جاهای دیدنی ماسوله؛ معرفی کامل با آدرس و عکس

4.3
از 18 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی ماسوله از نظر مردم
03 خرداد 1403 08:00
0

جاهای دیدنی ماسوله، ترکیبی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که توجه هر گردشگری را جلب می‌کنند. البته خود روستای ماسوله هم به‌تنهایی یک جای دیدنی تمام‌عیار محسوب می‌شود و یکی از نقاط زیبا و خاص کشورمان است. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند مکان های دیدنی ماسوله را به شما معرفی می‌کنیم تا بهترین جاهای دیدنی ماسوله را به‌خوبی بشناسید.

جاهای دیدنی ماسوله که نباید از دست بدهید

  • بازار ماسوله

  • آبشار ماسوله

  • آبشار تریشوم

  • آبشار خره‌بو

  • موزه حیات‌وحش

  • موزه عون بن علی(ع)

  • خانه تاریخی شوکتی

  • قله شاه معلم

لیست قیمت تورهای ماسوله

بازار ماسوله

اغلب شهرهای مهم، یک بازار مشهور دارند که گردشگران هنگام بازدید از شهر، بهتر است آن بازار را هم ببینند. شهر ماسوله هم از این قاعده مستثنا نیست و بازار سنتی زیبایی دارد که یکی از مکان های دیدنی ماسوله محسوب می‌شود. بازار ماسوله پر از مغازه‌های متنوع و رنگارنگ است که در سه تا چهار طبقه قرار گرفته‌اند. از مغازه‌های فروش سوغاتی و صنایع‌دستی گرفته تا آتلیه عکاسی و رستوران، همه را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. همچنین می‌توانید در غذاخوری‌های بازار ماسوله از غذاهای محلی گیلان و ماسوله لذت ببرید.

اغلب مغازه‌های این بازار، خانه‌های مردم محلی ماسوله است که برخی از آن‌ها را به زیباترین شکل ممکن به مغازه تبدیل کرده‌اند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای رشد اقتصادی منطقه و مردم محلی ماسوله، حتماً از این بازار سنتی خرید کنید و اگر هم حوصله روزهای شلوغ را ندارید، در روزهایی به‌جز روزهای تعطیل به این بازار سر بزنید.

  • آدرس بازار ماسوله: شهر ماسوله، بازار ماسوله

موقعیت دقیق بازار ماسوله روی نقشه

Bazar Masuleh.jpg
بازار ماسوله، از دیدنی های ماسوله

آبشار ماسوله

آبشار ماسوله از دیگر جاهای دیدنی این شهر توریستی محسوب می‌شود که می‌تواند انرژی شما را برای بازدید از دیگر جاهای دیدنی ماسوله دوچندان کند. این آبشار در تمامی روزهای سال جریان دارد و در برخی فصول پربارش مثل فصل بهار، پرآب‌تر است. البته شمال ایران در حالت عادی هم از مناطق پربارش محسوب می‌شود و شما می‌توانید وقتی با تور شمال به این منطقه سفر می‌کنید، از این آبشار که یکی از مکان های تفریحی ماسوله است، دیدن کنید.

آبشار ماسوله را می‌توان تقریباً نزدیک‌ترین آبشار به خود ماسوله دانست که هر گردشگری می‌تواند به‌راحتی از آن بازدید کند؛ زیرا سایر آبشارها کمی دورتر هستند و رسیدن به آن‌ها شاید خیلی ساده نباشد؛ بنابراین بهتر است افراد حرفه‌ای‌تری با وسایل طبیعت‌گردی به این آبشارها بروند. برای رسیدن به آبشار ماسوله می‌توانید از تاکسی‌های موجود در مسیر استفاده کنید. این آبشار حدود 500 متر بعد از پارکینگ اصلی قرار دارد.

  • آدرس آبشار ماسوله: غرب ماسوله، بعد از پل سوم

موقعیت دقیق آبشار ماسوله روی نقشه

Abshar Masuleh.jpg
آبشار ماسوله، از مکان های دیدنی ماسوله

آبشار تریشوم

آبشاری زیبا واقع در دامنه قله تریشوم که توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. آبشار تریشوم یکی از جاهای دیدنی ماسوله است که هر طبیعت‌گردی باید هنگام سفر به این روستا، از آن دیدن کند. این آبشار را می‌توان یکی از پرآب‌ترین آبشارهای گیلان دانست که بازدید از آن نیازمند مراقبت زیاد است. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا اگر طبیعت‌گرد حرفه‌ای نیستید، در فصول پربارش سال سمت این آبشار نروید و حتماً با تیمی کاربلد به سراغ صعود از قله تریشوم و بازدید از این آبشار بروید. شایان ذکر است طبق نظرات افراد بازدیدکننده از این آبشار، برای رسیدن به آن از مسیر اصلی، حدود دو ساعت پیاده‌روی در پیش خواهید داشت.

بلندترین آبشار ایران کجاست؟

  • آدرس آبشار تریشوم: جاده ماسوله، یک کیلومتری ماسوله، دوراهی اشکلت، مسیر قله تریشوم

موقیت آبشار تریشوم در قله تریشوم

Trishum Waterfall By ecotourism2017.jpg
آبشار تریشوم، عکس از صفحه اینستاگرام ecotourism2017

آبشار خره‌بو

خره‌بو یکی دیگر از آبشارهای زیبای ماسوله است که آن را به نام‌های خربو یا خرم‌بو هم می‌شناسند. این آبشار، ارتفاعی حدود 20 متر دارد و مانند سایر مکان های دیدنی ماسوله با طبیعت بکر و چشم‌نوازش، می‌تواند میزبان خوبی برای عکاس‌ها باشد. آبشار خره‌بو، بیشتر از 1.5 کیلومتر از پارکینگ ورودی ماسوله فاصله دارد و رفتن به آنجا، یکی از تفریحات ماسوله محسوب می‌شود. البته طول این مسیر برای طبیعت‌گردان مسافت خاصی نیست و بیشترش شیب ملایمی دارد و اغلب افراد می‌توانند به آن برسند. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از بازدید از آبشارها، حتماً آب‌وهوای منطقه را بررسی کنید تا هنگام بارش‌های شدید به این مناطق نروید؛ زیرا احتمال جاری شدن سیل در این مناطق وجود دارد.

  • آدرس آبشار خره‌بو: غرب ماسوله، کمتر از 1.5 کیلومتر بعد از آبشار ماسوله

موقعیت دقیق آبشار خره‌بو روی نقشه

Khareh Boo Waterfall.jpg
آبشار خره‌بو، از مکان های تفریحی ماسوله

موزه حیات‌وحش

موزه حیات‌وحش ماسوله یکی دیگر از دیدنی های ماسوله است که علاوه‌بر سرگرمی، می‌تواند جنبه آموزشی هم برای شما و فرزندانتان داشته باشد. ساختمان این موزه در واقع یکی از خانه‌های مشهور ماسوله است که در آن حیوانات مختلفِ تاکسیدرمی‌شده نگه‌داری می‌شود. شایان ذکر است که حیوانات تاکسیدرمی‌شده این موزه جزو حیوانات منطقه ماسوله و گیلان هستند؛ در نتیجه با بازدید از این جای دیدنی ماسوله می‌توانید با حیات‌وحش منطقه هم آشنا شوید.

  • ساعت کاری موزه حیات‌وحش ماسوله: از 10 صبح تا 1 ظهر، از 4 عصر تا 7 شب

  • شماره‌تلفن موزه حیات‌وحش ماسوله: 09117058439 و 01327572155

  • قیمت بلیط موزه حیات‌وحش ماسوله: اطلاعاتی ثبت نشده است.

  • آدرس موزه حیات‌وحش ماسوله: انتهای جاده ماسوله، جنوب روستای ماسوله، انتهای جره بازار، طبقه اول

موقعیت موزه حیات‌وحش ماسوله روی نقشه

Masuleh Wildlife Museum By Ali Ahmadinia.jpg
موزه حیات وحش ماسوله، عکس از علی احمدی‌نیا

موزه عون بن علی(ع)

این جای دیدنی ماسوله در امامزاده عون بن علی(ع) قرار گرفته است و شما می‌توانید علاوه‌بر بازدید از آن، از امامزاده عون بن علی هم زیارت کنید. در موزه عون بن علی(ع) که به نگارسرا هم مشهور است، آثار تاریخی مربوط به دروان صفویه و زندیه وجود دارد که می‌تواند جای جالبی برای علاقه‌مندان به تاریخ باشد و یکی از بهترین جاهای دیدنی ماسوله محسوب شود. در این موزه می‌توانید مدال‌های تاریخی مربوط به صد سال اخیر، کتب قدیمی، ضریح و سرستون‌های تاریخی را ببینید.

  • ساعت کاری موزه عون بن علی(ع): از 9 صبح تا 7 شب

  • شماره‌تلفن موزه عون بن علی(ع): 013۴۲۵۰۲۶۲۹

  • آدرس موزه عون بن علی(ع): کنار امامزاده عون بن علی(ع)، بنای نگارسرا

موقعیت موزه در امامزاده عون بن علی(ع)

Oanebn-e-ali Museum.jpg
عکس جاهای دیدنی ماسوله، موزه امامزاده عون بن علی(ع)

خانه تاریخی شوکتی

یکی دیگر از جاهای دیدنی ماسوله، خانه تاریخی شوکتی است. این خانه تاریخی، نمونه‌ای از معماری ماسوله است و شما را با ارزش‌های معماری این منطقه آشنا می‌کند. خانه تاریخی شوکتی، مربوط به دروان قاجار است و در سال 1393 مرمت و بازسازی شده است. در مرمت خانه شوکتی، سعی شده المان‌های سنتی این خانه حفظ شود تا گردشگران و بازدیدکنندگان بتوانند حس اصیل این خانه را دریابند. این خانه‌موزه، یکی از چندین موزه در ماسوله است که هنگام سفر به این شهر، خوب است از آن دیدن کنید.

  • ساعت بازدید از خانه تاریخی شوکتی: اطلاعاتی ثبت نشده است.

  • آدرس خانه تاریخی شوکتی: مرکز روستای ماسوله

موقعیت دقیق خانه تاریخی شوکتی روی نقشه

Khane Shokati By MrmtGranMyrathKaspyn.jpg
خانه شوکتی ماسوله، عکس از صفحه فیس‌بوک مرمت‌گران میراث کاسپین

قله شاه معلم

قله شاه معلم از قله‌های نزدیک به ماسوله است که با ارتفاع 3058 متر جزو بلندترین قله‌های استان گیلان محسوب می‌شود. این قله که به‌نام ماسوله داغ هم شناخته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی ماسوله است که مکانی ایدئال برای علاقه‌مندان به کوه‌نوردی به شمار می‌آید. این قله، اندکی از ماسوله فاصله دارد و اگر با تور طبیعت‌گردی به این منطقه می‌روید، بهتر است برای دسترسی به این قله، از جاده آسفالتی که در ابتدای شهر ماسوله قرار دارد، استفاده کنید. طبق گزارش کوه‌نوردان، بهتر است برای رفتن به قله شاه معلم، آب آشامیدنی همراهتان داشته باشید؛ زیرا در مسیر، چشمه خاصی وجود ندارد که بتوانید از آن استفاده کنید.

  • آدرس قله شاه معلم: جاده ماسوله به ماجلان

موقعیت دقیق قله شاه معلم روی نقشه

Shah-Moallem.jpg
عکس جاهای دیدنی ماسوله، قله شاه معلم

سفر با تور ماسوله

سفر به شمال ایران به‌دلیل آب‌وهوای مطلوب و مناظر بکر و دیدنی، همواره طرف‌دار دارد؛ به‌ویژه ماسوله که یکی از جاهای دیدنی گیلان محسوب می‌شود و به‌تنهایی می‌تواند با توریستی‌ترین مناطق دنیا رقابت کند. اگر شما هم پس از خواندن این مطلب قصد دارید به این روستای زیبا و تاریخی سفر کنید، می‌توانید با رفتن به صفحه تور ماسوله در وبگاه لست‌سکند، تورهایی را که به این مقصد وجود دارند، ببینید و با انتخاب نزدیک‌ترین تور به شرایط دل‌خواهتان، به این مکان زیبا سفر کنید و از تماشای بهترین جاهای دیدنی ماسوله لذت ببرید.

سخن آخر

در این مطلب، بهترین جاهای دیدنی ماسوله را به شما معرفی کردیم. قطعاً دیدنی های ماسوله بیشتر از این‌هاست و بهتر است هنگام سفر، پرس‌وجوهایی هم از افراد محلی درباره مسیرهای دسترسی و باز بودن مکان های دیدنی ماسوله داشته باشید. نکته مهمی هم که در سفر به ماسوله نباید از آن غافل شوید، این است که هنگام ورود به ماسوله، باید مبلغ 50 هزار تومان به‌عنوان ورودی پرداخت کنید. اگر تاکنون به ماسوله سفر کرده‌اید، کدام‌یک از جاهای دیدنی ماسوله، بیشتر توجهتان را جلب کرده است؟

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.