جاهای تفریحی شیراز و تفریحات آن برای جوانان و خانواده‌ها

4.7
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تفریحات و جاهای تفریحی شیراز برای همه سلیقه‌ها + آدرس و اطلاعات
01 فروردین 1403 08:00
0

جاهای تفریحی شیراز می‌توانند لحظاتی خاطره‌انگیز را برایتان بسازند. بسیاری از گردشگران هنگام سفر به این شهر، از تفریحات شیراز هم بهره‌مند می‌شوند. به همین علت، در این مطلب از لست‌سکند، ده مورد از بهترین تفریحات شیراز را به شما معرفی می‌کنیم تا وقتی به این شهر سفر می‌کنید، از جاهای تفریحی در شیراز بازدید کنید و لذت ببرید.

بهترین جاهای تفریحی شیراز که نباید از دست داد

بهترین تفریحات شیراز را برای شما در سه موضوع پارک‌ها، باغ‌ها و شهربازی‌های شیراز تقسیم‌بندی کرده‌ایم. به‌طور کلی بهترین جاهای تفریحی شیراز عبارت‌اند از:

  • پارک جنگلی پالایشگاه
  • پارک کوهپایه شیراز
  • پارک کوهستانی دراک شیراز
  • پارک آزادی شیراز
  • باغ جنت شیراز
  • باغ هنر شیراز
  • باغ گل‌های شیراز
  • شهربازی گاندو شیراز
  • لونا پارک شیراز
  • شهربازی ایران لند شیراز

فهرست قیمت تورهای شیراز

پارک‌های شیراز

پارک‌ها همیشه جزو بهترین جاهای تفریحی هر شهر محسوب می‌شوند. به همین علت در این قسمت از مطلب جاهای تفریحی در شیراز، به‌سراغ پارک‌های این شهر می‌رویم. پارک‌های معرفی‌شده از معروف‌ترین پارک‌های شیراز هستند و در دسته پارک‌های جنگلی، پارک‌های کوهستانی و پارک‌های درون‌شهری قرار می‌گیرند.

پارک جنگلی پالایشگاه

این پارک را می‌توان بزرگ‌ترین پارک جنگلی استان فارس نامید که با مساحتی حدود 250 هکتار در شمال‌غربی شهر شیراز قرار دارد. پارک جنگلی پالایشگاه که آن را با نام پارک جنگلی انقلاب زرقان هم می‌شناسند، به‌دلیل همسایگی‌اش با پالایشگاه به این نام مشهور شده است. این پارک جنگلی یکی از مکان های تفریحی شیراز برای خانواده ها محسوب می‌شود که با دریاچه مصنوعی‌اش، در روزهای تعطیل خانواده‌های زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند.

در این پارک امکانات رفاهی مختلفی مانند آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، باشگاه سوارکاری، قایق‌سواری، رستوران و بوفه هم وجود دارد که این پارک را به یکی از بهترین جاهای تفریحی شیراز تبدیل می‌کند. اگر هم دوست دارید تا با رستوران‌های بیشتری آشنا شوید، می‌توانید به داخل شهر بیایید و رستوران‌های شیراز را برای یک وعده غذای لذیذ امتحان کنید. شما می‌توانید در مدت‌زمان نیم ساعت با خودرو، خودتان را به این پارک جنگلی برسانید.

  • قیمت بلیط پارک جنگلی پالایشگاه: هزینه ورود و خروج و استفاده از دریاچه باید پرداخت شود.
  • ساعت کاری پارک جنگلی پالایشگاه: همه‌روزه، 24 ساعته
  • آدرس پارک جنگلی پالایشگاه: ابتدای اتوبان شیراز به اصفهان، پارک جنگلی پالایشگاه شیراز (پارک جنگلی انقلاب زرقان)

موقعیت پارک جنگلی پالایشگاه (انقلاب زرقان) روی نقشه

palayeshgah Park Shiraz.jpg
پارک جنگلی پالایشگاه (انقلاب زرقان)

پارک کوهپایه شیراز

این مکان تفریحی، پارکی کوچک و نزدیک به ورودی شهر شیراز است که اندازه بیست دقیقه پیاده‌روی با یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز یعنی دروازه قرآن فاصله دارد. ازآنجایی‌که این پارک در کنار یک کوه قرار گرفته، نام آن را کوهپایه گذاشته‌اند. البته کنار کوه قرار گرفتن آن هم مزیتی دیدنی دارد که نباید آن را از دست بدهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از پله‌های این پارک بالا بروید و به محل مشهوری به نام گهواره دید برسید. حالا از این نقطه چشم‌انداز بسیار زیبایی به دروازه قرآن و شهر شیراز خواهید داشت و می‌توانید حسابی عکاسی کنید. از امکانات پارک کوهپایه شیراز می‌توانیم به شهربازی، سرویس بهداشتی و غرفه‌های خرید تنقلات و سوغاتی اشاره کنیم. پارک کوهپایه شیراز با آب‌وهوایی بی‌نظیر، یکی از جاهای تفریحی شیراز است که می‌توانید به‌محض ورود به این شهر از آنجا بازدید کنید.

  • قیمت بلیط پارک کوهپایه شیراز: رایگان
  • ساعت کاری پارک کوهپایه شیراز: همه‌روزه از 5 صبح تا 12 شب
  • آدرس پارک کوهپایه شیراز: دروازه قرآن، به‌طرف هفت‌تنان، بلوار چهل مقام

موقعیت پارک کوهپایه شیراز روی نقشه

Koohpayeh Park Shiraz.jpg
پارک کوهپایه شیراز

پارک کوهستانی دراک شیراز

این پارک را در واقع می‌توان یک مجموعه تفریحی و گردشگری به شمار آورد که در پایین کوه دراک احداث شده است؛ به همین علت هم نام آن را پارک کوهستانی دراک گذاشته‌اند. البته این کوه را با نام‌های برفی، مستسقی و کوه مادر هم می‌شناسند. در این پارک کوهستانی مسیرهایی برای پیاده‌روی در نظر گرفته شده است و علاوه‌بر پیاده‌روی در هوای خوب، می‌توانید از زیپ‌لاین 1200 متری آن هم استفاده کنید و لذت ببرید. البته پارک کوهستانی دراک شیراز هنوز به‌طور کامل تکمیل نشده است و فاز بعدی آن در سال‌های آینده تکمیل خواهد شد. ازآنجایی‌که این پارک در خارج از شهر شیراز و در کوه‌های حاشیه شهر قرار دارد، برای دسترسی راحت‌تر به آن می‌توانید از ایستگاه متروی احسان استفاده کنید و در کنارش هم به تماشای جاهای دیدنی اطراف شیراز بروید.

  • قیمت بلیط پارک کوهستانی دراک شیراز: رایگان، بسته به استفاده از هر امکانات متفاوت است.
  • ساعت کاری پارک کوهستانی دراک شیراز: همه‌روزه 24 ساعته، ساعت کاری امکانات تفریحی پارک متفاوت است.
  • آدرس پارک کوهستانی دراک شیراز: ابتدای بلوار حسینی الهاشمی

موقعیت پارک کوهستانی دراک روی نقشه

Derak Park Shiraz.jpg
پارک کوهستانی دراک شیراز

پارک آزادی شیراز

این پارک را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بوستان‌های شیراز دانست که در سال 1345 احداث شده است. پارک آزادی شیراز را با عنوان پارک شهر هم می‌شناسند و می‌توان گفت تقریباً همه سنین از آن خاطره‌های خوشی دارند. از امکانات پارک آزادی شیراز می‌توان به دریاچه مصنوعی، کتابخانه، سالن تئاتر، لانه پرندگان، غرفه‌های کرایه دوچرخه، سینمای هفت‌بعدی، زمین‌بازی کودکان و اتاق فرار اشاره کرد. البته این پارک مجهز به شهربازی بزرگی بوده که سال‌های گذشته جمع شده و هم‌اکنون اثری از آن نیست. به‌هرحال هرچه باشد، مردم شیراز و حتی مسافران این شهر، پارک آزادی را به‌عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی شیراز می‌شناسند.

  • قیمت بلیط پارک آزادی شیراز: رایگان
  • ساعت کاری پارک آزادی شیراز: همه‌روزه، 24 ساعته
  • آدرس پارک آزادی شیراز: بلوار آزادی

موقعیت پارک آزادی شیراز روی نقشه

Azadi Park Shiraz.jpg
نمایی از شهربازی سابق پارک آزادی شیراز

باغ‌های شیراز

شیراز شهر ترنج، گل، شعر و باغ است. پس امکان ندارد در مطلب تفریحات شیراز خبری از باغ‌ها نباشد. باغ‌گردی در واقع یکی از بهترین تفریحات شیراز و شیرازی‌ها محسوب می‌شود. به‌ویژه اگر در فصول معتدل سال مثل بهار به باغ‌های شیراز بروید، در دمایی مناسب می‌توانید از این جاهای تفریحی در شیراز لذت ببرید.

باغ جنت شیراز

شاید از ظاهرش مشخص نباشد؛ اما این باغ حدود 180 سال سن دارد و بازمانده‌ای از دوران قاجار است. باغ جنت یکی از جاهای تفریحی شیراز است که سرسبزی و آرامش را با درخت‌های چندصدساله کاج و سرو، برایتان به ارمغان می‌آورد. این باغ با گل‌کاری‌هایش، منظره زیبا و چشم‌نوازی را ایجاد کرده و آن چیزی را که از زیبایی طبیعت شیراز انتظار دارید، برای شما به بهترین شکل فراهم کرده است.

در باغ جنت شیراز، امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی مانند آب‌نما، آلاچیق، پیست دوچرخه‌سواری، زمین‌بازی، زمین ورزش، میزهای پینگ‌پنگ، سینمای چندبعدی و پارکینگ وجود دارد که این باغ را به یکی از بهترین جاهای تفریحی شیراز تبدیل کرده است. همچنین در این باغ، کمپ‌های نوروزی و کانکس هم وجود دارد تا اگر در روزهای عید با تور شیراز نوروز به این شهر سفر می‌کنید، خاطره خوشی را از این باغ زیبا به یاد داشته باشید.

  • قیمت بلیط باغ جنت شیراز: رایگان
  • ساعت کاری باغ جنت شیراز: همه‌روزه، 24 ساعته
  • آدرس باغ جنت شیراز: ابتدای جاده بوشهر، ابتدای ورودی غربی شیراز، بلوار امیرکبیر، بلوار شهید فرزدقی

موقعیت باغ جنت شیراز روی نقشه

Bagh Janat.jpg
باغ جنت شیراز

باغ هنر شیراز

نامی برازنده‌تر از باغ هنر برای این مکان نمی‌توان یافت. در این باغ انواع‌واقسام مجسمه‌ها و سردیس‌هایی قرار دارد که همگی ساخته دست هنرمندان مختلف است؛ مجسمه‌هایی از جنس سنگ، چوب و فلز که باعث منحصربه‌فرد بودن این باغ شده است. برخی روزهای سال در باغ هنر شیراز غرفه‌هایی برای عرضه آثار هنری و سوغاتی‌های مختلف برپا می‌شود که حتی می‌توانید این آثار را خریداری کنید. باغ هنر شیراز علاوه‌بر آثار هنری، محیط زیبا و سرسبزی هم دارد که برای یک پیاده‌روی آرامش‌بخش بسیار مناسب است. این باغ، محلی زیبا برای عکاسی و همچنین مکانی مناسب برای نقاشی کشیدن هنرمندان است تا در آرامش این باغ به هنر خود بپردازند.

  • قیمت بلیط باغ هنر شیراز: رایگان
  • ساعت کاری باغ هنر شیراز: همه‌روزه، از 8 صبح تا 11 شب
  • آدرس باغ هنر شیراز: بلوار بعثت، کنار پارک بعثت

موقعیت دقیق باغ هنر شیراز روی نقشه

Bagh Honar Shiraz.jpg
باغ هنر شیراز

باغ گل‌های شیراز

شیراز را به طراوت و شعر و گل می‌شناسیم و این باغ هم شمایل کاملی از شیراز را به شما نشان می‌دهد. باغ گل‌های شیراز پر از گونه‌های مختلف گل و درخت‌های متنوع است که بازدید از آن‌ها می‌تواند شما را برای چند روز سرحال نگه دارد. این باغ گل یکی از بهترین تفریحات شیراز محسوب می‌شود که می‌تواند برای شما و فرزندانتان جنبه آموزشی هم داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن به این باغ گل، فصل بهار را انتخاب کنید. در تقویم اردیبهشت هم می‌توانید بهترین روز را برای رفتن به باغ هنر پیدا کنید و در زیباترین زمان با این باغ مواجه شوید. درضمن، ازآنجایی‌که این باغ گل کمی از مرکز شهر شیراز فاصله دارد، برای دسترسی راحت‌تر به آن می‌توانید از ایستگاه متروی میرزای شیرازی جنوبی استفاده کنید.

  • قیمت بلیط باغ گل‌های شیراز: رایگان
  • ساعت کاری باغ گل‌های شیراز: همه‌روزه از 6 صبح تا 8 شب
  • آدرس باغ گل‌های شیراز: معالی‌آباد، بلوار بهشت، محله منصورآباد، خیابان شهید محمدی

موقعیت باغ گل‌های شیراز روی نقشه

Bagh Gol Shiraz.jpg
نمایی از باغ گل‌های شیراز

شهربازی‌های شیراز

شهربازی‌ها همیشه جزو مکان‌های پرطرف‌دار هر شهر برای تفریح محسوب می‌شوند و شهربازی‌های شیراز هم از این قاعده مستثنا نیستند. شهربازی‌ها از بهترین تفریحات شیراز محسوب می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته سرپوشیده و روباز تقسیم کرد. در این قسمت از مطلب جاهای تفریحی شیراز، شهربازی‌های شیراز را به شما معرفی می‌کنیم.

شهربازی گاندو

یکی از جاهای تفریحی شیراز که عنوان نخستین شهربازی سرپوشیده این شهر را هم از آن خود کرده است، جایی جز شهربازی گاندو نیست. این شهربازی در یک مجتمع تجاری‌تفریحی مهم به نام زیتون فارس قرار گرفته است و می‌توان برای سرگرمی کودکان روی آن حساب کرد. شهربازی گاندو به انواع وسایل بازی پیشرفته و ایمن، مجهز است و می‌تواند ساعات خوشی را برای شما بسازد.

با توجه به اینکه شهربازی گاندو در مجتمع تجاری زیتون فارس قرار گرفته است، می‌توانید از امکانات بیشتری هم استفاده کنید و علاوه‌بر تفریح، به خرید و خوردوخوراک هم بپردازید و درکنار آن هم از فودکورت‌ها و رستوران‌هایش لذت ببرید. شهربازی گاندو یکی از مکان های تفریحی شیراز برای کودکان محسوب می‌شود که فرزندان‌تان می‌توانند ساعتی را در آنجا به شادی سپری کنند.

  • قیمت شهربازی گاندو: بسته به هر وسیله بازی متفاوت است.
  • ساعت کاری شهربازی گاندو: همه‌روزه، از 4.5 عصر تا 12 شب
  • آدرس شهربازی گاندو: چـهـارراه پارامونت (15 خرداد)، مجتمع تجاری‌تفریحی زیتون، طبقه چهارم

موقعیت دقیق شهربازی گاندو روی نقشه

Gandu Shiraz.jpg
شهربازی سرپوشیده گاندو

لونا پارک شیراز

یکی از تفریحات شیراز که می‌توانید روی آن حساب کنید، شهربازی لونا پارک است. این شهربازی قدیمی، با 30 سال قدمت، یکی از پیشروترین مراکز تفریحی کشور بوده که برای نخستین بار توانسته است برخی دستگاه‌های بازی و سرگرمی را وارد ایران کند. به‌دلیل موقعیت قرارگیری لونا پارک، با بازدید از آن می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید؛ زیرا این مرکز تفریحی در نزدیکی دروازه قرآن قرار گرفته است و با پای پیاده حدود پنج دقیقه از این بنای دیدنی فاصله دارد. درضمن این شهربازی نزدیک به یکی از بهترین هتل‌های شیراز هم قرار گرفته است که می‌توانید برای اقامت روی آن حساب کنید. در مجموع می‌توان گفت لونا پارک یکی از خاطره‌انگیزترین جاهای تفریحی شیراز است که می‌توانید با همه اعضای خانواده از آن لذت ببرید.

  • قیمت بلیط شهربازی لونا پارک شیراز: بسته به هر بازی متفاوت است.
  • ساعت کاری شهربازی لونا پارک شیراز: روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از 3.5 بعدازظهر تا 12 شب
  • آدرس شهربازی لونا پارک شیراز: بلوار آیت‌الله ربانی

موقعیت شهربازی لونا پارک شیراز روی نقشه

Lona Shiraz.jpg
شهربازی لونا پارک شیراز

شهربازی ایران لند

این شهربازی هم یکی دیگر از جاهای تفریحی شیراز محسوب می‌شود که می‌توانید همراه با خانواده و فرزندانتان از آن لذت ببرید. یکی از دلایل خانوادگی بودن این شهربازی، محل قرارگیری آن است. شهربازی ایران لند هم مانند شهربازی گاندو در یک مجتمع تجاری بزرگ و مهم به نام خلیج فارس قرار گرفته است که این امکان را به شما می‌دهد تا در کنار خرید کردن، به تفریح هم بپردازید.

مجتمع تجاری خلیج فارس را می‌توان بزرگ‌ترین مرکز تجاری، تفریحی و گردشگری جنوب ایران دانست که این شهربازی را هم درون خود جای داده است. اگر به شهرهای جنوبی ایران می‌روید و با تور جنوب اغلب نقاط جنوبی کشور را می‌بینید، احتمالاً نمی‌توانید جای دیگری بزرگ‌تر از این مجتمع تجاری پیدا کنید. شهربازی ایران لند با امکاناتی مثل سالن بولینگ، بیلیارد، وسایل سرگرمی به‌روز و ایمن، سینمای چندبعدی، فودکورت و رستوران، ساعات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. مزیت این نوع از شهربازی‌هایی که در مراکز تجاری قرار می‌گیرند، در دسترس بودن بسیاری از امکانات رفاهی برای خانواده‌هاست.

  • قیمت بلیط شهربازی ایران لند شیراز: بسته به هر بازی متفاوت است.
  • ساعت کاری شهربازی ایران لند شیراز: همه‌روزه از 5 عصر تا 11 شب
  • آدرس شهربازی ایران لند شیراز: ورودی شهر صدرا، مجتمع خلیج فارس، طبقه سوم

موقعیت شهربازی ایران لند روی نقشه

Iranland Shiraz.jpg
نمایی از شهربازی ایران لند شیراز

مکان های تفریحی شیراز برای کودکان

مکان های تفریحی شیراز برای کودکان، لذت تفریحی جانانه برای فرزندانتان را فراهم می‌کنند. مکان های تفریحی شیراز برای کودکان عبارت‌اند از:

  • پارک آزادی شیراز
  • شهربازی گاندو شیراز
  • لونا پارک شیراز
  • شهربازی ایران لند شیراز

مکان های تفریحی شیراز برای جوانان

مکان های تفریحی شیراز برای جوانان می‌توانند اوقاتی خوش را برای جوانان رقم بزنند. مکان های تفریحی شیراز برای جوانان عبارت‌اند از:

  • پارک کوهستانی دراک شیراز
  • پارک آزادی شیراز
  • شهربازی گاندو شیراز
  • لونا پارک شیراز
  • شهربازی ایران لند شیراز

مکان های تفریحی شیراز برای خانواده ها

می‌توان گفت تقریباً همه‌جاهایی که تاکنون در این مطلب معرفی کردیم، از مکان های تفریحی شیراز برای خانواده ها هستند؛ اما به‌طور کلی مکان های تفریحی شیراز برای خانواده ها عبارت‌اند از:

  • پارک جنگلی پالایشگاه
  • پارک کوهپایه شیراز
  • پارک کوهستانی دراک شیراز
  • پارک آزادی شیراز
  • باغ جنت شیراز
  • باغ هنر شیراز
  • باغ گل‌های شیراز
  • شهربازی گاندو شیراز
  • لونا پارک شیراز
  • شهربازی ایران لند شیراز

مکان های تفریحی شیراز در شب

اغلب مکان های تفریحی شیراز در شب تا ساعت 12 باز هستند و ساعت کاری دقیق‌تر آن‌ها در مطلب ذکر شده است. مکان های تفریحی شیراز در شب عبارت‌اند از:

  • پارک جنگلی پالایشگاه
  • پارک کوهپایه شیراز
  • پارک کوهستانی دراک شیراز
  • پارک آزادی شیراز
  • باغ جنت شیراز
  • باغ هنر شیراز
  • شهربازی گاندو شیراز
  • شهربازی ایران لند شیراز

سفر با تور شیراز لست‌سکند

شیراز جزو مقاصد پرطرف‌دار گردشگران محسوب می‌شود و هر شخصی دوست دارد برای یک بار هم که شده این شهر را از نزدیک ببیند. شما هم اگر قصد سفر به شیراز را دارید و می‌خواهید از شهر شعر و گل دیدن کنید، می‌توانید با مراجعه صفحه تور شیراز در وبگاه لست‌سکند و انتخاب تور دل‌خواهتان، به این شهر سفر کنید و سفری به‌یادماندنی داشته باشید.

سخن آخر

جاهای تفریحی شیراز می‌توانند لذت سفر به شهر بهارنارنج را تکمیل کنند. در این مطلب سعی کردیم شما را با بهترین تفریحات شیراز آشنا کنیم. شهر شیراز پر از جاهای دیدنی و تفریحی است و یکی از قطب‌های گردشگری کشورمان محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر با تور داخلی به این شهر سفر می‌کنید، نگران سر رفتن حوصله‌تان نباشید؛ زیرا در گوشه‌گوشه این شهر، فرصت تفریح برایتان مهیاست. شما کدام‌یک از جاهای تفریحی شیراز را پیشنهاد می‌دهید؟

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.