بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

4.5
از 50 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در استانبول، کجاها عکس بیندازیم؟
13 اردیبهشت 1402 07:00
9

با دیدن معماری کم‌نظیر و فضای شهری استانبول، این فکر به ذهن خطور می‌کند که پیدا کردن موقعیت عکاسی در استانبول مثل آب‌خوردن است. هیچ‌کس منکر فراوانی سوژه عکاسی در استانبول نیست؛ اما نباید فراموش کنیم، یافتن لوکیشن عکاسی در استانبول یکی از کارهاییست که از دست عکاسان کم‌تجربه درمی‌رود؛ خصوصاً اگر سابقه سفر شخصی به استانبول یا خرید تور استانبول را نداشته باشند.

در این مطلب از  مجله گردشگری لست‌سکند، ضمن معرفی بهترین لوکیشن های عکاسی استانبول، قرار است توصیف دقیقی از معماری یا چشم‌انداز استانبول داشته باشیم. همچنین، نکات فنی عکاسی در هر منطقه را می‌گوییم تا برای عکاسان حرفه‌ای هم مفید باشد. این را هم بگوییم که به غیر از تصاویر این متن، سعی کنید از نمای خیابان گوگل هم استفاده کنید تا به شما کمک کند تصاویرتان را از بهترین زاویه‌ها شکار کنید.

بهترین لوکیشن های عکاسی در استانبول

به‌طور کلی محله‌های تاریخی مانند سلطان احمد (Sultanahmet)، فنر و بالات (Fener& Balat) یا خیابان استقلال (Istiklal) جزو پرسوژه‌ترین مکان‌ها، هم برای عکاسان غیرحرفه‌ای و هم عکاسان حرفه‌ای هستند. ضمن اینکه بیشتر جاهای دیدنی استانبول هم سوژه‌های خوبی برای عکاسی هستند که به هنگام بازدید، خواه‌ناخواه از آن‌ها عکاسی می‌کنید. اما در این بین، لوکیشن‌های ناشناخته، یا بهتر است بگوییم کمترشناخته‌شده‌ای هم هستند که می‌توانند برای کسان جذاب باشد. حال برویم سراغ معرفی بهترین لوکیشن های عکاسی در استانبول.

عکس کاور.jpg
نمایی از استانبول

1. میدان سلطان احمد (Sultan Ahmet Square)

محدوده بین مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد، در گذشته به نام هیپودروم قسطنطنیه شناخته می‌شد که محلی برای برگزاری مسابقات اسب‌سواری بود. قدمت این منطقه به قرن دوم میلادی بازمی‌گردد. گرچه بیشتر سازه‌های تاریخی و باستانی میدان سلطان احمد نیست و نابود شده‌اند، اما چند یادگار از نقاط مختلف جهان در آن باقی مانده است که شامل یک آبلیسک از مصر باستان می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی این مکان که باعث شد آن را به عنوان یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در استانبول معرفی کنیم، چشم‌انداز مناسبی است که نسبت به مسجد ایاصوفیه دارد. این نما توسط فضای سبز همراهی می‌شود.

  • بهترین زمان عکاسی در میدان سلطان احمد: اندکی پس از غروب آفتاب
  • آدرس میدان سلطان احمد: استانبول، منطقه سلطان احمد

موقعیت میدان سلطان احمد در نقشه

سلطان احمد.jpg
آثار باستانی در میدان سلطان احمد

2. تنگه بسفروس استانبول (Bosphorus Strait)

اگر می‌خواهید زیبا‌ترین عکسی که در استانبول می‌اندازید، ترکیبی از دریا، قایق و فضای شهری باشد، تور قایق‌سواری تنگه بسفروس این امکان را برای شما فراهم می‌کند. البته حرکت تور قایق‌سواری به گونه‌ایست که باید سرعت عمل خوبی در عکس انداختن داشته باشید و به همین دلیل، اگر نیازمند فرصت کافی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از قایق‌های خصوصی استفاده کنید. ضمن اینکه بهترین زمان برای ثبت چنین عکس‌هایی بدون شک غروب آفتاب است.

  • بهترین زمان عکاسی در تنگه بسفروس: غروب آفتاب
  • آدرس تنگه بسفروس: مرکز استانبول 

 

موقعیت تنگه بسفروس در نقشه

بسفروس.jpg
تنگه بسفروس

3. مسجد ایاصوفیه (Hagia Sophia)

هیچ گردشگری را نمی‌توان یافت که استانبول برود و بازدید از مسجد ایاصوفیه را تجربه نکند. در حقیقت این مسجد یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر است. عکاسی از این جاذبه دیدنی شب و روز ندارد، چراکه نورپردازی آن در ساعات تاریکی خوش می‌درخشد (به شرطی که دوربین خوبی داشته باشید). پیشنهاد می‌کنیم برای شکار عکس‌های بهتر، سعی کنید آب‌نمای بیرون مسجد را هم در قاب عکستان جا کنید. عکاسی از درون این مسجد کاملاً مجاز است؛ البته باید حواستان باشد که عکاسی در ساعات اقامه نماز در این مسجد ممنوع است.

  • بهترین زمان عکاسی از مسجد ایاصوفیه: تمام ساعات روز
  • آدرس مسجد ایاصوفیه: محله سلطان احمد، میدان ایاصوفیه

 

موقعیت مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه.jpg
مسجد ایاصوفیه

4. مسجد سلطان احمد (The Blue Mosque)

همانطور که در توضیح میدان سلطان احمد گفتیم، در یک سوی این میدان مسجد ایاصوفیه و در سمت دیگرش مسجد سلطان احمد است. قدمت این مسجد به دهه دوم قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد و از حیث زیبایی معماری، به حدی جذاب است که گویی معماران قرون پیش، آن را ساخته‌اند تا امروز به یک لوکیشن عکاسی استانبول تبدیل شود. کاشی‌های آبی‌رنگ این مسجد به همراه چند گنبدی که دارد، در تمام ترکیه شهرت خوبی کسب کرده است.

  • بهترین زمان عکاسی از مسجد سلطان احمد: تمام ساعات روز
  • آدرس مسجد سلطان احمد: منطقه اروپایی فاتح، محله سلطان احمد، خیابان ات میدانی، پلاک ۷۰

 

موقعیت مسجد سلطان احمد در نقشه

مسجد سلطان احمد.jpg
مسجد سلطان احمد

5. بازار مصری‌ها (Egyptian Bazaar)

بازار ادویه یا بازار مصری‌ها از نظر وسعت و تعداد مغازه با بسیاری از بازارها و مراکز خرید استانبول قابل مقایسه نیست، اما ویژگی‌هایی مثل قدمت، حال‌وهوای سنتی و رفت‌وآمد مردم بومی استانبول باعث شده است که بتوانیم این بازار را در ردیف بهترین لوکیشن‌های عکاسی در استانبول قرار دهیم. برخی از مغازه‌ها و غرفه‌های این بازار تابلوی «عکاسی ممنوع» نصب کرده‌اند و باید به آن‌ها توجه کنید. این را هم به یاد داشته باشید که عکاسی از برخی از این مغازه‌ها ممکن است با پرداخت انعام یا خرید بلامانع شود. دسترسی با بازار مصری‌ها هم بسیار آسان است و کافیست یک استانبول کارت در جیبتان باشد تا از هر نقطه از شهر بتوانید خود را به بازار مصری‌ها برسانید.

  • بهترین زمان عکاسی در بازار مصری‌ها: ساعات روشنایی
  • آدرس بازار مصری‌ها: منطقه رستم پاشا

 

موقعیت بازار مصری‌ها در نقشه

بازار مصری ها.jpg
بازار مصری‌ها در روزهای کاری

6. کاخ توپ‌کاپی (Topkapi Palace)

کاخ توپ‌کاپی نه تنها برای گردشگران جذاب است، بلکه توجه مردم ترکیه را هم برای عکاسی همیشه جلب می‌کند. حتی اگر قرار است فقط یک‌روز در استانبول اقامت داشته باشید، بازدید و عکاسی در این کاخ را از دست ندهید، چرا که در آن قرار است به خوبی با معماری و تاریخ عثمانی آشنا شوید و بهترین عکس‌ها را ثبت کنید.

 این کاخ به دلیل وسعتی که دارد لوکیشن‌های زیادی را در خود جای داده است. توپ‌کاپی، 4 حیاط و چندین ساختمان دارد. در این جاذبه هر هنری که از معماری وجود دارد، نمود پیدا می‌کند. اگر در فضای باز کاخ عکاسی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم زاویه‌هایی را انتخاب کنید که تنگه بسفروس در آن‌ها پیداست. در آخر، بد نیست اشاره کنیم که قیمت ورود به کاخ توپ‌کاپی حدود 500 لیر ترکیه است.

  • بهترین زمان عکاسی از کاخ توپ‌کاپی: ساعات صبح
  • آدرس کاخ توپ‌کاپی: منطقه سلطان احمد

 

موقعیت کاخ توپکاپی

کاخ توپقاپی.jpg
کاخ توپکاپی

7. قلعه روملی‌حصار (Rumelihisarı)

قلعه روملی یا روملی حصار یک دژ است که در سال 1451 میلادی ساخته شده است. قدمت این دژ و روزهایی که در آن گذشته  است را کنار بگذاریم و برویم سراغ اصل مطلب. روملی حصار برج‌هایی سنگی دارد که پشت آن‌ها تنگه بسفروس و بلندی‌های سرسبز پیداست، پس تاریخ، طبیعت و معماری در چشم‌اندازهای این قلعه به هم گره می‌خورند و فرصت ثبت یک شاهکار عکاسی را رقم می‌زنند.

 اگر رویای عکاسی از قلعه‌های سنگی اروپایی را دارید، با عکاسی در استانبول، دستِ پر به ایران بر می‌گردید، چون در سراسر این شهر دیوار‌ها، دژها و استحکامات مختلفی دیده می‌شوند که از سبک قلعه‌سازی در اروپا الهام گرفته‌اند. خبر خوش برای کسانی که با تور استانبول اردیبهشت از این پارک دیدن می‌کنند، این است که امیرگان در بهار بهترین منظره را دارد.

  • بهترین ساعت برای عکاسی در روملی‌حصار: ساعات صبح و غروب
  • آدرس روملی‌حصار: شهر ساریر، خیابان یحیی کمال

 

موقعیت قلعه روملی حصار در نقشه

2215822271_a3b5869a96_b.jpg
دیوارهای مستحکم روملی‌حصار

8. آب‌انبار باسیلیکا (Basilica Cistern)

در استانبول، صدها آب‌انبار قدیمی و بعضاً باستانی دیده می‌شود که در زمین حفر شده‌اند. در میان این آب‌انبارها، باسیلیکا بسیار مشهور است، زیرا یکی از بزرگ‌ترین آب‌انبارهای شهر بوده و از نظر قدمت هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. جالب توجه است که این لوکیشن عکاسی در استانبول، فاصله زیادی با مسجد ایاصوفیه ندارد و از آنجایی که روزگاری آب کاخ بزرگ قسطنطنیه را تأمین می‌کرده، ظاهری عیانی دارد.

آب‌انبار باسیلیکا، حدود 336 ستون مرمری دارد که با نورپردازی دیدنی مزین شده‌اند. جالب است بدانید، فضای گیرای این آب‌انبار موجب شده که فیلم‌های معروف مختلفی مثل جیمزباند، در آن فیلم‌بداری شود. قبل از عکاسی در این مکان، فراموش نکنید که استفاده از سه‌پایه در آن ممنوع است و به دلیل آن که فضایی نیمه‌تاریک دارد، ثبت یک عکس خوب با موبایل در آن، بعید است.

  • بهترین ساعت عکاسی در آب‌انبار باسیلیکا: ساعات خلوتی
  • آدرس آب انبار باسیلیکا: خیابان المدار، خیابان یرِباتان

موقعیت آب‌انبار باسیلیکا

آب انبار بالیسیک.jpg
نورپردازی زیبای آب‌انبار باسیلیکا

9. برج گالاتا (Galata Tower)

برج گالاتا یکی از نماد‌های مهم شهر استانبول است. پس این جاذبه را می‌توان در لیست مهم‌ترین لوکیشن های عکاسی در استانبول قرار داد. این برج تاریخی در بلندترین نقطه شهر بنا شده تا مکانی مناسب برای دیدبانی باشد. گفتنی است که شما هم می‌توانید به بالای گالاتا بروید و خود را در وسط 360 درجه چشم‌انداز دیدنی ببینید.

قبل از عکاسی در گالاتا، توجه داشته باشید که هرساله جمعیت زیادی از آن بازدید می‌کنند و صف‌های طولانی در جلوی درش شکل می‌گیرد. به همین دلیل پیدا کردن یک لوکیشن مناسب در بالا و پایین برج سخت‌تر می‌شود. ضمن اینکه هم در شب و هم در روز، گالاتا قشنگی‌های خودش را دارد، بنابراین سعی کنید خلوتی این برج را در اولویت انتخاب زمانتان قرار دهید.

  • بهترین ساعت عکاسی در برج گالاتا: تمام ساعات روز
  • آدرس برج گالاتا: ناحیه اروپایی بی اوغلو، محله برکت‌زاده

 

موقعیت برج گالاتا در نقشه

برج.jpg
چشم‌اندازی که از بالای برج گالاتا می‌توان دید

10. آب‌انبار تئودوسیوس (Theodosius Cistern)

گرچه آب‌انبار تئودوسیوس به میزان قابل توجهی، از آب‌انبار باسیلیکا کوچک‌تر است، اما گفته می‌شود از نظر قدمت، حدوداً صد سال قبل از باسیلیکا ساخته شده است و به دلیل آنکه در منطقه فاتح قرار گرفته‌است، با صرف حدود نیم ساعت، می‌توانید چند عکس به‌یادماندنی در آن بگیرید.

این آب‌انبار حدود 9 متر ارتفاع دارد و 30 ستون مرمری، وزنش را به دوش می‌کشند. جدا از عظمت ستون‌های مرمری تئودوسیوس، نورپردازی‌های جذابی در این آب‌انبار دیده برقرار است که دست شما را برای انتخاب زاویه و موقعیت عکاسی، باز می‌کند.

  • بهترین ساعت عکاسی در آب‌انبار تئودوسیوس: ساعات صبح (به دلیل خلوتی آب‌انبار)
  • آدرس آب‌انبار تئودوسیوس: منطقه فاتح استانبول، خیابان پیِر لطفی

 

موقعیت آب‌انبار تئودوسیوس

آب انبار تئودیوس.jpg
 آب‌انبار تئودوسیوس

11. بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar)

بازار بزرگ استانبول نه تنها از نظر قدمت و وسعت در استانبول همتا ندارد، بلکه یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سنتی جهان هم به شمار می‌رود؛ چراکه بیش از 60 خیابان و کوچه را در بر گرفته و حدود 4 هزار مغازه دارد. بنابراین اگر تورهایی مثل تور 4 شب و 5 روز استانبول خریده‌اید، می‌توانید یک روزش را به گشت‌وگذار، خرید و صد البته عکاسی در این بازار اختصاص دهید. به شرطی که حواستان به تابلو‌های «عکاسی ممنوع» باشد.

  • بهترین ساعت عکاسی از بازار بزرگ استانبول: ساعات صبح
  • آدرس بازار بزرگ استانبول: منطقه فاتح استانبول

شرایط و قیمت تور اقساطی استانبول

 

موقعیت گرند بازار استانبول در نقشه

بازار بزرگ.jpg
یکی از راسته‌های بازار بزرگ استانبول

12. خیابان استقلال (İstiklal Avenue)

  خیابان استقلال اگر پربازدیدترین خیابان در استانبول نباشد، قطعاً یکی از پربازدترین آنهاست. این خیابان از نظر مردم پیاده‌روی، خرید، زندگی شبانه و معماری حرف اول را می‌زند. برای تجربه یک عکاس ناب در خیابان استقلال، بد نیست سوار خط 2 تراموای استانبول شوید و دوربین دست بگیرید و مشغول عکاسی خیابانی شوید. اگرهم دنبال چند سلفی ناب برای اینستاگرام باشید، می‌توانید سری به رستوران‌ها و بخش‌های شلوغ خیابان استقلال بروید.

  • بهترین ساعت برای عکاسی در خیابان استقلال: تمام ساعات روز
  • آدرس خیابان استقلال: منطقه بی‌اغلو

 

موقعیت خیابان استقلال در نقشه 

خیابان استقلال.jpg
زاویه‌ای برای عکاسی در خیابان استقلال

13. میدان تکسیم (Taksim Square)

میدان تکسیم و مسیرهای آن، از جاهایی هستند که همه نامشان را شنیده‌ایم و هر توریستی خواه‌ناخواه با آن‌ها سروکار خواهد داشت. این میدان و مسیرهای اطرافش ویژگی‌هایی دارند که لذت عکاسی در  استانبول را دو چندان می‌کنند. مثلاً در این منطقه می‌توانید از ایستگاه‌های مرکزی قدیمی‌ترین مترو جهان عکس بگیرید یا مساجد، هتل‌ها و رستوران‌ها سوژه عکاسی شما باشند.

اگر اهل عکاسی در سفر باشید، خوب می‌دانید که غرق شدن در شلوغی‌های مردم محلی، بهترین فرصت‌ها را برای ثبت خاطره فراهم می‌کند. میدان تکسیم از جمله اماکنی است که هر روز، هم مردم محلی و هم توریست‌های بسیار، در آن رفت‌وآمد می‌کنند. اگر هم عکاسی در فضای سبز را ترجیح می‌دهید، چند قدم آن‌طرف‌تر، پارک گزی «Gezi» لوکیشن‌های بسیاری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • بهترین زمان عکاسی در میدان تکسیم: ساعات روشنایی
  • آدرس میدان تکسیم: مرکز شهر استانبول

 

موقعیت میدان تکسیم در استانبول

میدان تکسیم.jpg
نمایی از میدان تکسیم

14. منطقه کاراکوی (Karaköy)

منطقه کاراکوی که درگذشته به نام گالاتای شناخته می‌شد، محل زندگی یهودیان بوده و در حال حاضر، جزو مناطق قدیمی در استانبول محسوب می‌شود و با یک چشم چرخاندن در کوچه‌هایش معماری سنتی بسیاری را پیدا می‌کنید. کاراکوی چند موزه دارد که موزه یهودیان و موزه بانک عثمان از همه معروف‌تر هستند. جدا از ابنیه تاریخی، یک هتل‌ها، رستوران‌های کاراکوی هم از لوکیشن های عکاسی در استانبول هستند.

  • بهترین ساعت برای عکاسی در کاراکوی: ساعات روشنایی (برای عکس گرفتن از معماری سنتی کوچه‌ها)
  • آدرس منطقه کاراکوی: مرکز استانبول، ابتدای آبدره شاخ طلایی

موقعیت منطقه کاراکوی در نقشه

کاراکوی.jpg
کوچه‌پس‌کوچه‌های کاراکوی

15. منطقه بی‌اغلو (Beyoğlu Neighborhood)

عکس‌هایی که در منطقه بی‌اغلو انداخته شده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی غوغا کرده و حال‌وهوای شهر استانبول را به خوبی معرفی می‌کنند. از مزایای انتخاب این منطقه استانبول برای عکاسی می‌توانیم به زندگی شبانه و ساختمان‌های تاریخی‌اش اشاره کنیم؛ اما ماجرا همین‌جا تمام نمی‌شود. اگر به عکاسی در فضای کافه‌ علاقه داشته باشید، منطقه بی‌اغلو گزینه‌های بسیاری را پیش‌روی شما قرار می‌دهد. به جز خیابان استقلال که پیش‌تر معرفی‌اش کردیم، بد نیست سری هم به خیابان نویزاده در بی‌اغلو هم سر بزنید و در کافه‌هایش دنبال بهترین لوکیشن‌ها بگردید. معمولا به کسانی که فرصت کمی در استانبول دارند و تورهای 4 شب را تهیه می‌کنند، توصیخ می‌کنیم حداقل از بی‌اوغلو دیدن کنند.

  • بهترین ساعت برای عکاسی در منطقه بی‌اغلو: تمام ساعات شبانه‌روز
  • آدرس منطقه بی‌اغلو: مرکز استانبول

قیمت تور استانبول 4 شب و 5 روز

منطقه بی‌اغلو در نقشه

بی اغلو.jpg
کافه‌رستوران‌های بی‌اغلو

16. پارک مینیاتورک (Miniaturk Park)

یکی از جالب‌ترین روش‌ها برای پیدا کردن بهترین لوکیشن‌ های عکاسی در استانبول این است که اول از همه به پارک مینیاتورک بروید و با حداقل پیاده‌روی و صرف زمان، نسخه مینیاتوری انواع ساختمان‌های شناخته شده در این شهر را تماشا کنید. سپس تمام لوکیشن‌هایی را انتخاب کنید که برای شما جذاب است. البته ناگفته نماند که خود این جاذبه هم یک لوکیشن عکاسی در استانبول محسوب می‌شود.

  • بهترین ساعت عکاسی در پارک مینیاتورک: ساعات صبح و غروب آفتاب (ساعت کاری پارک از 9:00 تا 19:00 است)
  • آدرس پارک مینیاتورک: خیابان ایمارهور

 

موقعیت پارک مینیاتوری استانبول

پارک مینیاتوری.jpg
پارک مینیاتوری استانبول

17. پاساژ چیچک (Cicek Pasaji)

گشت‌وگذار و خرید در پاساژهای استانبول، یکی از اصلی‌ترین مشوق‌های خرید تور ترکیه است. گرچه پاساژ چیچک یا پاساژ گل‌ها در منطقه بی‌اغلو است؛ اما استحقاق این را دارد که آن‌ را به صورت مجزا معرفی کنیم. درست مثل سایر لوکیشن‌های عکاسی در استانبول، این پاساژ هم پر از کافه، رستوران و مغازه است. سقف شیشه‌ای پاساژ نور مناسبی به فضای درونی راه می‌دهد و ترکیب نور و سنگ‌کاری‌های منظم، شرایط را برای عکاسی مساعد می‌کند؛ ضمن اینکه در این پاساژ به هر طرف نگاه کنید، گل‌های رنگارنگ جلب توجه می‌کند.

  • بهترین زمان عکاسی در پاساژ چیچک: ساعات روشنایی روز
  • آدرس پاساژ چیچک: محله حسین‌آقا، خیابان دویدیکِنی

 

موقعیت پاساژ چیچک

پاساژ گلها.jpg
پاساژ چیچک

18. کاخ دولما باغچه (Dolmabahçe Palace)

کاخ دولما باغچه به جز اینکه در لیست جاذبه‌های گردشگری استانبول خوش می‌درخشد، از نظر لوکیشن عکاسی در استانبول هم هیچ چیز کم ندارد. قدمت این کاخ به قرن نوزدهم و دوران عثمانیان مربوط است و در معماری آن سبک‌های مختلفی از معماری دیده می‌شود که از آن‌ها می‌توانیم به سبک‌های باروک، عثمانی مدرن و نئوکلاسیک اشاره کنیم. زمانی که برای اولین بار این کاخ را می‌بینید به فکر عکاسی و ادیت چند پست اینستاگرامی خواهید افتاد. در اطراف کاخ دولما باغچه هم لوکیشن‌هایی مثل پله‌های رنگارنگ، حسابی خودنمایی می‌کند.

  • بهترین ساعت برای عکاسی از کاخ دولما باغچه: ساعات صبح (به دلیل خلوتی)
  • آدرس کاخ دولما باغچه: منطقه بشیکتاش

 

موقعیت کاخ دولماباغچه

کاخ دولما باغچه.jpg
کاخ دلماباغچه

19. پارک اِمیرگان (Emirgan Park)

اگر در تور استانبول ۷ شب و ۸ روز ثبت نام کرده‌اید معنایش این است که زمان کافی برای سرزدن به بیشتر لوکیشن‌های عکاسی در استانبول را دارید و پس از عکس انداختن از مهم‌ترینشان، می‌توانید سری هم به پارک امیرگان بزنید تا ضمن لذت بردن از تفریحات استانبول، یک تجربه عالی از عکاسی در استانبول را پشت‌سر بگذارید. قدمت پارک امیرگان به دوران بیزانس برمی‌گردد و مساحتش نزدیک به 50 هکتار است. گوناگونی گیاهان و فضای پیاده‌روی در این پارک به حدی زیباست که خود استانبولی‌ها هم از آن به عنوان لوکیشن عکاسی عروسی استفاده می‌کنند.

  • بهترین ساعت عکاسی در پارک امیرگان: ساعات صبح و غروب
  • آدرس پارک امیرگان: منطقه سارییر

 

موقعیت پارک امیرگان در نقشه

ارک امیرگان.jpg
پارک امیرگان

20. محله بالات (Balat district)

منطقه بالات نه تنها یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر است، بلکه گنجینه‌ای کمتر اشاره شده از لوکیشن های عکاسی در استانبول به شمار می‌رود. خانه‌ها و دیوارهای این محل جدا از اینکه طراحی چشم‌نوازی دارند، همگی رنگارنگ هستند و آنقدر محو تماشایشان می‌شوید که ممکن است عکاسی در استانبول را به کل فراموش کنید.

 فصل بهار، جان می‌دهد برای نشستن در کافه‌های نقلی این محله و تماشای گل‌های آویزان از پنجره‌ها و سبزه‌های روییده از دل سنگفرش‌های منطقه بالات. از مزایای عکاسی در بالات می‌توان به خلوتی‌اش اشاره کرد. از آنجایی که این منطقه شیب دارد، پیشنهاد می‌کنیم

  • بهترین ساعت برای عکاسی در محله بالات: ساعات صبح، یا نزدیکی‌های غروب
  • آدرس محله بالات: مرکز استانبول، خیابان مراتپاشا

محله بالات در نقشه

بالات.jpg
خانه‌های رنگارنگ بالات

سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب خواندید، بیشتر لوکیشن های عکاسی استانبول از دیدنی‌ها یا معروفترین محله های استانبول هم محسوب می‌شوند. مناظر شهر استانبول به قدری تنوع دارند که معرفی و شمارش تمام لوکیشن های عکاسی استانبول از عدد خارج است. با این حال، سعی کنید در بیشتر اوقات دوربینتان را به همراه داشته باشید تا هیچ فرصتی را از دست ندهید. اگر سابقه عکاسی در هر یک از مناطقی را که معرفی کردیم دارید، می‌توانید تجربیاتتان را با سایر کاربران لست سکند، در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.