زیباترین باغ های گل در دنیا + عکس

4.3
از 37 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
باغ های گلی که عکسشان آشناست ولی نمی‌دانید کجا هستند
24 مرداد 1401 08:00
10

از گل‌های رنگارنگ لاله گرفته تا شکوفه‌های کوچک و ظریف، در سراسر جهان می‌توانید زیباترین ‏باغ های گل را که مملو از گیاهان رنگارنگ هستند، مشاهده کنید.‏‏‏ برخی از این باغ‌‌های زیبا از نظر تنوع گیاهی منحصر به فرد هستند؛ به طوری که به یک جاذبه پر‌بازدید و معروف شهر محل استقرارشان تبدیل شده‌اند و گاهی شهرت جهانی دارند. فصل بهار در این مناطق، زیبایی دو چندان را به چشمان شما هدیه می‌کند، زیرا گیاهان این باغ‌های زیبا در سرسبزترین و شاداب‌ترین حالت خود قرار دارند.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که زیباترین باغ های گل در دنیا کدامند؟ البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که زیبایی ذهنی و سلیقه‌ای است، اما این فضاهای رنگارنگ و خیره کننده که از زیباترین باغ های دنیا هستند، می‌توانند حتی برای کسانی که مشتاق بازدید از جاذبه‌‎های طبیعی نیستند هم قابل توجه و جذاب باشد. در این مطلب از لست سکند زیباترین باغ های جهان را به شما معرفی می‌کنیم که روح شما را نوازش می‌کنند.

lastsecond.ir-cover-breathtaking-gardens.jpg

1. باغ‌های کوکنهوف، هلند‎

کوکنهوف یکی از بزرگترین و زیباترین باغ های گل در دنیا محسوب می‌شود که به دلیل تنوع گل‌های لاله‌اش معروف است. باغ Keukenhof با مساحت 32 هکتار در شهر لیز واقع شده که در فاصله کمی از شهر آمستردام قرار گرفته است. کوکنهوف دومین باغ بزرگ دنیا است که به «باغ اروپا» نیز معروف است. این باغ خانه لاله های هلندی است و بیش ‏از 7 میلیون گل لاله در آن وجود دارد. رایحه خوش لاله‌ها و رنگ‌های ‏خیره‌کننده‌شان و همچنین طراحی زیبا و هوای مطبوع باغ کوکنهوف تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای ‏بازدیدکنندگان رقم میزند.

وجود 800 نوع گل لاله در این باغ آن را بسیار منحصربه‌فرد ساخته است. شما در حین بازدید از این باغ می‌‍‌توانید انواع لاله‌ها، سنبل‌ها، نرگس‌ها، ارکیده‌ها، گل‌های رز، میخک، زنبق و بسیاری از گل‌های دیگر را تماشا کنید و از عطر پخش شده آن‌ها در فضا لذت ببرید. این گل‌های رنگارنگ توسط پرورش دهندگان به صورت رایگان به باغ کوکنهوف هدیه می‌شود.

Keukenhof01-1024x682.jpg
 کوکنهوف از زیباترین باغ های دنیا
boudewijn-huysmans-HX_yGEB2evI-unsplash.jpg
عکس باغ گل در هلند
Keukenhof-garden.jpg
عکس باغ کوکنهوف

2. مزارع اسطوخودوس، فرانسه

در سفر به فرانسه می‌توانید زیبایی بی‌نهایت را در زمین‌های پر از گل‌های خوش‌رنگ تماشا کنید. در این مزارع، مناظر بی رقیب و رایحه ‏تند اسطوخودوس را می‌توانید در تمام سال تجربه کنید. اینجا با تمام باغ‌های گل که تا به حال دیده‌اید ‏متفاوت است. ‏مزارع معطر اسطوخودوس را می‌توان در تابستان در همه جای پروانس پیدا کرد. این محصول معروف‌ترین محصول منطقه است و برای قرن‌ها اهمیت قابل توجهی برای مردم پروانس داشته است.

اما مزارع اسطوخودوس پروانس فقط برای مردم محلی مایه افتخار نیست؛ این مزارع یک جاذبه کلیدی برای شهر پرووانس به شمار می‌آیند که به صورت سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. بهترین مکان‌ها برای بازدید از مزارع اسطوخودوس در پروانس فرانسه، سه منطقه اصلی فلات Valensole، فلات Sault و دره Luberon هستند.

DSC03193-1024x682.jpg
عکس باغ اسطوخودوس 
lavender-field-provence.jpg
عکس باغ گل اسطوخودوس
62.jpg
باغ های زیبا اسطوخودوس
Rows-of-purple-lavender-at-the-Hitchin-Lavender-Farm.jpg

باغ پر از گل اسطخودوس

3. باغ‌های بوچارت، کانادا‎‏‏‏‏‏‏‏‎

باغ‌های بوچارت یکی از جاذبه‌های معروف و محبوب کانادا به شمار می‌آیند. زیبایی‌های این‎ ‎باغ با تمام احساس ‏شما بازی می‌کند. تصاویر رنگارنگ و طراحی فوق العاده باغ،‎ ‎راه‌های پیچ در پیچ سنگی و گل‌ها و ‏درختان گوناگون چشمان شما را خیره می‌کنند. در بهار برگ درختان سبز کمرنگ است و درختان ‏گل‌های کوچک سفید و صورتی‎ ‎دارند. بوچارت در تمام فصول زیباست. در تابستان انواع رایحه‌های خوش، ‏مشام‎ ‎بازدیدکنندگان را پر می‌کند. در پاییز هم گل‌های مخصوص، زیبایی خاصی به باغ می‌دهد. ‏

باغ بوچارت با پنج باغ اصلی، فواره‌های خیره‌کننده، مجسمه‌های جذاب و جویبارهای زیبا، یکی از زیباترین باغ های جهان محسوب می‌شود. مهم نیست چه زمانی از این باغ بازدید می‌کنید، در هر فصل، مطمئناً چیز جدیدی را در این باغ های زیبا کشف خواهید کرد.

butchart-gardens-canada.jpg
باغ‌های بوچارت از زیباترین باغ های دنیا
DSC00250-1024x683.jpg
عکس باغ بوچارت
P1010699.jpg
باغ پر از گل بوچارت

4.‎ ‎شیبازاکورا، فوجی ژاپن

در دامنه کوه فوجی فرشی از گل‌های صورتی روشن متشکل از حدود‎ 800 ‎هزار گل ‏گسترده است. جشنواره شیبازاکورا فوجی، یکی از بهترین و محبوب‌ترین مناسبت‌ها در سراسر کشور برای دیدن شیبازاکورا (خزه صورتی یا خزه فلوکس به انگلیسی) است. محل برگزاری جشنواره در حدود سه کیلومتری جنوب دریاچه موتوسوکو در منطقه پنج دریاچه فوجی قرار دارد و مناظر خیره کننده‌ای از مزارع وسیع شیبازاکورا را به بازدید کنندگان ارائه می‌دهد و کوه فوجی در روزهای صاف به صورت پس زمینه‌ای زیبا در باغ دیده می‌شود.

بهترین زمان برای دیدن گل‌ها در باغ شیبازاکورا از سالی به سال دیگر متفاوت است، اما معمولاً سه هفته اول ماه می، بهترین زمان برای تماشای آن‌هاست. تقریباً 800000 ساقه شیبازاکورا از پنج گونه به نمایش گذاشته شده است که زمینه های لذت بخشی از رنگ های صورتی، سفید و بنفش را در رنگ های مختلف ایجاد می کند. غرفه‌های فروش گلدان‌های خزه صورتی، سوغاتی با تم شیبازاکورا، غذا و محصولات محلی تجربه بازدید از این باغ های زیبا را کامل می کنند. این باغ یکی از زیباترین باغ های گل در دنیا محسوب می‌شود.

54b555c77a82959734f206504b3b0d87.jpg
عکس باغ شیبازاکورا 
6919_02.jpg
عکی باغ گل شیبازاکورا
c6c68604-03b3-4d1d-91d3-6bc07c0c3153-istock-467248070.jpg
باغ پر از گل شیبازاکورا

5. باغ میراکل، دبی‎‏

‎با اینکه دبی از نظر جغرافیایی بسیار خشک و بی آب و علف قلمداد می‌شود اما جالب است بدانید که بزرگترین ‏باغ گل طبیعی دنیا درست در وسط شهر دبی قرار گرفته است. باغ میراکل دبی (به عربی: حديقة الزهور بدبي) یک باغ گل در منطقه دبی لند در امارات متحده عربی است. این باغ‎ ‎که در روز ولنتاین افتتاح شد با 72 هزار متر ‏مربع مساحت و بیش از 150‏‎ ‎میلیون گل به یکی از زیباترین مقاصد خوش عطر منطقه تبدیل شده است. گل‌های این باغ با اشکال متنوع و ‏زیبا طراحی‎ ‎شده‌اند که نظر بازدید کنندگان را از سراسر جهان به خود جلب می‌کنند.‏‎ با شروع زمستان زمانی که هوا شروع به خنک شدن می‌کند، دروازه‌های باغ میراکل دبی به روی گردشگران باز می‌‌شوند.  ‏

dubai-miracle-garden-ambiente.jpg

پارک میراکل از زیباترین باغ های گل در دنیا

dubai-miracle-garden-emirates-plane.jpg
عکس باغ گل میراکل در دبی
shutterstock_425925883.webp
باغ پر از گل میراکل در دبی

6. پارک ساحلی هیتاچی، ژاپن

هیتاچی که به گل‌های فصلی‌اش شهرت دارد، مانند بهشتی بی‌پایان است. در زمینی‎ ‎به مساحت 470 هکتار ‏این باغ مجموعه‌هایی از گل‌های فصلی دارد. در فصل بهار‎ ‎گل‌های کوچک آبی رنگی در تمام باغ ‏می‌روید گویی در وسط فرشی آبی ایستاده‌‌‎اید. در تابستان همه جا سبز است و در پاییز به رنگ قرمز‎. پارک ساحلی هیتاچی در منطقه‌ای رو به اقیانوس آرام در شهر هیتاچیناکا واقع شده است و در طول سال گل‌هایی دیدنی را در باغ‌ های زیبا و بزرگ خود به نمایش می‌گذارد.

در فصل بهار، نرگس‌ها، لاله‌ها و نموفیلا‌ها بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کنند. در اوایل تابستان خشخاش و گل رز و در تابستان زینیا و آفتابگردان گل می‌دهند. در پاییز می توانید از تماشای کوچیا (سرو تابستانی) و گل‌های کیهانی لذت ببرید. در فصل زمستان، لاله‌های یخی در این باغ زیبا دیده می‌شوند. این مناظر چیزی شبیه دشت های گل است که در بعضی نقاط ایران در فصل های مختلف به چشم می‌خورد.

زیباترین دشت های گل در ایران

hitachi-seaside-park-1.jpg
عکس باغ هیتاچی
id105main_u9vc5f.jpg
هیتاچی از زیباترین باغ های جهان
70698_og_1.jpeg
عکس باغ گل هیتاچی

7. باغ‌های ورسای، فرانسه‎ ‏‏‏‏‏‏‏‎

در سال 1661، لویی چهاردهم، ایجاد و بازسازی باغ های ورسای را به آندره لو نوتر سپرد که به نظر او این باغ به اندازه کاخ مهم بود. کار بر روی باغ‌ها، همزمان با کار روی کاخ ورسای آغاز شد و حدود 40 سال به طول انجامید. ایجاد این باغ‌ها یک کار بسیار بزرگ بود. باید مقدار زیادی خاک جابه‌جا می‌شد تا زمین برای ایجاد آن‌ها هموار شود. درختان این باغ از مناطق مختلف فرانسه آورده شده‌اند. برای حفظ طرح باغ ورسای، گیاهانش باید تقریباً هر 100 سال یک بار دوباره کاشته شوند. 

در این باغ 50 آب نما، 620 فواره و 372 ‏مجسمه بسیار زیبا وجود دارد. پارک ورسای بیش از 800 هکتار وسعت دارد و کاملاً حصارکشی شده است. این باغ به غیر از خود کاخ، چندین مکان معروف را نیز در بر می‌گیرد که به شهرت ورسای می‌افزایند. Orangerie، کانال بزرگ، باغ‌های فرانسوی، فواره‌ها و... از مکان‌های معروفی هستد که در این باغ قرار دارند. پارک ورسای را الگوی باغ‌های فرانسوی می‌دانند. این باغ زیبا با مجسمه‌های مرمر، برنز یا سربی، و فواره‌های زیبا تزئین شده است.

par-versailles-3-1600x900.jpg
باغ ورسای از زیباترین باغ های گل در دنیا
5170.jpg
زیباترین باغ های دنیا، باغ ورسای
istockphoto-1193370499-170667a.jpg
عکس باغ گل ورسای

8. باغ گیاه شناسی نیویورک، ایالات متحده

باغ گیاه شناسی نیویورک با مساحت 250 هکتار، خانه 1 میلیون گیاه است! همچنین یک سازمان مهم تحقیقات گیاهی و یک نقطه عطف تاریخی ملی این کشور محسوب می‌شود. این باغ‌های باشکوه توسط گیاه‌شناسان الیزابت و ناتانیل لرد بریتون در سال 1891 پس از سفر آنها به باغ گیاه شناسی سلطنتی کیو، ایجاد شد. آنها بخش شمالی پارک برانکس نیویورک را به دلیل تنگه، رودخانه آب شیرین و جنگل به عنوان محل باغ گیاه شناسی خود انتخاب کردند. امروزه، این مکان دیدنی نیویورک شامل 50 باغ تخصصی، ساختمان کتابخانه مرتز و هنرستان هاوپت است.

8b.jpg
عکس باغ گیاهشناسی نیویورک 
146.jpg
باغ گیاه شناسی نیویورک از زیباترین باغ های گل در دنیا
merlin_186165072_d3474d81-45fb-4637-814a-00726b99f08f-articleLarge.webp
زیباترین باغ های جهان، باغ گیاهشناسی نیویورک

9. باغ استوایی نانگ نوچ، تایلند‎‏ ‏‏ ‏‏‏‏‏‎

‏باغ نانگ نوچ در پاتایا و در مساحت 500 هکتار در سال 1980‏‎ ‎افتتاح شد. این باغ بزرگ از تعدادی ‏باغ کوچک تشکیل می‌شود. باغ پروانه‌ها، باغ آبی و باغ اختر از قسمت‌های اصلی این باغ هستند. علاوه بر اینکه این باغ محل ‏بزرگ‌ترین مجموعه گل‌های ارکید در تایلند است همچنین بیشترین تعداد درختان نخل و سرخس را در ‏خود جای داده است.‏‏‏‏‏ نانگ نوچ یکی از زیباترین باغ‌های تایلند است. هر چند در باغ گیاه‌شناسی استوایی نانگ نوچ موارد بیشتری از گل‌ها وجود دارند.

باغ نانگ نوچ همچنین شامل محل اقامت، رستوران‌ها، سالن‌های اجتماعات و یک استخر است. روزانه نمایش‌های فرهنگی، دوچرخه سواری و قایق‌رانی در این باغ برگزار می شود. یک منطقه مرتفع، چشم‌انداز عالی از باغ را به بازدیدکنندگان می‌دهد. یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب این باغ، تغذیه ماهی غول پیکر Arapaima آمازون است. اگر شرایطش را داشتید، بد نیست در تور تایلند به این باغ هم سری بزنید.

لیست قیمت تورهای تایلند

DJI_0033-728x485.jpg
باغ استوایی نانگ نوچ، از زیباترین باغ های دنیا
bf.jpg
عکس باغ استوایی نانگ نوچ
2-nong-nooch-tropical-garden-in-pattaya-thailand-alex-nikitsin.jpg
عکس باغ گل نانگ نوچ

10. باغ کنروکوئن، ژاپن‎‏‎

یکی از سه باغ مشهور در ژاپن، باغ کنروکوئن است که محل آرامش و آسودگی است. این باغ به طرز ‏عجیبی زیباست به خصوص در زمان رسیدن شکوفه‌های گیلاس در بهار. عکاسان، باغبان‌ها و گردشگران به دنبال آرامش برخاسته از دل این طبیعت زیبا به این باغ مراجعه می‌کنند.‏‏ ‏کنروکوئن با مساحتی بیش از 25 هکتار در مرکز شهر کانازاوا، استان ایشیکاوا واقع شده است، در اصل این باغ یک باغ خصوصی در مجاورت قلعه کانازاوا بود که محل سکونت خانواده مائدا، ارباب حاکم بر این منطقه در دوره ادو بود. درهای این باغ در 7 می 1874 به روی عموم باز شد. باغ کنروکوئن تقریباً 8750 درخت و در مجموع 183 گونه گیاهی دارد و از زیباترین باغ های جهان به شمار می‌آید.

17.jpg
عکس باغ کنروکوئن
4200_01.jpg
باغ کنروکوئن از زیباترین باغ های جهان
FB_IMG_1555658324399.jpg
عکس باغ گل کنروکوئن

11. باغ‌های قصر مونته، پرتغال

شهر مادیرا به دلیل باغ‌های گیاه‌شناسی و پارک‌هایش معروف است. یکی از بهترین‌ باغ‌های این شهر، باغ‌های قصر مونته است که شامل مجموعه گسترده‌ای از گیاهان عجیب و غریب از سراسر جهان است. باغ‌های کاخ مونته با مساحتی بیش از 70000 متر مربع در چندین سطح قرار دارند و یکی از زیباترین باغ های دنیا محسوب می‌شوند.

کاخ مونته باغ‌های استوایی بسیار خیره‌کننده‌ای دارد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در موزه Monte Palace Madeira که در این باغ قرار دارد، مجسمه‌های آفریقایی و همچنین مجموعه‌ای از مواد معدنی جذاب وجود دارد.

monte-palace-tropical-garden_-45.jpg
باغ‌های قصر مونته از زیباترین باغ های جهان
Madeira_-_Funchal,_Monte_Palace_Tropical_Garden_-_panoramio_(1).jpg
عکس باغ‌ های قصر مونته
DSCF4912.jpg
باغ پر از گل مونته

12. باغ ماژورل، مراکش

یکی دیگر از باغ‌های معروف جهان Jardin Majorelle در مراکش است. ساخت این باغ توسط ژاک ماژورل، نقاش فرانسوی، تقریباً 40 سال طول کشید. این باغ استوایی بیش از 9000 متر مربع وسعت دارد و در مرکز آن یک ویلا به رنگ آبی خیره‌کننده وجود دارد.

در دهه 1980، این ملک توسط طراحان مد، Yves Saint Laurent و Pierre Berge که برای بازسازی آن تلاش بسیاری کردند، خریداری شد. امروزه مجموعه باغ و ویلا برای بازدید عموم آزاد است و یکی از جاذبه‌های مراکش به شمار می‌آید. در سال 2017 موزه ایو سن لوران نیز در نزدیکی این باغ زیبا افتتاح شد.

50ea0569-fe60-4587-9cbd-ef61c91666196e331f85b02f1c6985_Jardin-Majorelle-4.jpg
عکس باغ ماژورل مراکش
باغ ماژورل
باغ ماژورل از زیباترین باغ های جهان
jardin-majorelle-morocco-6ity_b.jpeg
باغ ماژورل، باغ پر از گل

سخن آخر

در جهان باغ‌های بسیاری وجود دارند که گردشگران علاقه‌مند به گل و گیاه، بازدید از آن‌ها را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. در این متن تعدادی از زیباترین باغ های گل دنیا را به شما معرفی کردیم، باغ هایی که شاید از عکس آنها برای بکگراند گوشی یا کامپیوترتان استفاده می‌کردید امّا مکانش را نمی‌دانستید. این باغ‌های باشکوه ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از دیگر جاذبه‌های طبیعی متمایز می‌کنند.

در ایران نیز چندین نمونه‌ از این جاذبه‌های زیبا وجود دارند که می‌توانند تجربه دل‌انگیزی را برای دوست‌دارانشان به وجود آورند. یکی از این باغ‌های معروف در غرب شهر تهران قرار دارد که از زمان افتتاح، بازدید‌کنندگان بسیاری را نیز به خود جذب کرده است. باغ گیاهشناسی ملی ایران می‌تواند محل مناسبی برای تجربه اینگونه جاذبه‌های طبیعی در کشورمان باشد. 


تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!