در هنگام سفر، چه خوردنی‌هایی باید همراهمان باشد؟

4.3
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
به نفعتان است در هنگام سفر، این خوردنی‌ها را بخورید!
26 آذر 1397 10:00
0

یکی از حقایقی که درباره‌ی سفر وجود دارد این است که نمی‌توان همواره در طی آن غذاهای سالم مصرف کرد؛ این موضوع را وقتی بهتر متوجه خواهید شد که نگاهی به منوی رستوران‌های فرودگاه‌ها بیندازید. اگر شما هم دوست دارید در برابر وسوسه‌های خوراکی‌های ناسالم مقاومت کنید و سفر را بهانه‌ای برای پرخوری نمی‌دانید، ما امروز به شما چند خوراکی را معرفی می‌کنیم که همراه داشتن آنها در سفر می‌تواند رنگ تازه‌ای به سفرهایتان داده و شما را از پر خوری مصون بدارد. بسیاری از ما پیش از سفر، مدتی را هم به جمع‌آوری خوراکی‌های مورد نظر سپری می‌کنیم، شما هم اگر بخواهید می‌توانید کمی بیشتر به ارزش غذاها و تنقلات فکر کرده و خوراکی‌های جذابی را برای سفرتان انتخاب کنید.

1-پروتئینی ها

پروتئین یک ماده‌ی مغذی است که کارهای مهمی در بدن انجام می‌دهد. مطالعات انجام شده نشان داده‌اند که یک رژیم غذایی درست که حاوی مواد پروتئینی باشد، می‌تواند متابولیسم بدن را تنظیم کرده و باعث کاهش وزن شود. بسیاری از اسنک‌ها، دارای پروتئین هستند و به شما کمک می‌کنند تا در طی سفر قوی شوید و در حقیقت عضلاتی قدرتمند داشته باشید. شما می‌توانید فهرستی از مواد غذائی پروتئین دار تهیه کرده و از میان آنها، خوراکی‌های مورد علاقه‌ی خود را انتخاب نمایید. بنابراین اسنک‌های حاوی پروتئین را فراموش نکنید.

در هنگام سفر، چه خوردنی‌هایی باید همراهمان باشد؟

2-آجیل

آجیل‌ها میان وعده‌هایی بسیار عالی برای سفر هستند. خوردن آجیل انرژی زیادی را برایتان به ارمغان می‌آورد. اگر طعم غذاهای فرودگاه یا هواپیما را نمی‌پسندید، آجیل‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای وعده‌های غذایی شما باشند. پسته، بادام و بادام زمینی از بهترین گزینه‌ها هستند. اگر طعم بادام زمینی را می‌پسندید، ساندویچ‌های کوچک کره بادام زمینی هم گزینه های خوبی هستند.

در هنگام سفر، چه خوردنی‌هایی باید همراهمان باشد؟

3-میوه و سبزیجات

در مسافرت‌های طولانی مدت ممکن است مجبور شوید که چندبار از غذای رستوران‌ها و یا هواپیما و فرودگاه‌ها میل کنید، در این صورت باز هم می‌توانید از خودن خوراکی‌های سالم لذت ببرید تنها کافیست که با خود کمی میوه همراه داشته باشید تا در طول روز کمتر مجبور به استفاده از غذای رستوران‌ها شوید.

میوه‌ها و سبزی‌ها طعم خوبی دارند و همچنین باعث چاق شدن شما نیز نمی‌شوند. حتی می‌توانید با خود میوه‌ها خشک شده را همراه ببرید تا جای کمتری به انها اختصاص داده و از مزایایشان نیز بهره‌مند شوید. کارشناسان میوه‌های شیرین را برای سفر مناسب‌تر می‌دانند پس این خوراکی‌های خوشمزه را از یاد نبرید. خوشبختانه میوه‌های خشک شده امروزه به راحتی در دسترس هستند و خرید آنها کار دشواری نیست.

در هنگام سفر، چه خوردنی‌هایی باید همراهمان باشد؟

4-انتخاب درست

به خودتان اجازه ندهید که به بهانه‌ی مسافرت، غذاهای بی‌کیفیت را مصرف کنید. یادتان باشد که غذاها و خوراکی‌های کم کیفیت همیشه راحت‌تر در دسترس هستند؛ توصیه می‌کنیم که اگر با مقصد سفرتان آشنایی زیادی ندارید حتما با خود غذاهای کم حجم همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آنها استفاده کرده و از خوراکی‌های مضر نخورید، غذاهایی که همراه می‌برید بر اساس مدت زمان سفرتان می‌توانند متفاوت باشند، برای مثال سالاد الویه و یا کتلت برخی از گزینه‌های شما در سفرهای کوتاه مدت هستند.

در هنگام سفر، چه خوردنی‌هایی باید همراهمان باشد؟

اگر شما هم در سفرهایتان از خوراکی‌های خاصی استفاده می‌کنید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

زهرا میرزایی