گران ترین غذاهای جهان

4.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
9 غذایی که باید آنها را تست کنید البته اگر توان مالی داشته باشید + تصاویر
08 خرداد 1397 12:00
3

گران ترین غذاهای جهان

با25 هزار دلار می توان افراد گرسنه ی بسیاری را سیر کرد یا حتی می توانید بیش از حد معمول غذا بخورید. در لیست زیر رستوران های معرفی شده که غذایی در آنها سرو می شود که جزو گران ترین غذاهای جهان محسوب می شود. در این لیست نه غذایی بسیار گران وجود دارد که می توانید آنها را در صورتی که استطاعت مالی دارید، تست کنید. 

 

گران ترین تاکو (Taco) جهان

بسیاری از مردم به مکزیک سفر میکنند تا غذاهای خیابانی ارزان و هیجان انگیز آن را تست کنند اما برخی دیگر برای تست گرانترین تاکو جهان به مکزیک می روند تا در رستوران  Grand Velas Los Cabos آن را امتحان کنند. هزینه هر تاکو در این رستوران 25 هزار دلار است. این تاکو از langoustine (نوعی خرچنگ) ، خاویار با برند الماس (Almas Beluga ) (گران ترین برند خاویار در جهان)، گوشت گاو کبو (بهترین نوع گوشت گاو در جهان) و پنیر سیاه ترافل بری ترکیب شده است. شاید به نظرتان این تاکو جزو غذاهایی کم فروش رستوران است اما باید بدانید اینتاکو پر فروش غذای رستوران محسوب می شود.

اینکه شما نمی توانید در کنار این تاکو نوشیدنی سفارش دهید دو دلیل عمده دارد یا از فرط هیجان فراموش کرده اید یا پول اضافه بابت پرداخت پول نوشیدنی ندارید. اما خود رستوران نوشیدنی های در ظرف های از طلا و پلاتین به شما پیشنهاد می دهد که هزینه آن 150 هزار دلار دیگر می باشد.

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

 

Louis XIII گران ترین پیتزای جهان

اگر از برنامه های دومینو (Domino’s app) تا به حال غذا سفارش داده باشید متوجه یک پیتزا بسیار گران شده اید که تصور کرده اید قیمت را اشتباه درج کرده اند. ولی واقعا یک پیتزای با آن عدد وجود دارد و شما می توانید آن را در Renato Viola به عنوان یک «پیتزای مخصوص سرآشپز» در ایتالیا با قیمت 9710 دلار سفارش دهید. و همچنین مجبور نیستید پیتزای خود را در رستوران کنار دیگر افراد بخورید یا منتظر بمانید تا فردی آن را به شما تحویل دهد، شما می توانید، درخواست پخت پیتزا سرآشپز در خانه را داشته باشید کنید (البته تا زمانی که در ایتالیا زندگی می کنید یا اقامت دارید). البته مجبور نیستید یک پیتزا بزرگ سفارش دهید می توانید اندازه مختلف آن بررسی و همانی که مناسب خودتان است را سفارش دهید. اما علت این گران در چیست؟ مواد اولیه این پیتزا شامل غذاهای دریایی بسیار گران قیمت هستند از جمله خرچنگ، خاویار، شاه میگو و غیره و با نوشیدنی های نادر و کمیاب سرو می شود.

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

 

بستی غول پیکر طلایی

Serendipity 3 بین هزاران گردشگر مشتاق به شکلات داغ یخ زده معروف خود (حدودا 12.95 دلار) و  رستوران شناخته شده اش در فیلم ها و سریالهای تلویزیونی ازجمله Gossip Girl و Serendipity کاملا عدالت را رعایت کرده است.

حالا می توانید در صف بایستید و اگر تمایل دارید بستنی غول پیکر طلایی خود را سفارش دهید. اگر سه اسکوپ بستنی وانیلی با 23 برگ طلا و خاویار شما را سیر نمی کند، می توانید از غذاهای گران قیمت منو رستوران سالادها، ساندویچها یا غذاهای دیگر را سفارش دهید. 214 دلار قیمت ارزان ترین غذایی این رستوران است که یک ساندویچ پنیر کباب شده همراه با طلای ذوب شده است و 295 دلار قیمت گران ترین غذای رستوران است که  Le Burger Extravagant (نوعی برگر) می باشد.

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

 

همبرگر 5000 فلور(Fluer Burger 5000)

شاید تمایل به پرداخت 5 هزار دلار بابت یک همبرگر را نداشته باشید اما همبرگر 5000 فلور در رستوران فلور (Fluer) (رستورانی در خلیح ماندالای لاس و گاس) که همراه با نوشیدنی از سال 1995 سرو می شود، افرادی را ترغیب به پرداخت هر هزینه ی می کند.  بنابراین شما ممکن است فکر کنید که همبرگر 5000 فلور یک وعده غذایی شاد برای افراد ثروتمند است که تمایل دارند گران ترین غذاهای دنیا را تست کند اما اصلا اینطور نیست.

گران ترین غذاهای جهان

 

فریتای زیلیون دلاری خرچنگ  (Zillion Dollar Lobster Frittata)

Zillion Dollar Lobster Frittata در رستوران Norma در دو سایز ارائه می شود. اندازه معمولی که روی آن یک اونس خاویار (برند Sevruga) ریخته شده و قیمت آن 200 دلار می باشد.  اندازه فوق العاده یا بزرگ که 10 اونس خاویار (از برند Sevruga) روی آن ریخته شده و 2000 دلار قیمت آن است. این غذا شامل خرچنگ، خاویار، تخم مرغ تازه، سس خرچنگ،  خامه و چیپس است. Zillion Dollar Lobster Frittata به عنوان یک صبحانه ی تجاری در منو رستوران قرار گرفته است.

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

 

ذرت بو داده بِرکو میلیون دلاری (Berco’s Billion Dollar )

ممکن است به سایت Berco مراجعه کنید و روی پاپ کورن (ذرت بو داده) Berco’s Billion Dollar کلیک کنید و قیمت 5 دلار را مشاهده کنید و با خود فکر کنید 5 دلار قیمتی بدی برای یک پاپ کورن نیست اما دقت کنید. این عدد برای هر دانه ی آن است. خرید این پاپ کورن به صورت عمده ای ست که می با کمی تخفیف می توانید یک گالن از این پاپ کورن ها را با قیمت 2500 دلار خریداری کنید.

دانه های پاپ کورن به  شکر آلی، کره شیرینی پزی ورمونت (Vermont) و وانیل نلسون ماسی بوربن آغشته شده اند. دانه های پاپ کورن بعد از اینکه داخل 23 قیراط طلای خوراک و یک نوع نمک دانمارکی پوشانده می شوند، به فروش می رسند. ظاهرا از پاپ کورن های که در سینما می بینید بهتر است.

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

 

بستنی سیاه الماس

اگر عکس بستنی را در Whole Foods، که 10 دلار قیمت آن است را مشاهده می کنید و  بلافاصله عصبانی می شوید، قبل از شکایت نگاهی به بستنی سیاه الماس بیندازید. این بستنی در رستوران Scoopi دبی سرو می شود. بستنی سیاه الماس از دانه های وانیل ماداگاساکار، زعفران، ترافل سیاه و ورقه های طلایی خوراکی ساخته شده است. قیمت این بستنی 816 درهم امارات است.  قسمت مثبت قضیه این است که به جای اینکه به کارتن خوابی بعد از خوردن این بستنی فکر کنید، کاسه ی دست ساز طلایی و قاشق نقره ای که در آن بستنی خوردید را بردارید و  با خود به خانه ببرید.

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

 

پیتزای 24 کیلویی با رکورد گینس

متاسفانه برای مهمانی آخر شب خود در نیویورک نمی توانید این پیتزا 24 کیلویی را سفارش دهید. برای اینکه بتوانید این پیتزا را داشته باشید باید 48 ساعت قبل به آشپزخانه ی Industry درخواست دهید تا آنها برای شما سفارشتان را آماده کنند.

پیتزا از پنیر Stilton، کبد غاز، خاویار ( از برند Ossetra)، ترافل و چند برگ طلا 24 عیار تشکیل شده است. قیمت پیتزا 2000 دلار است. اگر فکر می کنید همچنان این غذا لوکس نیست می توانید درخواست خاویار الماس دهید که با پرداخت 700 دلار دیگر 1.5 اونس خاویر الماس روی پیتزای شما ریخته می شود.

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

 

برگر 777

اگر در لاس و گاس بزرگ شده باشید ولی همچنان غذاهای راحت و کلاسیک آمریکایی را دوست دارید سری به Caesars’ Burger Brasserie بزنید و برگر 777 را با قیمت 777 دلار سفارش دهید. این برگر از گوشت گاو کبو و خرچنگ Maine  (ایالتی در شمال شرق آمریکا)، pancetta (به زبان ایتالیایی گوشت خوک)، پنیر بز، کبد غاز، آرگوول (نوعی سبزی بومی) و سرکه بالزامیک تشکیل شده است.

گران ترین غذاهای جهان

گران ترین غذاهای جهان

 

منبع: smartertravel

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی