غذاهای هندی و دوستی دیرینه‌ شان با گیاهخواران!

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
غذاهای هندی و دوستی دیرینه‌ شان با قشر خاصی از مردم! +تصاویر
06 تیر 1399 08:00
0

غذای هندی یک خوراک عالی است و اگر سبک زندگی گیاه‌خواری دارید می‌توانید آن را امتحان کنید، چون دقیقاً این همان چیزی است که شما دنبال آن هستید و طعم و مزه‌ی کامل این غذاها را پس از هر لقمه احساس می‌کنید. زمان‌هایی هست که شام آن‌قدر خوشمزه است که آب دهان شمارا راه می‌اندازد. غیرممکن است پس‌مانده غذا برای صبح روز بعد باقی بماند . بعضی‌ها از گوشت گاو در رستوران‌های  L.A و دیگر رستوران‌ها استفاده می‌کنند و برای بقیه، خوردن یک وعده‌غذای اصلی گیاهی خانگی مهم است. در پس هر غذای هندی و اجزای تشکیل‌دهنده آن‌یک داستان مهم و تاریخی وجود دارد.

غذاهای هندی و دوستی دیرینه‌ شان با گیاهخواران!

درواقع، قدمت غذای هندی به هشت هزار سال پیش بازمی‌گردد و آن‌ها طعم‌های گوناگون غذاهای خود را به بسیاری از نقاط جهان معرفی کرده‌اند. بد نیست بدانید برخلاف آنچه تصور می‌شود، غذای سنتی هندی فقط برنج، آرد گندم خالص ، انواع مختلف عدس و ارزن نیست.

بااین‌حال، بسیاری از ادویه‌ها از سرزمین‌هند نشات گرفته‌اند. گیاه‌خواری، یک سبک رژیم غذایی بسیار رایج در هند است. بسیاری، گیاه‌خواری را به‌عنوان بخشی از سنت‌های هندو به‌جا می‌آورند،برخی می‎گویند هندوهایی که گیاه‌خوار هستند به پزشک نیاز ندارد. بااین‌حال، گفته می‌شود هردوی آن‌ها، هند، هندو یا دیگر شکل‌های مذهبی، از رژیم غذایی گیاه‌خواری و خام‌خواری پیروی می‌کنند که بدن، ذهن و محیط‌زیست را پاک‌سازی می‌کند و به نام Dosha  نیز شناخته می‌شود.

اگرچه رستوران‌های دارای فست فود نیز در هند یافت می‌شوند اما بسیاری سبک زندگی سالم و متناسب‌تری را برای زندگی خود انتخاب می‌کنند. درحالی‌که غذاهای هندی به خاطر طعم و ادویه‌های تند خود مانند ادویه کاری و زنجبیل هندی برای همه مناسب نیستند، اما دستورالعمل غذاهای هندی در تمام دنیا جزء پربازدیدترین ها هستند و بسیاری از غذاهای هندی را می‌توان در فهرست " غذاهای مد روز" یافت.

پیش‌بینی می‌شود به گل‌کلم که یک هدف بزرگ تغذیه‌ای دیگر در سال ۲۰۲۰ است بیشتر توجه شود. درنتیجه رستوران‌های هندی و خانوارها جایگزین گیاهی مناسب برای غذاهای خود پیدا می‌کنند و آن را جایگزین مرغ، گوشت گوساله و گوشت گوسفند می‌کنند .رستوران‌ها در ونکوور عمدتاً از گل‌کلم استفاده می‌کنند و این، به دلیل خاصیت جذب هر نوع چاشنی است که برای طبخ آن انتخاب می‌کنید.

 

ادویه کاری خیلی تندی که دهان شمارا می‌سوزاند

غذاهای هندی و دوستی دیرینه‌ شان با گیاهخواران!

در بسیاری از رستوران‌های هندی و برای افراد محلی که در آشپزخانه‌ها کار می‌کنند ادویه کاری بسیار تند در پخت غذاها به کار گرفته می‌شود. منشأ این غذای سنتی از پرتغال سرچشمه می‌گیرد که با سیر و نوعی نوشیدنی به‌آرامی می‌پزد. بااین‌وجود نسخه هندی آن به‌طورمعمول با زنجبیل تازه، مقدار زیادی ادویه‌های طعم‌دهنده و سرکه به‌جای نوشیدنی پرتغالی پخته می‌شود.

این ادویه کاری گیاهی، با توجه به دما طعمش تغییر می‌کند. ادویه کاری خیلی تند را می‌توان با تکه‌های مرغ یا بره پخت، اما پخت این غذا با استفاده از نخود و برش‌های گل‌کلم و سبزیجات رنگی ترجیح داده می‌شود تا یک ترکیب توصیف‌ناپذیر از طعم‌ها را ایجاد کند .

اغلب با میوه‌های تازه غیربومی سرو می‌شود که به‌صورت محلی رشد می‌کنند و مسافران اغلب می‌توانند آن‌ها را در بازارهای عمومی پیدا کنند. این غذای داغ سرخ‌کرده بهترین شام در یک‌شب سرد و بارانی است. درحالی‌که خودتان را در پتو بافتنی خود جمع کرده‌اید و یک‌کاسه بزرگ برنج با سماتی بخارپز شده و یک قاشق بزرگ سس تند (با فلفل تند و زنجبیل و .. ) و نان سیر برشته‌شده در دست دارید و از خوردن آن  لذت ببرید.

 

هیچ‌چیزی مثل یک‌کاسه داغ تیکا-ماسالا نیست

غذاهای هندی و دوستی دیرینه‌ شان با گیاهخواران!

اغلب با مرغ کره‌ای اشتباه گرفته می‌شود، تیکا-ماسالا نوعی ترکیب منحصربه‌فرد از مواد تشکیل‌دهنده آن است. تیکا-ماسالا با گوجه‌فرنگی و سس خامه درست می‌شود و مخلوط شگفت‌انگیزی از ادویه‌های هندی نیز دارد . استفاده از نوعی نخود به‌عنوان جز اصلی آن، برای پخت یک تیکا-ماسالای گیاهی طعم نامطلوبی دارد. تیکا-ماسالا در دهه ۱۹۷۰ توسط یک آشپز بنگلادشی پخته شد. بااین‌حال، برخلاف آنچه خیلی‌ها معتقدند، تیکا-ماسالا از گلاسگو اسکاتلند و نه هند و بنگلادش سرچشمه می‌گیرد. کلمات " تیکا-ماسالا" به معنای مبتنی بر ماست است.چه شما یک‌کاسه بزرگ از آن را به‌عنوان‌یک خوراک سبک در نیمه‌شب بخورید، چه با تکه‌ای کبابی آن را سفارش دهید، صرف‌نظر از این تیکا-ماسالا با مرغ یا نخود باشد به‌شدت برای سلامتی شما خوب است . این غذا با رنگ نارنجی -  قهوه‌ای‌اش با ادویه خاصی که این غذا را طعم دار می‌کند به شما کمک می‌کند از بیماری‌های مختلفی مانند بیماری سرطان در امان باشید. خوشبختانه این غذا را می‌توان از قبل آماده کرده و نگه داشت و یا به‌عنوان‌یک غذای خانگی به‌آرامی آن را پخت.

غذاهای هندی و دوستی دیرینه‌ شان با گیاهخواران!

پودینگ سیب‌زمینی یا کوفته؟

غذاهای هندی و دوستی دیرینه‌ شان با گیاهخواران!

اگر در دنیای آشپزی دو کلمه وجود داشته باشد که خیلی‌ها به آن علاقمند باشند، آن دو کلمه سیب‌زمینی و کوفته است. کوفته یک غذای خاورمیانه‌ای است که به کشورهای بالکان و آسیای میانه تعلق دارد. کوفته سیب‌زمینی را می‌توان همراه یک‌کاسه سوپ گوجه خانگی و همراه با اسفناج خرد و سرخ‌شده و شیر نارگیل (برای رنگ بیشتر و بهتر غذا) درست کرد. هم‌چنین می‌توان به آن بادام‌هندی اضافه کرد تا یک خامه غلیظ به دست آید و همچنین مقدار زیادی پروتئین به آن اضافه کرد.

به‌طور سنتی، این غذای خوش‌مزه از گوشت قلقلی پنیری درست می‌شود و با برنج با سماتی یا نان سرو می‌شود. بااین‌حال، برای پخت یک غذای خوش‌مزه گیاهی در منطقه یوکان (شمال باختری کانادا (سیب‌زمینی سرخ‌شده انتخاب مناسبی است. یک خبر خوب برای تمام افرادی که در حال حاضر در حال آماده کردن این غذا هستند، این است که می‌توان توپ‌های سرخ‌شده را از پیش پخت و نگه داشت و سس را در یک شیشه با درب محکم ریخت و نگه داشت و هنگام خوردن کنار آن سرو کرد.

 

کیچاری یک روش علم تغذیه برای سم‌زدایی بدن است

غذاهای هندی و دوستی دیرینه‌ شان با گیاهخواران!

بهترین راه دفع سموم بدن روش صحیح ترکیب مواد غذایی است . کیچاری از مخلوطی از دو دانه ساخته می‌شود و این غذا اجازه می‌دهد بدن به‌درستی تغذیه کند و هضم غذا را آسان می‌کند . هم‌چنین گفته می‌شود که این بشقاب غذا می‌تواند بدن را تصفیه کرده و سلول‌های بدن را فعال کند. این غذا از دال و برنج با سماتی تهیه می‌شود . مهم‌تر از همه، این بشقاب تنها با استفاده از یک قابلمه و با دستورالعمل سریع تهیه می‌شود. پخت سبزیجات همراه با ادویه و تکنیک‌های خاص برای پخت این غذا، همه‌چیزی ست که برای این وعده‌غذایی سنتی بسیار آسان موردنیاز است.

کیچاری به‌عنوان "سوپ مرغ " نیز شناخته می‌شود ، این غذای زردرنگ آب پز شده بسیار اشتهاآور است و روح شمارا نیز تغذیه می‌کند. مواد اولیه مورداستفاده در آن همچنین برای ترمیم کلی بدن عمل می‌کنند و به هر قسمت بدن می‌رود تا با ترکیبش بدن را تصفیه و سموم را دفع کنند .

 دستور پخت آن بر اساس دوشا (در طب سنتی هند باستان طبیعت وجود هر انسان بر اساس دو نوع دوشا قابل‌تعریف بود) شما تغییر می‌کند. سه عامل مختلف وجود دارند که از پنج عنصر مختلف می‌آیند و به‌عنوان "ذهن، بدن و محیط " نیز شناخته می‌شوند. دوشای شما منعکس‌کننده گذشته و حال شما هستند ، دوشا به شما می‌گوید که چگونه می‌خوابید، چگونه غذا می‌خورید، و مهم‌تر از همه اینکه چطور با استرس مقابله می‌کنید.

 

هیچ‌چیز به خوشمزگی نان گرد عدس که شبیه دونات است وجود ندارد

 نان گرد عدس، که به نام Medu vada نیز شناخته می‌شود، دارای سابقه طولانی و تاریخی است، بااین‌حال، همیشه هویت خود را حفظ کرده و با نوشابه در منطقه جنوبی هندی سرو می‌شود . ظاهر خارجی آن باید ترد باشد درحالی‌که داخل آن  نرم و سبک است . این نان به‌عنوان‌یک صبحانه یا خوراک سبک نیز کاربرد دارد. vada یک جز اصلی غذای خانواده‌ها شده است ، زیرا بسیار موردعلاقه تمام افراد خانواده است  . شهری که این نان منشأ آن است   Maddurاست که امروزه به" کارناتاکا " معروف است و در حال حاضر یکی از رستوران‌های موردعلاقه مردم بمبئی است.

غذاهای هندی و دوستی دیرینه‌ شان با گیاهخواران!

خوشبختانه، این نان که به شکل دونات بوده بسیار ساده پخته می‌شود . برای شروع، عدس را به مدت چندین ساعت خیس کنید . آن را به شکل یک خمیر ضخیم در می‌آوریم و با مقداری سبزیجات محبوب محلی مانند شنبلیله ، زیره سبز، فلفل سیاه، زنجبیل، برگ‌های ادویه کاری ، فلفل تند و تکه‌های نارگیل بپزید. بعدازاینکه آن را به شکل نان‌های گرد درست کردید، تا زمانی که قهوه‌ای طلایی شوند آن‌ها را سرخ‌کنید . بعد از آماده شدن، آن را  با نارگیل یا ماست سرو کنید .

غذاهای هندی و دوستی دیرینه‌ شان با گیاهخواران!

 

آیا حاضرید این غذاها را امتحان کنید؟

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.