شلماش، آبشار متفاوت و زیبای سردشت

4.5
از 451 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهشتی ایرانی که می تواند جهنمتان باشد! +تصاویر
01 مرداد 1398 08:00
15

در فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری از شهر سردشت استان آذربایجان غربی، آبشار خروشان و بی همتای شلماش قرار گرفته است. آبشار شلماش که یکی از مهمترین جاذبه‌های آذربایجان غربی به حساب می آید، در ۲۴۱ کیلومتری ارومیه واقع شده است. سرچشمه‌ی این آبشار از رودخانه‌ی زاب کوچک است و بر روی گسل بزرگی در مسیر فرعی روستای آلمان و شلماش قرار دارد. اما چرا این بهشت می‌تواند به جهنم تبدیل شود؟

آبشار شلماش

این آبشار سه طبقه است و ارتفاع آن به 50 متر می‌رسد شما وقتی به محوطه‌ی آبشار می‌رسید، فقط آبشار اول را می‌توانید ببینید اما برای اینکه دو طبقه‌ی دیگر آن را تماشا کنید، باید از دره‌ای سبز عبور کنید. پس از طی کردن پله‌ها، مناظر بی‌نظیری در انتظار شما خواهد بود.

آبشار شلماش

علت نام گذاری این آبشار به اسم شلماش این است که اکثر مردم این منطقه کرد هستند و در زبان کردی شلماش به معنی تخته سنگ بزرگ است و شاید به خاطر ارتفاع این آبشار و سنگی بودن بافت آن به این اسم نامیده می‌شود.

آبشار شلماش

به یاد داشته باشید آبشار شلماش با دیگر جاذبه‌های همسانش تفاوت دارد! به هیچ وجه سعی نکنید که در دریاچه این آبشار شنا کنید، زیرا باوجود امن به نظر رسیدن آن، بسیار پرخطر است و حوادثی را نیز رقم زده است. در کنار این آبشار نیز هرگز به قصد پیک‌نیک اتراق نکنید و یادتان باشد سقوط از پله‌های مسیر این آبشار، جان افراد زیادی را به خطر انداخته است.

آبشار شلماش

آبشار شلماش

آبشار شلماش

آبشار شلماش

آبشار شلماش