در سفر به گیلان فراموش نکنید که حتما به این مکان ها سربزنید

4.5
از 133 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در سفر به گیلان حتما به این مکان ها سربزنید! +تصاویر
13 خرداد 1398 08:00
36

در پیشنهاد امروز ایرانگردی که از طرف لست سکند توصیه می‌شود، سفر به شگفت‌انگیزترین استان شمالی ایران، استان زیبایی‌ها، گیلان است. برای راحتی شما و اینکه بتوانید در زمان کم ، مخصوصا در تعطیلات پیش رو مناطق بسیار زیبایی را ببینید، جاذبه‌هایی را معرفی خواهیم کرد که از نظر مسافت نزدیک هم و از نظر زیبایی و شگفت انگیزی یکی از دیگری منحصر بفردتر است. پس حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

  1. سوباتان

    در ۲۰ کیلومتری غرب لیسار در نزدیکی تالش در استان گیلان، سرزمینی قرار گرفته است که از شمال به رودخانه لیسار و از شرق با جنگل‌های تالش هم مرز است. این منطقه از جنوب به ییلاق‌های آسبومار جوکندان و از غرب به دریاچه نئور متصل است، سرزمین آب، آبادی، کوه، اسب‌های وحشی و روستایی‌های قدیمی. اینجا سوباتان است جایی که آب و ابر و کوه و زیبایی همه یکجا جمع هستند، پس سفر به این منطقه را از دست ندهید! اگر مایل هستید که فقط به این محل سفر کنید، می‌توانید از میان تورهای ایرانگردی، تور سوباتان و دریاچه نئور
    را امتحان کنید!

سوباتان

سوباتان

سوباتان-سفرزون-.jpg

 

  1. ماسال

شهرستان ماسال در گذشته بخشی از شهرستان وسیع تالش بود که در سال 1376 به شهرستان ماسال تبدیل شد و شامل دو بخش مرکزی و شاندرمن است. مردم ماسال به میهمان نوازی مشهور هستند و به زبان تالشی تکلم می‌کنند. جاذبه های گردشگری و تاریخی ماسال نیز شامل منطقه جنگلی طاسکوه و آری دول، منطقه باستانی اسبه ریسه با غارها و صخره های بلند، گردشگاه جنگلی ریزه مندان، ییلاق شالماء، چسلی، بیلگاه دون، اسپی دشت، دشت النزه و ویرگاه، خندیله پشت، مارجونه، رشته پشت و شنه راه، واشیار، اولسه بلنگاه، صی فی، نم نمه پشت، خشکه دریا، تلارگاه ملومه بند، غارآویشو، مناطق باستانی درخانه، گیله سرا، وردم، منطقه یادمانی مشهد میرزا ( محل شهادت میرزا کوچک خان جنگلی )، مناطق ییلاقی تاریخی سنگ بست، دره خون، خندیله پشت است. برای رفتن به این منطقه هم می‌توانید از تورهای خود منطقه‌ی ماسال استفاده کنید و هم اینکه گیلان‌گردی کنید و بخشی از سفرتان را به این منطقه اختصاص بدهید.

سوباتان

سوباتان

سوباتان

 

  1. قلعه رودخان

قلعه رودخان در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن واقع شده است. مساحت قلعه رودخان بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع و در ارتفاعی بیش از ۶۰۰ متر در بلندترین نقطه‌ی کوه واقع شده است. برای رسیدن به قلعه رودخان بعد از عبور از شهر فومن و گذشتن از روستاهای گشت، کردمحله، سیاه کش، شمس تالان، گوران پس، هولس کام، سیدآباد و قلعه رودخان به روستای حیدرآلات می‌رسیم که از این روستا تا محل قلعه رودخان حدود ۵ کیلومتر فاصله است. در حال حاضر بیشتر مساحت آن در قالب طرح پارک جنگلی، سنگ چین و شن ریزی شده است. این منطقه ارزش توقف در میان گیلان‌گردی‌تان را دارد.

قلعه رودخان

قلعه رودخان

قلعه رودخان

 

  1. جاده اسالم به خلخال

جاده گردشگری خلخال به اسالم که شهرستان خلخال در استان اردبیل را به اسالم در استان گیلان متصل می کند به دلیل برخورداری از شرایط خاص و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت امروز به عنوان رویایی ترین جاده جنگلی کشور شناخته شده که یکی از معروف ترین مسیرها در بین کوهنوردان و طبیعت گردان نیز هست. جاده اسالم به خلخال یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران است که تاکنون ناشناخته مانده و شاید بزرگترین حسن این جاده نیز همین باشد. توصیه می‌کنیم عبور از این جاده را به هیچ وجه از دست ندهید.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

امیدواریم تعطیلات خوبی داشته باشید و اگر به این مناطق سر زدید، علاوه بر حفظ نکات گردشگری سالم، سفرنامه‌ها و تجربیاتتان را نیز با ما به اشتراک بگذارید.