عجیب ترین طعم های بستنی در جهان که چشیدنشان جرات می خواهد!

4.8
از 12 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مراقب باشید! چشیدن طعم این بستنی ها، جرات می‌خواهد! +تصاویر
23 آذر 1398 07:00
2

مردم هر فرهنگی دسر و غذاهای موردعلاقه خود را دارند و هرکسی با رفتار غذایی خاصی احساس شادی می‌کند، ولی احتمالاً بستنی از آن دسته چیزهایی است که در تمام جهان از پیر تا جوان مورد توجه قرار می‌گیرد و کمتر کسی هست که به آن علاقه نداشته باشد. انواع طعم‌ها و سبک‌های بستنی در جهان وجود دارد، از جلاتو (Gelato، بستنی ایتالیایی که در فروشگاه‌ها معمولاً به‌صورت اسکوپی فروخته می‌شود) گرفته تا بستنی قیفی و معجون که هرکدام علاقه‌مندان خاص خود را دارند. تنوع زیاد و متقاضیان بالای بستنی باعث شده‌ است تا پیشگامان این صنعت مرزهای طعم بستنی را با استفاده از مواد اولیه نامتعارف جابجا کنند! با ما در لست سکند همراه باشید تا با چند مورد از عجیب ترین مزه های بستنی در جهان آشنا شویم.

 

  1. بستنی اسپاگتی و پنیر

بستنی اسپاگتی و پنیر

اسپاگتی سرد جذابیتی شبیه به پیتزای سرد ندارد! ولی احتمالاً بستنی اسپاگتی می‌تواند بسیار خوشمزه باشد. این بستنی نوآورانه با طعم پنیر همراه با رشته‌های اسپاگتی در فروشگاهی در ونزوئلا تهیه‌شده است. در این فروشگاه بیش از 900 طعم مختلف بستنی به فروش می‌رسد.

 

  1. بستنی شیرین بیان

بستنی شیرین بیان

بستنی‌ای به رنگ تیره با طعمی شیرین شبیه به طعم شیرین بیان که می‌تواند علاقه‌مندان بستنی را برای امتحان کردن این بستنی نامتعارف ترغیب کند. اگر در دهه 60 میلادی (دهه 30 و 40 شمسی) زندگی کرده باشید (در آمریکا و کانادا) احتمالاً با پسرعموی این بستنی جالب روبه‌رو شده‌اید! منظورمان شکلات ساخته‌شده از شیرین بیان است. این بستنی امروزه توسط فروشگاه فاسل‌منز در آلاباما عرضه می‌شود.

 

  1. بستنی واسایی (تُرُب ژاپنی)

بستنی واسایی (تُرُب ژاپنی)

حسی شبیه به حس تنفس در آلودگی هوا در این بستنی به شما انتقال می‌یابد که باعث سوزش چشم و بینی شما می‌شود. این بستنی مکمل بسیار خوبی برای سوشی (غذای سنتی ژاپنی) است. در حال حاضر بستنی واسایی سبزرنگ در رستورانی به نام یاکو در فیلیپین عرضه می‌شود.

 

  1. بستنی هگیس

بستنی هگیس

هگیس از اعضای داخلی گوسفند (دل و جگر و قلوه، غذایی شبیه به جغوربغور) تهیه می‌شود. غذایی اسکاتلندی که مغازه‌ای در لندن آن را به‌صورت یک بستنی عرضه می‌کند. شاید فکر کنید اضافه کردن یک قاشق چای‌خوری وانیل به غذایی شبیه به جغوربغور کار درستی نباشد، ولی در این مخلوطِ غذا‌بستنی، طعمی قابل‌ قبول به وجود آورده است.

 

  1. بستنی گوشتِ خامِ اسب

بستنی گوشتِ خامِ اسب

یک شرکت شیرینی‌پزی ژاپنی به نام فوجتسودو محصولی ساخته است که احتمالاً استفاده از آن جرات زیادی می‌خواهد. در این کشور مردم عاشق سوشی هستند! اما خب این بستنی با گوشت خام ماهی تهیه نشده است، بلکه با گوشت اسب تهیه‌ شده است!

 

  1. بستنی بیکن آب‌نباتی

بستنی بیکن آب‌نباتی

بیکن از آن دسته غذاهایی است که معمولاً در دورهمی‌ها بسیار پرطرفدار است به همین دلیل سرآشپزی به نام دیوید لبوویتز بستنی آن را ابداع کرده است و کتابی در مورد بستنی بیکن نوشته است. وی در حال ترویج بستنی بیکن است.

 

  1. بستنی چیپس و ماهی

بستنی چیپس و ماهی

این نوع بستنیِ مورد علاقه استرالیایی‌ها توسط کافه و بازار ماهی کی‌لِس ساخته می‌شود. شاید بعضی از افراد از بستنی، ماهی و چیپس در این بازار به‌طور جداگانه لذت می‌برند ولی این مجموعه همه آن‌ها را در بشقابی واحد ارائه کرده است.

 

  1. بستنی سیر

بستنی سیر

این بستنی که طعمی تندوتیز دارد برای اولین بار در جشنواره سیر گیلروی کالیفرنیا عرضه‌ شده است. شهر گیلروی در ایالت کالیفرنیای آمریکا به‌عنوان پایتخت سیر جهان شناخته می‌شود، بنابراین طبیعی است که در پایتخت سیر جهان سعی کنند خوردنی لذیذی مانند بستنی را با ماده اولیه سیر که بسیار موردعلاقه‌شان است تهیه کنند.

 

  1. بستنی خاویار

بستنی خاویار

این بستنی‌ترش با خاویار قطب شمال و زغال‌اخته نیوزلند تهیه می‌شود. سازندگان آن ادعا می‌کنند که این بستنی طعمی لذیذ دارد و تعادلی بسیار ظریف بین شیرینی و ترشی برقرار کرده است.

نظر شما درباره این طعم های عجیب  و غریب بستنی چیست؟ آیا طعم عجیب دیگری را می‌شناسید؟

منبع: hercampus.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی