بهترین تورهای خارجی برای کریسمس 2022

5
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کریسمس 2022 کجا بریم؟
29 آذر 1400 08:00
2

یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های سفر، زمانی است که در مقصد مدنظرمان یک فستیوال یا مراسم مشهور در حال برگزاری است. زیرا در این شرایط شانس آشنایی با فرهنگ‌های مختلف بسیار بیشتر می‌شود و نوید یک سفر فراموش نشدنی برایتان رقم می‌خورد.

03.jpg

یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مراسمی که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، کریسمس است. جشن کریسمس غالبا در 25 دسامبر، نزدیک به جشن سال نو در کشورهای مختلفی برگزار می‌شود. این مراسم برای توریست‌های غیر مسیحی فرصت بی‌نظیری است که در شهر و کشورهای مختلف به استقبال این مراسم بزرگ مذهبی بروند. در همین راستا قرار است شما را با تعدادی از بهترین تورهای خارجی کریسمس 2022 و مقاصدی که در سال 2022 می‌توانند یک سفر کریسمسی به یاد ماندنی برایتان به ارمغان بیاورند را معرفی کنیم.

استانبول؛ مقصدی اقتصادی و آسان برای ایرانی‌ها

برای سفر دوستان، استانبول نیاز به تعریف زیادی ندارد و اکثر گردشگران از جاذبه‌های گردشگری این شهر آگاه هستند. اما آنچه استانبول را در ماه دسامبر به یک مقصد گردشگری ایده‌آل تبدیل می‌کند، حال و هوای کریسمس و جشن سال نو است. همانطور که می‌دانید استانبول از شهرهای اروپایی ترکیه محسوب می‌شود و غالب جمعیت ساکن در آن‌ نیز مسلمانان هستند، ولی با این حال در استانبول بیش از هر شهر دیگری در ترکیه به کریسمس اهمیت داده می‌شود و تزئینات کریسمسی از اواسط ماه دسامبر در مناطق مختلف شهر، به ویژه اماکن توریستی نصب می‌شود. علاوه بر این به مناسبت کریسمس و سال نو، کنسرت‌های بسیاری هم از خوانندگان ایرانی و خارجی در استانبول برگزار می‌شود.

به غیر از این مورد، استانبول فاصله مناسبی تا ایران دارد و پروازهای آن از مبدأ تهران حدودا 3 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد، نیاز به درخواست هیچ گونه ویزایی ندارد و این موضوع خود تا حد قابل توجهی از سختی‌های سفر خارجی و هزینه‌های اضافی کاهش می‌دهد. مهم‌تر از همه هزینه آن نسبت به بسیاری از مقاصد خارجی مقرون به صرفه‌تر است و ایرانیان می‌توانند با تورهای استانبول به یکی از 10 شهر پربازدید جهان سفر کنند.

 

کریسمس استانبول
کریسمس در استانبول

 

گرجستان؛ کریسمس به سبک گرجی‌ها

اگر به دنبال یک تجربه متفاوت از سفر خارجی در کریسمس هستید، گرجستان را در اولویتتان قرار دهید، دلیل خاص بودن گرجستان را کمی جلوتر توضیح می‌دهیم ولی قبلش به این پرسش جواب می‌دهیم که چرا گرجستان یکی از بهترین مقاصد کریسمسی می‌تواند باشد؟ بهتر است بدانید تورهای گرجستان به ویژه تورهای تفلیس و باتومی از مقاصد اروپایی جذابی هستند که قیمت آن‌ نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان‌تر است و حتّی می‌توان گفت ارزانترین تور هوایی برای ایرانیان است. در حال حاضر ایرانیان می‌توانند بدون درخواست ویزا تا 45 روز در گرجستان اقامت داشته باشند. همچنین گرجستان در اروپای شرقی و منطقه بالکان واقع شده است که این موضوع سبب می‌شود فاصله ایران تا گرجستان در سفرهای هوایی کمتر از 2 ساعت باشد (از مبدا فرودگاه امام خمینی تا فرودگاه بین المللی تفلیس).

اما آنچه گرجستان را به یک مقصد گردشگری خاص در کریسمس تبدیل می‌کند تاریخ برگزاری این جشن است. به طور معمول کریسمس در تاریخ 25 دسامبر (4 دی) جشن گرفته می‌شود، اما در کشورهایی مانند گرجستان، روسیه و به طور کلی کشورهایی که پیرو آیین مسیحیت ارتدوکسی هستند، در تاریخ 7 ژانویه (17 دی) کریسمس را جشن می‌گیرند. بنابراین گردشگران این فرصت را دارند که پس از جشن سال تحویل به استقبال جشن کریسمس بروند. نسبت به سایر مقاصد انتخاب شده در این مطلب از لست سکند، کریسمس در شهرهای گرجستان از اهمیت بالایی برخوردار است و در گوشه کنار این کشور می‌توان شاهد جشن‌ و شادی، درخت‌های کریسمس، دکوراسیون‌هایی با مضمون کریسمس باشید.

 

کریسمس در تفلیس
کریسمس در تفلیس

 

دبی؛ شهر مدرن خاورمیانه غرق در نور و رنگ

شاید در وهله نخست برگزاری جشن کریسمس در کشور امارات عجیب به نظر برسد، اما جالب است بدانید که یکی از بهترین مقاصدی که در جهان می‌توان کریسمس و سال نو میلادی را جشن گرفت، دبی است! دبی با توجه به صنعت گردشگری ‌توسعه یافته‌ای که دارد، سالانه میزبان بیش از 15 میلیون گردشگر است. بنابراین جای تعجبی ندارد که بزرگ‌ترین جشن مسیحیت در این کشور به با شکوه‌ترین نوع ممکن برگزار شود. در ادامه، شما را با سه دلیل که چرا تور دبی در کریسمس می‌تواند یک انتخاب ایده‌آ‌‌ل برای ایرانیان و هر گردشگری از سراسر جهان باشد، آشنا می‌کنیم.

1. یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های امارات به نام «فستیوال خرید دبی» 10 روز پیش از آغاز کریسمس آغاز شده و تا آخرین روز ماه ژانویه سال بعد ادامه پیدا می‌کند. در این فستیوال پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، جواهرات و... شامل تخفیف‌های فوق العاده‌ای می‌شوند.

2. دمای دبی بسیار گرم است و حتی ممکن تا مثبت 50 درجه سانتی گراد زیاد شود. اما در ماه دسامبر دما به بهترین حالت خود می‌رسد و دمای شهر در روز قابل تحمل است و گردشگران می‌توانند به بازدید از شهر بپردازند.

3. در جای جای شهر می‌توانید حال و هوای کریسمس را حس کنید. رستوران‌ و کافه‌ها منوی خود را ویژه کریسمس تغییر می‌دهند، دکوراسیون شهر همانند شهرهای اروپایی می‌شود و حتی در بازار مدینه الجمیرا برف‌های مصنوعی درست می‌کنند تا کودکان بتوانند در کریسمس برف بازی کنند!

 

کریسمس در دبی
کریسمس در دبی

 

وان؛ ارزانترین مقصد کریسمسی

میان مقاصد نامبرده در این مطلب، وان را می‌توان ارزان‌ترین مقصد تور زمینی برای ایرانیان بشمار آورد. وان یکی از شهرهای شرقی ترکیه است که با ایران مرز مشترک دارد، از این رو نه تنها فاصله وان تا شهرهای مرزی ایران بسیار کم است، بلکه تورهای زمینی‌ وان بسیار متداول است و ایرانیان می‌توانند با قیمت‌های کاملا اقتصادی یک سفر خارجی در کریسمس را برای خود برنامه ریزی کنند. همینطور برای سفر به وان همانند سایر نقاط ترکیه نیازی به درخواست ویزا نخواهید داشت و تنها با داشتن یک پاسپورت می‌توانید در این شهر توریستی اقامت داشته باشید. آن‌هایی که با وان آشنایی زیادی ندارند می‌توانند به مطلب راهنمای سفر به وان مراجعه کنند تا متوجه شوند چرا از وان به عنوان یکی از بهترین مقاصد کریسمس سال 2022 یاد می‌کنیم، به طور اجمالی باید بدانید که علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی جذابی که در این شهر می‌توان مشاهده کرد، تورهای وان نزدیک به کریسمس رنگ و بوی متفاوتی می‌گیرند و مراکز خرید متعدد این شهر وارد حراجی‌ می‌شوند و به قیمت‌های خوبی می‌توانید کالاهایی چون پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و... خریداری کنید. ضمن اینکه معمولا فروشنده‌های وان ترکیه با زبان فارسی آشنایی دارند و حتی تابلوهایی به زبان فارسی در مغازه‌های خود قرار داده‌اند.

 

دریاچه وان ترکیه
دریاچه وان ترکیه 

 

پوکت؛ کریسمس با اقلیم بهاری

مراسم کریسمس در اواخر ماه دسامبر یا اوایل نیمه اول ماه ژانویه برگزار می‌شود و این یعنی انتظار یک سفر سرد و زمستانی را باید داشته باشید. اما در همه جای جهان وضعیت اینگونه نیست، شهر پوکت نه تنها ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی) یک ماه سرد و طاقت فرسا نیست بلکه یکی از بهترین زمان‌هایی است که می‌توان به پوکت و به طور کلی تایلند سفر کرد. البته تور پوکت نسبت به سایر مقاصد نامبرده در این مطلب هزینه بیشتری دارد، اما در عوض تجربه آن غیر قابل انکار است.

ضمن اینکه اگر برایتان سوال شده است که تایلند به عنوان یک کشوری که غالب جمعیت آن را پیروان بودا تشکیل داده‌اند چطور می‌تواند کریسمس خوبی داشته باشد، باید بدانید زمانی که صحبت از جشن بزرگی چون کریسمس می‌شود، تایلندی‌ها از برگزاری آن لذت می‌برند، به وِیژه در شهرهای توریستی تایلند که شور و هیجان کریسمس بیشتر از جاهای دیگر است. جشن کریسمس در بانکوک در 25 دسامبر (4 دی) برگزار می‌شود اما همانند سایر کشورهای جهان جشن و فستیوال‌های مرتبط با آن از اوایل ماه آغاز می‌شود.

 

کریسمس در تایلند
کریسمس در تایلند

 

ارمنستان؛ کریسمس در کنار ارمنی‌ها

برای آن دست از ایرانیانی که تور ارزان کریسمس می‌خواهند، تور ارمنستان پیشنهاد می‌شود. ارمنستان مانند گرجستان از جمله کشورهایی است که ایرانیان برای سفر به آن‌ نیاز به درخواست ویزا ندارد و همچنین به دلیل اینکه غالب جمعیت آن‌ها را مسیحیان تشکیل داده‌اند، می‌توانید انتظار یک مراسم با شکوه را داشته باشید. البته زمان جشن گرفتن کریسمس در ارمنستان نیز متفاوت است و ارمنی‌ها پس از برگزاری جشن سال تحویل در تاریخ 6 ژانویه (16 دی) کریسمس را جشن می‌گیرند. اما از ماه دسامبر، آخرین ماه سال میلادی، گردشگران می‌توانند انتظار شور و اشتیاق سال نو را در نقاط مختلف ارمنستان مشاهده کنند. برای تجربه هر چه بهتر یک تعطیلات کریسمسی، پایتخت این کشور، ایروان بهترین گزینه خواهد بود.

 

کریسمس در ارمنستان
کریسمس در ارمنستان

 

 سخن آخر

در این مطلب به 6 تا از برترین تورهای خارجی برای کریسمس 2022 پرداختیم و از ویژگی‌های هر کدام به اختصار گفتیم. هر کدام حال و هوای مخصوص به خود را دارد و شرایط سفرش متفاوت است.

اگر تصمیم به خرید تورها داشتید، امکان رزرو آنلاین لست سکند به شما کمک می‌کند که به سادگی مراحل خرید تور را طی کنید. کافی است فیلتر رزرو آنلاین را فعال کنید تا تورهای آنلاین به شما نشان داده شوند؛ سپس بعد از انتخاب تور مورد نظر، رزرو آنلاین را بزنید و مشخصات را وارد کنید.درخواست شما به دست آژانس ارائه دهنده تور می‌رسد و اگر ظرفیت موجود باشد، درخواست شما بعد از حدود یک ربع به ثبت می‌رسد و می‌توانید هزینه را پرداخت کنید.

البته اگر تور مورد نظرتان رزرو آنلاین نداشت هم نگران نباشید. به هر حال می‌توانید قیمت و امکانات تورهای مختلف را با هم مقایسه کرده و در انتها توری که مناسبتان است را انتخاب کنید و برای خرید آن با آژانس تماس بگیرید.

 اگر تجربه سفر به مقاصدی که نام بردیم در کریسمس را داشته‌اید از تجربه‌تان برایمان بگویید. کدام مقصد را به دیگران برای سفر کریسمس پیشنهاد می‌کنید؟

 

تالیف: تیم نویسندگان لست سکند

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.