سفری به نگین خلیج فارس کیش

جزیره‌ای رنگین در دل خلیج فارس! + تصاویر

مقدمات سفر

تعطیلات تابستون شروع شده بود و میخواستیم به همراه خانواده سفری بریم اولش قصد داشتیم تا اگه شرایط پیش اومد سفری به خارج از کشور داشته باشیم ولی با بالارفتن قیمت دلار وقتی یه حساب سرانگشتی کردیم دیدیم که خیلی هزینه ی سفر گرون در میاد بخاطر همین تصمیم گرفتیم که سفری به کیش یا قشم داشته باشیم که آخر سر تصمیم گرفتیم به کیش بریم. با سرچ کردن تو اینترنت تفریحات کیش رو پیدا کردم که دیدم از دفعه آخری که کیش رفته بودم این تفریحات خیلی منظم تر و با برنامه تر شده ( تفریحاتی مثل سافاری ، پارک آبی ، غواصی ، شاتل و ...)

از اونجایی که زیاد تو سفرها به هتل اهمیت نمیدم میخواستم یه هتل بگیرم که گرون نباشه تا بتونیم تو خود مسافرت جاهای بیشتری بگردیم و تفریحات بیشتری رو انجام بدیم.

بعد از پرس و جو از چند تا آژانس مسافرتی بالاخره به تاریخ ۸ ام تور کیش مرداد رو خریدیم که اقامتش در هتل گلدیس بود که بعد از اینکه تور رو گرفتم متوجه شدم که از مرکز شهر خیلی دوره و تنها مرکز خرید نزدیک به هتل هم پاندا بود ولی بالاخره هر چی بود تموم شده بود و بلیط رو گرفته بودیم

پرواز ما ساعت 6:30 صبح با هواپیما زاگرس بودش ساعت 4:45 دقیقه با اسنپ به سمت فرودگاه رفتیم و بلیط ها رو تحویل گرفتیم و سوار هواپیما شدیم تو راه صبحانه بهمون دادن که شامل نون و پنیر و شیر و عسل بود

ساعت تقریبا 8:15 بود که هواپیما تو کیش فرود اومد وقتی که پیاده شدیم شرجی بودن هوا و همچنین باد گرم کاملا حس می شد هوا هم انگار کمی گرد و غبار داشت که بعضی ها میگفتن گرد و غبار و بعضیا هم میگفتن که بخاطر شرجی بودن هواس ولی هر چی بود همون روز اول بود و روزای بعدی خبری ازش نبود.

صبحانه هواپیمایی زاگرس

وقتی وارد فرودگاه کیش شدیم دیدم یه صف طولانی تشکیل دادن مردم، من هم قبلا یه چیزایی خونده بودم درباره کارت هایی که برای جشنواره تابستانی کیش رفتم و تو صف وایسادم که برای افراد زیر 5 سال 50تومن،زیر 17 سال 100تومن، ولی بالای 17 سال 150 تومن بودش، کارت ها مال بانک سامان بود که فقط برای دستگاه های پوز سامان کار می کرد که ما خیلی از جاهایی که رفتیم دیدم کار نمیکنه ولی مسافرایی بودن که کارت های مال بانک های دیگه رو داشتن که خیلی از جاها کار میکرد.

بالاخره از فرودگاه اومدیم بیرون ولی دیدیم خبری از ماشین ترانسفر نیستش یه آقایی بود که گفت اشکالی نداره من می برمتون سوار ماشینش شدیم ما رو برد به یه آژانسی که تو اونجا تفریحات کیش رو میفروختن تو راه که میرفتیم از رانندگی مردم کیش واقعا لذت می بردیم

ما چند تا از تفریحاتمون رو از یه سایتی خریده بودیم که واقعا همه تفریحاتش هم ارزون تر هم دقیقا همون چیزی بود که تور های دیگه میبردن که البته توی این آژانس به ما گفتن که اینا کلاهبردارن و مثلا کشتی آکواریوم نمیبرنتون جای خوبی ولی چنین چیزی نبود.

بالاخره ما مجبور شدیم پارک آبی اوشن رو به قیمت 250 تومن برای دو نفر بگیریم که اولش گفت ترانسفر میاد دم هتلتون ولی آخر سر یه برگه به ما داد گفت برید تو این ایستگاه ها ، مینی بوس میاد دنبالتون ، بالاخره از اونجا اومدیم بیرون و بعدش رفتیم به سمت هتل وسایلمون رو که گذاشتیم یه استراحتی کردیم

هتل گلدیس کیش

تصمیم گرفتیم بریم فروشگاه پاندا، با اینکه راهی نبود ولی انقدر گرم بود که یه تاکسی گرفتیم رفتیم (درباره ی قیمت تاکسی هم بگم ما چون 4 نفر بودیم اگه با مینی بوس میرفتیم برای هر نفر 1500 تومن میگرفت ولی تاکسی اگه حتی یک نفر هم بود از بیشتر مناطق تا هتل ما 7 هزار تومن میگرفت پس اگه نفراتتون مثل ما 4 نفره به نظر من اگه میخواید جایی برید تاکسی خیلی راحت تره)

به فروشگاه پاندا که رسیدیم واقعا تنوع محصولات زیاد بود و بسیار مرتب بود بعد از فروشگاه به رستورانی رفتیم و بعدش رفتیم هتل چون از ساعت 1 تا 5 فروشگاه ها می بندن و فقط فروشگاه پاندا تمام روز بازه.

فروشگاه پاندا کیش

ساعت 4 گشت شهر رو گرفته بودیم که روی تور ما بود سوار مینی بوس که شدیم خانمی که میگفت اگه کسی نخنده جریمه میشه و اول راه به ما گفت ازتون عکس میگیرم و اگه آخرش نخواستین اشکالی نداره ولی آخر مسیر با اینکه ما 3 تا عکس رو گرفتیم ولی خیلی عصبانی شد و ناراحت بود.

قسمت اول گشت ، بازدید از شهر زیرزمینی(کاریز کیش) بود این شهرزیرزمینی در سال 1378 توسط یک تهرانی مقیم آلمان به نام حاجی حسینی بازسازی شده که در اون سال 4 میلیارد هزینه کرد که میگفتن اون زمان با 4 میلیارد نصف زمین های کیش رو میتوستن بخرن.

ورودی کاریز نفری 20 تومن بود وارد کاریز که شدیم یه آقای بود که درباره کاریز توضیح میداد خیلی از جاهای کاریز رو هم به وسیله نور های رنگی زیبا کرده بودن.

شهر زیرزمینی کیش

کاریز کیش

قسمت بعدی گشت بازدید از درخت انجیر معابد کیش یا درخت آرزوها بود که عمر درخت رو بین 500 تا 600 سال تخمین میزدن اونجا هم تور لیدرمون چند تا عکس جمعی و تکی گرفت.

درخت آرزوهای کیش

قسمت بعدی گشت، بازدید از خانه بومیان کیش بود که این خونه مال یکی از بومیان قدیمی کیش بوده که الان به عنوان موزه ازش استفاده می کنند خونه های اطراف بیشترشون قدیمی بودن و ساکنانش بومی های کیش بودن که اعتقاد داشتن که سبک زندگیشون رو نباید عوض کنند و با اینکه ماشین های خیلی مدل بالایی جلوی خونه هاشون پارک بود ولی شکل خونه هاشون هنوز قدیمی بودش .

ورودی خانه نفری 10 هزار تومن بود. وارد خانه بومیان کیش که شدیم خانمی که میگفتن از نوادگان صاحب همین خونه بودش برامون توضیحاتی درباره ی تاریخچه خانه دادند در آخر سر هم با قهوه مخصوص و خرما از بازدیدکننده ها پذیرایی می کردن

خانه بومیان کیش

قسمت بعدی تور، کشتی یونانی بود که متاسفانه دیگه داشت خراب می شد و وسط کشتی کاملا فرو ریخته بود. اونجا بهمون گفتن که این کشتی تا 6 ماه دیگه کلا خراب میشه و میخوان جمعش کنند و این هم بخاطر اینه که برای آبزی های اطراف کشتی خطرناک شده بود. متاسفانه من انتظار داشتم غروب آفتاب برسیم اینجا ولی نشد و یه تایم دیگه اونجا بودیم.اطراف ساحل هم شتر بود که میشد اونجا شترسواری هم کرد.

کشتی یونانی کیش

شتر سواری در کیش

در آخر هم جلوی بازار مروارید پیاده شدیم.

برای روز دوم ما بعد از خوردن صبحانه ، با ماشین های هتل به بازار ونوس رفتیم پس از کمی خرید و گشتن تو بازار یه تاکسی گرفتیم و به اسکله تفریحی رفتیم تا سوار کشتی آکواریوم بشیم من بلیط کشتی رو از سایت نفری 18 تومن گرفته بودم ولی جاهای دیگه نفری 30 تومن بود کشتی ما رو به وسط دریا بردش و اونجا آقایی درباره ی ماهی های جزیره کیش یه توضیحی داد بعد از اون به بالای کشتی رفتیم و همون آقایی که توضیح می داد آهنگ میخوند ، اونجا هم ازمون عکس میگرفتن که من خودم دوربین داشتم و کلی عکس گرفته بودم . بعد از کشتی به فست فودی رفتیم و بعد از اونجا یه تاکسی گرفتیم و به قیمت 7 تومن ما رو به هتل برد تا برای ساعت 5 که سافاری داشتیم و من سافاری رو هم از سایت گرفته بودم آماده بشیم ، ساعت 5 ماشین اومد و به سمت سافاری رفتیم ، حسابی شلوغ بود ولی ما چون از قبل بلیط داشتیم سریع وارد شدیم .

کشتی آکواریوم کیش

ما پکیج طلایی رو گرفته بودیم که نفری 129 تومن بود ، تو اولین قسمت لندکروز سواری بود که واقعا عالی بود من قبلا سافاری ابیانه رفته بودم اونجا سوار جیپ می شدن که چون سقف نداشت یه خورده ترسناک تر بودش آخرش هم یه فیلم ادیت شده ازمون گرفتن که قیمتش 100 تومن شد قسمت های بعدی هم موتور چهار چرخ بود که نفری 5 دور بود اونجا اگه وسیله ای داشته باشید صندوق داره میشه گذاشت اونجا بعد از موتور چهارچرخ،  کارتینگ بود که دوباره ازمون عکس گرفتن که ما دیگه عادت کرده بودیم ، قدرت ماشینای کارتینگش پایین بود که البته گفتند بخاطر اینه که خانواده ها میان اینجا امنیت داشته باشه، بعد از کارتینگ رفتیم به سمت تونل وحشت که واقعا جذاب بود بعد از تونل وحشت هم رفتیم شتر سواری که یه دور یه فضایی رو میزدین.

درباره این سافاری بگم که خیلیا میگفتن پکیج طلایی و یا خانواده نداره ولی بعضی جاهاهم میفروختن که من حساب کردم اگه پکیج بگیره آدم ، نفری 50 تومن کم تر در میومد برا هرکس تا اینکه بخواد جداگونه بگیرید .

سافاری که تموم شد سوار ماشین برگشت که شدیم جلوی بازار ونوس پیاده شدیم و یه کمی خرید کردیم و رفتیم روبه روی فروشگاه یه فست فودی بود واقعا غذاش عالی بود. شبش رفتیم برای قرعه کشی که یه مراسمی هم گرفته بودن و یه آقایی میخوندش بعد از تموم شدن مراسم با یه تاکسی رفتیم هتل.

شام بازار ونوس کیش

آخر شب من و داداشم تصمیم گرفتیم بریم اسکله دامون که بهمون گفته بودن 7 دقیقه راه تا هتل ولی بیشتر از اینا بود ، اسکله واقعا زیبا بود ولی راه برگشت اومدیم راهمون رو کوتاه کنیم که از یه جاهای تاریکی در اومدیم ولی بالاخره رسیدیم هتل.

برنامه ی ما برای روز سوم رفتن به پارک آبی اوشن با برادرم بودش قرار بود ساعت 9:40 جلوی هایپرمارکت کیش باشیم ، ما ساعت 9:20 از هتل رفتیم بیرون که یه ماشین بگیریم تا بریم سمت ایستگاه هایپرمارکت ولی تا به راننده گفتم میخوام برم هایپرمارکت ، با اینکه هنوز 20 دقیقه مونده بودش گفت سرویس رفته خودم 20 تومن میگیرم میبرم میخواست ما رو به زور ببره ، اخر سر رسیدیم ایستگاه هایپرمارکت و دقیقا سر ساعت 9:40 دقیقه ماشین اومد واقعا این فرهنگ رانندگی و خوش قول بودن و تمیزی شهر کاملا مشهود بود تو کیش .

تم پارک آبی اوشن کیش

ساعت 10 رسیدیم پارک آبی و پس از دادن بلیط و موبایل و چیزای قیمتی وارد پارک شدیم انقدر عجله داشتیم که نفر اول وارد پارک شدیم و هنوز سرسره ها راه نیوفتاده بود چون زود رفته بودیم پارک آبی واقعا خالی بود و دیگه برا سوار سرسره شده نباید تو صف وایمیسادیم ، تنوع سرسره ها نسبت به مشهد و حتی تهران کمتر بود ولی واقعا کارکنان پارک بسیار خندان بودن و با افرادی که میومدن پارک میگفتن و میخندیدن .

ساعت 3 از پارک اومدیم بیرون ولی گفتن که فقط ساعت7 سرویس برگشت داره پس 20 تومن دادیم و با تاکسی رفتیم هتل پس از کمی استراحت رفتیم بازار پانیذ و آخر شب هم رفتیم به تالار شهر که مراسم جالبی برگزار شده بود و قرعه کشی هم میکردند. مراسم که تموم شد شب رفتیم اسکله تفریحی یه خورده نشستیم و بعدش برگشتیم هتل.

تالار شهر کیش

روز آخر مسافرت بود  و ما باید اتاقامون رو ساعت 12 تحویل میدادیم و ساعت 8:30 پرواز برگشتمون بود ساعت 12 اتاق رو تحویل دادیم و رفتیم به سمت اسکله تفریحی اولش 4 نفری سوار شاتل شدیم واقعا هیجان انگیز بودش بعد از شاتل ، من و داداشم بلیط غواصی داشتیم تا شاتل تموم شد سوار یه قایق دیگه شدیم و رفتیم وسط  دریا ، یه آقایی اومد بهمون یه خورده توضیح داد و عینک و کپسول رو بهمون داد و رفتیم تو آب ، یه مربی هم باهامون اومد تو آب و ازمون عکس و فیلم میگرفت ، تنها جایی که قبلش ازمون می پرسیدن عکس میخواید همینجا بود بقیه جاها به زور عکس میگرفتند، غواصی از اون چیزی که فکر میکردم سخت تر بود فشار زیادی به گوش می آورد.

شاتل سواری در کیش

کیش

بعد از تموم شدن غواصی یه خورده رفتیم تو آب و شنا کردیم ، دریا که تموم شده یه ماشین گرفتیم که بریم بازار. پردیس بازار پردیس هم مثل بازار دامون بیشتر کالاهاش برند بود و گرون البته نسبت به بازار های دیگه اش قیمتاش بالا بود ، یه گشتی هم اونجا زدیم و ساعت 6:45رفتیم هتل که وسایل رو برداریم و بریم به سمت فرودگاه

بعد از گرفتن بلیط هامون ، بدترین قسمت سفرمون اتفاق افتاد سوار یه هواپیما فرسوده داغون شدیم که فک کنم برای زمان جنگ جهانی بود تنها هواپیما مسافربری بود که دیده بودم رنگش نقره ای باشه ، همه ی اینا به کنار ما افتاده بودیم بغل موتور هواپیما که طول مسیر سر هممون داغون شد انقدر سروصدا بودش که من بغل یه استاد دانشگاهی نشسته بودم که میگفت بدترین پرواز عمرم بود ، شام هم که واقعا اسمش رو نمیشد گذاشت شام انقدر مقدارش کم و مزه ی بدی داشت.

توصیه های سفر

1- ساعت کار مراکز خرید از ساعت 10 صبح تا 1 بعدازظهر و بعد از اون از ساعت 5 بعدازظهر تا 11 شب هستش، بنابراین بهتره اگه تفریحات آبی دارید قبل از ناهار انجام بدید چون از ساعت 5 به بعد این تفریحات تعطیل میشند و بعد از ناهار هم بهتره این تفریحات آبی انجام نشود هم چنین می تونید در آخر شب از برنامه های تفریحی استفاده کنید.

2- به همراه خودتون حتما کرم ضدآفتاب و کلاه ببرید.

3- به حرف راننده های تاکسی درباره ی رستوران ها و تفریحات زیاد گوش ندید چون ممکنه شما رو یه جا ببرند هم گرون تر باشه هم سطح کیفیتش یا عادی باشه یا بدتر.