سد مارون، زیبایی خیره کننده بهبهان

4.4
از 85 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اینجا بهشتی در دل روزهای آتشین خوزستان است! +تصاویر
29 بهمن 1397 08:00
0

جنوب ایران، پر از شگفتی‌ها و زیبایی‌های وصف‌ناپذیری است که به خصوص در اواخر زمستان و اوایل بهار، آن را به بهترین مقصد برای ایرانگردی تبدیل می‌کند. اینبار قصد داریم که سری به رودخانه‌ی مارون بزنیم. این رودخانه از رشته کوه زاگرس سرچشمه می‌گیرد و بعد از طی مسافتی 120 کیلومتری به دریاچه یا سد مارون می‌ریزد. رودخانه‌ی مارون در فصل پر آب از طریق خور موسی وارد خلیج فارس می‌شود. اما چه چیزی باعث می‌شود که شما به سمت این رودخانه کشیده شوید؟ بیایید اول با این رودخانه بیشتر آشنا شویم.

سد مارون بهبهان

نام اصلی و قدیمی رودخانه‌ی مارون، تاب بوده است اما امروزه به آن، مارون می‌گویند. این رودخانه در بالادست، بسیار تمیز و زلال است اما در پایین‌دست به علت عبور از لایه‌های گچی و نمکی و همچنین به علت گرما و تبخیر بسیار زیاد از کیفیت نامطلوبی برخودار است. با این حال مارون در پیدایش جوامع روستایی و شهری مانند بهبهان، رامشیر و شادگام در حاشیه‌ی خود نقش مهمی داشته است.

سد مارون بهبهان

سد مارون بر روی رودخانه‌ی مارون در 19 کیلومتری شمال شرق بهبهان ایجاد شده است. بخشی از رودخانه‌ی مارون که در شهر بهبهان واقع شده به رودخانه‌ی امام رضا (ع) معروف است. سال احداث سد بر روی رودخانه مربوط به سال 1368 است که البته سد نهایتا در سال 1377 تکمیل شده است.

سد مارون بهبهان

سد یا دریاچه‌ی مارون امروزه تبدیل به یکی از جاذبه‌های شهر بهبهان شده است و در کنار این دریاچه یا سد، امکانات تفریحی فوق‌العاده‌‌ای برای گردشگران تهیه شده است. یکی از این امکانات دهکده‌ی گردشگری و تفریحی به نام دهکده‌ی گردشگری مارون است.

سد مارون بهبهان

این دهکده دارای مساحتی تقریبا 13 هکتار است. مجموعه‌ی تفریحی و اقامتی مارون دارای ویلاهایی برای اقامت، خدمات و امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری است. تعداد ویلاهای مجموعه 18 دستگاه است که تعدادی از ویلاها سه خوابه و تعدادی یک خوابه هستند. فضای باز مجموعه با پوشش گیاهی بومی تزیین شده است که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است. از دیگر امکانات این دهکده می‌توان به پیست دوچرخه سواری، موتورهای چهارچرخ، زمین بازی مینی فوتبال، بدمینتون، والیبال ساحلی، گشت اتوبوسی در دریاچه و همچنین امکانات و تفریحات آبی مانند ماهی‌گیری، قایق‌سواری، جت اسکی و شاتل نیز اشاره کرد.

سد مارون بهبهان

سد مارون بهبهان

سد مارون بهبهان

سد مارون بهبهان

 آیا برنامه‌ای ندارید تا در تعطیلات عید از بهبهان دیدن کنید؟ آیا اصلا پیش از این از سد مارون و مجموعه‌ی زیبای تفریحی دهکده دیدن کرده‌اید و در آنجا اقامت داشته‌اید؟ اگر اینطور بوده، می‌توانید در بخش نقد و بررسی‌ها به اقامتگاهتان در این مجموعه امتیاز بدهید. در نهایت اینکه، در مورد معرفی کردن این منطقه در بخش ایرانگردی، چه نظری دارید؟ آیا به نظر شما هم این منطقه زیباست و شایسته‌ی بازدید هست؟

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی