شود
  • محل برگزاری فستیوال آمورِوُر: ایبیزا
T_amorevore_programme.jpg
فستیوال آمورور

15. فستیوال سونار (Sónar Barcelona)

گرچه در هر کدام از جشن های اسپانیا موسیقی نقش مهمی ایفا می‌کند، اما در این لیست جای خالی فستیوالی حس می‌شود که تمام و کمال به موسیقی مربوط باشد. گرچه فستیوال‌های موسیقی مختلفی در کشور اسپانیا داریم اما یکی مهم‌ترین آن‌ها که از سراسر جهان، گردشگران را به این کشور می‌کشاند فستیوال سونار است. ژانر موسیقی فستیوال سونار به موسیقی الکترونیک اختصاص یافته است و دی جی‌های معروفی در آن شرکت می‌کنند.

  • زمان برگزاری فستیوال سونار: 15 و 17 ژوئن (2023)
  • قیمت برگزاری فستیوال سونار: بارسلون
Photo-of-the-outdoor-stage-area-at-Sonar-Festival.jpg
فستیوال سونار 

سخن پایانی

در این مطلب، مروری بر برخی از بهترین و معروف‌ترین جشنواره‌های اسپانیا داشتیم تا آشنایی بیشتری با آن‌ها رقم بخورد با شرکت در هر یک از این فستیوال‌ها می‌توانید به بهترین شکل ممکن با فرهنگ، تاریخ و هنر اسپانیا آشنا شوید. حال نوبت شماست که نظرتان را درباره هر یک از این فستیوال های اسپانیا بگویید؛ اگر روزی فرصت رفتن به اسپانیا برایتان پیش آید، دوست دارید زمان سفرتان با کدام یک از جشن های اسپانیا مصادف شود؟

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

زهرا میرزایی