بهترین زمان حراج در وان ترکیه + معرفی مراکز خرید حراجی

4
از 61 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین زمان برای خرید کردن در وان چه موقع است؟
23 آبان 1402 08:00
5

زمان حراج در وان، بهترین فرصت‌ برای سفر به این شهر شرقی ترکیه است. نزدیکی وان به مرز ایران و وجود مراکز خرید متنوع به‌همراه قیمت‌های مناسب، به‌ویژه در زمان حراج در وان ترکیه، ارزش سفر به این شهر را دوچندان می‌کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که عاشق خرید هنگام سفر، آن هم با قیمت‌های استثنایی هستید، به خواندن این مطلب از لست‌سکند ادامه دهید تا با حراج در وان ترکیه بیشتر آشنا شوید.

04.jpg

حراج در وان ترکیه

اگر با شهر وان آشنایی نداشته باشید یا نتوانید تصویری از آن در ذهنتان ترسیم کنید، احتمالاً انگیزه‌ای هم برای سفر به وان نخواهید داشت. در وهله اول باید بدانید که وان شهر توسعه‌یافته‌ای است که مراکز خرید لوکس و بزرگی در آن پیدا می‌شود؛ البته نه به تنوع و بزرگی مراکز خرید استانبول، اما مطمئن باشید که از دیدن بازار و مراکز خرید وان شگفت‌زده‌ می‌شوید. ضمن اینکه در ادامه همین مطلب در یک ویدئو، تعدادی از مراکز خرید وان معرفی شده‌اند. البته وان فقط شهری برای خرید و پاساژگردی نیست. اگرچه این شهر، از نظر جاذبه‌های توریستی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که در راهنمای سفر به وان معرفی شده‌اند؛ اما بیش از هر چیز، وان را برای خرید انتخاب می‌کنند. ازاین‌رو، دانستن زمان حراج در وان برای اغلب مسافران این شهر اهمیت دارد.

ایرانی‌های بسیاری، تنها با هدف خرید از وان عازم سفر می‌شوند و خرید از این شهر را در اولویت برنامه سفرشان قرار می‌دهند. دو ویژگی‌ مثبتی که تنها ایرانیان هنگام خرید از ارزانترین مراکز خرید وان و بازارهایش از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند، یکی تابلوهای فارسی متعددی است که در مغازه‌ها نصب شده و دیگری، فروشندگانی‌اند که به زبان فارسی آشنایی دارند. مورد دوم، هم در خرید و تخفیف گرفتن به شما کمک می‌کند و هم موجب تجربه لذت‌‌بخش‌تری از خرید می‌شود و سفر به وان را به یکی از بهترین خاطراتتان تبدیل می‌کند.

فاصله وان از شهرهای ایران و ترکیه چقدر است؟

شهر وان ترکیه
شهر وان ترکیه

بهترین زمان حراج در وان ترکیه

سؤال همیشگی مسافران وان این است که زمان حراج در وان ترکیه، چه موقع است. درباره بهترین زمان خرید از وان، باید بگوییم که آخر هر فصل، اعیاد مهم مثل عید فطر و نیمه دوم ماه دسامبر (اوایل دی‌‌ماه) تا اوایل ژانویه (15 دی‌ماه) مهم‌ترین زمان‌های حراج در وان ترکیه است که در ادامه مطلب سعی کرده‌ایم هرکدام را کامل توضیح دهیم. توجه داشته باشید که شهر وان در زمان حراجی‌ها، با استقبال فراوان مسافران ایرانی مواجه است. ازآنجایی‌که فقط سفر زمینی به وان ترکیه انجام می‌شود، این استقبال در زمان حراج، باعث شلوغ شدن مرز ایران و ترکیه می‌شود و سفر در این زمان، به‌دلیل معطلی در مرز، بیشتر از روزهای عادی زمان می‌برد.

پیش‌تر با ذکر دلایل مختلف توضیح دادیم که چرا وان می‌تواند یک انتخاب مناسب برای سفر به قصد خرید باشد و حالا نوبت به معرفی زمان حراج در وان ترکیه است. دانستن اینکه چه زمانی برای خرید کردن به وان سفر کنیم، اهمیت زیادی دارد. به‌طور کلی دو نوع حراجی در وان وجود دارد؛ نخست حراج‌های فصلی و دیگری حراج‌های مناسبتی که در ادامه هر کدام را توضیح داده‌ایم.

حراج‌های فصلی وان

در حراج‌های فصلی، گردشگران این فرصت را دارند که در مراکز خرید و بازارهای وان، اجناسی را که فصل استفاده از آن‌ها به اتمام رسیده است، با تخفیف‌های بسیار خوبی بخرند. البته حراج‌های فصلی وان، اغلب شامل پوشاک می‎‌شود؛ برای مثال در فصل بهار، شما می‌توانید پوشاک فصل‌های دیگر مثل پوشاک زمستانی را با قیمت ارزان‌تر بخرید. این حراج‌ها معمولاً در پایان فصل بیشتر می‌شود؛ زیرا فروشندگان در پی آن هستند که اجناس جدیدشان را وارد بازار کنند و اجناسی را که فصلشان در حال گذر است، بفروشند. در این حراج‌ها معمولاً اجناس باکیفیت و سایزهای متداول زودتر فروخته می‌شود و با نزدیک شدن به پایان حراجی و شروع فصل جدید، یافتن اجناس مناسب، دشوارتر خواهد شد. 

حراج‌های مناسبتی وان

همان‌طور که از نامشان مشخص است، حراج‌های مناسبتی وان در مناسبت‌های خاصی مانند روز حراج بین‌المللی بلک فرایدی، کریسمس، عید نوروز، عید فطر و عید قربان برگزار می‌شود و در این ایام، همه اجناس با تخفیف‌های عالی به‌فروش می‌رسند. در این بین، بهترین زمان حراج در وان ترکیه را می‌توان نیمه دوم ماه دسامبر (اوایل دی‌‌ماه) تا اوایل ژانویه (15 دی‌ماه) دانست؛ زیرا همان‌طور که ایرانی‌ها با آغاز ماه اسفند، تدارک عید نوروز و سال جدید را می‌بینند، در کشورهای خارجی به‌ویژه کشورهای مسیحی، از 15 دسامبر به استقبال کریسمس می‌روند که در 25 دسامبر (4 دی‌ماه) جشن گرفته می‌شود. در همین راستا، چند روز پس از کریسمس، جشن سال نوی میلادی شروع می‌شود و دو جشن مهم در این بازه یک‌ماهه وجود دارد.

به‌غیر از حراجی‌های کریسمس و سال نوی میلادی، یکی دیگر از اصلی‌ترین و بهترین زمان‌های حراج در وان ترکیه، عید فطر است. فراموش نکنید که بیشتر جمعیت شهر وان ترکیه را مسلمانان تشکیل می‌دهند و ازآنجایی‌که عید فطر از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است، بازارها و مراکز خرید وان در این روز تخفیف‌های بسیار مناسبی روی اجناس می‌زنند. علاوه‌بر وان، حراج‌های عید فطر در بسیاری از مراکز خرید سراسر کشور ترکیه برگزار می‌شود.

قیمت تورهای ترکیه چقدر است؟

ای وی ام وان 
مرکز خرید ای وی ام در وان 

نکات مهم سفر به وان

1. درست است که دی‌ماه بهترین زمان حراج در وان ترکیه است؛ اما در نظر داشته باشید که از نظر آب‌وهوا، دمای شهر وان بسیار کاهش می‌یابد و زمستان‌های سردی دارد. در نتیجه از نظر جوی در وضعیت ایدئالی نیست. پس اگر تصمیم گرفتید در این فصل به وان سفر کنید، لباس گرم را فراموش نکنید.

2. نکته دیگر این است که نزدیک تاریخ کریسمس، قیمت هتل‌ها بیشتر می‌شود و به همان نسبت، هزینه سفر شما در این زمان افزایش می‌یابد.

3. هنگام خرید کردن توجه داشته باشید که در اکثر مواقع، امکان تعویض یا پس دادن جنس خریداری‌شده وجود ندارد؛ بنابراین پیش از خرید از انتخا‌بتان مطمئن شوید و در خرید کردن، هیجانی عمل نکنید.

4. در زمان حراج در وان، محصولات متنوعی با تخفیف عرضه می‌شوند؛ اما پرمتقاضی‌ترین اجناسی که در وان به فروش می‌‌روند، پوشاک هستند. در نتیجه در این هنگام، لباس بیش از هر جنس دیگری، حراج می‌خورد و قیمت لباس در وان ترکیه به پایین‌ترین حد ممکن‌ می‌رسد. 

5. نکته دیگر اینکه، ممکن است هر فروشگاه و مرکز خرید زمان حراجی متفاوتی داشته باشد. همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید، اغلب فروشگاه‌هایی که اجناسشان را حراج می‌کنند، تابلو یا نوشته Discount، حراج یا Indirim را در ورودی فروشگاه‌های خود قرار می‌دهند که نشان‌دهنده این است که روی اجناسشان تخفیف گذاشته‌اند. البته برخی از مغازه‌ها برای اینکه جذب مشتری بیشتری داشته باشند، همواره این تابلو و نوشته‌ها را در ورودی مغازه می‌گذارند.  

6. برای خرید اجناس باکیفیت و انتخاب درست از میان سایزهای متنوع، بهتر است ابتدای زمان حراج در وان ترکیه، به فروشگاه و مراکز خرید این شهر مراجعه کنید؛ زیرا با نزدیک شدن به پایان زمان حراجی، انتخاب‌های شما محدود می‌شود. 

حراج پوشاک وان ترکیه
حراج پوشاک وان ترکیه 

بهترین مراکز خرید وان در حراجی‌ها

با توضیحات ارائه‌شده، اگر قصد گردش و خرید در وان را دارید، باید با بازار و مراکز خرید این کشور آشنا شوید. در شهر وان، مراکز خرید مدرنی وجود دارد که اکثر برندهای مطرح ترک و بین‌المللی مانند کوتون (Koton)، ای دی ال (AdL)، ال سی وایکیکی (LC Waikiki) و پولو (POLO) را عرضه می‌کنند. مراکز خرید وان بسیار متنوع‌اند و شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، کالاهای مورد نظرتان را بیابید. برای آشنایی بیشتر با این مراکز خرید، توضیح مختصری در مورد برخی از آن‌ها می‌دهیم.

مرکز خرید ای وی ام وان (AVM VAN)

مرکز خرید AVM یکی از مدرن‌ترین و محبوب‌ترین پاساژهای شهر وان است که در 5 طبقه و با متراژ 30 متر مربع ساخته شده است. اگر در حراجی وان ترکیه به این مرکز خرید سر بزنید، شاهد تخفیف‌های مناسبی خواهید بود که شامل طیف مختلفی از اجناس می‌شود؛ از اکسسوری و جواهرات گرفته تا انواع پوشاک مختلف و لوازم الکترونیکی که در این پاساژ به فروش می‌رسند. در طبقات پایین‌تر این مرکز خرید هم می‌توانید شاهد فروشگاه‌های اوت لت باشید که همواره اجناس خود را با تخفیف می‌فروشند.

آیدین پریهان ای وی ام (Aydin Perihan AVM)

شهرت مرکز خرید پریهان به‌دلیل محیط آرام و زیبای آن است. در این مرکز خرید علاوه‌بر اینکه از حراج‌‌های وان ترکیه بهره‌مند می‌شوید، می‌توانید اوقات خوبی را در سالن سینما، بولینگ و گیم‌نت آن بگذرانید. این مرکز خرید، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید پوشاک در حراج وان ترکیه است.

2017-08-17.jpg
مرکز خرید پریهان، از مراکز خرید وان

خیابان جمهوریت (Cumhuriyet Caddesi)

خرید در مراکز خرید بزرگ و لوکس بسیار لذت‌بخش است؛ اما در زمان حراجی‌های وان ترکیه از فروشگاه‌های خیابانی هم نباید غافل شد. خیابان جمهوریت وان یکی از خیابان‌هایی است که در آن تعداد زیادی فروشگاه وجود دارد و شما می‌توانید بسیاری از اقلام مورد نظر خود را در حراجی‌های این خیابان بیابید.

مرکز خرید آتایوس سیلور (Atayos silver)

آتایوس سیلور، یکی از مراکز خرید معروف شهر وان است. اغلب فروشگاه‌های این مرکز خرید، مغازه‌های زیورآلات هستند؛ اما برندهای متنوعی نیز در آن وجود دارد که در زمان حراج در وان، تخفیف‌های مناسبی را روی اجناسشان می‌گذارند. البته به‌غیر از این مراکز خرید، فروشگاه‌های دیگری هم در وان وجود دارد که در ویدئوی زیر، آن‌ها را معرفی می‌کنیم. در این ویدئو، ضمن آشنایی با برخی از بهترین مراکز خرید وان و دانستن آدرس آن‌‌ها، با تعدادی از جاهای دیدنی وان هم آشنا می‌شوید.

سفر به وان با تور

اکنون اگر تصمیم گرفته‌اید سفر به وان را به فهرست سفرهایتان اضافه کنید، می‌توانید روی خرید تور وان از لست‌سکند حساب کنید. سفر به وان فقط از راه زمینی انجام می‌شود و متأسفانه پروازی از ایران به این شهر شرقی ترکیه وجود ندارد. تورهای وان شامل بلیط اتوبوس، ترانسفر، هتل و بیمه هستند. این پکیج‌ها باعث آسان شدن سفر شما می‌شوند؛ زیرا بسیاری از ایرانیانی که در ایام پربازدید، بدون خرید تور به وان ترکیه می‌روند، معمولاً در پیدا کردن هتل برای اقامت، دچار مشکل می‌شوند. پس با خرید تور، می‌توانید بدون نگرانی و با برنامه‌ریزی مناسب، سفرتان را آغاز کنید. شما می‌توانید در سایت لست‌سکند، به‌صورت آنلاین و با استفاده از فیلترهای گوناگون، تورهای متنوع این شهر را ببینید و باتوجه‌به زمان سفر و بودجه خود، مناسب‌ترین تور وان را انتخاب کنید.

سخن آخر 

در این مطلب، درباره زمان حراج در وان صحبت کردیم و بهترین زمان برای خرید کردن در این شهر را به شما گفتیم. اگر علاقه‌مند‌ شده‌اید به وان سفر کنید، آنچه گفتیم می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد؛ به‌ویژه اگر اهل خرید باشید و حراجی‌ها برای شما مهم باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با تجربه دیگر کاربران لست‌سکند که به وان سفر کرده‌اند، نگاهی به سفرنامه‌های وان بیندازید و این شهر را بیشتر بشناسید. اگر تاکنون به وان سفر کرده‌اید، می‌توانید نظراتتان را درباره زمان حراج در وان ترکیه با ما و کاربران دیگر لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.