جاهای دیدنی چین؛ لیست بهترین‌ها از نظر مردم + عکس

4.4
از 71 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
معرفی بهترین جاهای دیدنی چین با عکس و آدرس
19 خرداد 1403 08:00
11

جاهای دیدنی چین، در شهرهای مختلف این کشور پراکنده هستند. بهتر است که پیش از سفر، برای بازدید از این مکان های دیدنی چین، برنامه‌ای مناسب تهیه کنید و از وقتتان بهترین استفاده را ببرید. در این مطلب از لست‌سکند، سعی کرده‌ایم تا بهترین جاهای دیدنی چین از نظر مردم را برایتان گلچین کنیم تا بتوانید به‌راحتی، از بهترین جاذبه های چین بازدید کنید.

جاهای دیدنی چین که نباید از دست داد

  • دیوار چین (Mutianyu Great Wall)

  • شهر ممنوعه و کاخ امپراتوری (Forbidden City & The Imperial Palace)

  • موزه ارتش تراکوتا (The Terracotta Army Museum)

  • رودخانه لی (Li River)

  • کاخ پوتالا (Potala Palace)

  • پارک ملی ژانگ جیاجی (Zhangjiajie National Forest Park)

  • منطقه باند (The Bund)

  • کاخ تابستانی ایهایوین (Yiheyuan Summer Palace)

  • منظره افق هنگ کنگ (Hong Kong Skyline)

  • مرکز تحقیقاتی پرورش پاندا در چنگدو (Giant Panda Breeding Research Base)

  • دریاچه غرب، هانگژو (West Lake, Hangzhou)

  • بودای بزرگ لشان (Leshan Giant Buddha)

مشاهده لیست انواع تورهای چین

دیوار بزرگ چین (Mutianyu Great Wall)

ازنظر بسیاری از گردشگران، بهترین جای دیدنی چین یا بهتر بگوییم معروف‌ترین جاذبه گردشگری این کشور، دیوار بزرگ چین است. این دیوار را با نام‌های دیگری مثل دیوار موتیانیو، دیوار بلند هم می‌شناسند. دیوار بزرگ چین، در قرن هفتم قبل از میلاد ساخته شده و از کوبیکو در شرق تا جویونگوان در غرب کشیده شده است. این دیوار، کارکردی دفاعی داشته و هدف از ساخت آن، حفاظت و نگهداری از مرزهای کشور چین بوده است.

طول این دیوار حدود 6 هزار متر است و ارتفاع آن به 6 تا 8 متر و در بعضی از نقاط هم به 16 متر می‌رسد. چینی‌ها عرض این دیوار را به‌گونه‌ای ساخته‌اند که حدود 5 اسب یا 10 انسان بتوانند در کنار هم از روی آن عبور کنند. در طول دیوار، برج‌هایی هم وجود دارد که هریک از آن‌ها هم ارزش تاریخی و فرهنگی دارند. اهمیت دیوار چین، در حدی است که خود چینی‌ها در میان خود می‌گویند که هیچ‌کس نمی‌تواند یک قهرمان واقعی باشد، مگر اینکه بالای دیوار چین برود. گفتنی است که دیوار چین، در قسمت شمال‌غربی پکن، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان، پربازدیدتر است.

  • ساعت بازدید از دیوار بزرگ چین: دوشنبه تا جمعه از 7.5 صبح تا 5 عصر و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تا 5.5 عصر

  • قیمت بلیط بازدید از دیوار چین: شروع از 3.45 دلار

موقعیت دقیق دیوار چین روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-china-wall.jpg
نمایی از دیوار بزرگ چین

شهر ممنوعه و کاخ امپراتوری (Forbidden City & The Imperial Palace)

شهر ممنوعه چین، با عنوان کاخ امپراتوری هم شناخته می‌شود. در اینجا می‌توانید بیش از 9 هزار اتاق را ببینید و به‌نوعی با سبک زندگی چینی‌ها آشنا شوید. ساخت شهر ممنوعه از قرن 13 و با انتقال پایتخت به پکن شروع شد؛ اما بیشتر بناهایی که درحال‌حاضر در این شهر می‌بینید، مربوط به قرن 15 می‌شوند. البته، این نکته را هم باید اضافه کنیم که در قرن هجدهم، بناهای شهر ممنوعه را برای حفظ بهتر بازسازی کردند و توسعه دادند. براساس برخی از روایت‌ها، ورود افرادی که از اقوام امپراتور نبوده‌اند، به این شهر ممنوع بوده است. درضمن، برای محافظت از این کاخ، دیوارهای 10 متری، برج‌های دیده‌بانی و خندقی بزرگ هم وجود داشته است.

این مجموعه، بسیار بزرگ است و اگر بخواهید همه‌جای آن را به‌طور کامل ببینید، باید یک روز کامل را کنار بگذارید. بااین‌حال از میان بناهای مختلفی که در این شهر ممنوعه وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم که از پل‌هایی دیدن کنید که با سنگ مرمر سفید روی رودخانه طلایی ساخته شده‌اند. همچنین تالار هارمونی، ساختمانی بلند 35 متری که در آن تخت پادشاه قرار دارد، تالار ضیافت و کاخ‌موزه با هنرهای مختلف و صنایع‌دستی از سلسله‌های مینگ و چینگ، ازجمله قسمت‌هایی از شهر ممنوعه یا کاخ امپراتوری هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

  • ساعت بازدید از شهر ممنوعه و کاخ امپراتوری: از 8.5 صبح تا 4.5 بعدازظهر، دوشنبه‌ها تعطیل

  • قیمت بلیط بازدید از شهر ممنوعه و کاخ امپراتوری: بزرگ‌سالان 19.99 دلار، افراد بالای 60 سال 15.99 دلار، افراد بین 7 تا 17 سال 12.99 دلار و افراد زیر 6 سال 2.99 دلار

موقعیت دقیق شهر ممنوعه روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-forbidden-city.jpg
شهر ممنوعه، از جاهای تاریخی چین

موزه ارتش سفالی (The Terracotta Army Museum)

موزه ارتش تراکوتا یا همان ارتش سفالی، محلی است که در آن می‌توانید بیش از 8 هزار مجسمه از جنگجویان را ببینید که همگی در ابعاد انسانی ساخته شده‌اند. علاوه‌بر این جنگجویان که همگی در لباس نظامی هستند، می‌توانید اسب‌ها و ارابه‌هایی را هم مشاهده کنید که آن‌ها هم با همین گنجینه کشف شده‌اند. ماجرای کشف این محل هم جالب است. در دهه 1970، زمانی که کشاورزان برای ایجاد چاه اقدام کرده بودند، با حفاری‌هایشان به این گنجینه رسیدند و با کاوش‌های بعدی کارشناسان، این محل به یکی از مهم‌ترین جاهای گردشگری چین تبدیل شد.

مبدأ و زمان دقیق شروع ساخت این مجسمه‌ها به‌طور کامل مشخص نیست؛ اما به‌صورت حدودی زمان آن را بین سال 200 تا 400 قبل از میلاد مسیح تخمین می‌زنند. دلیل ساخت این مجسمه‌ها هم محافظت از آرامگاه اولین امپراتور چین بوده است.

  • ساعت بازدید از موزه ارتش سفالی: از 8.5 صبح تا 5 عصر

  • قیمت بلیط موزه ارتش سفالی: 16.58 دلار

موقعیت دقیق موزه ارتش سفالی روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-terracotta.jpg
موزه ارتش سفالی، از جاهای دیدنی چین

رودخانه لی (Li River)

یکی از زیباترین جاهای دیدنی چین، رودخانه لی نام دارد. این رودخانه در حومه شهر گویلین (Guilin) جای گرفته و منظره‌ بسیار زیبایی با کوه‌ها ایجاد کرده است. معمولاً گردشگرانی که می‌خواهند طبیعت بکر چین را ببینند، به سراغ این رودخانه می‌روند. رودخانه لی، بسیاری از شاعران، نویسندگان، عکاس‌ها، نقاشان و هنرمندان را جذب خودش کرده یا الهام‌بخش آن‌‌ها بوده است. هنوز هم اینجا، منبع الهام بسیاری از افسانه‌ها و داستان‌هاست.

شما با انتخاب قایقی مناسب از بین گزینه‌هایتان، می‌توانید مسیری دل‌خواه را در طول این رودخانه طی کنید و تعدادی از دیدنی های متحیرکننده طبیعت چین را ببینید؛ برای مثال، یکی از این دیدنی‌ها، تپه خرطوم فیل است. معمولاً گردشگران، مسیر 83 کیلومتری بین گویلین تا یانگشوئو (Yangshuo) را انتخاب می‌کنند که جذاب‌تر از گزینه‌های دیگر است. اینکه کدام مسیر را در چه زمانی طی کنید، بستگی به قایق و مسیر انتخابی شما دارد. هزینه تور با قایق، خیلی ارزان نیست و شما می‌توانید پیش از سفر به چین، هزینه‌هایتان را به شکل‌های دیگر کم کنید؛ برای مثال می‌توانید با تور اقساطی سفر کنید و بودجه‌تان را برای هزینه‌هایتان در زمان سفر، نگه دارید.

  • قیمت تور با قایق روی رودخانه لی: شروع از 78 دلار

موقعیت رودخانه لی روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-li-river.jpg
عکس جاهای دیدنی چین، رودخانه لی

کاخ پوتالا (Potala Palace)

کاخ پوتالا، یکی از شاهکارهای معماری تبتی و از جاهای دیدنی چین است. این کاخ عظیم، در ابتدا مرکز سیاسی و مذهبی تبت بوده و جایی برای نگهداری گنجینه‌های مذهبی برشمرده می‌شده است. پس از آن، کاخ پوتالا محل اقامت دالایی لاما، رهبر دینی بوداییان تبت، می‌شود. کاخ پوتالا، دو بخش اصلی دارد که یکی کاخ قرمز و دیگری کاخ سفید است.

کاخ قرمز پوتالا، در قرن 17 ساخته شده است و درحال‌حاضر از آن برای نگهداری و محافظت از زیارتگاه‌ها و نقاشی‌های دیواری استفاده می‌شود که این نقاشی‌ها، تصاویر زندگی دالایی لاماها و پادشاهان تبت را به تصویر کشیده‌اند. این کاخ، چند تالار وسیع هم دارد که برای آموزش از آن استفاده می‌کردند. کاخ سفید، قسمت دیگر پوتالاست و در آن می‌توانید اتاق‌های استراحت، اتاق خواب، پذیرایی و قسمت‌های دیگر را ببینید که اغلب از سال 1959 دست‌نخورده باقی مانده‌اند. توجه کنید که بهتر است به‌دلیل ظرفیت محدود روزانه بازدید از این کاخ، بین یک تا 10 روز جلوتر، بلیطتان را رزرو کنید.

  • ساعت بازدید از کاخ پوتالا: از 9.5 صبح تا 2 بعدازظهر

  • قیمت ورودی کاخ پوتالا: از مه تا اکتبر (تقریباً از اوایل اردیبهشت تا اوایل مهر)، حدود 27.63 دلار و از نوامبر تا آوریل (تقریباً از اوایل آبان تا اواسط فروردین) حدود 13.82 دلار

موقعیت دقیق کاخ پوتالا روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-potala.jpg
کاخ پوتالا، از دیدنی های چین

پارک ملی ژانگ جیاجی (Zhangjiajie National Forest Park)

اگر به شمال‌غربی منطقه هونان در مرکز چین بروید، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری چین را می‌بینید. طبیعتی که پارک ملی ژانگ جیاجی دارد، منبع الهام یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان، یعنی فیلم آواتار بوده است. کوه‌هایی که در اینجا می‌بینید، بسیار مرتفع و به‌شکل ستون‌هایی پراکنده هستند. اینجا به ثبت جهانی یونسکو هم رسیده است.

در پارک ملی ژانگ جیاجی، می‌توانید بلندترین بالابرنده‌ای را که در محیط بیرونی ساخته شده است، مشاهده کنید. این بالابرنده، در واقع 3 آسانسور دارد و با ظرفیت حداکثر 50 نفر، گردشگران را جابه‌جا می‌کند. آسانسورهای شیشه‌ای اینجا، ارتفاع 326 متری‌اش را در مدت کمتر از 2 دقیقه طی می‌کنند. در این پارک ملی، یک پل شیشه‌ای هم وجود دارد که بلندترین و مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای جهان است و با طول 430 متر، در ارتفاع 300 متری از سطح زمین قرار گرفته است. این پل در سال 2016 ساخته شده است و اگر بخواهید از روی آن عبور کنید، مسئولانش به شما پیشنهاد می‌کنند که اگر ناراحتی قلبی دارید، در تصمیمتان تجدیدنظر کنید.

  • قیمت بلیط پارک ملی ژانگ جیاجی: شروع از 20.31 دلار

موقعیت دقیق پارک ملی ژانگ جیاجی روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-Zhangjiajie-National-Forest-Park.jpg
نمایی از پارک ملی ژانگ جیاجی، از دیدنی های چین

منطقه باند (The Bund)

یکی دیگر از دیدنی های چین، منطقه باند است. منطقه تاریخی باند با عنوان وایتان (Waitan) هم شناخته می‌‎شود و در کنار رود هانگ پو (Huang Pu) و مرکز شانگهای قرار گرفته است. در اینجا می‌توانید ساختمان‌هایی زیبا را با معماری‌های چشم‌نواز ببینید که بعضی از آن‌ها با فرم نئوکلاسیک ساخته شده‌اند و بعضی دیگر با الگوبرداری از معماری بناهای انگلیس و فرانسه طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند. با رفتن به اینجا، انگار مسافر یک تور خارجی چندساعته شده‌اید.

پیاده‌روی در این منطقه، انگار حس‌وحال قدم‌زدن در اروپا را به شما می‌دهد. در مقابل شما هم برج‌های مرتفعی هستند که منظره‌ای دیدنی را ایجاد کرده‌اند. در منطقه باند، علاوه‌بر وجود بناهایی با معماری گوتیک و رنسانس، می‌توانید محلی‌ها و فروشنده‌های خیابانی را هم مشاهده کنید. در این منطقه، رستوران، کافه، فروشگاه و آرت گالری و قسمت‌های دیگری هم وجود دارند. اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید قایق بگیرید و نمای منطقه باند را از زاویه‌ای متفاوت ببینید. همچنین این مناظر در شب و با انعکاس نور چراغ ساختمان‌ها در آب، بسیار دیدنی‌تر هم می‌شوند.

موقعیت دقیق منطقه باند روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-the-bund.jpg
نمایی از منطقه باند

کاخ تابستانی ایهایوین (Yiheyuan Summer Palace)

کاخ تابستانی ایهایوین، محل اقامت تابستانه خانواده سلطنتی سلسله چینگ بوده است. در اینجا می‌توانید ترکیبی از آب، تپه‌های سرسبز و بناهای جذاب را ببینید. اگر بخواهید از اینجا به‌خوبی بازدید کنید و سر فرصت همه‌جا را ببینید، باید حدود نیمی از روزتان را برای این کاخ بگذارید. طبق برخی از روایت‌ها، فضای سبز و باغ‌های اینجا، مربوط به دوران حکومت چینگ است و کاخ تابستانه، برای فرار از گرمای پکن طراحی شده بود. فاصله کاخ ایهایوین تا پکن حدود 15 کیلومتر محاسبه شده است.

این کاخ از پربازدیدترین مکان های دیدنی چین است که کاخ آن در سال 1153 ساخته شده است. کاخ تابستانی ایهایوین، یک آمفی‌تئاتر بزرگ در سه طبقه دارد که مخصوص خانواده سلطنتی بوده و سال ساختش مربوط به 1891 می‌شود. جالب است بدانید که هنوز هم از اینجا استفاده می‌کنند و برخی از بازی‌ها و موسیقی‌های سنتی را در همین سالن اجرا می‌کنند. اگر فرصت کافی دارید، از خرابه‌های کاخ تابستانه قدیمی هم بازدید کنید که زمانی جزو زیباترین دیدنی های چین بوده است و اواسط سال 1800 به‌دست استعمارگران نابود می‌شود. این کاخ، یکی از جاهای دیدنی چین در تابستان هم محسوب می‌شود.

  • قیمت بلیط کاخ تابستانی ایهایوین: شروع از 20 دلار

موقعیت دقیق کاخ تابستانی ایهایوین روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-Yiheyuan-Summer-Palace.jpg
کاخ تابستانی ایهایوین

منظره افق هنگ کنگ (Hong Kong Skyline)

هنگ کنگ را به‌عنوان پایتخت مالی و بازرگانی می‌شناسند. بسیاری از نقاط این شهر با آسمان‌خراش‌ها پوشانده شده است و همین امر باعث شده تا قاب‌های زیبایی از برج‌ها و منظره شهر برای شما پدیدار شوند. ازاین‌رو می‌توانید به جاهایی بروید که دید خوبی به شهر دارند و مدتی را به تماشا و عکاسی بگذرانید. قله ویکتوریا، یکی از جاهایی است که می‌توانید از آنجا دید خوبی را به شهر داشته باشید. همچنین می‌توانید با استفاده از قایق، به نزدیکی برج‌ها بروید و از آن زاویه مناظر شهر را ببینید.

قله ویکتوریا روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-skyline.jpg
نمایی از برج‌های هنگ کنگ

مرکز تحقیقاتی پرورش پاندا (Giant Panda Breeding Research Base)

مرکز تحقیقاتی پرورش پاندا در چنگدو یکی دیگر از جاهای دیدنی چین است. در این مرکز شانس این را دارید که پانداها را در محل زندگی طبیعی خودشان ببینید و عادت‌ها و رفتارهای روزانه‌شان را زیرنظر بگیرید. بهترین زمانی که می‌توانید این موجودات دوست‌داشتنی را ببینید، صبح زود است. معمولاً ساعات ابتدایی صبح به این پانداها غذا می‌دهند. علاوه‌بر این‌ها، بازدیدکنندگان می‌توانند در برنامه‌هایی داوطلبانه، بچه‌پانداها را بغل کنند و به این صورت تجربه متفاوتی را برای خودشان رقم بزنند. برای اینکه به این مرکز تحقیقاتی بروید، علاوه‌بر پرداخت پول بلیط، باید مدرک شناسایی عکس‌دار هم ارائه دهید.

  • ساعت بازدید از مرکز تحقیقاتی پرورش پاندا: از 7.5 صبح تا 5 عصر

  • قیمت بلیط مرکز تحقیقاتی پرورش پاندا: برای قسمت‌های مختلف، متفاوت است (تهیه و رزرو بلیط از panda.org).

موقعیت دقیق مرکز تحقیقاتی پرورش پاندا، روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-pandas.jpg
مرکز تحقیقاتی پرورش پاندا

دریاچه غرب، هانگژو (West Lake, Hangzhou)

از جاهای تاریخی چین و همین‌طور از جاهای دیدنی چین در بهار می‌توانیم به دریاچه غرب در هانگژو، پایتخت باستانی چین اشاره کنیم. این دریاچه، توسط تپه‌ها و کوه‌های دور و نزدیک احاطه شده و خود دریاچه ابعادی نزدیک به 6 کیلومتر مربع دارد. برخی از سازه‌هایی که در این دریاچه و قسمت‌های مختلف آن می‌بینید، مربوط به قرن 11 هستند که از میان آن‌ها می‌توانیم به پل‌های قدیمی اینجا اشاره کنیم. اگر فرصت کافی دارید، می‌توانید مدتی بیشتر در اینجا بمانید و از برنامه‌های موزیکالش استفاده کنید.

قدم‌زدن، دوچرخه‌سواری یا قایق‌سواری ازجمله کارهایی است که می‌توانید در دریاچه و حاشیه آن انجام دهید و از زیبایی‌هایش لذت ببرید. اینجا از جاهای دیدنی چین در بهار هم محسوب می‌شود؛ چراکه در این فصل، عطر و زیبایی شکوفه‌های بهار، دریاچه را بسیار دیدنی‌تر می‌کنند.

  • قیمت بلیط نمایش در دریاچه غرب: شروع از 52 دلار

موقعیت دقیق دریاچه غرب روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-west-lake.jpg
نمایی از دریاچه غرب، از جاذبه های گردشگری چین

بودای بزرگ لشان (Leshan Giant Buddha)

مجسمه بزرگ بودای لشان، یکی از مجسمه‌های معروف دنیا و یکی دیگر از جاهای گردشگری چین است که در یونسکو هم به ثبت جهانی رسیده است. ساخت این مجسمه توسط یک راهب بودایی و در قرن هشتم شروع شد. این مجسمه 71 متر ارتفاع دارد و براساس برخی روایت‌های تاریخی، کامل‌شدنش حدود 90 سال زمان برده است. بودای بزرگ لشان، بزرگ‌ترین مجسمه بودای دنیاست که در یک پارک وسیع سرسبز ساخته شده است. محل مجسمه، در نزدیکی محل تلاقی رود دادو و رود مین است.

  • قیمت بلیط پارک بودای بزرگ: 9.67 دلار

موقعیت دقیق مجسمه بودای بزرگ لشان روی نقشه

lastsecond.ir-china-tourist-attractions-leshan-budda.jpg
تصویری از بودای لشان

سفر به چین با تور

شاید به‌نظر بیاید که جاهای دیدنی چین، پرتعداد نیستند؛ اما با توجه به وسعت و قدمتی که این کشور دارد، باید بگوییم که موضوع کاملاً برعکس است. جاذبه های گردشگری چین، در شاخه‌های مختلفی اعم از تاریخی، طبیعی، انسان‌ساخت و دسته‌های دیگر جای می‌گیرند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که پیش از سفر به چین، ابتدا مسیرها و جاذبه‌هایی را که دوست دارید، بررسی و سپس سفرتان را برنامه‌ریزی کنید. در صفحه تور چین وبگاه لست‌سکند، می‌توانید گزینه‌های موجود را ببینید و پس از سبک‌سنگین کردن و انتخاب تور دل‌خواه، سفرتان را آغاز کنید. بهترین مزیت سفر با تور آن هم برای مقصد پرجاذبه‌ای مثل چین، این است که راهنماهایان شما، بیشتر جاهای دیدنی چین را که ارزش رفتن دارند، می‌شناسند.

سخن آخر

در این مطلب، بهترین جاهای دیدنی چین از نظر مردم را به شما معرفی کردیم تا مکان های دیدنی چین را بیشتر بشناسید و هنگام سفر به این کشور پهناور، بهتر برنامه‌ریزی کنید. بدیهی است جاهای دیدنی چین، بیشتر از مواردی هستند که در این مطلب معرفی شدند. اگر تاکنون به چین، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشور قاره آسیا، سفر کرده‌اید، بازدید از کدام جاذبه های گردشگری چین را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!