رنگارنگ ترین محله های دنیا

4.7
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
رنگارنگ‌ترین محله‌های دنیا +تصاویر
19 آبان 1397 12:00
0

رنگ‌های شاد و جذاب، انسان را سرزنده می‌کند و به همین دلیل است که تماشای طبیعت رنگارنگ فصل بهار برای همه جذاب‌تر است. اگر رنگ‌ها تا این اندازه در روح و روان انسان تاثیر گذار است پس چرا شهرها و روستاها رابا رنگ‌های بیشتری آراسته نکنیم؟ اتفاقاً این ایده را در چندین شهر، روستا و محله اجرا کرده‌اند و همین رنگ‌آمیزی زیبا باعث شده تا سیلی از گردشگران برای وقت‌گذرانی و عکس گرفتن راهی این محله‌ها شوند. در ادامه با ۹ روستا و محله‌ی رنگارنگ در دنیا آشنا خواهید شد که گردشگران به واسطه همین رنگ‌آمیزی به آنها سفر می‌کنند.

۱. محله بوکاپ در شهر کیپ‌تاون؛ آفریقای جنوبی

محله بو‌کاپ (Bo-Kaap) پیش از این با نام محله مالایی‌ها شناخته می‌شد چون ساکنان آن مالایی بودند. این محله رنگارنگ که در شهر کیپ‌تاون خودنمایی می‌کند، معماری به سبک Cape Dutch داشته و هر ساختمان رنگ خاص خودش را دارد. خیابان‌های این محله جزو قدیمی‌ترین‌های شهر هستند و یک موزه هم در همین محله قرار دارد. این موزه متمرکز بر فرهنگ مالایی‌ها و میراث اسلامی است که پایه‌های این بخش از شهر را ساخته‌اند و از جاذبه‌ها محبوب میان گردشگران تور آفریقای جنوبی است

محله بوکاپ در شهر کیپ‌تاون؛ آفریقای جنوبی

۲. محله قدیمی بلاط در استانبول

محله بلاط به نام محله کلیمی نشین هم شهرت دارد و جزو قدیمی‌ترین‌ محله‌های مسکونی شهر محسوب می‌شود. ساختمان‌هایی با رنگ‌های آبی، صورتی، سبز و زرد در کوچه‌هایی شیب‌دار و سنگ‌فرش شده که همان حس و حال زمان‌های قدیم را دارد. یک کلیسای ارتدوکس یونانی و یک مسجد جامع هم در همین منطقه واقع شده است. اگر به دنبال چرخ زدن بی‌هدف در محله‌های زیبای استانبول هستید بهتر است بلاط و فنار را که در ساحل غربی شاخ طلایی (Golden Horn) هستند انتخاب کنید.

محله قدیمی بلاط در استانبول

۳. لابوکا در بوئنوس آیرس؛ آرژانتین

در لابوکا هر خانه چندین رنگ دارد و این باعث شده تنوع رنگ بیشتری داشته باشد. در محله‌های لابوکا، کودکان و نوجوانان اغلب اوقات مشغول فوتبال بازی کردن هستند و سرزندگی در این منطقه موج می‌زند. همین زیبایی و سرزندگی باعث شده تا گردشگران زیادی به این منطقه سرازیر شوند و کافه‌های لابوکا هم میزبان خوبی برای میهمانان به شمار می‌رود. یک خیابان در لابوکا به نام «Caminito» وجود دارد که با میزهای ناهار و شامی که در پیاده‌روها چیده، جذابیت بیشتری برای گردشگران فراهم کرده است.

لابوکا در بوئنوس آیرس؛ آرژانتین

۴. پوندا در جزیره کوراسائو

پوندا یکی از چهار محله قدیمی شهر ویلمستاد در جزیره کوراسائو واقع در دریای کارائیب است که زیر نظر حکومت پادشاهی هلند اداره می‌شود. خانه‌های آپارتمانی رنگارنگ خلیج سنت‌آنا مثل جعبه‌های مداد رنگی هستند که کنار هم چیده شده‌اند. بهترین رستوران‌ها و مراکز خرید جزیره در همین محله هستند و همینطور چشم‌انداز‌های هنری این منطقه برای گردشگران بسیار جذاب است.

پوندا در جزیره کوراسائو

۵. کامپونگ پلانگی در اندونزی

این روستا بیشتر به اسم روستای رنگین‌‌کمان شناخته می‌شود که دلیل آن هم مشخص است. کامپونگ پلانگی از ابتدا این شکلی نبود، در سال ۲۰۱۷ با هدف جذب گردشگران به این محله ناشناخته، دیوار و سقف همه خانه‌ها با رنگ‌های تند و روشن رنگ‌آمیزی شدند و به لطف شبکه‌های اجتماعی این کمپین جواب داد. نقاشی‌هایی زیبا هم روی دیوار کوچه‌ها دیده می‌شود که باعث شده اینجا شبیه به یک گالری باشد تا یک روستا.

کامپونگ پلانگی در اندونزی

۶. بورانو در تالاب ونتزیا؛ ایتالیا

بسیاری از افرادی که به ونیز می‌روند فقط ونیز را در برنامه خود دارند در حالی که در اطراف آن یعنی تالاب ونتزیا، محله‌ها و شهرهای کوچک زیبای دیگری هم هستند. یکی از بهترین دلایل برای بیرون رفتن از ونیز، بورانو است. بورانو هم مشابه ونیز دارای راه‌های آبی است اما خانه‌های آن به سبک خاصی با رنگ‌های متنوع رنگ‌آمیزی شده‌اند. این رنگ‌ها در روزهای مه آلود به قایق‌ران‌ها کمک می‌کنند تا راهشان را راحت‌تر پیدا کنند. هیچ ساختمانی در کنار هم رنگ یکسان ندارند. در بورانو می‌توان از بهترین غذاهای دریایی منطقه لذت برد. فاصله بوارنو تا ونیز اگر با قایق طی شود حدود ۴۵ دقیقه است.

بورانو در تالاب ونتزیا؛ ایتالیا

۷. سانتا مارتا در شهر ریو دو ژانیرو؛ برزیل

مثل دیگر محله‌های رنگارنگی که معرفی شد، اینجا هم خانه‌ها با طیفی از رنگ‌های زیبا تزئین شده‌اند. سانتا مارتا شهرت چندانی نداشت تا این که مایکل جکسون یکی از موزیک ویدیو‌هایش را اینجا فیلمبرداری و توجه بقیه را به این منطقه جلب کرد. به این نوع محله‌ها «favela» می‌گویند که اکثرشان محله‌های فقیر نشین هستند. رنگ‌آمیزی این خانه‌ها توسط دو هنرمند هلندی انجام شده است و بعد از آن نیز برای جذب بیشتر گردشگران این رنگ‌آمیزی ادامه پیدا کرد.

سانتا مارتا در شهر ریو دو ژانیرو؛ برزیل

۸. هیت-اشبری در شهر سان فرانسیسکو؛ آمریکا

هیت-اشبری به عنوان محله هیپی‌‌ها مشهور است و دومین دلیل شهرت آن خانه‌هایی به سبک ویکتوریایی است که با رنگ‌های بسیار زیبایی جلوه نمایی می‌کنند. هیت-اشبری رنگارنگ‌ترین محله در کل آمریکا به شمار می‌رود.

هیت-اشبری در شهر سان فرانسیسکو؛ آمریکا

۹. گامچون در بوسان؛ کره جنوبی

محله‌ای با کوچه‌های باریک و شیب‌دار که خانه‌هایش با رنگ‌هایی جذاب، هر گردشگری را به عکس گرفتن در کوچه‌هایش تشویق می‌کند. ساکنان این محله بیشتر مهاجر هستند و دولت برای بهتر کردن فضا و همینطور رونق دادن به گردشگری در سال ۲۰۰۹ اینجا را با کمک مردم رنگ‌آمیزی کرد و از آن زمان به یک مرکز هنری و فرهنگی تبدیل شد. کافه‌ها و گالری‌های هنری در اینجا برای گردشگران بسیار جذاب هستند.

گامچون در بوسان؛ کره جنوبی

منبع: matadornetwork.com