بهترین رستوران های استانبول با حدود قیمت

4.9
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
گلچینی از رستوران های خوب و محبوب استانبول به همراه بازه قیمتی
19 اردیبهشت 1402 07:00
2

بهترین رستوران های استانبول از نظر تنوع، در دسته‌بندی‌های بسیار متنوعی قرار می‌گیرند. با در نظر گرفتن همین موضوع می‌توانید با هر سلیقه‌ای که دارید به بیشتر رستوران های خوب در ترکیه بروید و غذاهای آن‌ها را تجربه کنید. در این مطلب از مجله لست سکند، بهترین رستوران های استانبول را معرفی کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم که بهترین غذاها و نوع غذا و فضای آن‌ها را برای شما شرح دهیم تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید. نقشه و سایت هر رستوران و اطلاعات لازم برای مراجعه به آن‌ها را هم آورده‌ایم تا سفرتان با تور ترکیه جذاب‌تر و با برنامه‌تر شود.

بهترین رستوران های استانبول

 بهترین رستوران های استانبول شامل خانه استیک نصرت، رستوران مرور، چیا سفرسی، هاتای، خان زاده و اسپاگو می‌شود که در این متن آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. هر کدام از این رستوران‌ها با ویژگی و شاخصه‌ای برجسته شناخته می‌شوند و مشتریان خودشان را دارند. برخی از نظر غذا عملکرد خوبی دارند، برخی از آن‌ها پاتوق افراد مشهور ترکیه هستند و به این ترتیب، باید سلیقه‌تان را مد نظر قرار بدهید و انتخاب کنید که به کدام‌یک از رستوران های خوب در استانبول بروید. تور استانبول فرصت مناسبی برای چشیدن ذائقه خوراکی مردم ترکیه است. البته فراموش نکنید که پیش از انتخاب رستوران، حتما سطح اقتصادی و قیمت غذاها را بسنجید که متناسب با بودجه سفرتان باشد.

قیمت غذا در استانبول چقدر است؟

1. خانه استیک نصرت (Nusr-Et Steakhouse Eliter)

نصرت یکی از شناخته‌شده‌ترین آشپزهای ترکیه‌ای است که فیلم‌هایش از نوع آماده کردن گوشت و سبک پخت‌وپزش در ابتدای سال 2017، او را بسیار معروف و به یکی از پربازدیدترین چهره‌های سال تبدیل کرد. نصرت، یک آشپز، قصاب و دارنده رستوران‌های زنجیره‌ای با همین نام است که تعداد این رستوران‌ها تاکنون به 18 شعبه رسیده است. نصرت استیک هاوس اتیلر در حال حاضر یکی از بهترین رستوران های استانبول است.

بخشی از دلایل معروف و محبوب شدن رستوران‌های نصرت، سبک‌وسیاق خاص در تهیه و آماده کردن وعده‌های غذایی است. مخصوصاً اگر این غذاها استیک و غذاهای گوشتی باشند. اما علاوه بر این ویژگی، کیفیت بالای غذا، خوش‌طعم بودن، تنوع بالا در نوع غذاها و ابعادی که دارند، از جمله نکات مثبت دیگری است که افراد بسیاری را به سمت این مجموعه رستوران‌ها کشانده است. غیر از استیک و غذاهای گوشتی که نام بردیم، سالاد مخصوص نصرت، سوشی و سیب‌زمینی سرخ‌کرده و انواع سس‌ها از دیگر غذاهایی است که تجربه کردنشان را پیشنهاد می‌کنیم. توجه کنید، بازه قیمتی را که در ادامه می‌آوریم، به‌صورت تقریبی و مربوط به ترکیه است و مقدارش با توجه به سفارش شما کم و زیاد می‌شود.

  • قیمت حدودی غذا در خانه استیک نصرت: حدوداً از 50 تا تقریباٌ 1000 لیر

  • وب‌سایت خانه استیک نصرت: nusr-et.com.tr

موقعیت دقیق خانه استیک نصرت

Lastsecond.ir-istanbul-best-restaurant-nusret.jpg
نمای رستوران نصرت از بهترین رستوران های استانبول

2. رستوران هاتای (Hatay Medeniyetler Sofrasi aksaray)

رستوران هاتای از رستوران های خوب استانبول است که در یکی از معروفترین محله های استانبول یعنی فاتح، قرار گرفته است. در این رستوران می‌توانید غذاهای ترکی و بومی مختلفی را سفارش دهید و بیشتر با غذاهای ترکیه‌ای آشنا شوید. بوقلمون، مرغ، کباب گوشت و غذاهای دیگر که به نحوه‌های گوناگونی در این رستوران پخته می‌شوند، از جمله وعده‌های خوشمزه این رستوران هستند. بعد از غذا می‌توانید چای هم صرف کنید و تجربه‌ای به‌یادماندنی‌تر برای خودتان بسازید.

فضای دل‌نشین و دکوراسیون رستوران هاتای از جمله مزیت‌های دیگرش محسوب می‌شود که حس مثبتی را بین مشتریان به‌وجود می‌آورد. در ضمن، برخورد خوب پرسنل و مهمان‌نوازی‌شان از دیگر نکات خوب هاتای است. ناگفته نماند که این رستوران، بخشی از شهرتش را به‌واسطه سرآشپز بوراک به‌دست آورده است. کسی که ویدئوهای خاص غذا درست کردنش همچنان در اینترنت دست‌به‌دست می‌شود. هاتای آکسارای، دومین شعبه از سری رستوران‌های هاتای است.

  • قیمت حدودی غذا در رستوران هاتای: تقریباً از 580 لیر تا 3900 لیر 

  • وب‌سایت رستوران هاتای: hataymedeniyetlersofrasi.com.tr

موقعیت قرارگیری رستوران هاتای روی نقشه

Lastsecond.ir-istanbul-best-restaurant-hatay.jpg
رستوران هاتای استانبول

3. رستوران چیا سفرسی (Çiya Sofrası)

بین رستوران های خوب در استانبول، قطعاٌ چیا سفرسی هم جای می‌گیرد. جایی که می‌توانید رنگ‌وبوی غذاهای اصیل ترکی را بچشید و با این فرهنگ، بهتر آشنا شوید. در این رستوران برای پختن و آماده کردن غذاها، از مواد اولیه تازه و فصلی استفاده می‌کنند و همین امر موجب شده تا منوی رستوران به‌صورت روزانه و فصلی تغییر کند. البته، غذاهایی هم وجود دارند که در چیا سفرسی به‌صورت ثابت ارائه می‌شوند.

یکی از کارهای ارزشمندی که در این رستوران انجام داده‌اند، جمع‌آوری دستورپخت غذاهای سنتی و ملی از سراسر ترکیه و ارائه غذاهای سنتی ترکی به مشتریان بوده است. خبر خوب دیگر اینکه رستوران برای گیاه‌خواران هم غذای مخصوص دارد، پس اگر با جمعی به این رستوران می‌روید که افراد سلیقه‌های مختلف دارند، نگران این نباشید که چه غذایی سفارش می‌دهید. افزون بر همه این‌ها، دسرهای فوق‌العاده این رستوران هم طرفداران زیادی دارند و احتمالاً نمی‌توانید طعم آن‌ها را در جای دیگری تجربه کنید.

رستوران چیا سفرسی در سه طبقه طراحی و ساخته شده است و اگر بخواهید روی تراس یا کنار پنجره‌ها بنشینید، پیشنهاد می‌کنیم که برای رزرو جا، زودتر اقدام کنید، در غیر این صورت، گاهی باید تا 30 دقیقه یا حتی بیشتر هم صبر کنید. چیا سفرسی یکی از بهترین رستوران های استانبول با قیمت نسبتاً مناسب محسوب می‌شود.

  • قیمت حدودی غذا در رستوران چیا سفرسی: تقریباً از 100 لیر تا 400 لیر

  • وب‌سایت رستوران چیا سفرسی: ciya.com.ir

موقعیت دقیق رستوران چیا سفرسی روی نقشه

Lastsecond.ir-istanbul-best-restaurant-ciya.jpg
نمای بیرونی از رستوران چیا سفرسی

4. رستوران هفت تپه (Seven Hills)

رستوران هفت تپه یکی دیگر از بهترین رستوران های استانبول است که علاوه بر غذای خوب و با کیفیت، نمای بسیار خوبی از بهترین لوکیشن های عکاسی در استانبول به شما می‌دهد. نمایی از بخش تاریخی استانبول، مسجد آبی، بسفر و مکان‌های دیگر. موقعیت قرارگیری این رستوران در پشت‌بام هتل هفت تپه استانبول در محله سلطان احمد است. رستوران هفت تپه، یک رستوران دریایی است که غذاهای ترکی و بین‌المللی هم دارد. پیشنهاد ما، سفارش ماهی تازه صید شده روز از دریای مارماراست.

  • قیمت حدودی غذا در رستوران هفت تپه: تقریباً از 30 لیر تا 200 لیر

  • وب‌سایت رستوران هفت تپه: sevenhillsrestaurant.com

موقعیت دقیق رستوران هفت تپه روی نقشه

Lastsecond.ir-istanbul-best-restaurant-7-hills.jpg
نمایی از رستوران و منظره برخی از جاهای دیدنی استانبول

5. رستوران خان زاده (Hanzade Terrace Restaurant)

یکی دیگر از بهترین رستوران های استانبول، رستوران خان زاده است که می‌توانید غذاهای مختلف از قبیل غذاهای محلی، ترکی، غذاهای دریایی، باربیکیو، مدیترانه‌ای و انواع غذاهای دیگر را به‌راحتی پیدا کنید. این رستوران در نزدیکی کاپالی چارشی قرار گرفته که به این ترتیب می‌توانید بعد از یک بازارگردی درست و حسابی، به این رستوران بروید و انرژی‌تان را دوباره به‌دست آورید.

در این رستوران منظره خیلی خوبی به تنگه بسفر دارید. شاید پیدا کردن این رستوران کمی سخت باشد، اما با نقشه‌ای که در ادامه قرار دادیم، می‌توانید خیلی خوب آن را پیدا کنید و مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

  • قیمت حدودی غذا در رستوران خان زاده: تقریباً از 200 لیر تا 490 لیر

  • وب‌سایت رستوران خان زاده: hanzadeterracerestaurant.com

موقعیت دقیق رستوران خان زاده روی نقشه

Lastsecond.ir-istanbul-best-restaurant-hanzade.jpg
نمایی از رستوران خان زاده در استانبول

6. رستوران میکلا (Mikla Restaurant)

سرآشپزِ میکلا یکی از ماهرترین سرآشپزهای ترکیه و حتی جهان است و یکی از شهرت‌های او برای این است که هر غذا را به یک اثر هنری از طعم و رنگ و شکل درمی‌آورد. در رستوران میکلا می‌توانید ترکیبی از سنت و نوآوری را در غذاها ببینید و از کیفیت فوق‌العاده مواد اولیه اطمینان داشته باشید. اختاپوس، سالاد لوبیا سبز و بسیاری دیگر از غذاهای رستوران میکلا از جمله بهترین‌های این رستوران هستند. میکلا منوی فصل و منوی مربوط به غذاهای گیاهی هم دارد تا پذیرای افراد بیشتری با سلیقه‌های مختلف باشد.

رستوران میکلا ستاره میشلین هم دارد که آن را در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی قرار می‌دهد. میکلا علاوه بر کیفیت غذا، فضای بسیار جذابی دارد، قرار گرفتن این رستوران در طبقه هجدهم هتل مارمارا پرا منظره بسیار دیدنی و زیبایی را حین میل کردن غذا به شما هدیه می‌دهد. رستوران میکلا جزو ۵۰ رستوران برتر در دنیاست.

  • قیمت حدودی غذا در رستوران میکلا: تقریباً از 360 لیر تا 2400 لیر

  • وب‌سایت رستوران میکلا: miklarestaurant.com

موقعیت دقیق رستوران میکلا روی نقشه

Lastsecond.ir-istanbul-best-restaurant-mikla.jpg
منظره تماشایی استانبول از رستوران میکلا

7. رستوران فاتح توتک (Turk Fatih Tutak Restaurant)

سرآشپز این رستوران دو ستاره از استاندارد میشلین دارد و یکی از اهداف رستوران فاتح توتک، این است که نشان دهد غذاهای ترکی فقط منحصر و محدود به کباب و انواع دیگرش نیست. همچنین غذاها مزه ترکی خودشان را با ترکیبی نوآورانه و تکنیک‌هایی ترکی، حفظ کرده‌اند. دلمه، پاسترامی گوشت، نوشیدنی مخصوص رستوران، بخشی از منوی فاتح توتک هستند. این نکته را هم باید بگوییم که منو با توجه به فصل، تغییراتی را دارد. شما می‌توانید مواد اولیه غذاها را در منو در کنار هر غذا مشاهده کنید.

دکور رستوران توتک جالب توجه است و بخشی از دیوارهای آن به شیشه‌های مربا و با نور پس‌زمینه تزیین شده‌اند. جمع این ویژگی‌ها، رستوران فاتح توتک را به یکی از بهترین رستوران های استانبول بدل کرده است.

  • قیمت حدودی غذا در رستوران فاتح توتک: تقریباً از 350 لیر تا 2200 لیر

  • وب‌سایت رستوران فاتح توتک: turkft.com

موقعیت دقیق رستوران فاتح توتک روی نقشه

Lastsecond.ir-istanbul-best-restaurant-fatih-tutak.jpg
نمای داخلی از رستوران فاتح توتک

8. رستوران سانست گریل و بار (Sunset Grill & Bar Restaurant)

در این رستوران می‌توانید غذاهای سالم ترکی و بین‌المللی، مخصوصاً غذاهای ژاپنی مثل سوشی را امتحان کنید. غذاهای ژاپنی سال ۲۰۰۰ به منوی این رستوران اضافه شدند و سال ۲۰۰۶ یک سرآشپز ژاپنی به تیم آشپزهای سانست گریل و بار اضافه شد. اینجا، رستوران خوبی برای پذیرفتن ریسک چشیدن غذاهایی مثل صدف دریایی است. حلزون طعم‌دار شده با سیر و ادویه‌جات، غذای دیگری هستند که می‌توانید در این رستوران امتحان کنید و از طعمشان راضی باشید. توصیه می‌کنیم حتی اگر سفری کوتاه‌مدت مثل تور استانبول 4 شب و 5 روز در پیش دارید، این‌گونه غذاها را تجربه کنید، البته اگر چنین غذاهایی را دوست دارید.

سال ۲۰۱۵ عضوی به تیم این رستوران اضافه شد که بحث نوآوری را برعهده داشت و غذاهای مدیترانه‌ای را او به منوی رستوران اضافه کرد. علاوه بر غذا، می‌توانید از فضای رمانتیک رستوران و نمای زیبای پل بسفر لذت ببرید؛ این در حالی است که بهترین کافه های استانبول هم فرصت خوبی برای حضور در فضاهای متفاوت به شما می‌دهند.

  • قیمت حدودی غذا در رستوران سانست گریل و بار: تقریباً از 1500 لیر تا 3000 لیر

  • وب‌سایت رستوران سانست گریل و بار: sunsetgrillbar.com

موقعیت دقیق رستوران سانست گریل و بار روی نقشه

Lastsecond.ir-istanbul-best-restaurant-sunset.jpg
بخش‌های مختلف رستوران سانست گریل

9. ستوران اسپاگو (Spago Restaurant)

اسپاگو از دیگر رستوران های خوب استانبول محسوب می‌شود که برای سرآشپز ولفگانگ پوک است و بخشی از شهرتش به همین دلیل است. در این رستوران می‌توانید منوهای مختلفی را از سوشی، پاستا و برنج، غذای دریایی، دسر، گوشت قرمز و خوراکی‌های دیگر را سفارش دهید. خرچنگ لینگویین، رول اردک با انبه تازه و سس‌های متنوع، گل‌کلم تفت داده شده از جمله خوراک‌های خوشمزه و متفاوت این رستوران هستند.

رستوران نزدیک به تکسیم قرار گرفته و فضای پشت بام آن بسیار دل‌نشین و جذاب است. فضای باز تراس در طول سال، گزینه بسیار خوبی برای آن‌هایی است که فضای بسته را در هر حالتی دوست ندارند. پخش موسیقی از دیگر مزایای اینجاست و اسپاگو پاتوقی برای افراد مشهور هم هست. اینجا، رستورانی به‌نسبت گران محسوب می‌شود و اگر با تور اقساطی استانبول سفرتان را چیده‌اید، شاید رفتن به این رستوران گزینه خیلی مناسبی نباشد.

  • قیمت حدودی غذا در رستوران اسپاگو: تقریباً از 100 لیر تا 500 لیر

  • وب‌سایت رستوران اسپاگو: spago.thestregisistanbul.com

موقعیت دقیق رستوران اسپاگو روی نقشه

Lastsecond.ir-istanbul-best-restaurant-spago.jpg
اسپاگو از بهترین رستوران های استانبول

10. رستوران مرور (Mürver Restaurant)

از غذاهای گوشتی گرفته تا غذاهای گیاهی در منوی این رستوران تنوع وجود دارد. البته ناگفته نماند که منوی غذاهای گیاهی به پای باقی منوهای رستوران مرور نمی‌رسد، با این حال مواد اولیه با کیفیت نتیجه مطلوبی را برای مشتریان فراهم آورده است. برخی از مواد اولیه دودی و کبابی، اساس نوآوری‌ها و ترکیبات جدید این رستوران را ایجاد کرده‌اند.

از غذاهای لذیذ رستوران مرور می‌توانیم به اختاپوس با پیاز کاراملی و گوشت خشک شده به همراه هلوی ذغالی و نوعی پنیر اشاره کنیم. به این نکته هم باید اشاره کنیم که غذاها با توجه به فصل، تغییر می‌کنند و پیشنهاد می‌کنیم که نوشیدنی‌های مخصوص این رستوران را هم تجربه کنید.

  • قیمت حدودی غذا در رستوران مرور: تقریباً از 550 لیر تا 800 لیر

  • وب‌سایت رستوران مرور: murverrestaurant.com

موقعیت دقیق رستوران مرور روی نقشه

Lastsecond.ir-istanbul-best-restaurant-murver.jpg
مرور از بهترین رستوران های ساحلی استانبول

سخن آخر

تور استانبول خرداد این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید با فرهنگ غذایی مردم ترکیه آشنا شوید و طعم غذاها و ذائقه این مردم را بهتر درک کنید. اگرچه بسیاری از غذاها و پایه و مواد اولیه‌شان به غذاهای ایرانی شبیه است، بهتر است که حتماً تجربه میل کردنشان را کسب کنید. با وجود این، اگر با سلیقه‌تان یکی نبود، به بهترین رستوران های ایرانی در استانبول بروید و غذاهای ایرانی خودمان را میل کنید. کسانی که غذای بهترین رستوران های استانبول را چشیده‌اند، بازخوردهای خوبی داشته‌اند، نظر شما درباره غذاهای ترکی چیست؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!