کشتی تایتانیک دوباره ساخته می‌ شود

4.6
از 31 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کشتی تایتانیک دوباره زنده می‌شود!
21 آبان 1397 07:00
3

زمانی که کشتی تایتانیک ساخته شد، خیلی‌ها آرزوی سفر با آن را داشتند. اما همین کشتی افسانه‌ای در حادثه‌ای وحشتناک غرق شد و فقط نام آن در تاریخ ماند. هرچند گفته می‌شد غرق شدن تایتانیک به دلیل برخورد با کوه یخ قابل پیش‌بینی نبود اما پس از آن حادثه در ساختن کشتی‌ها دقت و احتیاط بیشتری اعمال شد. حالا بعد از حدود ۱۰۰ سال از غرق شدن کشتی تایتانیک، قرار است کشتی تایتانیک ۲ به همان شکل نسخه اول اما با امکانات مدرن ساخته شود.

کشتی تایتانیک

در سال ۲۰۱۲ بود که اولین بار صحبت از ساخت کشتی تایتانیک ۲ شد. کلیو پالمر (Clive Palmer) میلیاردر استرالیایی اعلام کرده بود که طرحی برای کشتی تایتانیک ۲ دارد. طرح او ساخت یک کشتی با ظاهری کاملاً مشابه تایتانیک اصلی و طی کردن همان مسیر تایتانیک بود. این طرح برای سه سال بعد از  اولین خبرها مسکوت ماند اما اکنون پالمر اعلام کرده است این پروژه ۵۰۰ میلیون دلاری به طور حتم اجرا خواهد شد و حتی تاریخ ۲۰۲۲ برای اولین سفر کشتی تعیین شده است.

کشتی تایتانیک

پالمر درباره این پروژه خود گفته است:

کشتی همان مسیر اصلی را طی می‌کند، مسافران از ساوت‌همپتون به نیویورک خواهند رفت اما امکان دارد مسیرهای دیگری هم در دنیا پیموده شود و در هر توقف خود، مردم را به تماشا و سفر جذب کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده قرار است که سفر کشتی از دبی شروع شود و به سمت ساوت‌همپتون برود و سپس سفر ناتمام تایتانیک را به پایان برساند. اینطور که پیدا است هنوز هم با وجود غرق شدن کشتی تایتانیک و کشته شدن نزدیک به ۱۵۰۰ نفر در این حادثه، هنوز هم اشتیاق زیادی برای تجربه یک سفر دریایی با تایتانیک وجود دارد.

کشتی تایتانیک افسانه‌ای

کشتی تایتانیک اصلی در آوریل سال ۱۹۱۲ برای اولین سفرش آماده شد و طبق برنامه قرار بود ۲۲۲۴ مسافر را به سمت نیویورک ببرد. به دلیل تغییرات فصل و گرم شدن هوا، تعداد زیادی کوه یخ از قطب شمال جدا شده و به سمت اقیانوس اطلس حرکت کرده بودند، یعنی درست همان مسیری که کشتی‌ها برای رسیدن به قاره آمریکا طی می‌کردند. قبل از سفر تصور می‌شد که کوه‌های یخ خطری برای کشتی ندارد.

کشتی تایتانیک

بررسی‌ها و گفته‌های بازماندگان نشان می‌دهد که با توجه به فاصله‌ای که با کوه یخ مشاهده شده بود، تغییری که در مسیر کشتی ایجاد شد نتوانست آن را از برخورد با کوه یخ دور کند و در نتیجه کشتی در اثر برخورد غرق شد و ۱۵۱۴ نفر از مسافران و خدمه کشتی جان باختند. کشتی تایتانیک فقط ۲۰ قایق نجات داشت که بسیار کمتر از تعداد مورد نیاز برای نجات همه مسافران یعنی ۶۴ قایق بود. از دلایل اصلی این فاجعه همین کم بودن تعداد قایق نجات عنوان می‌شود.

کشتی تایتانیک

تجربه سفری لوکس و خاطره‌‌انگیز در تایتانیک ۲

پالمر، سرمایه گذار این پروژه که صاحب شرکت Blue Star Line است، گفته است که تایتانیک ۲ در همه چیز مشابه نسخه اول خواهد بود تا تجربه‌ای کاملا مشابه البته بدون غرق شدن را در بر داشته باشد.

کشتی تایتانیک

محیط داخلی و دکوراسیون به همان شکل قدیمی اما سیستم ناوبری و امنیت آن مثل کشتی‌های امروزی مدرن خواهد بود. بلیط‌های کشتی شامل درجه 2،1 و 3 است و حتی تعداد مسافران و خدمه هم مساوی تایتانیک اصلی خواهد بود.

کشتی تایتانیک

امروزه کشتی‌های غول‌پیکر کروز مسافری با امکانات و ظاهری بسیار مدرن در زمینه مسافربری دریایی حکمرانی می‌کنند اما تایتانیک ۲ به دنبال زنده کردن خاطره‌ها و سفری کلاسیک است.

منبع: allthatsinteresting.com