اتصال موشک فضایی به بوئینک 747 برای اولین بار

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
پرتاب موشک‌های فضایی با هواپیما حقیقت دارد؟
28 آبان 1397 10:00
0

شرکتی به نام ویرجین اوربیت Virgin Orbit به زودی رویای پرتاب‌های فضایی و موشک‌های سوار بر هواپیما را تحقق می‌بخشد. مالکیت و مدیریت این شرکت را آقای ریچارد برانسون بر عهده دارد و سالهاست در صدد راهی برای رسیدن به این هدف می‌باشد. مدتی‌ست که این مدیر کارآمد درصدد نصب موشک فضایی به بال یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ و استفاده از آن برای پرتاب ماهواره است.

شرکت ویرجین توانست موشک لانچر وان را به هواپیمای بوئینگ متصل کند و پرواز آزمایشی موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارد. پژوهشگران این شرکت معتقدند که آنها تنها یک قدم تا موفقیت کامل فاصله دارند. اگر این پروژه با موفقیت به پایان برسد، امکان حمل مسافران به فضا با این وسیله‌ی جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

بد نیست بدانید که پرواز نهایی با یک هواپیمای بوئینگ 747 انجام می‌شود که آن هواپیما را با نام دختر کیهانی Cosmic girl می‌شناسند و قرار است که این هواپیما، موشک را زیر بال چپ خود حمل کند.

در واقع "دختر کیهانی"، "لانچر وان" را به ارتفاع ۱۰ هزار و ۷۰۰ متری خواهد برد و در این ارتفاع رهایش خواهد کرد. پس از رها شدن، موشک موتور اصلی و موتورهای بالایی خود را روشن کرده و ماهواره را به فضا می‌برد. بعد از این مراحل دختر کیهانی به زمین باز خواهد گشت تا برای پروازهای آتی خود آماده شود.

در حال حاضر برخی از آزمایشات در حال انجام هستند تا ثابت شود که تمامی سیستم‌های برقی، نرم افزارها و قطعات مکانیکی سالم هستند. در ماه گذشته و در فرودگاه لانگ بیچِ کالیفرنیا نیز موشک را برای نخستین بار زیر بال هواپیما نصب کردند. موشک لانچر وان ظرفیتی به اندازه‌ی یک یخچال دارد و طولش 21 متر است. دختر کیهانی هم قادر به هزاران کیلومتر پرواز در جهت‌های مختلف است و در هرجهتی که تنظیم شود، می‌تواند به صورت شبانه روزی بارش را تحویل بدهد.

محققان معتقدند که تا پایان این پروژه چیزی حدود 18 تا 24 ماه باقی مانده است و اولین پرواز تجاری لانچر وان در سال 2021 میلادی رخ خواهد داد. شرکت ویرجین فعلا برروی پروازهای آزمایشی تمرکز کرده است. نخستین پرواز آزمایشی هم شامل بالا بردن موشک و پرتاب آن به سمت زمین خواهد بود و هدف از این کار جمع‌آوری موشک است.

اتصال موشک فضایی به بوئینک 747 برای اولین بار

اتصال موشک فضایی به بوئینک 747 برای اولین بار

اتصال موشک فضایی به بوئینک 747 برای اولین بار

اتصال موشک فضایی به بوئینک 747 برای اولین بار

منبع: کن نیوز

زهرا میرزایی