چرا باید حداقل یک بار به گوا سفر کنیم؟

3.5
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با گوا، مروارید هند بیشتر آشنا شویم!
10 اردیبهشت 1399 10:00
6

هند، سرزمین هفتاد و دو ملت است و به اندازه ای عجایب گوناگون را در خودش جای داده که برای کشف تمامی آن ها باید سال ها زمان صرف کرد. در میان تمام زیبایی های هند، منطقه ای قرار دارد که عنوان پاک ترین شهر هندوستان را یدک می کشد: گوا! این شهر به نوعی ویترین گردشگری هند محسوب می شود و اصولا یکی از انتخاب های لوکس گردشگران خارجی نیز هست. بیایید در این فرصت بیشتر در مورد گوا اطلاعات کسب کنیم تا اگر در میان تورهای هند، قصد تور گوا را کردید، با چشمان بازتری این گزینه ی شگفت انگیز را انتخاب کرده باشید و تجربه سفر بهتری را رقم بزنید.

goa.jpg

آداب معاشرت مردم هند

هند فرهنگ خاصی دارد که بهتر است پیش از سفر به آن حتما به چند نکته توجه کنید و چند اصول ساده اما مهم را رعایت کنید. مثلا در هنگام خوردن غذا نباید آن را به کسی تعارف کنید چون این کار از نظر هندی ها توهین محسوب می‌ شود و یا به هیچ وجه از دست چپتان برای لقمه گرفتن استفاده نکنید چراکه مردمان هند آن را کثیف می دانند. نکته ی دیگر اینکه از نظر هندی ها، سر یکی از مقدس ترین اعضای بدن است و نباید به آن دست زد، پس در هنگام برخورد با کودکان  این موضوع را به یاد داشته باشید! و دیگر اینکه هندی ها تمایل ندارند که به صورت قاطع پاسخ «نه» بگیرند، پس حواستان باشد!

شکمگردی و رستوران های گوا

restaurants-in-goa.jpg

گوا کوچکترین ایالت هندوستان محسوب می شود اما به دلیل توریستی بودنش، انواع و اقسام غذاها در آن پیدا می شود که برای کسانی که به شکمگردی در سفر علاقه دارند خبر خوشایندی است! حتما پیش از انتخاب تور گوا در میان تورهای هند، خودتان را برای غذاهای تند آماده کنید ولی اگر اصلا تحمل غذای تند را ندارید می توانید در هنگام سرو برخی از غذاها از گزینه ی (not spicy) استفاده کنید. فراموش نکنید که با این حال ممکن است غذا باز هم کمی تند باشد چون هندی ها در غذاهای محلی شان از ادویه های مختلف و تند گوناگونی استفاده می کنند. اگر توان تحمل کمی تندی را هم نداشتید می توانید به سراغ رستوران های زنجیره ای بروید.

هتل های گوا

در تور هند و به خصوص تور گوا خیلی مهم است که محل اقامتتان را درست انتخاب کنید. اصولا هتل های هند و هتل های گوا در مهمان نوازی مشهورند و تقریبا تمام هتل ها خدمات مناسب با ستاره شان را در اختیار مسافران قرار می دهند، اما در هر صورت برای انتخاب بهتر هتل مد نظرتان می توانید با خواندن نظرات کسانی که قبلا در آنجا اقامت داشته اند تصمیم بهتری بگیرید. وب سایت لست سکند این امکان را فراهم کرده تا با ایجاد بستری مناسب و بدون جانب‌ داری نظرات کاربران را در اختیار دیگران قرار دهد. شما همچنین می توانید هتل ها ی گوا را بر اساس امتیازی که در لست سکند دارند مرتب کنید و در نتیجه محل اقامتتان در گوا را انتخاب کنید. از بهترین هتل های گوا بر اساس انتخاب کاربران لست سکند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه داشته باشید که ترتیب قرار گرفتن این هتل ها در سایت لست سکند ممکن است با امتیازاتی که روزانه کسب می کنند متغیر باشند.

هتل پارک هایت

park-hyatt-hotel.jpg

هتل پارک هیات در ساحل آروسیم و با فاصله 15 دقیقه تا فرودگاه دابولیم قرار دارد. این هتل دارای باغ زیبا می باشد که با آب نماهایی مزین شده است. این هتل دارای مرکز اسپا نیز می باشد و یکی از بزرگترین استخر ها را در هند دارد. این هتل چند رستوران دارد، میهمانان می توانند غذاهای دریایی را در رستوران کنار ساحل امتحان کنند. اتاق های این هتل دکوری لوکس و امکاناتی مجلل و مدرن دارند. در اتاق ها دسترسی به اینترنت وجود دارد و همچنین یک میز کار و حمام اختصاصی نیز در اتاق ها موجود است. امکان غذا خوردن در اتاق وجود دارد و خدمات تمیز کردن اتاق ها به صورت 24 ساعته صورت می گیرد. این هتل یک مرکز ورزشی و بدنسازی دارد و برنامه های یوگا نیز روزانه برگزار می شود.

نووتل گوا دونا سیلویا ریزورت

novotel-goa-dona-sylvia.jpg

سوییت های هتل به صورت ویلایی هستند و دو سوییت کنار هم به صورت یک ویلا با یک میز و دو صندلی در ورودی هر سوییت از هم جدا می شوند و علاوه بر تخت دو نفره یک فضای مخصوص با تشک برای یک نفر اضافی وجود دارد و نیازی به درخواست تخت اضافی نیست. سوییتهای ویلایی دوبلکس هم وجود دارند. هتل دارای یک استخر بزرگ به همراه استخر کودکان و یک رستوران بوفه و چندین رستوران لاکارته است. (به نقل از سعید اسلامی نمین - کاربر لست سکند)

هتل کانتری این

hotel-country-inn.jpg

هتل کانتری این در کاندولیم گوا قرار دارد و دارای استخر روباز، یک رستوران و یک مرکز بدنسازی می باشد. اینترنت رایگان Wi-Fi در اتاق ها قابل استفاده است. تمامی اتاق ها دارای تهویه کننده هوا، پنجره های بزرگ و کفپوش چوبی هستند. داخل اتاق ها یک تلویزیون ماهواره ای، صندوق امانات الکترونیکی، میز کار و حمام اختصاصی موجود است. قلعه Aguada و فانوس دریایی آن 5 کیلومتر از این هتل فاصله دارند. شهر پانجیم نیز 15 کیلومتر از این هتل فاصله دارد. فاصله فرودگاه گوا تا هتل کانتری این 40 دقیقه می باشد. همچنین می توانید در مرکز اسپا از انواع خدمات ماساژ بدن بهره مند شوید. خدمات خشکشویی نیز با هزینه جداگانه انجام می شود. پارکینگ هتل رایگان است. رستوران موزاییک به طور شبانه روزی باز است و دارای یک باربکیو می باشد که رو به استخر است.

ریزورت ریو

resort-rio-inn.jpg

هتل ریزورت ریو در ساحل باگا قرار دارد. این هتل 6 غذاخوری و یک استخر دارد. اینترنت رایگان Wi-Fi نیز در محوطه عمومی هتل در دسترس می باشد. اتاق های هتل ریو دارای دکور مدرن هندی با کفپوش چوبی می باشند. داخل اتاق ها یک تلویزیون کابلی و حمام اختصاصی موجود است. میهمانان می توانند در مرکز اسپای زارا از خدمات ماساژ بهره مند شوند یا اوقات خود را به مطالعه در کتابخانه سپری کنند. خدمات کرایه ماشین نیز ارائه می گردد و در صورت لزوم ترنسفر فرودگاه نیز با هزینه جداگانه انجام می شود. با نمایی رو به استخر، رستوران منگو غذاهای محلی را سرو می کند. رستوران ماما میا نیز غذاهای ایتالیایی را تهیه می کند و افرادی که گیاه خوار هستند می توانند غذاهای گیاهی هندی را در رستوران جالسا میل کنند. ریو ریزوت 1.5 کیلومتر از مارکت شبانه باگا و 2.5 کیلومتر از ساحل کالانگوت فاصله دارد.

هتل سیداده گوا

hotel-cidade-de-goa.jpg

هتل سیداده گوا دارای 2 استخر روباز می باشد و یک مرکز اسپا دارد. خدمات هتل به صورت 24 ساعته ارائه می شود. اتاق های هتل دارای تهویه کننده هوا، تلویزیون و ماهواره، مینی بار و صندوق امانات می باشد و نمایی از دریا یا باغ از بالکن اتاق ها مشخص است. سیداده گوا 10 دقیقه از شهر پانجیم فاصله دارد و فاصله آن تا ایستگاه قطار کارمالی 25 دقیقه است. معبد Mangueshi  حدود 30 دقیقه و فرودگاه دابولیم 45 دقیقه از این هتل فاصله دارد.

جاهای دیدنی گوا

همانطور که در ابتدا هم گفته شد، گوا شهری بندری است و اصلی ترین جاهای دیدنی آن به سواحل زیبا و آرامش ختم می شود اما به غیر از اصلی ترین سواحل آن که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، جاذبه های دیدنی دیگری هم دارد که می توانید لیست کاملی از آن ها را در بخش جاذبه های گوا در سایت لست سکند مشاهده کرده و اگر پیش از این به گوا سفر کرده اید و از جاذبه ای دیدن کرده اید که جایش در این بخش خالی است، آن را اضافه کرده، به آن امتیاز دهید و البته خودتان هم در میان کاربران لست سکند امتیاز کسب کنید! بیایید برخی از جاذبه های گوا را باهم مرور کنیم:

ساحل آگوندا

agonda-beach-goa.jpg

ساحل آگوندا در روستایی با همین نام قرار گرفته است، منظره این ساحل از محیطی آرام و ردیفی از درختان نارگیل در امتداد ساحل تشکیل شده است. آگوندا مقصدی عالی برای استراحت، شنا و حمام آفتاب است.

ساحل های ماندرم و وارکا

mandrem-beach-goa.jpg

ساحل ماندرم در دهکده ساحلی در شمال گوا واقع شده است. این ساحل در حدود 21 کیلومتر از شهر Panaji فاصله دارد. همچنین ساحل وارکا نیز در شهری به همین نام در گوا قرار گرفته است. گردشگران بسیاری از این ساحل استفاده می‌ کنند. در این ساحل قایق های چوبی ماهی گیری بسیاری وجود دارد.

آبشارهای Dudhsagar

dudhsagar-waterfall.jpg

آبشارهای Dudhsagar ، آبشارهای چهار شاخه ای هستند که بر روی رودخانه Mandovi قرار گرفته اند. بر روی این رودخانه ها، مسیر ریلی قطار نیز قرار گرفته است که مسافران آن قطار هنگام عبور از این مکان، خاطرات بی نظیری را ثبت می کنند. همچنین این آبشارها به عنوان بلندترین آبشارهای هند نیز شناخته می شوند.

شهر قدیم گوا

old-goa.jpg

این شهر در شمال گوا قرار دارد و قدمت بناهای آن تا قرن پانزدهم نیز باز می گردد. این بخش بیشتر مورد تصرف پرتغالی ها بوده است و به همین دلیل معماری هایی به همان سبک در این منطقه دیده می شود. همچنین باید بدانید که این منطقه جزء میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و دارای انواع کلیسا ها و بناهای تاریخی است.

کلیسای (بانوی ما) Our Lady of the Immaculate Conception  

church-in-goa.jpg

این کلیسای بسیار زیبا در منطقه ی Panjim واقع شده است. این کلیسا دارای معماری پرتغالی است و در سال 1541 میلادی بنا شده است. در اطراف این کلیسا باغ‌های بسیار زیبایی واقع شده اند و نمای زیبایی را بوجود آورده اند.

تور گوا

تور هند، تور چندان ارزان قیمتی محسوب نمی شود و نمی توان گفت که در دسته ی تورهای اقتصادی قرار می گیرد اما به نسبت هزینه ای که برای سفر با این تور می کنید، دیدنی ها و تجربیات ناب و بیشماری انتظارتان را می کشند. تور گوا در میان سایر تورهای هند نیز طرفداران خاص خودش را دارد، چراکه گوا شهری بندری است و سواحل زیبا و تمیزی هم دارد که می توانید در آن ها از تماشای آن روی سکه ی هندوستان لذت ببرید.

سخن آخر

بهترین زمان سفر به گوا پاییز و زمستان است، پس اگر قصد کردید که راهی تور هند شوید حتما زمان مناسب را در نظر داشته باشید چراکه این شهر بندری در این دو فصل، معتدل ترین و آرام ترین آب و هوا را دارد و البته شک نکنید که هزینه ای که برای این تور کرده اید، ارزشش را دارد. همچنین بد نیست بدانید که این روزها هر اهل سفر فارسی زبانی می تواند دقیق ترین اطلاعات در خصوص تورها، جاذبه های دیدنی، هتل ها و رستوران ها را از لست سکند گرفته و البته خودش نیز ادامه دهنده ی این چرخه مثبت بوده و تجربیاتش را با دیگران به اشتراک بگذارد. پس اگر شما هم مایل هستید می توانید اولین قدم را بردارید!

نسیم اسلامپور
نسیم اسلامپور