Close

دو رستوران شیرازی در لیست برترین رستوران های جهان

4.5
از 22 رای
دو رستوران شیرازی در لیست برترین رستوران های جهان + تصاویر
  • 15 آذر 1396 08:00
  • 28
  • 108.8K

براساس امتیازاتی که به رستوران های مختلف در سراسر جهان داده شده است ، 1000 رستوران برتر سال معرفی شدند. در بالای لیست نام یک رستوران فرانسوی واقع در شهر پاریس به چشم می خورد "Guy Savoy " ، این دومین سال متوالی است که این رستوران در صدر لیست برترین رستوران های جهان قرار می گیرد. آشپز مشهور این رستوران ، سه ستاره Michelin دارد و از محبوب ترین غذاهای منوی او می توان به لابستر آبی اشاره کرد.

دو رستوران شیرازی در لیست برترین رستوران های جهان

دو رستوران شیرازی در لیست برترین رستوران های جهان

اما با اینکه یک رستوران فرانسوی صدر لیست قرار گرفته است ، این ژاپن است که در این لیست حکمرانی می کند ، چرا که در لیست 1000 رستوران برتر جهان ، 116 رستوران آن ژاپنی هستند. پس از ژاپن ، فرانسه در پله دوم ایستاده و 113 رستوران برتر در این لیست دارد ، چین هم با 100 رستوران برتر در پله سوم لیست قرار می گیرد.

ایتالیا نیز بعنوان برترین مقصد با رستوران هایی با قیمت مناسب انتخاب شده است. در این لیست همچنین نام دو رستوران ایرانی نیز به چشم می خورد. رستوران باغ شاپوری و هفت خوان که هر دو در شیراز قرار دارند در لیست هزار رستوران برتر جهان جای گرفته اند.

دو رستوران شیرازی در لیست برترین رستوران های جهان

دو رستوران شیرازی در لیست برترین رستوران های جهان

دو رستوران شیرازی در لیست برترین رستوران های جهان

دو رستوران شیرازی در لیست برترین رستوران های جهان

منبع : Lonelyplanet

نظرات کاربران (28 نظر)

× در حال پاسخ به:

mohamad 10 آذر 1398 ساعت 08:52

الان با این گرونی املت هم بتونی بخوری خودش شاهانه هست

علیرضا 11 مرداد 1398 ساعت 15:26

با سلام خدمت همگی. من خودم مدت 18 سال کارمند پذیرش هتل بودم و تجربیات عملی زیادی در رابطه با صنعت توریست دارم. رضایتمندی و کیفیت از هتل غذا و موارد دیگه گردشگری تا حد زیادی سلیقه ای است و برای امتیاز دهی و انتخاب بهترین ها فاکتورهای زیادی در نظر گرفته. مثلا اگر شخصی به مطالب سایت معروف تریپ ادوایزر جهت خواندن نظرات مسافرین مراجعه کنه میبینه که در عین واحد در یک روز همزمان و شرائط یکسان مسافری از خدمات و کیفیت هتل بسیار راضی بوده و مسافر دیگری دقیقا برعکس آن و شاکی از خدمات هتل و عصبانی. ولی در مجموع پس از گذشت زمان تا حدودی میشه نسبت به خدمات یک مجموعه به نتیجه ای کلی رسید و به آن امتیاز داد عالی خوب معمولی بد

جواد 10 اردیبهشت 1398 ساعت 08:44

بهترین رستورانهای شیراز مجموعه صفی هستش.... مخصوصا چهارراه چنچنه.... من خودم بچه شیرازم. واقعا این رستوران عالیه

افسانه 28 مهر 1397 ساعت 11:20

سلام خانواده ما به همراه خانوائه دو خواهرم عيد سال گذشته به شيراز رفتيم يه ناهار هم در رستوران پايين هفت خوان خورديم هنوز مزه خوشمزه غذاهاش مخصوصا مرغي شكم پري كه توش پر از گردو و آلو ومخلفات بود از يادمون نرفته البته ما چون تعدادمون زياد بود غذا هاي متنوعي سفارش داديم و همه از انتخابمون راضي بوديم. تصميم داريم از تونستيم يه سفر ديگه به شيراز بريم حتما يه سري هم به اين رستوران بزنيم.(نظر يك گيلاني)

پریا 24 مرداد 1397 ساعت 10:16

باغ شاپوری فقط یه فضای عالی و خوب داره من به واسطه شغلم که راهنمای توریست هست غذاهای زیادی ازش امتحان کردم.ولی متاسفانه بی کیفیت ترین غذای شیراز اونجا سرو میشه بنظرم جای کیفیتی پایین تر از خیلی رستوران های بی نام.غذاهای معمولا پر نمک و شوری دارد.اخیرا هم با کاهش شدید مشتری مواجه شده ، منکه دیگه مهمان اونجا نمیبرم و شب که از جلو باغ رد بشی معمولا تعداد انگشت شماری مشتری داره. بهترین رستوران شیراز صوفی هست همچنان من توی هفت سال سابقه کار هنوز مورد نارضایتی از این رستوران ندیدم.

مليحه 30 تیر 1397 ساعت 15:01

هفت خوان حتما شاخص هايي داشته كه انتخاب شده ولي مناسفانه از لحاظ مهمانداري بسيار ضعيف هستند .كيفيت و طعم غذاها از يه رستوران معمولي هم پايين تره.
اخرين بار ماه رمضان شام رفتيم ستارخان.
كار بسيار زشتي كه انجام دادن اين بود كه زولبيا باميه اي كه از تخت خانواده مقابل ما برداشته بودن سر سفره ما آوردن
وقتي هم كه اعتراض كرديم عذر بدتر از گناه آوردن
گفتند زولبيا باميه تموم شده!!!!
گفتم دليل نميشه تموم شده باشه شما بشقابي كه سر سفره ديگه بوده جلوي ما بياري

البته اين فقط يه نمونه از برخورد هست.
مهمانان عزيز اگه شيراز غذاي خوشمزه ميخوان همون صوفي ستارخان تشريف ببرن

امير 27 تیر 1397 ساعت 21:13

عشق من شيراز

شاهین 30 خرداد 1397 ساعت 13:11

غذاهای هفت خوان واقعاً فوق العاده بودن. همسر و فرزند من تو غذا بسیار سخت گیرن و در جمع خانواده به این موضوع مشهور و هر جا که میریم اولین داستانمون در مورد غذاست اما در سفر به شیراز که از روز دوم به هفت خوان رفتیم تا آخرین وعده روز آخر حاضر نشدن جای دیگه ای رو تجربه کنن و غذای هفت خوان رو خوردیم که هر کدوم از دیگری خوشمزه تر و بهتر بود. شاهین

نیلوفر 17 اسفند 1396 ساعت 12:49

سلام و عرض ادب خدمت شما مدیر محترم مجموعه رستوران امپراطور،
واقعأ خوشحالم که به نظر بنده توجه کردید،
من با خانوادم و اقوام توافق کردیم که حتمآ به رستوران فوق العاده شما سفر کنیم،
انشاءالله تو این سال جدید سال پر از خیر و روزی برای شما و همکاران محترمتان باشه،
نیلوفر،ف.ل
از اصفهان

spirit af 16 اسفند 1396 ساعت 15:03

هفت خوان به معناي واقعي فاجعه بود، شب اول سفر رستوران سنتيش رو امتحان كرديم، ميگو پلو و كوبيده، هم زيادي گرون و هم كيفيت پايين، روز دوم گول خورديم دوباره و گفتيم شايد رستوران هاي ديگش خوب باشه، خوراك ميگو رو در رستوران كلاسيك امتحان كرديم با سوپ سفيد، حيف پول واقعا، سوپ مزه آرد مي داد و توي خوراك ميگو هم مو بود كه در جواب ما فقط گفتن به آشپز تذكر داده خواهد شد.اين رستوران حتي فرهنگ مهمانداري رو هم بلد نيست.

نیلوفر 30 دی 1396 ساعت 14:41

من با خانواده یه سفر رفتیم شیراز نرسیده به شیراز جایی بود به اسم دشت ارژن،برا شام رفتیم رستوران امپراطور،یه جای قشنگ و شیک و کلاسیک، میتونم به جرأت قسم بخورم که تا حالا هیچ جا غذایی با این کیفیت و خوشمزگی نخوردم،یه محیط آروم برا کسایی که با خانواده سفر میکنن، منکه قصد دارم عید امسال حتمأ دوباره برم دشت ارژن و به رستوران امپراطور

مصطفی 16 دی 1396 ساعت 16:47

بعد از خواندن این مقاله لیست مورد نظر را مشاهده کردم و هیچ اثری از نام ایران و شیراز در این لیست نبود. نویسنده این مقاله حتما" شیرازی بوده و البته دروغگو.

بندیر 14 دی 1396 ساعت 10:00

ظروف مسی تو عکس اول خیلی جالب بود.
فکر نمیکردم رستوران های معروف جهان از ظروف مسی استفاده کنند.

زهرا طوسی 19 آذر 1396 ساعت 00:19

من نوروز گذشته شیراز بودم. تور ما رو هم به رستوران صوفی برد که کلم پلو خوردم و خوشم اومد و هم هفت خوان. به نظر من هفت خوان بیشتر دکوراسیون جالبی داره. وگرنه کوبیده ای که من خوردم چیز خاصی نبود. ولی خوشحالم که اسم این دو رستوران در لیست قرار داره.

وی وی 18 آذر 1396 ساعت 18:50

هفت خوان خیلی رستوران با کیفیتی هست همیشه هم پر توریسته . این دوستی که میگه خانمش دچار مسمومیت شده شاید دلیل دیگه ای داشته باشه

مشاهده نظرات بیشتر