سفر 100 یورویی به اروپا

سفر به دنهاخ و دهکده گیتورن

روز چهارم : دوشنبه چهاردهم خرداد

شهر دنهاخ Den Haag

امروز می خواستم یه سفر نیم روزه به شهر دنهاخ یا لاهه داشته باشم. بعد از صرف صبحانه به سمت ایستگاه مرکزی آمستردام حرکت کردم. هوا کاملا ابری و سرد بود همراه باد زیاد، جوری که همه سویشرت پوشیده بودن. خودم رو به ایستگاه مرکزی آمستردام رسوندم تا به سمت دنهاخ حرکت کنم.

همان طور که در قسمت دوم سفرنامه گفتم از قبل بلیت دنهاخ همراه با شهر فانتزی مادورادام رو 29 یورو خریداری کرده بودم. اگر بخواید فقط بلیت رفت و برگشت به دنهاخ رو بخرید باید 24 یورو پرداخت کنید. از روی تابلوی راهنما، نزدیکترین قطار به سمت ایستگاه مرکزی دنهاخ رو پیدا کردم و به سمت اونجا رفتم. منتظر شدم تا قطار بیاد و سوار شم.

واگن های داخل قطار کاملا تمیز و مرتب همراه با صندلی های راحت بود.

اینترنت هم تو کل مسیر قابل دسترس بود. موقع وصل شدن به اینترنت قطار میتونید برنامه کامل قطار و ساعت حرکت و رسیدن به ایستگاه ها رو مشاهده کنید. فاصله آمستردام تا دنهاخ 50 دقیقه بود و کل مسیر بسیار زیبا و جذاب بود.

بعد از رسیدن به ایستگاه مرکزی دنهاخ شما باید از در پشتی خارج شوید. این نمای درب جلو می باشد که شما باید وارد شوید و از درب روبروی اینجا خارج شوید. دنبال آدرس از روی نقشه بودم که دوتا پلیس اومدن گفتن دنبال چی هستم تا راهنماییم کنن؟ من هم گفتم میخوام به مادورادام برم و یکیشون من رو تا دم ایستگاه تراموا همراهی کرد و گفت سوار تراموا شماره 9 که تو ایستگاه بود بشم.

نقشه زیر نشان دهنده مسیر حرکت من و مکان هایی که از آنها بازدید کردم می باشد.

سوار تراموا شماره 9 شدم البته تراموا های 1 و 22 هم میشه سوار شد. با استفاده از این بلیت که من خرید کرده بودم نیازی به خرید بلیت برای تراموا نداشتم و همانطور که در قسمت دوم گفتم این پکیج شامل بلیت رفت و برگشت از آمستردام به دنهاخ، استفاده 24 ساعته از وسایل حمل و نقل عمومی و بلیت مادورادام بود. به محض حرکت نظرم عوض شد و گفتم بجای اینکه از وسط شروع کنم به دیدن شهر از همین اول شروع کنم به همین دلیل تو ایستگاه Malieveld  پیاده شدم. در نقشه تراموا دنهاخ، ایستگاه های مورد استفاده را علامت زدم.

تو یک خیابان نسبتا طولانی و سرسبز به اسم Mauritskade در یه هوای ابری عالی شروع کردم به قدم زدن. به سمت اولین محل به اسم پانوراما مسداخ Panorama mesdag حرکت کردم.

رفتم تا به میدان 1813 که بنای شروع پادشاهی هلند قرار دارد رسیدم.

پانوراما مسداخ Panorama Mesdag

وارد خیابان سمت چپی این میدان شدم درانتهای خیابان به سمت چپ رفتم تا به پانوراما مسداخ رسیدم.

اینجا دیگه خبری از کارت I Amsterdam  نبود چون فقط برای شهر آمستردام کاربرد داشت. اینجا از آخرین واچر نقره ای کارت Holland Pass  استفاده کردم. برای خرید بلیت باید مبلغ 10 یورو بپردازید.

پانوراما مسداخ توسط مسداخ در 120 متر طول و 14 متر ارتفاع کشیده شده و نشان دهنده ساحل اسخیفنینگن (ساحل شهر دنهلخ) در 150 سال قبل است.

در ابتدای راهرو ورودی سایر نقاشی های او به نمایش گذاشته شده بود.

بعد از عبور از راهرو و بالا رفتن از پله ها وارد محل نقاشی 360 درجه مسداخ شدم. یه نقاشی به شکل 360 درجه روی دیوار کشیده شده بود و جلوی اون برای طبیعی تر شدن با ماسه و وسایل دیگه پوشیده شده بود. دیدن این نقاشی مثل نگاه به ساحل باعث ایجاد آرامش میشد.

فیلم کوتاه از پاناروما مسداخ

امتیاز من به اینجا 3 است

به سمت مکان بعدی که ساختمان های معروف بینهوف بود راه افتادم. در راه از کنار کلیسای پروتستان به اسم Kloosterkerk گذشتم.

ساختمان های بینهوف Binnenhof

به سمت ساختمان های زیبای بینهوف رفتم اول به سمت شمال ساختمان در کنار موزه زندان رفتم که برای 700 سال قبل است ولی متاسفانه تعطیل بود.

ساختمان های بینهوف روبروی این مکان قرار داشت. این ساختمان ها از ساختمان های کوچک و بزرگ تشکیل شده که کنار هم قرار گرفته اند و مربوط به حدود 700 سال قبل است.

در اینجا علاوه بر تالار شوالیه Ridderzaal  اقامتگاه نخست وزیر نیز وجود دارد.

تالار شوالیه

بیرون از اینجا در کنار این ساختمان ها موزه مائریتشویس Mauritshuis هم قرار دارد که مربوط به حدود 350 سال قبل است و دارای نقاشی های برجسته هنرمندان هلندی میباشد. این موزه هم متاسفانه تعطیل بود.

بعد از اینجا به سمت ایستگاه تراموا برای رفتن به مادورادام رفتم. در راه با یه پارک کوچک برخوردم که داشتن از شن و ماسه هم جذب توریست میکردن.

شهر مینیاتوری مادورادام Madurodam

به ایستگاه تراموا Malieveld  رفتم و با تراموا به سمت ایستگاه Madurodam  رفتم.

روبروی ایستگاه مادورادام شهر مینیاتوری مادورادام قرار داشت با نمایی از پتروس فداکار که انگشت خود را در سوراخ سد کرده بود.

اینجا میشه حس گالیله رو داشت تو شهر آدم کوچولوها. تو این شهر همه دیدنی های هلند در یک مکان به صورت مینیاتوری قرار گرفته. اینجا همه چی جز آدم ها کوچیک هستش و یه سری وسایل بازی هم برای استفاده وجود داره. دیدن اینجا رو از دست ندید. قیمت بلیت ورود به اینجا 15.5 یورو می باشد.

فیلم کوتاهی از مادورادام هم در زیر قرار دادم که میتونید مشاهده کنید.

امتیاز من به شهر مینیاتوری مادورادام 5 می باشد.

ساحل اسخیفنینگن و کورهاوس Scheveningen

بعد از دیدن اینجا به سمت ایستگاه تراموا Madurodam   رفتم و برای دیدن ساحل دنهاخ در ایستگاه Kurhaus  پیاده شدم. اول به سمت یکی از دیدنی های دیگه دنهاخ به اسم کورهاوس رفتم که ساختمان آن برای 150 سال قبل است و اکنون به یه هتل ممتاز و گالری تبدیل شده است.

پشت اینجا ساحل اسخیفنینگن قرار گرفته که تو روزهای گرم سال پر از جمعیت است ولی با توجه به سردی هوا و باد تندی که در خرداد می وزید بسیار بسیار خلوت بود و کسی در دریا نبود.

کمی نشستم و مشغول خوردن خوراکی ها شدم و انقدر ترش و شیرین و شور با هم خوردم که دل درد گرفتم و حالم بد شد. بطوریکه دریا هم از دیدن این نوع خوردن من کف کرد.

نمای پانوراما از ساحل

به سمت ایستگاه تراموا برگشتم و با اولین تراموایی که اومد خودم رو به ایستگاه مرکزی دنهاخ رسوندم.

سوار اولین قطار به سمت ایستگاه مرکزی آمستردام شدم. تو راه از خستگی و دل درد خوابم برد تا موقع رسیدن. بله من اولین انسانی هستم که با داشتن دل درد خوابم میبره.

خواب تو قطار باعث شد حالم خوب بشه بعد از رسیدن به ایستگاه آمستردام تصمیم گرفتم به سمت میدان دام برم از اونجا شروع به گشتن کنم. سر راه با یه رستوران خوب و ارزون آشنا شدم، خوب میگم چون میز خالی نداشت و شلوغ بود. قیمت پیتزا و اسپاگتی اینجا 5 یورو بود. سمت راست رستوران هم یه موزه جالب و خنده دار بود که پیشنهاد میکنم حتما بهش سر بزنید.

یکم جلوتر به یه صف پر از انسانهای سیب زمینی خور برخوردم. عصر بود و همه برای میان وعده تو صف خرید سیب زمینی بودن.

سیب زمینی ها تو سه سایز کوچک و متوسط و بزرگ با چندین مدل سس فروخته میشد.

میگن سیب زمینی آمستردام خیلی خوشمزه است و باید خورد ولی به سیب زمینی های اردبیل نمیرسید. یه سیب زمینی کوچک با سس پنیر گرفتم که 4 یورو شد.

طبق معمول به یه فروشگاه رفتم و آب و خوراکی و آبمیوه خریدم به مبلغ 8 یورو. تا ساعت ده تو شهر بودم و بعد به سمت هاستل رفتم و خودم رو برای آخرین روز کاملم تو آمستردام آماده کردم. بعد به سراغ رزروشن رفتم و ازش پرسیدم شما مثل ما انقدر هزینه آب معدنی میدید؟ اگر قرار باشه روزی بیست تا سی هزار تومان پول دوتا آب معدنی بدم که کل پول رو باید هزینه آب کنم. گفت نه ما از آب شیر استفاده می کنیم هر کجا هم که شیر آب باشه قابل خوردن هست آب معدنی را برای جاهایی که آب نباشه استفاده میکنیم. اینجور که متوجه شدم یعنی جایی که آب نباشه ما تیمم میکنیم اینا از آب معدنی استفاده میکنن. منم از این به بعد از آب شیر استفاده میکردم و هیچ اتفاقی هم برام نیوفتاد.

در آخرم جدول هزینه های امروز رو می بینید.

روز پنجم : سه شنبه پانزدهم خرداد

قبل از سفر برنامه داشتم امروز به روتردام برم. ولی بعد از آشنایی با دهکده نمیدونم چی بگم زیبا، رویایی، فوق العاده گیتورن برنامم رو عوض کردم و رفتن به گیتورن رو انتخاب کردم.

ولی آیا میشه به هلند رفت و آسیاب های بادی رو ندید؟ دیروز تصمیم داشتم به دهکده زانس سخانس Zaanse Schans برم ولی نگران شدم که دیر بشه و به برنامم نرسم. تصمیم گرفتم حتما قبل از رفتن به گیتورن اینجا رو ببینم.

دهکده زانس سخانس Zaanse Schans

امروز یکم زودتر راه افتادم و در ایستگاه مرکزی آمستردام  مسیر های رفتن به روستای زانس رو از طریق برنامه Reisplanner که برای سیستم قطار هلند است بررسی کردم. یه مسیر استفاده از اتوبوس شماره 391 بود که حدود 50 دقیقه طول میکشید و حدود سی تا ایستگاه داشت و ممکن بود تو اون ساعت ترافیک باشه وتمام برنامه هام بهم بریزه

مسیر دوم قطار بود. با اینکه حدود یک ربع پیاده روی داشت 37 دقیقه طول میکشید و ترافیکم نداشت.

چون برای اینجا از قبل برنامه نداشتم سریع رفتم و یه بلیت رفت و برگشت برای Zaandijk z.sch  به مبلغ 7.5 یورو خریدم. قیمت بلیت 6.5 یورو بود ولی به دلیل گرفتن کارت کاغذی یک یورو هزینه اضافه دریافت کردند.

از طریق تابلوی راهنما نزدیک ترین قطار به زانس که گیت 7a  بود پیدا کردم.

به سمت گیت رفتم منتظر شدم تا قطار برسه

بعد از یک ربع تو ایستگاه Zaandijk پیاده شدم و از زیر گذر به سمت راست اتوبان رفتم جایی که کارخانه کاکائو سازی آمستردام قرار داشت و کل خیابون پر بود از بوی کاکائو. از خیابون کنار کارخانه به سمت زانس حرکت کردم.

بعد از یک ربع پیاده روی، از پل زیبای زانس میشد آسیاب های بادی رو دید دهکده زانس بعد از این پل شروع میشد.

دهکده زانس از اون چه تصورش رو میکردم زیباتر بود. تو یه هوای ابری خنک همراه با باد ملایم، که باعث میشد علفها و برگ درختها تکون بخوره و صدای زیبایی در کنار صدای پرنده ها درست کنه.

آسیاب بادی

حیوانات اهلی هم زیبایی جالبی به اینجا داده بود.

اینجا پر بود از اتوبوس هایی که توش چینی ها اومده بودن. چند تا فروشگاه فروش پنیر و گل های لاله مصنوعی زیبا هم وجود داشت.

فیلم کوتاهی از دهکده زیبای زانس را میتوانید مشاهده کنید.

تا حدود ساعت یازده اینجا بودم. با اینکه دلم نمیخواست برم، از همون مسیر رفت، برگشتم و به آمستردام سنترال رسیدم.

دهکده گیتورن Giethoorn

دومین مسیر، رفتن به دهکده گیتورن  بود. باید اول با قطار یه مسیری رو طی میکردم و بعد با اتوبوس به دهکده میرفتم.

تو قسمت دوم تو پکیج گیتورن گفتم که بلیت رفت و برگشت از آمستردام و استفاده از وسایل حمل نقل عمومی اونجا و یک ساعت قایق سواری به مبلغ 23 یورو خرید کردم. اگر شما بخواید بلیت رفت و برگشت از آمستردام به اونجا رو بگیرید باید 44 یورو پرداخت کنید هزینه اتوبوس و قایق هم جدا. پس سعی کنید حتما از این پکیج ها استفاده کنید.

برای رفتن به گیتورن باید به شهر Steenwijk  برید و از اونجا با اتوبوس های شماره 70 به دهکده گیتورن برید. تو تصویر زیر میبینید که من از Amsterdam Central   به Almere Centrum  رفتم اونجا قطار رو عوض کردم و با قطار دوم به Steenwijk رفتم.

مسیر فوق العاده سرسبزی داشت و زمان رسیدن دو ساعت طول کشید.

مسیر آمستردام تا گیتورن روی نقشه به صورت زیر است.

فقط بعد از سوار شدن اتوبوس شماره 70 حواستان باشه که تو ایستگاه گیتورن تو منطقه گیتورن پیاده نشید باید تو قسمت توریستی گیتورن پیاده بشید اسم ایستگاهش Dominee Hylkemaweg است به راننده بگید بهتون خبر میده.

کنار ایستگاه اتوبوس یه زیر گذر بود که از زیر خیابون به طرف دیگه میرفت که شروع دهکده گیتورن بود و میتونستید انواع قایق های مختلف رو برای استفاده شخصی کرایه کنید یا به صورت قدم زنان داخل روستا شوید.

جالبه بدونید که این دهکده فقط راه پیاده رو، دوچرخه و قایق داره به همین دلیل هیچ اتومبیلی اجازه ورود به این منطقه رو نداره درضمن فکر داشتن یه ویلا تو اینجا هم از سرتون بیرون کنید قیمت هر متر اینجا 16 هزار یورو است و ارزانترین ویلا از یک میلیون یورو شروع میشه. بلیت قایق هم از 10 یورو شروع میشه به بالا که بستگی به نوع قایق داره.

اینجا واقعا بی نظیییییر بود.واقعا بهشت بود. چطور میشد با مردم اینجا از بهشت صحبت کرد؟

واقعا عکس ها نمیتونه زیبایی بی نظیر اینجا رو توصیف کنه.

اینم یه آسیاب بادی بوده که یهو غیب شده

برای اینکه بتونید بهتر با محیط آشنا بشید با صدای بلند فیلم زیر رو ببینید.

امتیاز من به گیتورن 5 است.

دل کندن از اینجا واقعا سخت بود. ساعت 5 از اینجا طبق همون مسیر رفت به آمستردام برگشتم و باز به سمت میدان دام رفتم. تو راه همانطور که قبلا گفتم فروشگاه های زیادی هست ولی یه فروشگاه هندی بود به اسم Primark که هر نوع لباس از کوچیک و بزرگ می خواستید با قیمت ارزان بین 10 تا 20 یورو میتونستید بخرید. اینترنت رایگانم برای تماس تصویری با کسایی که میخواستن نظر بگیرن داشت. اینجا بیشترین جایی بود که من تونستم ایرانی ببینم.

برای شام امشب تصمیم گرفتم به Macdonald  سر بزنم. یه ساندویچ بزرگ همراه با سیب زمینی و نوشابه رو 7.5 یورو خریدم. یه نکته خوب و جالبی که باز در آمستردام دیدم این بود که کیسه پلاستیکی نداشتن و اگر کیسه پلاستیکی میخواستید ازتون 0.5 یورو میگرفتن همه خرید ها تو پاکت کاغذی انجام میشد.

بعد از گشت و گذار آخر، به سمت هاستل رفتم تا چمدانم رو برای کشور بعدی ببندم.

جدول هزینه های روز پنجم و کل هزینه ها از ابتدا تا این لحظه

روز ششم : چهارشنبه شانزدهم خرداد

بازار گل Flower Market

بعد از بیدار شدن و صرف صبحانه تصمیم گرفتم به سمت بازار گل flower market   برم و تا قبل از پرواز به کشور بعدی یه سری سوغاتی نشون کنم برای روز آخر سفر که به آمستردام سر میزنم. از هاستل به سمت بازار گل رفتم.

تو راه  وارد یه کوچه ای بنام Heisteeg شدم که یه کوکی پزی توش بود به اسم van stapele حدود هفت هشت نفر صف داشت. چنان کوکی هایی بود که تو عمرم نخورده بودم به محض اینکه تو دهن میزاشتی آب میشد و فوق العاده خوشمزه بود. اگر به آمستردام سفر کردید حتما حتما از اینجا خرید کنید که پشیمون نخواهید شد. فقط ساعت کاری زده تا شش بعد از ظهر ولی دیرتر از چهار برید با در بسته مواجه میشید که زده از اینکه کوکی ما زودتر از ساعت معمول تموم شد از شما عذر می خواهیم.

از اونجا به سمت بازار گل رفتم. گل هایی اینجا دیدم که تاحالا ندیده بودم انواع گل ها، درختچه های میوه، پیاز گل، بذر گل، وسایل فانتزی، گل های مصنوعی اینجا میتونستید ببینید و بخرید.

دیگه باید میرفتم به سمت فرودگاه برای مقصد بعدیم که ونیز ایتالیا بود. به سمت هاستل رفتم وسایل رو برداشتم قدم زنان به سمت ایستگاه مرکزی آمستردام رفتم و از اونجا با یه بلیت قطار که از قبل همراه کارت Holland Pass  گرفته بودم به سمت  فرودگاه اسخیپول رفتم.

در پرواز های داخلی حوزه شینگن نیازی به مهر ورود و خروج در پاسپورت نیست اینجا ویزای شما و مهر ورود شما به شینگن، کارت شناسایی شما است. در این پرواز ها با توجه به نوع ایرلاین از یک هفته تا 24 ساعت قبل از پرواز، باید از طریق سایت یا برنامه موبایل یا در فرودگاه، عملیات Check-in   را انجام بدید و با اینکار نیازی به ایستادن در صف تحویل بار ندارید. ولی اگر شما چمدان بزرگ دارید باید بعد از Check-in  و پرداخت هزینه جداگانه، آن را به گیت مورد نظر تحویل دهید. شما میتوانید یک کوله یا کیف دستی به همراه یک ساک داخل کابین تا سایز 55*40*25  همراه خود داشته باشید. درضمن پذیرایی در این پرواز ها به صورت رایگان نیست و بابت هرچیزی باید هزینه آن را پرداخت کنید.

از اینجا داستان های بد به سراغم اومد که باعث تجربه من برای سفرهای آینده شد. نمیدونم چرا  بلیت هواپیما تو تاریخی که من می خواستم از آمستردام به ونیز برم خیلی کم بود. اکثرا حدود یک میلیون تومان بود، بجز دو تا پرواز با یه قیمت، که یکی ساعت یازده شب میرسید و یکی ساعت 9 شب. پروازی که ساعت 9 شب به ونیز میرسید چون برای vueling  اسپانیا بود یه توقف تو بارسلونا داشت و از اونجا به ونیز میرفت و من هم چون دو ساعت زودتر به ونیز میرسید و فکر نمیکردم پروازهای اروپا تاخیر داشته باشه، با اینکه 3 ساعت فاصله تا پرواز دوم داشتم این رو انتخاب کردم. بعد از ورود به فرودگاه و آماده بودن برای پرواز تابلو اعلانات نشون داد که پرواز ما 2 ساعت تاخیر خورده و این باعث میشد احتمالا پرواز دوم رو از دست بدم. با کلی استرس این دو ساعت رو سپری کردم تا هواپیما اومد و مشغول سوار کردن مسافرها شد.

با توجه به شلوغی فرودگاه آمستردام هواپیما ساعت شش از فرودگاه بلند شد و من فقط دعا میکردم همچین تاخیری هم برای پرواز دوم بخوره که بتونم به پرواز دوم برسم.

ادامه این قسمت را در قسمت بعد میتوانید بخوانید......

در جداول زیر میزان هزینه ذخیره شده به دلیل استفاده از کارت های گردشگری را مشاهده میکنید. همانطور که می بینید من با استفاده از این کارت ها مبلغ 160 یورو یعنی 800  هزار تومان صرفه جویی کردم. در کنار این از قابلیت عبور از صف هم استفاده می کردم.

درباره آمستردام
  • همونطور که ما میگیم اصفهان نصف جهان به نظرم هلند هم نصف اروپا است. اینجا هم فرهنگ هست هم آزادی هست هم تاریخ هست هم طبیعت است همه چی با هم است. به هیچ عنوان در سفر به اروپا آمستردام رو از دست ندید.
  • یکی از جاهایی که دوست داشتم برم باغ گل کوکنهوف بود برای دیدن لاله های معروف هلندی ولی متاسفانه درجریان باشید که این باغ گل از فروردین تا وسط اردیبهشت باز هست و بعد از اون تعطیل میشه.
  • تو اروپا تازه ساعت ده و نیم شب به بعد هوا به سمت تاریکی میرفت یعنی اگر آسمان رو ببینید میگید ساعت نهایت شش بعد از ظهر هست در صورتی که ده و نیم شب هست.
  • مکان های دیدنی ساعت پنج تعطیل میشن و مغازه ها ساعت شش و هفت به بعد تعطیل میشن و تا ساعت دوازده شب رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی و کافه ها باز هستن پس اگر برای خرید برنامه دارید بدونید که نمیتونید ساعت هفت تا دوازده شب برید فروشگاه خرید کنید شش نهایت هفت همه تعطیل میکنن.
  • وسایل حمل و نقل عمومی ساعت شش تا دوازده و نیم کار میکنن و پول نقد دریافت نمی کنن حتما باید بلیت تهیه کنید.
  • ساعت شلوغی مترو و تراموا 7 تا 9 صبح و 4 تا 7 بعد از ظهر است.
  • هتل ها اکثرا در مرکز شهر گران هستن یا خارج شهر هتل بگیرید یا از هاستل استفاده کنید.
  • سعی کنید از کارت های گردشگری که معرفی کردم استفاده کنید.
  • اینترنت در همه جای شهر پیدا میشه مثل هتل ها رستوران ها مراکز خرید و وسایل حمل و نقل عمومی اصلا نگران داشتن اینترنت نباشید.
  • به نظرم جاهای دیدنی آمستردام یک وجبه، یعنی اگر برنامه و حوصله داشته باشید همه رو پیاده میتونید برید.
  • برای آشامیدن آب اگر نمیخواید هزینه های زیاد بابت آب معدنی بدهید، یا از ایران ببرید یا از شیرهای آب استفاده کنید.
  • همه رستوران ها و مراکز دیدنی و خرید سرویس بهداشتی دارند.
  • بدون بلیت سوار تراموا و قطار نشوید چون مامورها بلیت ها را سرزده چک می کنند.
  • اگر قصد خرید پنیر داشتید حتما پنیر دودی smoke cheese رو بخرید.
  • حتما وافل هلندی رو که خیلی خوشمزه است برای سوغاتی بخرید البته از نوع همراه با عسل.
  • سعی کنید در اولین روز رسیدن برنامه ای از قبل رزرو نکرده باشید که به دلیل تاخیر پرواز به مشکل بخورید.

برای ادامه سفرنامه وارد قسمت بعدی شوید.