هتل های مناسب بانوان با حجاب در آنتالیا ‎+ عکس و امتیاز

4.3
از 69 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کدام هتل های آنتالیا برای بانوان محجبه، مناسب است؟
10 اردیبهشت 1402 07:00
9

پیدا کردن هتل های مناسب بانوان محجبه در آنتالیا، به هیچ وجه کار سختی نیست، چرا که امکانات گردشگری ترکیه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر کسی از هر جای دنیا در آن احساس راحتی کند. ضمن اینکه دین رسمی این کشور اسلام است و جدا از آن، هر ساله مسلمانان بسیاری از آن دیدن می‌کنند؛ بنابراین اگر محجبه هستید، موقع خرید تور آنتالیا می‌توانید هتل مدنظرتان را به راحتی پیدا کنید.

برای پیدا کردن چنین هتل‌هایی، باید قبل از سفر، یک تحقیق درست‌وحسابی داشته باشید و نظرات کاربران مختلف (خصوصاً مسلمانان و افراد محجبه) را سبک‌سنگین کنید. از آنجایی که انجام چنین کاری برای بسیاری از افراد زمان‌بر است، تصمیم گرفتیم این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند را به معرفی بهترین هتل های آنتالیا برای بانوان محجبه، اختصاص دهیم.

بهترین هتل های آنتالیا برای بانوان محجبه کجاست؟

به طور کلی هتل های وایت گاردن، آکرا، سلج و کرون پالازا، از بهترین هتل های آنتالیا برای بانوان محجبه هستند که هر کدامشان، از یک نظر برای حریم خصوصی بانوان تدابیری را اندیشیده‌اند. لازم به ذکر است که این هتل‌ها احتمالاً به تمام چهارچوب‌های شریعت اسلام پایبند نباشند و تنها از جهت اینکه برای خانم‌های محجبه مناسب هستند، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.
بد نیست اشاره کنیم که در آنتالیا هتل‌هایی هم داریم که  از حلال بودن غذا گرفته تا پخش موسیقی و غیره تمام و کمال پایبند به ارزش‌های اسلامی هستند که یافتن آن‌ها بسیار ساده‌تر است، چراکه معمولاً به اسلامی‌ بودنشان شهرت دارند. بعد از لیست فعلی، ویژگی‌ها و شرایط هتل‌های اسلامی آنتالیا را هم ذکر می‌کنیم.

هتل های اسلامی در آنتالیا

در بین هتل‌هایی که معرفی می‌کنیم، هتل‌هایی هم هستند که به طور ویژه‌ای در اختیار خانواده‌های مسلمان قرار می‌گیرند. این هتل‌ها ضمن اینکه از نظر امکانات و تفریحات کم نمی‌گذارند، از چهارچوب موازین دینی هم خارج نمی‌شوند و پیروی از احکام شرعی و حتی برخی رسوم خاورمیانه و اسلامی را در اولویت خود قرار می‌دهند. هتل آلتیس، که معرفی می‌کنیم، یکی از بهترین مثال‌ها برای هتل های اسلامی در آنتالیا است.

هتل های اسلامی در آنتالیا تعهد دارند هر نیازی را که افراد مسلمان برای انجام عبادات نیاز دارند را فراهم کنند. البته نباید فراموش کنیم که نسبت به قیمت و سطح خدمات هتل، ممکن است برخی از هتل‌های اسلامی آنتالیا، فاقد  برخی از امکانات باشند. برخی از ویژگی‌های جزئی‌تر و متداول‌تر این هتل‌ها به شرح زیر است:

  • سرو کردن غذای حلال در رستوران هتل
  • ممنوعیت مصرف الکل در تمام محدوده هتل (حتی اتاق‌ها)
  • درخواست ارائه مدارک ازدواج از زوج‌ها
  • نداشتن مراسمی مثل دیسکو و مهمانی‌های شبانه
  • در نظر گرفتن استخر و تفریحات جداگانه برای بانوان
  • رعایت ارزش‌های اسلامی کارکنان هتل به هنگام ارتباط با مهمانان
Muslim-Tourists-Top-10-Halal-holiday-hotel-requirements.jpg
هتل‌های اسلامی در آنتالیا

هتل وایت گاردن (White Garden)

وایت گاردن یکی از شناخته‌شده‌ترین بوتیک هتل‌های آنتالیا است که به دلیل یک سری از ویژگی‌هایش می‌توانیم آن را در دسته هتل های مناسب برای خانم های با حجاب در آنتالیا بدانیم. مثلاً حصاری که دور استخرهای این هتل قرار دارند، از دیدرس محوطه‌های اطراف جلوگیری می‌کنند. البته ناگفته نماند که در این هتل نوشیدنی‌های الکلی هم سرو می‌شود؛ اما صبحانه‌های آن عموماً حلال هستند.

 از طرفی قرار گیری این هتل در منطقه پر توریست آنتالیا، باعث شده است که خیابان‌هایش از همه لحاظ امن باشند و در طول شب‌ هم بتوانید از گشت‌وگذارتان لذت ببرید؛ ضمناً فاصله این هتل تا ساحل، کمتر از 300 متر است. وقتی منظره معماری عثمانی فضای هتل درکنار چشم‌اندازهای ناب آن قرار می‌گیرد، گیرایی وایت گاردن را چند برابر می‌کند.

  • امتیاز هتل وایت گاردن در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل وایت گاردن در بوکینگ: 9.4 از 10
  • امتیاز هتل وایت گاردن در تریپ ادوایزر: 4.5 از5
  • آدرس هتل وایت گاردن: منطقه مورات پاشا، خیابان زیتین

موقعیت هتل وایت گاردن در نقشه

10191218_20012321280087436957.jpg
ورودی هتل وایت گاردن
وایت گاردن.jpg
نمونه‌ای از اتاق‌های هتل وایت گاردن

هتل آکرا (Akra Hotel)

دلیل اصلی اینکه هتل آکرا را در لیست هتل های مناسب برای بانوان محجبه در آنتالیا آوردیم، برخورداری این هتل از استخر سرپوشیده و حمام‌ترکی‌های جداگانه‌ است. ضمن اینکه در این هتل، سونای مجزا بانوان فراهم شده است. جدا از این امکانات، هتل اکرا موقعیتی نزدیک به ساحل دارد و یک ساحل خصوصی را به محیطش اختصاص داده است. این هتل تراس‌هایی دارد که به چشم‌انداز ابدی دریا مشرف هستند. این را هم بگوییم که در رستوران این هتل 4 ستاره می‌توانید غذای حلال سفارش دهید.

  • امتیاز هتل آکرا در گوگل: 4.7 از 5
  • امتیاز هتل اکرا در بوکینگ: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل آکرا در تریپ ادوایزر: 9 از 10
  • آدرس هتل آکرا: خیابان متین کاساپوغلو، جاده لارا

موقعیت هتل آکرا در نقشه

رستوران آکرا.jpg
رستوران هتل اکرا

هتل و اسپای الیپس رویال (Elips Royal Hotel & SPA)

هتل و اسپای الیپس رویال یکی از هتل‌های شناخته شده در مرکز شهر است که موقع جست‌وجوی عبارت «هتل های مناسب بانوان محجبه در آنتالیا» نامش چند بار به چشم می‌خورد. این هتل شامل برنامه‌های ماساژ خصوصی، ممنوعیت الکل می‌شود و با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، نتیجه می‌گیریم که الیپس رویال برای خانواده‌های مذهبی و بانوان باحجاب مناسب است. لازم به ذکر است که استخر این هتل مختلط است؛ بنابراین اگر وجود استخر مجزا برایتان مهم است، این هتل را از اولویت‌هایتان خط بزنید؛ اما اگر دوست دارید هتلی بگیرید که موقعیت خوبی دارد و به بیشتر جاهای دیدنی آنتالیا نزدیک است، الیپس رویال از گزینه‌های مطلوب به شمار می‌رود.

  • امتیاز هتل الیپس رویال در گوگل: 4 از 5
  • امتیاز هتل الیپس رویال در تریپ ادوایزر: 3 از 5
  • امتیاز هتل الیپس رویال در بوکینگ: 7.1 از 10
  • آدرس هتل الیپس رویال: خیابان اولیا چلبی

 

موقعیت هتل و  اسپای الیپس رویال در نقشه

Elips Royal Hotel & SPA.jpg
هتل الیپس رویال
استخر الیپس.jpg
استخر هتل الیپس رویال

هتل ادنیا (Adenya Hotel and Resort)

هتل 5 ستاره ادنیا تقریباً از تمام استانداردهای یک هتل لوکس پیروی می‌کند و در استان آنتالیا شهرت خوبی به هم زده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این هتل که برای بانوان محجبه مناسب است، مجزا بودن بخش ساحلی مردان و زنان در آن است. همچنین هتل ادنیا استخرهای خانوادگی‌ هم دارد.

رستوران هتل، هیچ نوشیدنی الکل‌داری سرو نمی‌کند و منوی غذای آن کاملاً حلال است. در نتیجه هتل ادنیا علاوه بر اینکه برای بانوان محجبه‌ای که به آنتالیا سفر می‌کنند مناسب است، برای یک سفر خانوادگی هم می‌تواند گزینه‌ای عالی به شمار رود. تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که هتل ادنیا از شهر آنتالیا خارج است فاصله‌اش با آلانیا کمتر است.

  • امتیاز هتل ادنیا در گوگل: 4.2 از 5
  • امتیاز هتل ادنیا در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل ادنیا در بوکینگ: 7.6 از 10
  • آدرس هتل ادنیا: جاده مرسین‌آنتالیا، نرسیده به آوسالار

موقعیت هتل ادنیا در نقشه

adenya-hotel-resort.jpg
هتل ادنیا
ادنیا.jpg
استخر هتل ادنیا

هتل ساحلی آدین (Adin Beach Hotel)

هتل ساحلی آدین فاصله کمی با هتل ادنیا دارد و با 377 اتاقش هر ساله میزبان هزاران مسافر از سراسر جهان است. اتاق‌های ویژه هتل ساحلی آدین، نمایی وصف نشدنی از دریا و پوشش گیاهی منطقه را به چشمان مهمانان هدیه می‌کنند. امکانات اتاق‌های هتل آدین همه‌جوره تکمیل هستند؛ اما ویژگی‌ای که بیش از همه این هتل را برای بانوان محجبه‌ای مناسب کرده است، ایجاد حریم خصوصی برای خانواده‌ها و بانوان است.

مثلاً هتل ساحلی آدین یک ساحل اختصاصی با طول 300 متر دارد که آن را به سه قسمت آقایان، بانوان و خانواده‌ها تقسیم کرده است. علاوه بر آن، استخرهای این هتل هم برای بانوان و آقایان قسمت‌های جداگانه‌ای را در نظر گرفته است. به همراه داشتن و مصرف الکل در محوطه هتل ساحلی ادین کاملاً ممنوع اعلام شده است. گفتنیست، در صورتی که سفر لوکس به آنتالیا را تجربه می‌کنید، می‌توانید از ویلاهای تریپلکس این هتل استفاده کنید که هر کدام از آن‌ها یک استخر خصوصی جداگانه دارند.

  • امتیاز هتل ساحلی آدین در گوگل: 4.2 از 5
  • امتیاز هتل ساحلی آدین در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل ساحلی آدین در اکسپدیا: 9.2
  • آدرس هتل ساحلی آدین: جاده مرسین‌آنتالیا، نرسیده به آوسالار

موقعیت هتل آدین در نقشه

ادین ساحل مخصوص بانوان.jpg
ساحل مخصوص بانوان در هتل ادین
ادین.jpg
نمای پنجره یکی از اتاق‌های هتل آدین

هتل ساحلی سلج (Selge Beach Resort and Spa)

هتل ساحلی سلج با ظرفیت 700 اتاق، قیمت‌های مختلفی برای رزرو دارد و حتی اتاق‌های لوکس هم دارد. تمام اتاق‌های این هتل از امکاناتی مثل اینترنت رایگان و لوازم ضروری برخوردار هستند. این هتل نسبت به هتل آدین و ادنیا، فاصله کمتری با مرکز استان آنتالیا دارد و از حیث رعایت حریم خصوصی بانوان، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

این هتل حدود 212 متر از خط ساحلی را به دو بخش مردانه و زنانه تقسیم کرده است. این ساحل اختصاصی با عرض 80 متر، گزینه خوبی برای لذت بردن از تفریحات آنتالیا است و محوطه آفتاب‌گیری آن 100 درصد به بانوان اختصاص یافته است. علاوه بر این‌ها استخر روباز و سرپوشیده‌ای هم در این هتل هستند که در آن‌ها هم بخش مردانه و زنانه جدا است.

  • امتیاز هتل ساحلی سلج در گوگل: 4.3 از 5
  • امتیاز هتل ساحلی سلج در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل ساحلی سلج در اکسپدیا: 6.6 از 10
  • آدرس هتل ساحلی سلج: جاده مرسین‌آنتالیا، منطقه ماناوگات

موقعیت هتل ساحلی سلج در نقشه

هتل ساحلی سلج و تفکیک قسمت بانوان از آقایان.jpg
تفکیک قسمت بانوان و آقایان در استخر هتل سلج
سلج اتاق.jpg
یکی از اتاق‌های هتل سلج

هتل رامادا پلازا (Ramada Plaza)

هرکدام از اتاق‌های هتل رامادا، یا یک چشم‌انداز از دریا دارد، یا نمایی بی‌نظیر از کوه‌های آنتالیا را به نمایش می‌گذارد. تنوع اتاق‌های این هتل به گونه‌ایست که هر مسافری با هر سلیقه‌ای که دارد، می‌تواند اتاق باب میلش را پیدا کند. از امکانات ویژه این هتل می‌توانیم به سالن ورزشی با میز پینگ‌پنگ و ایرهاکی اشاره کنیم؛ ضمن اینکه هتل رامادا پلازا، یک استخر روباز و یک استخر سرپوشیده هم دارد. الکل در این هتل ممنوع نیست و با درخواست مسافران از منو و اتاق حذف می‌شود. تمام این ویژگی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا رامادا پلازا را بتوانیم در ردیف بهترین هتل‌های آنتالیا، برای بانوان محجبه قرار دهیم.

  • امتیاز هتل رامادا پلازا در گوگل: 4.2 از 5
  • امتیاز هتل رامادا پلازا درتریپ ادوایزر: 4.5 از5
  • امتیاز هتل رامادا پلازا در بوکینگ: 8.2 از10
  • آدرس هتل رامادا پلازا: جنوب آنتالیا، خیابان فوزی چاکمک

موقعیت هتل رامادا پلازا در نقشه

Ramada Plaza.jpg
هتل رامادا پلازا
Ramada Plaza 2.jpg
استخر روباز هتل رامادا پلازا

هتل کرَون پالازا (Crowne Plaza Antalya)

هتل کرون پالازا از بهترین هتل‌های 5 ستاره و مدرنی است که در نگاه اول، معماری اسلامی‌اش جلب توجه می‌کند و انتخاب این طرح برای نمای ساختمان، نمایانگر استقبال گرم این هتل از گردشگران مسلمان است. اگر به دنبال رزرو یک هتل 5 ستاره باشید، کرون پالازا گزینه‌ خوبی به شمار می‌رود. چرا که امکانات مختلفی مثل غذای حلال، استخر بزرگ، اتاق‌های مجهز و نمای فوق‌العاده دارد و در کل، تا حالا بازخورد و امتیازات خوبی را از گردشگران محجبه و مسلمان دریافت کرده است.

  • امتیاز هتل کرون پالازا در گوگل: 4.3 از 5
  • امتیاز هتل کرون پالازا در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل کرون پالازا در بوکینگ: 8 از 5
  • آدرس هتل کرون پالازا: جنوب غربی آنتالیا، بلوار آکدنیز

موقعیت هتل کرون پلازا در نقشه

Crowne Plaza Antalya.jpg
هتل کرون پلازا
Crowne Plaza Antalya 2.jpg
استخر هتل کرون پلازا 

هتل 1207

هتل 1207، یکی از هتل‌هاییست که در کسب رضایت مهمانان مسلمان و بانوان محجبه در آنتالیا نامدار است. در این هتل، الکل سرو نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های مثبت این هتل که در نظرات کاربران بیش از همه به چشم می‌خورد، برخورد گرم کارکنان و کمک‌های آن‌ها به مسافران است. این هتل در مرکز شهر آنتالیا واقع شده و به بسیاری از مراکز دسترسی آسانی دارد. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، اگر محجبه هستید، بد نیست در لیست تور آنتالیا خرداد به دنبال نام این هتل بگردید.

  • امتیاز هتل 1207 در گوگل: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل 1207 در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل 1207 در بوکینگ: 8.4 از 10
  • آدرس هتل 1207: مرکز آنتالیا، خیابان کالیندر

موقعیت هتل 1207 در نقشه

1207.jpg
ورودی هتل 1207
1207 3.jpg
قسمتی از معماری داخلی هتل 1207

هتل آلتیس (Altis Resort Hotel)

در بین تمام هتل‌هایی که در آنتالیا برای بانوان با حجاب مناسب هستند، آوازه هتل آلتیس در کل آنتالیا پیچیده است. این هتل، کمتر از 1 ساعت از مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد و در یک قدمی ساحل قرار گرفته است؛ به طوری که از پنجره‌های آن، پیوند شن‌های طلایی و آب‌های بلورین پیداست. در سایت رسمی این هتل، احترام به ارزش‌های اسلامی ذکر شده است؛ مثلاً در هیچ یک از اتاق‌های آلتیس، مشروبات الکلی سرو نمی‌شود. همچنین اسپا و استخر بانوان و آقایان در آن جدا هستند. در محیط هتل آلتیس یک مسجد ساخته شده تا در تسهیل عبادت مسلمانان مؤثر باشد.

  • امتیاز هتل آلتیس در گوگل: 3.9 از 5
  • امتیاز هتل آلتیس در تریپ ادوایزر: 4 از 5
  • امتیاز هتل آلتیس در اکسپدیا: 8 از 10
  • آدرس هتل آلتیس: بلک

موقعیت هتل آلتیس در نقشه

altis.jpg
ساحل هتل آلتیس 
altis 2.jpg
نمای پنجره‌ای از اتاق‌های هتل آلتیس

سخن پایانی

در این مطلب، 10 تا از هتل های مناسب برای بانوان محجبه در آنتالیا را معرفی کردیم و گفتیم که برخی از این هتل‌ها، ممکن است از همه قوانین اسلام پیروی نکنند، اما به دلیل آنکه بازخورد خوبی از مسافران مسلمان و بانوان محجبه دریافت کرده بودند، نامشان در این فهرست آورده‌ شد. برای انتخاب هتل های مناسب بانوان با حجاب در آنتالیا، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، حتما نظرات مهمانان قبلی را با دقت مطالعه کنید و نیم‌نگاهی هم به عکس‌های هتل داشته باشید؛ ضمناً بهتر است که انتظاراتی را که از هتل مد نظرتان دارید، با کارکنانش در میان بگذارید.

 

 تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.