مشهور شدن غاری که نوجوانان تایلندی در آن گیر افتاده بودند

5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
غار قتلگاه نوجوانان به منطقه‌ای توریستی تبدیل می‌شود!
24 آذر 1397 09:00
0

ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ بود که حبس شدن ۱۲ نفر از اعضای تیم فوتبال نوجوانان تایلند به همراه مربی تیم در غاری به نام تام لوآنگ در تایلند خبرساز شد و در لست‌سکند هم به این خبر پرداختیم که می‌توانید آن را در این لینک مشاهده کنید: دولت تایلند از قهرمانان غواص انگلیسی تشکر کرد. عملیات پیچیده‌ی نجات این تیم با مشارکت صدها نفر و حضور متخصص‌های خارجی، ۱۷ روز طول کشید و در نهایت همه‌ی آن‌ها با سلامتی کامل از غار بیرون کشیده شدند. در جریان این عملیات، یک غواص تایلندی جان خود را از دست داد و دو غواص انگلیسی کاری قهرمانانه کردند و همانطور که گفتیم، دولت تایلند هم از این قهرمانان تشکر ویژه به عمل آورد. حالا غار تام لوآنگ به یک جاذبه‌ی پرطرفدار گردشگری تبدیل شده است.

مشهور شدن غاری که نوجوانان تایلندی در آن گیر افتاده بودند

غار تام لوآنگ و پارک اطراف آن در شمال تایلند واقع شده است. بعد از گذشت چند ماه از این حادثه، پارک اطراف غار بازگشایی شد و عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. پارک جنگلی کوه‌های دوی نانگ نان در استان چیانگ ری قبل از این هم یک منطقه‌ی توریستی بود، اما توجه زیادی به آن نمی‌شد تا این که با شروع عملیات نجات نوجوانان، چندین روز در صدر اخبار قرار گرفت. حالا این مجموعه مورد توجه گردشگران قرار گرفته و تعداد مراجعه کنندگان به آن هم افزایش یافته است. البته هنوز اجازه‌ی ورود به عمق غار به کسی داده نمی‌شود.

غار تام لوآنگ

با توجه به این موضوع، مردم محلی هم شروع به ارائه‌ی خدمات به توریست‌ها کرده‌اند و انواع تی‌شرت با تصاویر مرتبط، خوراکی و ... در مسیر رسیدن به غار عرضه می‌شود. یکی از فروشندگان در این مسیر می‌گوید: قبل از این خیلی از مردم تلاش کردند که این منطقه مورد توجه قرار بگیرد اما موفق نشدند و  حالا این غار را کل دنیا می‌شناسند چون نوجوان‌های گیر افتاده در این غار نجات پیدا کردند. ما فقط برای افزایش درآمد خود خوشحال نیستیم، همین که مردم به اینجا سفر کنند و زیبایی‌های پارک را ببینند موجب افتخار ما است.

غار تام لوآنگ

مقامات محلی بعد از این که دیدند گروه‌هایی از مردم همراه با توریست‌های خارجی برای آوردن گل و بازدید از غار به ورودی غار مراجعه می‌کنند، برنامه‌ریزی کردند تا امنیت لازم برای بازگشایی غار را فراهم کنند. مردم به اینجا می‌آیند و عکس می‌گیرند.

غار تام لوآنگ

مسئولان محلی با مشاهده‌ی افزایش تعداد گردشگرانی که به پارک و دهانه‌ی غار می‌روند، تصمیم گرفته‌اند امکانات رفاهی بیشتری را فراهم کنند و از طرف دیگر، زمینه‌ی اشتغال مردم محلی که بیشترشان از شهر مائی سای هستند را فراهم کنند. اما پیش از همه، نبوغ مردم محلی، باعث شد تا از دل یک حادثه، امکانی جهت جذب توریست‌ها ایجاد شود.

غار تام لوآنگ

منبع: theguardian.com