ارزانترین مراکز خرید وان ترکیه؛ پاساژها و بازارهای محلی

4.2
از 46 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ارزانترین مراکز خرید وان ترکیه کجا هستند؟
12 آبان 1402 08:00
0

شناخت ارزانترین مراکز خرید وان و اطلاع از موقعیت مکانی‌شان، برای کسب تجربه خریدی لذت‌بخش در این شهر، نقش کلیدی را ایفا خواهد کرد. شاید هنگامی که این مقصد را برای سفر انتخاب کردید، این ویژگی را نیز در نظر گرفته‌اید که وان شهری برای خرید است. در واقع، به دلیل نزدیکی وان به مرزهای ایران و دسترسی آسان، بسیاری از عاشقان خرید به این شهر سفر می‌کنند و اغلب با دستانی پر به وطن بازمی‌گردند.

شاید اکنون زمان آن باشد که برای تجربه‌ای متفاوت از کشور ترکیه و خرید اجناس باکیفیت، این مقصد را در اولویت‌های خود قرار دهید. در این مطلب از لست‌سکند به این شهر سفر می‌کنیم و با ارزانترین مراکز خرید وان آشنا می‌شویم. 

ارزانترین مراکز خرید وان کدام‌اند؟

مراکز خرید خیابان جمهوریت، بازار روس‌ها، یرآلتی، مرکز خرید وان، بازار اروپا، مرکز خرید آرتوس و وان پارک تعدادی از ارزانترین مراکز خرید وان هستند که در ادامه هرکدام را مفصل توضیح داده‌ایم تا تجربه خرید خوبی از وان داشته باشید.

به‌طور کلی، وان یک شهر ارزان در ترکیه محسوب می‌شود. به دلیل دور ماندن وان از چشم اروپاییان، خبری از قیمت‌های گران و یورویی و همین‌طور اجناس و برندهای بسیار لوکس نیست. در این شهر، تعداد زیادی از برندهای داخلی ترکیه و تعداد محدودی از برندهای بین‌المللی حضور دارند و مانند استانبول، تمام مارک‌ها و محصولات روز دنیا را نخواهید یافت. در عوض، خرید برای ما ایرانیان آسان‌تر شده و با بودجه بسیاری از مسافران سازگار است. البته این را هم در نظر داشته باشید که بسیاری از کالاها، مانند لپ‌تاپ و گوشی در این شهر بسیار گران‌اند و خرید آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

ارزانترین مراکز خرید وان چه دارند؟

با توجه به قیمت لباس در وان، بهترین دسته اجناسی که می‌توانید در این شهر بیابید، پوشاک است و البته اغلب فروشگاه‌های وان نیز به فروش این کالا اختصاص دارند. اجناسی مانند صنایع‌دستی، لوازم‌خانگی، زیورآلات و مواد غذایی نیز ازجمله مواردی هستند که خرید آن‌ها از وان رایج است. در وان، برخلاف شهر استانبول، مراکز خرید متعدد و مجموعه‌های بزرگ خرید دیده نمی‌شود. در عوض، خرید خیابانی و خرید از بازارها رواج بیشتری دارد؛ اما این بدان معنی نیست که در این شهر مرکز خریدی وجود ندارد.

با رونق گردشگری، بخش‌های دولتی و خصوصی، درصدد برآمدند تا مراکز خریدی را برای خرید راحت‌تر در وان احداث کنند. با اینکه این مراکز خرید و بازارها محدودند، اما خرید در برخی از آن‌ها به‌نسبت باقی موارد، به‌صرفه‌تر است. اگر در نوروز می‌خواهید به وان سفر کنید، باید بدانید که در این زمان شهر وان شلوغ و مملو از گردشگران خواهد بود و به دلیل دوستی مردم وان با ایرانیان، تخفیف‌های خارج از برنامه هم اتفاق خواهد افتاد. در ادامه ارزانترین مراکز خرید وان را بررسی می‌کنیم. 

lastsecond.ir-economy shopping malls in van.jpg
خرید از ارزانترین مرکز خرید وان ترکیه

مراکز خرید خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر (Cumhuriyet ve Kâzım Karabekir caddesi)

خیابان جمهوریت و خیابان کاظم کارابکیر، دو بازار روباز در شهر وان هستند و البته از اصلی‌ترین خیابان‌‌های این شهر محسوب می‌شوند. امکان ندارد به شهر وان سفر کنید و گذرتان به این دو خیابان مهم مرکز شهر نیفتد. بسیاری از ارزانترین مراکز خرید وان، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، صرافی‌ها، هتل‌ها و کافه‌ها در اطراف این دو خیابان قرار دارند و این می‌تواند دلیل علاقه مسافران به اقامت در نزدیکی آن‌ها باشد.

برندهای ترکی در این دو خیابان، با مغازه‌های چندطبقه و مجهز حضور دارند. در این منطقه می‌توانید انواع کالاها را با قیمت مناسب بیابید؛ زیرا وجود فروشگاه‌های متعدد، رقابت میان فروشندگان را بیشتر می‌کند. پس اگر سفر به وان جزو برنامه‌های شماست، سر زدن و البته قدم زدن و کنکاش در مغازه‌های خیابان‌های جمهوریت، کاظم کارابکیر و بازارهای محلی وان را فراموش نکنید. این دو شاهراه اصلی، شناخته‌شده‌ترین مناطق شهر وان هستند و اکثر هتل‌های وان نیز با توجه به نزدیکی به آن‌ها، محبوب شده‌اند. پس در سفر به وان، اگر قصد خریدی راحت را دارید، به موقعیت هتل‌ مد نظرتان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

موقعیت خیابان جمهوریت وان

lastsecond.ir-economy shopping malls in van 3.jpg
خیابان جمهوریت وان و بازارهای محلی وان
lastsecond.ir-economy shopping malls in van 22.jpg
خیابان کاظم کارابکر، از ارزانترین مراکز خرید وان

مرکز خرید زیرزمینی یرآلتی وان (Yeralti Avm)

یکی از ارزانترین مراکز خرید وان، پاساژ یرآلتی است. این مرکز خرید در انتهای خیابان جمهوریت، محلی که این خیابان به میدان ماهی یا وان بش یول میدان می‌رسد، واقع شده است. برای بازدید از این بازار مخفی، باید به زیرزمین بروید. به دلیل اینکه ایرانیان زیادی به شهر وان سفر می‌کنند، تقریباً اغلب مغازه‌دارهای وان کمی فارسی می‌دانند یا روی شیشه‌های ویترین‌هایشان کلمه تخفیف را می‌بینید. به‌ویژه در زمان حراجی های وان، اکثر مغازه‌های این پاساژ، اجناس خود را با تخفیف‌های خوبی به فروش می‌رسانند. پاساژ یرآلتی را می‌توان ارزانترین مرکز خرید وان ترکیه نیز نامید که البته به دلیل موقعیتش، معمولاً از نظر مسافران این شهر دور می‌ماند.

  • آدرس مرکز خرید یرآلتی وان: خیابان اسکله، وای میتهات بی، پلاک 2
  • ساعت کاری مرکز خرید یرآلتی وان: 10 صبح تا 8 شب

موقعیت بازار یرآلتی

lastsecond.ir-yeraltipasaji.jpg
بازار یر آلتی، ارزانترین مرکز خرید وان ترکیه

بازار روس‌ها (Rus Pazari)

بازارهای محلی وان، بهترین مکان برای خرید اجناس ارزان‌قیمت هستند. در این بازارها خبری از درهای اتوماتیک، رستوران‌ها و کافه‌های شیک نیست؛ اما در عوض، قدم زدن در هرکدام از آن‌ها، چیزهای جدیدی از فرهنگ مردمان محلی به شما می‌آموزد. یکی از بازارهایی که در شهر وان بسیار محبوب و مشهور است و البته از ارزانترین مراکز خرید وان نیز محسوب می‌شود، بازار روس‌هاست. در این بازار، هر چیزی که به‌دنبالش هستید، خواهید یافت. از مواد غذایی گرفته تا پوشاک و زیور‌آلات و حتی ظرف‌ و ظروف سنتی، در این بازار به فروش می‌رسد. با کمی کنکاش در این بازار محلی، می‌توانید اجناسی را که می‌خواهید، با قیمتی پایین‌تر از مراکز خرید مدرن و حتی خیابان جمهوریت بخرید. 

بازار روس‌ها در حقیقت یک بازار رو‌باز و سوله‌مانند است که غرفه‌بندی شده و بیشتر شبیه بازارهای محلی در شمال کشور خودمان است. برای دسترسی به این بازار، کافی است از میدان بش یول به سمت هتل اورارتو بروید و بعد به سمت چپ بپیچید. بعد در کنار بازار اروپا بازار روس‌ها را می‌بینید. بازار روس‌ها در وان بسیار معروف است و از اولین فرد محلی که سر راهتان قرار گرفت، می‌توانید برای رسیدن به آنجا راهنمایی بگیرید. در این بازار بومیان، غذاهای محلی می‌پزند که می‌تواند فرصت خوبی برای امتحان کردن غذاهای ترکی باشد. همچنین امکان چانه‌زنی هم هست و با این کار ممکن است قیمت کالاها تا حدودی کاهش یابد. شاید بتوان گفت بازار روس‌ها، ارزانترین مرکز خرید وان است. 

  • آدرس بازار روس‌ها: خیابان والی میتهات بی، کنار بازار اروپا
  • ساعت کاری بازار روس‌ها: 9 صبح تا 8 شب

موقعیت بازار روس‌ها در وان (این موقعیت حدودی است. در کنار بازار اروپا، وارد بازار روس‌ها شوید.)

lastsecond.ir-economy shopping malls in van 66.jpg
بازاز بزرگ روس‌ها، ارزانترین مرکز خرید وان

بازار اروپا وان (Avrupa Halk Pazarı)

بازار اروپا یکی از بازارهای قدیمی شهر وان است که تقریباً در مرکز شهر قرار دارد. این بازار، بهترین مکان برای خرید‌های عمده و اقتصادی محسوب می‌شود و با مراجعه به آن می‌بینید بسیاری از ایرانی‌ها در حال خرید اجناس مورد نظرشان هستند. در بازار اروپا انواع اجناس از لباس گرفته تا ظروف و صنایع‌دستی با قیمت‌های مناسبی به فروش می‌رسد. اگر قصد خرید سوغاتی از شهر وان را دارید، این بازار می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. بازار اروپا از بازارهای محلی وان است که از ارزانترین مراکز خرید وان برای تجربه خریدی اقتصادی نیز محسوب می‌شود. این بازار کنار بازار روس‌های وان واقع شده و دسترسی به آن بسیار آسان است. 

  • آدرس بازار اروپا: خیابان والی میتهات بی
  • ساعت کاری بازار اروپا: 9 صبح تا 8 شب

 

موقعیت دقیق بازار اروپا وان

2016-09-08.jpg
بازار اروپا وان، از مراکز خرید ارزان در وان

مرکز خرید آیدین پریهان (Aydın Perihan İş Merkezi)

مرکز خرید آیدین پریهان از مهم‌ترین مراکز خرید وان محسوب می‌شود. این مرکز خرید مدرن در خیابان جمهوریت قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. با اینکه قیمت اجناس در این مرکز خرید، بالاتر از بازارهای محلی و خیابانی است، اما در فستیوال‌ها و حراجی‌های وان می‌توان خریدی موفق و مقرون‌به‌صرفه را در آن تجربه کرد. آیدین پریهان یک مرکز خرید مدرن و چندطبقه است که در طبقات آن علاوه‌بر فروشگاه‌ها، سینما، کافه، رستوران و مراکز بازی و تفریح کودکان نیز وجود دارد. آیدین پریهان 42 مغازه دارد که انواع اجناس از اسباب‌بازی تا پوشاک فروخته می‌شود. در این مرکز خرید می‌توانید بسیاری از برندهای ترکی و بین‌المللی را ببینید. 

  • آدرس مرکز خرید آیدین پریهان: خیابان جمهوریت، کوچه اوزون، پلاک 4
  • ساعت کاری مرکز خرید آیدین پریهان: 7 صبح تا 10 شب

موقعیت مرکز خرید آیدین پریهان

lastsecond.ir-economy shopping malls in van 7.jpg
مرکز خرید آیدین پریهان، از مراکز خرید ارزان وان

مرکز خرید تورکواز (Turkuaz avm)

مرکز خرید تورکواز یکی از ارزانترین مراکز خرید وان محسوب می‌شود که مانند اغلب مراکز خرید وان در خیابان مرکزی این شهر، خیابان کاظم کارابکیر یا ماراش، قرار دارد. این مرکز خرید آن‌چنان لوکس و مدرن نیست و بیشتر افرادی که به آن مراجعه می‌کنند، افراد محلی هستند. در مجموعه تورکواز، اجناس گوناگونی پیدا می‌کنید که گاهی شامل تخفیف‌های بسیار خوبی می‌شوند. اگر در خیابان کاظم کارابکیر در حال گشت‌و‌گذار هستید، به این مرکز خرید وان نیز سری بزنید. 

  • آدرس مرکز خرید تورکواز: محله باهچیوان، خیابان کاظم کارابکیر (ماراش)
  • ساعت کاری مرکز خرید تورکواز: 8 صبح تا 12 شب

موقعیت مرکز خرید تورکواز

lastsecond.ir-economy shopping malls in van 8.jpg
مرکز خرید تورکواز، از ارزانترین مراکز خرید در وان ترکیه

مرکز خرید آرتوس (Artos Avm VAN)

شاید بتوان گفت مرکز خرید آرتوس یکی از قدیمی‌ترین و ارزانترین مراکز خرید در وان ترکیه است. این مرکز خرید برای ساکنان وان یک نوستالژی محسوب می‌شود و بسیاری با سر زدن به آن، یادی از گذشته و دوران جوانی‌شان می‌کنند. مرکز خرید آرتوس تنوع کالای زیادی ندارد، ولی کالاهایش قیمت مناسبی دارند. البته این مرکز خرید میان ایرانیان محبوب است؛ به‌طوری که در فصول پرسفر یا زمانی که تورهای این شهر رونق فراوان دارد، حتماً در حین تماشای ویترین فروشگاه‌هایش، تعداد زیادی از هم‌وطنان را در حال خرید کردن خواهید دید.
  • آدرس مرکز خرید آرتوس: باهچیوان، خیابان کاظم کارابکیر، کوچه یوزباشیئلو
  • ساعت کاری مرکز خرید آرتوس: 9 صبح تا 10 شب

موقعیت مرکز خرید آرتوس وان

lastsecond.ir-economy shopping malls in van 10.jpg
مرکز خرید آرتوس، از ارزانترین مراکز خرید وان

مرکز خرید وان (Van AVM)

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید در وان، مرکز خرید وان ای وی ام است که در خیابان جمهوری قرار دارد. این مرکز خرید چندطبقه، لوکس‌ترین و شناخته‌شده‌ترین در نوع خود محسوب می‌شود. در وان ای وی ام بسیاری از برندهای داخلی ترکیه و برندهای بین‌المللی شعبه دارند و امکان خریدی متنوع را برای شما فراهم می‌کنند. اگر قصد خریدی باکیفیت از برندهای شناخته‌شده را دارید، این مکان بهترین گزینه موجود در شهر وان محسوب می‌شود. مارک‌های معروف کولینز، ال سی وایکیکی، پیر کاردین، کوتون، یو اس پولو، سوآر، دی فکتو و پنتی، در این مرکز خرید شعبه دارند.

به‌طور کلی، قیمت‌ها در وان ای وی ام نسبت به باقی مراکز خرید کمی گران‌تر است؛ اما با کمی کنکاش در آن می‌توانید اجناس خوش‌قیمت هم پیدا کنید. وجود یک فروشگاه میگروس در این مرکز خرید، فرصت خرید مواد غذایی و لوازم الکتریکی آشپزخانه‌ای را هم در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. فودکورت وان ای وی ام محلی مناسب برای صرف غذا بعد از یک گردش طولانی است. همچنین این مرکز خرید گاهی محل برگزاری برنامه‌ها و نمایش‌های شهر وان است.

  • آدرس مرکز خرید وان ای وی ام: خیابان جمهوریت، پلاک 147
  • ساعت کاری مرکز خرید وان ای وی ام: 10 صبح تا 10 شب
 

موقعیت مرکز خرید وان

lastsecond.ir-economy shopping malls in van 10.jpg
مرکز خرید وان ای وی ام

مرکز خرید وان پارک (Van Park AVM)

مرکز خرید وان پارک در خیابان جمهوریت، یکی از جدید‌ترین مراکز خرید این شهر است. این مجموعه بزرگ، در چندین طبقه شامل فروشگاه‌های متنوع و مراکز سرگرمی است. وان پارک، یکی از مراکز خریدی است که در زمان فستیوال‌های خرید و حراجی‌ها، می‌توان در آن کالاهای قیمت‌مناسبی را یافت. البته هنوز به دلیل تکمیل نبودن تمام فروشگاه‌های این مرکز خرید، گاهی فعالیتش متوقف می‌شود. برای بازدید از وان پارک، قبل از مراجعه، از فعال بودنش مطمئن شوید. 

  • آدرس مرکز خرید وان پارک: ایپکیولو، کارشیاکا
  • ساعت کاری مرکز خرید وان پارک: 24 ساعته (در برخی از مواقع این مرکز خرید غیرفعال است.)

 موقعیت مرکز خرید وان پارک

lastsecond.ir-economy shopping malls in van 58.jpg
مرکز خرید وان پارک

سفر با تور وان

در مورد تور وان ترکیه باید این نکته را در نظر گرفت که تمامی تورهای این شهر به‌صورت زمینی برگزار می‌شوند و هیچ پروازی از ایران به شهر وان ترکیه وجود ندارد. بسیاری از آژانس‌های گردشگری به روش‌های مختلف مانند استفاده از اتوبوس، این تور را برگزار می‌کنند. اگر در شهر تبریز سکونت دارید، تور وان برای شما بسیار مناسب است؛ زیرا دسترسی به وان از محل زندگی شما بسیار راحت است و فروش تور این مقصد گردشگری در شهرتان رونق بسیاری دارد. علاوه‌بر رزرو سنتی تور از آژانس‌های گردشگری، سایت لست‌سکند این امکان را به شما می‌دهد که با مقایسه قیمت تور و امکانات هتل‌ها به صورت اینترنتی و بررسی بهتر و دقیق‌تر، سفری مطمئن با قیمتی مناسب را تجربه کنید.

سخن آخر

در این مطلب، ارزانترین مراکز خرید وان ترکیه را به شما معرفی کردیم. وان مملو از فروشگاه‌های متنوع و بازارهای هفتگی است که قیمت‌‌های اجناس موجود در آن‌ها، شما را شگفت‌زده می‌کند. برای خریدی موفق و البته لذت‌بخش، شهر وان در انواع تور ترکیه، بهترین انتخاب است؛ چون علاوه بر نزدیک بودن به کشورمان، می‌توان در آن از انواع محصولات ترکی و برندهای مطرح خرید کرد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای سفر به شهرهای شلوغ و گران، مانند استانبول و آنتالیا، به این شهر شرقی ترکیه سفر کنند تا علاوه‌بر بازدید از جاهای دیدنی وان، با کمترین بودجه، کالاهای مورد نظرشان را هم بخرند و دست‌پُر به خانه بازگردند. اگر شما هم به وان سفر کرده‌اید و از دیگر مراکز خرید ارزان در وان بازدید کرده‌اید، برای راهنمایی بهتر دیگر کاربران در قسمت نظرات تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!