هتلی در کانادا که بیشترین عکس‌های دنیا از آن گرفته شده است

4.5
از 13 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هتلی که بیشترین عکس‌های دنیا از آن گرفته شده است! +تصاویر
22 خرداد 1398 12:00
0

Fairmont Le Château Frontenac ، واقع در شهر کبک در کانادا، ادعا می‌کند که هتلی است که بیش از تمام هتل‌های دنیا، از آن عکس گرفته شده است، اما تایید صحت این ادعا، در حال حاضر که دوربین‌های گوشی‌های تلفن هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در همه جا حضور دارند، تقریبا غیر ممکن است. این هتل، که همچنین به نام قصر Frontenac  یا Chateau Frontenac هم شناخته می‌شود، صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را در سال ۲۰۱۸ جشن گرفت. سالانه حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر، حداقل یک شب را در ۶۱۱ اتاقِ این هتل می گذرانند، در حالی که این تعداد در مورد گردشگران و بازدیدکنندگان، به میلیون‌ها نفر می‌رسد.

محل قرارگیری

هتلی که بیشترین عکس‌های دنیا از آن گرفته شده است

هتلی که بیشترین عکس‌های دنیا از آن گرفته شده است

Château Frontenac در منطقه به اصطلاح بالا شهر کبک واقع شده و روی بخش‌های مرتفعی بنا شده که به رودخانه سنت لارنس مشرف است و یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های شهر کبک، به عنوان پایتخت استان کبک به شمار می‌رود. ساختمان هتل، در سال ۱۹۸۱، به خاطر نقش مهمش در تاریخ کشور، به عنوان یک منطقه تاریخیِ ملی شناخته شد. قبل از این، هتل دیگری در این مکان وجود داشت به نام Château Haldimand، که تخریب شد، تا همه چیز برای ساختن مجموعه فعلی، آماده شود.

 

تاریخ

هتلی که بیشترین عکس‌های دنیا از آن گرفته شده است

هتلی که بیشترین عکس‌های دنیا از آن گرفته شده است

هتل Château Frontenac در 18 دسامبر سال 1893 افتتاح شد. نام آن از نام لوئیز دِ بوآ گرفته شده که علاوه بر علاقه زیادش به هر چیز لوکس و پر زرق و برق و رنگارنگ، از سال ۱۶۷۲ تا ۱۶۹۸ فرمانده هنگ نیو فرانس بود. طراحی بنا، توسط معمار آمریکایی، بروس پرایس انجام گرفته و ساخت و اجرای آن، برای تشویق مسافران ثابت، به استفاده از خدمات ریلی، بر عهده شرکت خط آهن پاسیفیک کانادا بوده است.

 

تسهیلات

هتلی که بیشترین عکس‌های دنیا از آن گرفته شده است

هتلی که بیشترین عکس‌های دنیا از آن گرفته شده است

هتل Château Frontenac، ششصد و یازده اتاق مهمان دارد، که هشت تای آنها به صورت سوئیت‌های ویژه و ممتاز بازسازی شده‌اند. برخی از سوئیت‌ها، به شکل خاص‌تر، به روسای جمهور و نخست وزیرانی اختصاص یافته است، که برای بازدید از تجهیزات و تسهیلات هتل، به اینجا آمده‌اند، به عنوان مثال، نخست وزیر کانادا جاستین ترودو و نخست وزیر سابق، پیِر الیوت ترودو، نخست وزیر سابق بریتانیا وینستون چرچیل، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا فرانکلین روزولت، رئیس جمهور سابق فرانسه شارل دو گل و ملکه الیزابت دوم. جدای از رهبران بزرگ دنیا، بعضی از سوئیت‌ها با تم‌های خاصی طراحی شده‌اند؛ از قبیل سلن دیون، آلفرد هیچکاک و ویلیام کورنلیوس ون هورن. رستوران‌ها و مجموعه‌ خدمات غذایی، فضای قابل توجهی از مجموعه را در اختیار گرفته‌اند و بهترین‌ها را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند. مجموعه هتل، از یک برنامه پایدارسازی، مربوط به زنبورهای عسل، حمایت می‌کند، که طی این برنامه، ۴ ملکه زنبور عسل، در باغِ بام هتل نگهداری می‌شوند. عسل به دست آمده از این کندوها، در اختیار گردشگران و مهمانان رستوران‌ها گذاشته می‌شود.

 

نکات قابل توجه

اولین و قدیمی‌ترین دستاورد هتل، افتتاحیه بزرگ آن، در ۱۸ دسامبر سال ۱۸۹۳ بود. پس از تکمیل مرحله ساخت، این بنا، به نماد شهر کبک تبدیل شد و از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۰، بلندترین ساختمان شهر بود، اما امروزه این رتبه به نهمین ساختمان بلند شهر تقلیل یافته است.

درخلال جنگ جهانی دوم، این هتل، میزبان دو کنفرانس کلیدی درباره استراتژی‌های نظامی بود. نخست وزیر کانادا، مکنزی کینگ، اولین کنفرانس را در سال ۱۹۴۳ میزبانی کرد، که وینستون چرچیل و فرانکلین روزولت هم در آن حضور داشتند و نخست وزیر، نقش مهمی در طول جلسه به عهده داشت. در سپتامبر ۱۹۴۴،‌ سران کشورها بار دیگر، درباره موضوع محدود و کوچک‌تر کردن ارتش آلمان، با یکدیگر دیدار کردند.

چند سال پیش،‌ در حین نوسازی‌های رایج هتل، یک کارت پستال کره‌ای در فضای بین دو طبقه پیدا شد که تاریخ آن، به زمان جنگ جهانی دوم برمی‌گشت، و متن روی آن، توسط یک سرباز عازم خط مقدم نوشته شده بود، و در آن، از نامزدش می خواست که منتظرش بماند. مدیریت هتل، سعی کرد که از فرستنده، یا مخاطب نامه، اطلاعاتی به دست بیاورد، اما تلاش آنها به جایی نرسید. امروزه، این کارت پستال، برای بازدید عموم، در  صندوق پستیِ برنجی و قدیمیِ موجود در لابی هتل، قرار داده شده است. همین موضوع، باعث شده که یک فیلم تلویزیونی کره‌ای، به نام گوبلین، در این باره ساخته شود و همچنین، میزان گردشگران کره‌ای هتل، به پنج برابر افزایش پیدا کند.

آیا شما هم موافقید که از این هتل بیشترین عکس‌ها را گرفته‌اند؟

منبع: worldatlas.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.