هتل ژاپنی عجیبی با قیمت شبی فقط 1 دلار!

4.4
از 37 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با شبی فقط 1 دلار در این هتل عجیب اقامت کنید! +تصاویر
10 آذر 1398 07:00
6

تتسویا اینویِ (Tetsuya Inoue) در 27 سالگی هتل آساشی ریوکان (Asahi Ryokan) را در شهر فوکوئوکا (Fukuoka) ژاپن، یعنی شهر محل سکونت مادربزرگش، راه‌اندازی کرد. خب در ابتدا سؤال او این بود که چطور می‌تواند کسب‌وکار خودش را بهبود ببخشد و مدل درآمدی خود را از حالت سنتی خارج کند، بنابراین به فکر ایده‌ای افتاد که علاوه بر کاهش هزینه مهمان، برای اینویِ هم سود قابل‌ توجهی داشته باشد. در لست سکند قصد داریم ایده عجیب‌ و غریب این جوان ژاپنی را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

هتلی ژاپنی با قیمت شبی فقط 1 دلار!

خب اینویِ یک ایده داشت! او فرضیه ایده خود را این‌گونه مطرح کرد، اگر از اینترنت برای ایجاد ارزش‌افزوده و جریان درآمدی جدید در کنار هزینه اقامت به‌ عنوان جریان درآمدی سنتی استفاده کنم، چه نتیجه‌ای دارد؟

در حال حاضر میهمانانی که برای اقامت به آساشی ریوکان می‌روند برای هر شب اقامت حدود 1 دلار آمریکا (حدود 12000 تومان - آذر 98) می‌پردازند. البته شرط این قیمت ارزان این است که زندگی او در اتاقی که اقامت کرده است، به‌صورت زنده پخش می‌شود.

هتلی ژاپنی با قیمت شبی فقط 1 دلار!

محدودیت‌هایی نیز درباره نحوه کارکرد دوربین پخش زنده زندگی مهمان وجود دارد. از جمله اینکه پخش فقط ویدئویی است و هیچ صوتی از اتاق پخش نمی‌شود، بنابراین مهمانان در تماس‌های تلفنی خود از حریم خصوصی برخوردار هستند. همچنین مهمانان می‌توانند چراغ را خاموش کنند و قسمت سرویس حمام خارج از محدوده دوربین است. صاحب هتل این فیلم‌ها را در کانال یوتیوب خود به‌صورت زنده پخش می‌کند.

اینویِ می‌گوید: «ریوکان‌ها (به معنای مسافرخانه سنتی ژاپن) مدل درآمدی بسیار قدیمی داشتند و من دنبال یک مدل درآمدی جدید بودم. پس در اِزای ارزان‌تر بودن هتل، ارزش‌افزوده‌های دیگری را باید ایجاد می‌کردم. این ارزش‌افزوده باید موضوعی باشد که همه درباره آن صحبت کنند و برای همه جذاب باشد؛ بنابراین ایده پخش زنده زندگی روزانه مهمانان در درون اتاق محل اقامت به ذهنم رسید.»

هتلی ژاپنی با قیمت شبی فقط 1 دلار!

در ماه گذشته 4 مهمان از این امکان اقامتی ارزان‌قیمت هتل آساشی ریوکان استفاده کرده‌اند. اینویِ می‌گوید معمولاً جوان‌ترها خیلی به حفظ حریم خصوصی اهمیت نمی‌دهند و فقط از این موضوع که یک‌شب اقامتی ارزان داشته باشند، راضی هستند. او قصد دارد بعد از بالا رفتن تعداد اعضای کانال یوتیوب خود با اخذ هزینه تبلیغات ضرر ناشی از اقامت 1 دلاری را جبران کند و به درآمدزایی برسد. همچنین روزهایی که مهمانی در آنجا اقامت ندارد اینویِ پخش زنده دفتر کار خود را بر روی کانال قرار می‌دهد. به نظر شما ایده جالبی است؟ شما حاضر هستید در این هتل اقامت کنید؟

هتلی ژاپنی با قیمت شبی فقط 1 دلار!

نظر شما راجع به ایده این جوان ژاپنی چیست؟

منبع: cnn.com

 

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی