دژ محمد خان، قلعه مستحکم دزفول

4.6
از 38 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دژ مستحکم سالهای سخت ایران +تصاویر
22 اردیبهشت 1397 08:00
0

دژ محمدعلی ‌خان” (ممدعلی ‌خان) یکی از جاذبه‌های دیدنی و زیبایی است که در  فاصله ۶۵ کیلومتری شمال شهر دزفول قرار دارد.قله آن با ارتفاع ۱۵۵۰ متر به موازات کوه هفت تنان و شانه به شانه آن می‌باشد.
در مورد نام این دژ گفته شده در زمان رضا شاه که برنامه سرکوبی خان‌ها وجود داشت محمدعلی خان به این دژ طبیعی که هیچ راه نفوذی نداشت پناه برد و به همین دلیل به این نام مشهور شد.

دژ محمد خان، قلعه مستحکم دزفول

برای رفتن به این دژ و منطقه زیبای اطراف آن در جاده “سردشت” بعد از روستای “گوروی” به سمت جاده فرعی روستای “ابوالحسن” از جاده اصلی منحرف شده و بعد از گذشتن از روستاهای “لب سفید” و “ابوالحسن” این دژ زیبا خودنمایی می‌کند. در دامنه این دژ آبشاری بسیاری زیبا وجود دارد ، همچنین به خاطر گیاهان کمیاب پایین دژ منطقه اطراف آن حفاظت شده است. این منطقه بکر و زیبا فرصتی مناسب برای راهپیمایی گروهی در طبیعت است. همچنین از آذر تا اردیبهشت ماه می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسب برای علاقه‌مندان به گردشگری طبیعت باشد.

دژ محمد خان، قلعه مستحکم دزفول

شرکت خدمات مسافرتی طلوع یاران دزفول هر ساله برنامه هایی برای رفتن به این محل برگزار می نمایند و بهتر است برای بازدید از این منطقه با ما همراه شوید . تورهای ما هم بصورت کمپینگ میباشد و هم بصورت تورهای یکروزه . مردم محلی به این دژ، “ممدلی خان” یا علیمردان خان نیز می گویند. در طول مسیر این دژ آبشار زیبایی خودنمایی می کند که از دو قسمت تشکیل شده  و اطراف آن را درخت “مورد” پوشانیده است علاوه بر  آن پوشش گیاهی منطقه با تغییر فصل ها عوض شده و می توان در هر فصل، حسی متفاوت از سفر به این منطقه تجربه نمود. همچنین در مسیر درختان انجیر ، بُنه  و بلوط نیز به چشم می خورد.مناطق طبیعی دزفول در  شمال خوزستان ظرفیت مناسبی برای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان خوزستان هستند.

دژ محمد خان، قلعه مستحکم دزفول

دژ محمد خان، قلعه مستحکم دزفول

دژ محمد خان، قلعه مستحکم دزفول

دژ محمد خان، قلعه مستحکم دزفول

منابع: طلوع یاران، سیری در ایران