چاکرود ، زیبایی مسحور کننده گیلان

4.6
از 16 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
قاتل زیبایی که شما را به کام مرگ می کشاند! + تصاویر
10 مرداد 1397 08:00
0

دره معروف به دره چاکرود یکی از زیبایی های این منطقه بوده و در سالهای اخیر مورد توجه کوهنوردان قرار گرفته. این دره شامل یک دره اصلی و دو دره فرعی است. آبشارهای این مسیر عمدتا کوتاهتر از ۵ متر است و یک آبشار در دره فرعی به ارتفاع ۳۰ متر نیز قابل مشاهده است. این دره از بالادست رحیم آباد و از حوالی منطقه ای به نام طیولا آغاز و و به سمت دریای خزر سرازیر می شه. دره چاکرود دارای طول زیادی است اما بخش مناسب برای کار فنی آن کوتاه و یک روزه است.

چاکرود گیلان

شاید دیدن تصاویر این جاذبه ی بکر گیلان وسوسه ی سفر به جانتان بیاندازد، اما باید این را بدانید که رفتن به چاکرود آن قدر ها هم که فکر می کنید ساده و شبیه سایر طبیعت گردی هایی که تجربه کرده اید، نیست. رفتن به دره چاکرود مستلزم دانستن فنون و مهارت صخره نوردی است. همچنین باید تجهیزات کافی و قابل اطمینان با خود به همراه داشته باشید. حتی لازم است با یک راه بلد و با تجربه راهی چاکرود شوید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید سریع ترین تصمیم را بگیرید.

چاکرود گیلان

ورود به دره چاکرود به معنای ورود به دنیای سحرانگیز آبشارها و حوضچه هاست که جانتان را تازه می کنند. آبشار های بسیاری در این دره در حال سقوط هستند که اکثر آن ها در حدود ۶ متر  ارتفاع دارند اما آبشاری در دره فرعی وجود دارد که ۳۰ متر است. برای پیمایش این دره باید از این آبشارها عبور کنید و به همین دلیل گاهی ممکن است نیاز به پرش هایی از این آبشارها داشته باشید.

چاکرود گیلان

 سیلاب‌ و فرسایش ایجاد شده از آن ها در طی سال های زیاد باعث شده تا این تنگه عمقی قابل توجه داشته باشد و گاهی تاریکی در عمق آن به حدی است که موجب ترس و وحشت در دل انسان می شود. رسوبات ناشی از فرسایش در طی سال ها تصاویر خاصی را پدیه آورده اند که کمی وهم آور هستند و ترس را چاشنی این سفر می کنند.

چاکرود گیلان

 

در برخی نقاط دره قلوه سنگ هایی که در اثر سقوط در بالای دره گیر کرده‌اند، باعث شکل گیری پلی زیبا ولی خطرناک میان دو سوی دره شده اند که شاید عبور از آن آن قدر ها هم که به نظر می رسد، ساده نباشد.برای رفتن به قسمت های مختلف دره، باید در آب رودخانه و حوضچه ها شنا کنید و یا مجبور به پرش از سنگی به سنگ دیگر شوید. در این میان کافیست تا کمی حواستان پرت شود و حادثه ای ناگوار را رقم بزنید.

چاکرود گیلان

 برای رسیدن به دره باید از جاده چالوس یا رشت به سمت رحیم آباد (بین رودسر و رامسر) رفت، بعد از رحیم آباد، وارد جاده خاکی طیولا شد و در نهایت پس از عبور از آخرین روستا با پیاده روی حدود ۲۰ دقیقه وارد دره فرعی چاکرود شد که پس از چند فرود به دره اصلی چاکرود منتهی می شود

چاکرود گیلان

چاکرود گیلان

چاکرود گیلان

چاکرود گیلان

چاکرود گیلان

چاکرود گیلان

چاکرود گیلان

 

منابع: سیری در ایران، همگردی