سفر 100 یورویی به اروپا

*** بنام یگانه ای که در سفر باید شناخت ***

مقدمه

درود به همه کاربران و دوستان عزیز

من اولین سفرنامه خودم را دو سال قبل به اسم  “سفر مجانی به دبی”  نوشتم که جزو  پربازدیدترین و پر نظرترین سفرنامه های سایت هست، بطوریکه سوال و جواب های آن سفرنامه خودش یه سفرنامه کامل از نکات مهم سفر به دبی هست.

سفرنامه دومم با عنوان "سفر 100 یورویی به اروپا"  شامل هشت قسمت می باشد که قسمت اول راهنمایی کامل برای دریافت ویزای شینگن، قسمت دوم اقدامات قبل از سفر برای کاهش هزینه ها و قسمت سوم به بعد در مورد سفر میباشد. درواقع این سفرنامه تشکیل شده از هشت سفرنامه می باشد و فکر میکنم طولانی ترین سفرنامه سایت باشد. پس خودتان را برای خواندن یک سفرنامه طولانی آماده کنید.

از آنجایی که اکثر دوستان و آشنایان خواستند برایشان یک راهنمایی کامل در مورد سفر به اروپا داشته باشم از خلاصه نویسی پرهیز میکنم و سعی میکنم کامل همه موارد و نکات را بنویسم.

به همین دلیل این سفرنامه 8 قسمتی شامل :  91 صفحه  -  39459 کلمه  -  815 عکس  -  15 فیلم  میباشد.

اروپا

قاره ای که اگر به شما بگویند فقط در طول عمرتان ده سفر به ده شهر خارج از کشور می توانید داشته باشید حداقل پنجاه درصد شهرهایی که میخواهید در این ده سفر بروید در این قاره قرار دارد.

ولی چگونه؟

اگر به تبلیغ آژانس ها برای سفر به اروپا توجه کنید برای چهار شب اقامت در یک شهر اروپا حدود هزار یورو از شما می خواهند ولی این پایان ماجرا نیست هزینه پرواز رفت و برگشت هزینه های دریافت ویزا و هزینه های خوراک و تفریح هم اضافه کنید با این وجود اگر بخواهید یک سفر پانزده روز به اروپا از طریق آژانس ها داشته باشید باید حداقل پنج هزار یورو برای یک سفر خوب به اروپا کنار بگذارید. درضمن آژانس ها به زور سی تا پنجاه میلیون تومان از شما ضمانت میگیرند و در مدت سفر شما با این پول کار میکنند که این کارشان غیر مجاز است.

دو دلیل برای اینکه شما فکر سفر به اروپا را هم نمیکنید اول همین هزینه زیاد برای سفر و دوم وجود ظاهریه یک غول بزرگ به اسم ویزای شینگن هست که اگر از ابتدا تا انتهای این سفرنامه را مطالعه کنید، یا مقصد بعدی سفرتان را اروپا انتخاب خواهید کرد یا برای سفر به اروپا در آینده نزدیک برنامه ریزی خواهید کرد. (البته اگر قیمت این روزهای ارز اجازه دهد)

همانطور که سفر پانزده روز من به اروپا از اقدام برای ویزا ، پرواز  رفت و برگشت ،  استفاده از شش پرواز بین شهر های مختلف و بازدید از اکثر دیدنی های توریستی شهر ها حدود نه میلیون تومان تمام شد. بطور کلی همه هزینه های سفر به اروپا از ابتدا تا انتها روزی کمتر از 100 یورو خواهد شد و به همین دلیل اسم سفرنامه را سفر 100 یورویی به اروپا انتخاب کردم.

با توجه به اینکه قیمت ارز نرخ ثابتی ندارد و هرکس ممکن است ارز خود را در تاریخ های مختلف با قیمت های مختلف بدست آورده باشد ملاک من برای هزینه ها، قیمت جهانی یورو نسبت به ریال است نه قیمت های حبابی در ایران که مقصر دولت و خود ما هستیم و با توجه به اینکه بخشی از مخارج من با یورو زیر پنج هزار تومان بود و دریافت ارز مسافرتی با یورو پنج هزار تومانی تمام هزینه های این سفر با یورو پنج هزار تومانی محاسبه شده است.

قسمت اول

دریافت ویزای شینگن

بزرگترین چالشی که سر راه ما ایرانی ها برای سفر به اروپا وجود دارد دریافت ویزای شینگن است که همین امر باعث شده تا خیلی از مردم فکر سفر به اروپا را نکنند یا بعد از درخواست ویزا با رد شدن از طرف سفارت مواجه شوند.

همانطور که در ادامه خواهید دید توضیحات من در مورد دریافت ویزای شینگن در این سفرنامه ، کاملترین توضیح در مورد دریافت این ویزا در اینترنت است. به این دلیل که حاصل سه ماه تحقیق من در مورد این ویزا و همچنین مواردی است که باعث رد شدن ویزا توسط سفارت می شود. دوستانی که قصد دریافت این ویزا را دارند علاوه براینکه با خواندن این بخش از سفرنامه، با نکات کلیدی که باعث تسهیل دریافت ویزا و عدم رد شدن ویزا توسط سفارت می شود آشنا می شوند،باعث می شود تا دست دلال ها و کلاه بردارانی که با دریافت پول های زیاد پیشنهاد ویزای تضمینی یا دریافت وقت سفارت را می دهند کوتاه شود.

ویزای شینگن چیست ؟

حدود سی و پنج سال قبل قراردادی بین برخی از کشورهای اروپایی امضا شد که طبق آن، رفت و آمد برای اعضای این کشورها بدون نیاز به گذرنامه و فقط با کارت شناسایی انجام شود. همچنین مردم کشورهای دیگر با دریافت ویزای شینگن از یکی از این کشورها، میتوانند به سایر کشورهای دیگر این حوزه سفر کنند.

کشورهای حوزه شینگن که شما با دریافت ویزا می توانید به آنها سفر کنید شامل :

هلند، فرانسه، آلمان، اتریش، ایتالیا، پرتغال، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، یونان، اسپانیا، سوئیس، سوئد، لهستان، نروژ، مجارستان ، فنلاند، استونی، ایسلند، اسلواکی، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، اسلونی، لیختن اشتاین  و مالت می شوند.

در کنار این کشورها  در صورت دریافت ویزای چند بار ورود شینگن می توانید به کشورهای رومانی، قبرس، کرواسی، صربستان، بلغارستان، بوسنی، مونته نگرو ، آلبانی، مقدونیه و کوزوو هم سفر کنید و نیازی به دریافت ویزای این کشور ها هم نمی باشد.

درضمن با داشتن ویزای چند بار ورود شینگن علاوه بر کشورهای بالا می توانید بدون دریافت ویزا وارد کشور مکزیک و جمهوری دومینیکا در قاره آمریکا هم بشوید.

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن دارای چهار کلاس A   تا  D  می باشد که با توجه به نوع درخواست متفاوت است.

کلاس A :

این ویزا برای کسانی است که قصد استفاده از ویزای ترانزیت را دارند یعنی شما وارد حوزه شینگن می شوید ولی اجازه خروج از فرودگاه را ندارید سوار هواپیمای بعدی می شوید و حوزه شینگن را به مقصد بعدی ترک می کنید.

نکات مهم کلاس A
  • پروازهای شرکت آلیتالیای کشور ایتالیا جزو ارزانترین پرواز ها به حوزه شینگن می باشد اگر شما ویزای شینگن از سفارت دیگری جز ایتالیا گرفته باشید نمی توانید از این پرواز استفاده کنید به این دلیل که این پروازها از تهران وارد ایتالیا می شود و برای مسیر دوم خود مثلا از ایتالیا به فرانسه نیازمند دریافت ویزای کلاس A که ویزای ترانزیت است از سفارت ایتالیا دارید.
  • اگر مقصد سفر شما به کشوری غیر از حوزه شینگن باشد مثلا برزیل نباید پروازی بگیرید که در یکی از کشورهای حوزه شینگن توقف دارد در غیر این صورت باید حتما یک ویزای ترانزیت از کشور مورد نظر که توقف دارید بگیرید و آن هم شامل هزینه و مراحل اداری دریافت ویزای شینگن است.

کلاس B :

این نوع ویزا هم مثل ویزای ترانزیت  A  می باشد با این تفاوت که میتوانید از فرودگاه خارج شوید و با وسیله دیگر حوزه شینگن را به مقصد اصلی ترک کنید مثلا با هواپیما وارد کشور ایتالیا می شوید و از فرودگاه با وسیله دیگر مثل اتومبیل یا قطار ایتالیا را به مقصد بعدی ترک میکنید.

کلاس C :

پر استفاده ترین نوع ویزا است که ویزای کوتاه مدت نام دارد شما برای سفر توریستی به حوزه شینگن نیازمند دریافت ویزای کوتاه مدت یا کلاس  C   از سفارت هستید.

ویزای کلاس   C   سه نوع  یک بار ورود ، دو بار ورود و چند بار ورود می باشد که نشان دهنده تعداد ورود شما به حوزه شینگن در مدت زمان اعتبار ویزای شما می باشد مثلا اگر یک بار ورود باشد فقط یک بار می توانید وارد شوید و بعد از اتمام سفر از حوزه شینگن خارج شوید در صورتی که اگر چند بار ورود یا Multiple    باشد بعد از خروج از حوزه شینگن اگر ویزای شما اعتبار داشته باشد مجددا می توانید وارد حوزه شینگن شوید.

نکات مهم کلاس C
  • کسانی که برای اولین بار برای ویزای توریستی اقدام می کنند و قصد دریافت ویزای مالتی چند بار ورود را دارند از سفارت هلند اقدام کنند. مدتی است که سفارت هلند ویزای یکبار ورود را لغو کرده است یا ویزا نمی دهد و یا اگر بدهد ویزای مالتی چند بار ورود می دهد.
  • شما اگر برای بازدید از نمایشگاه بخواهید به حوزه شینگن بروید نوع ویزای شما توریستی نیست ویزای بیزینس است و باید درخواست ویزای بیزینس بدهید.
  • کسانی که قصد دریافت ویزا برای اولین بار را دارند در خواست ویزا را برای بیشتر از پانزده روز ندهند.

کلاس D :

این نوع ویزا  برای کسانی که مدت زیادی می خواهند در حوزه شینگن باشند مثل دانشجوها یا بیماران، برای درمان بیماری است.

انتخاب سفارت

مطالبی که برای دریافت ویزا از این قسمت به بعد می نویسم حاصل تحقیق و تجربه من در سه ماه برای دریافت ویزای اول  و بدون داشتن دعوتنامه شینگن می باشد ممکن است در بعضی قسمت ها برای شخص دیگر این تجربه متفاوت باشد.

یکی از اولین سوالاتی که به ذهن ما برای دریافت ویزا خطور می کند این است که از کدام سفارت اقدام کنیم. کدام سفارت راحت ویزا میدهد و کدام سختگیر است؟

قبل از هرچیز بریم سراغ TOP 10  یا ده سفارتی که در سال 2017 بیشترین ویزا شینگن در جهان را صادر کرده اند.

بعد از دیدن این نمودار آماری، به این فکر نباشید که بریم سراغ سفارت هایی که بیشترین ویزا را داده اند، در برخی موارد سفارت های پایین تر برای اینکه خود را به رده های بالاتر برسانند ویزای بیشتر و راحت تر می دهند. چرا ؟ به این دلیل که شما باید ابتدا وارد آن کشور بشوید و مدت بیشتری را حتی به صورت صوری در آن کشور اقامت داشته باشید پس اینکار باعث می شود آمار توریست کشور بالاتر برود و ارز بیشتری وارد کشور خود کنند.

در زیر سفارت هایی که می توانیم از طریق آنها برای دریافت اولین ویزا به تنهایی اقدام کنیم همراه با نکات مهم مشخص کردم.

سفارت یونان

این سفارت از نظر نظم افتضاح هستش، تا جایی که مدارک بعضی از مراجعین در سفارت گم شده و اصلا روال مشخصی ندارد ، زمان در این سفارت معنا ندارد مثلا جواب ویزا که باید 14 روز بعد آماده شود ممکن است بی دلیل یک ماه هم زمان ببرد و از نظر برخورد کارکنان هم اکثر مراجعین راضی نبودند. خوشبختانه دریافت وقت از این سفارت به تازگی به شرکت VFS Global   داده شده که در مورد این شرکت توضیح کامل و با جزئیات خواهم داد.

ایمیل سفارت یونان در شرکت VFS برای دریافت وقت  appointmentgreece@vfshelpline.com  می باشد.

سفارت ایتالیا

این سفارت جزو سفارت هایی است که اولین ویزای خود را در صورت کامل بودن مدارک راحت می توانید دریافت کنید ولی برای رفتن به این سفارت نیاز به دریافت وقت دارید. دریافت وقت از سفارت ایتالیا نیازمند یک فرمول است که من کشف کردم به اینصورت که گرفتن وقت از سفارت ایتالیا مساوی است با برنده شدن در لاتاری آمریکا و برنده شدن در لاتاری آمریکا کوچکتر است از برخورد شهاب سنگ با شما. چرا ؟ چون به گفته بعضی ها سفارت وقت ها را به دلال ها میفروشد و دلال ها با دریافت مبالغی حدود هشتصد تا یک میلیون و ششصد هزار تومان به ما می فروشند به هر حال برای دریافت وقت اول باید وارد سایت سفارت (prenotaonline.esteri.it) شوید و نام کاربری درست کنید بعد از آن هر شب ساعت 21:30 تقویم دریافت وقت باز می شود و شامل بخش های مختلف می باشد که در عکس زیر مشاهده می کنید.

در ساعت 21:30 روز مورد نظر سبز می شود روی آن کلیک می کنید کد امنیتی را وارد می کنید و در آخر با این پیغام مواجه می شوید که وقت پر شده است لطفا بعدا مراجعه کنید و با رنگ قرمز مشاهده می شود که وقت ها پر شده است. جالب اینجا است که اکثرا بعد از دریافت این پیغام، رنگ زرد نشان داده می شود یعنی با توجه به اینکه پیغام میدهد وقت ها پر شده هنوز تقویم آن روز رنگ زرد است و ظرفیت وجود دارد. من یک ماه هر شب از طریق چهارتا سیستم با کمک دوستام می خواستم وقت بگیرم و موفق نشدم همین بی تجربگی باعث شد برنامه سفرم از ماه اردیبهشت به خرداد تغییر کند.

ولی صبر کنید ! خبر خوبی که می خواهم به شما بدهم این است که به تازگی سفارت ایتالیا با شرکتی به اسم Cox and Kings Global Services Management  سنگاپور  به آدرس اینترنتی www.ckgsir.com قرار داد صدور ویزا امضا کرده است که همانند شرکت VFS Global  می باشد ولی ظاهرا با سیستم وقت دهی بهتر و نظم بیشتر که این موضوع برای علاقه مندان دریافت وقت از سفارت ایتالیا بسیار خوشایند خواهد بود.

سفارت فرانسه

بالاترین مراجعه برای دریافت ویزا مربوط به این سفارت است ولی نکته ای که دارد اینست که اگر شما مجرد هستید و قصد دریافت اولین ویزای خود را به تنهایی دارید سمت این سفارت نروید فرانسه ویزا اولی های مجرد را رد می کند همچنین ویزا اولی هایی که مدارک کامل ندارند و متاهل هستند هم به همین صورت می باشد.

برای دریافت وقت از این سفارت باید یک ایمیل به شرکت VFS Global  بزنید و درخواست وقت کنید.

ایمیل دریافت وقت از سفارت فرانسه  appointmentfrance@vfshelpline.com  می باشد.

سفارت هلند

دریافت ویزا از سفارت هلند نیازمند داشتن دعوتنامه از شخصی در هلند می باشد ولی در صورت کامل بودن مدارک چه متاهل یا مجرد باشید به راحتی به شما ویزا می دهد و نکته مثبت این سفارت این است که به همه حداقل ویزای  Multiple  چند بار ورود یک ماه می دهد. من خودم بعد از تحقیق های زیاد این سفارت را انتخاب کردم و به شما هم پیشنهاد می کنم برای دریافت اولین ویزای خود از این سفارت اقدام کنید.

برای دریافت وقت این سفارت هم باید از طریق شرکت  VFS Global  اقدام نمایید.

ایمیل دریافت وقت از سفارت هلندappt.netherlands@vfshelpline.com   می باشد.

سفارت اسپانیا

یکی از فرق هایی که این سفارت با بقیه دارد در دریافت مدرک گزارش گردش حساب بانکی می باشد که گزارش شش ماه آخر حساب را به جای سه ماه آخر می خواهد و ترجیحا ترجمه مدارک را به زبان اسپانیایی می خواهد.

در ضمن برای گرفتن وقت باید حضوری به سفارت مراجعه کنید و در خواست وقت دهید. درخواست وقت به صورت تلفنی و اینترنتی وجود ندارد ولی از طریق شرکت BLS  می توانید درخواست وقت اینترنتی بدهید و علاوه بر هزینه سفارت هزینه پانزده یورویی به این شرکت بابت خدمات پرداخت نمایید.این شرکت هم مانند شرکت VFS Global  می باشد.

صفحه درخواست وقت برای سفارت اسپانیا در شرکت BLS : www.blsspain-iran.com

سفارت آلمان

اگر ویزای اول خود را می خواهید و دعوت نامه رسمی ندارید سراغ این سفارت نروید سفارت آلمان بدون دعوت نامه ویزا صادر نخواهد کرد در صورت داشتن دعوت نامه معتبر به سایت سفارت آلمان بروید و درخواست وقت دهید.

صفحه درخواست وقت برای سفارت آلمان : www.service2.diplo.de

سفارت های دیگر

اگر برای دریافت اولین ویزای خود به تنهایی اقدام می کنید پیشنهاد می کنم از کشورهای دیگر اقدام نکنید مگر اینکه دعوت نامه داشته باشید به این دلیل که از شما می خواهند که پاسخ دهید با توجه به اینکه اولین ویزای خود را می خواهید دریافت کنید و  ویزای شما از نوع توریستی است چرا کشورهای بهتر از نظر توریستی را انتخاب نکرده اید؟ که باید دلیل قانع کننده ای داشته باشید. درواقع احتمالا با یک مصاحبه روبرو خواهید شد.

دریافت وقت از سفارت

بعد از انتخاب سفارت توسط شما برای دریافت ویزا باید از سفارت مورد نظر برای ارائه مدارک و مصاحبه درخواست وقت بدهید. در بالا نحوه ارسال درخواست وقت از سفارت های مختلف را توضیح دادم که به چه صورتی می باشد برای دریافت وقت سفارت های هلند، فرانسه، چک، یونان، نروژ، سوئد، اتریش  باید ایمیلی حاوی اطلاعات زیر به ایمیل مربوط به سفارت در شرکت VFS Global   ارسال نمایید.

به عنوان مثال برای دریافت وقت از سفارت هلند باید اطلاعات زیر را به ایمیل  appt.netherlands@vfshelpline.com  ارسال نمایید. برای باقی سفارت ها نیز این اطلاعات باید ارسال شود.

شرکت VFS Global  یک شرکت بین المللی است که با سفارت های مختلف قرار داد همکاری برای دریافت مدارک کاربران را دارد. وجود این شرکت باعث کاهش بار کاری و شلوغی در سفارت ها ، ساده شدن دریافت وقت برای کاربران، حذف انجام مصاحبه از درخواست کنندگان ویزا توسط سفارت و تا حدودی نظم بهتر در همه مراحل صدور ویزا شده است. برای حضور در شرکت VFS  در روزی که به شما وقت دادند باید به مجتمع پالادیوم مراجعه نمایید و با آسانسور های مخصوص VFS  وارد طبقه یازدهم شوید. در ضمن هیچ استرسی در هنگام حضور و تحویل مدارک نداشته باشید مصاحبه در شرکت  VFS  انجام نمی شود و اگر سوالی پرسیده شود برای تکمیل مدارک و به زبان فارسی می باشد.

نکات مهم دریافت وقت
  • به هیچ عنوان از آژانس ها یا دلال ها نخواهید برای شما وقت سفارت بگیرند به این دلیل که علاوه بر اینکه شما باید هزینه های سفارت را پرداخت کنید باید مبالغی بین سیصد تا یک میلیون و ششصد هزار تومان به آنها پرداخت کنید. من برای نمونه از یک آژانس خواستم برای من وقت سفارت هلند بگیرند و جالبه بدونید برای ارسال یک ایمیل ساده از من مبلغ سیصد هزار تومان درخواست کردند.
  • اگر شما برای چند نفر درخواست وقت دارید نیازی به ارسال چندین ایمیل نیست باید مشخصات هر نفر را جداگانه در جدول بالا نوشته و همه را در یک ایمیل ارسال نمایید.
  • از زمانی که سفارت به شما وقت می دهد تا زمان سفر باید کمتر از نود روز باقی مانده باشد مثلا اگر تابستان وقت بگیرید و بگید درخواست ویزا برای زمستان را دارم به شما ویزا نخواهند داد. پس زمان سفر شما باید کمتر از نود روز از تاریخ مراجعه به سفارت باشد.
  • سفارت ها وقت برای هفته آینده یا ده روز بعد به شما نمی دهند مطمئن باشید وقتی که سفارت به شما می دهد حداقل یک ماه دیگر می باشد و در زمان های شلوغ و فصل سفر ممکن است تا دو ماه بعد به شما وقت بدهند.
  • شرکت VFS طبق تجربه اولین وقت درخواستی شما را رد می کند و ایمیل می دهد که وقت دیگری را برای مراجعه انتخاب کنید پس شما موقع پر کردن جدول در قسمت تاریخ وقت درخواستی ، چند وقت مختلف را انتخاب کنید با فاصله های دو هفته به دو هفته یا بنویسید As soon as possible  در اسرع وقت و بدانید این اسرع وقت حداقل چهل روز بعد مخصوصا در فصل سفر  می شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن

میرسیم به اصلی ترین بخش برای دریافت ویزا که مدارک مورد نیاز می باشد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن برای همه سفارت ها تقریبا یکی می باشد.در این بخش من یکی یکی مدارک مورد نیاز را نوشته و اگر نکاتی داشته باشد بیان می کنم. دوستانی که برای اولین بار و به تنهایی با کمترین هزینه می خواهند برای دریافت ویزا اقدام کنند نکات این قسمت از سفرنامه را از دست ندهند.

دریافت این مدارک با این همه جزئیات و ریزه کاری و سخت گیری توسط سفارت ها برای ایرانیان را مدیون دوستانی هستیم که به راحتی ویزا گرفتند و بعد از حضور در کشور مقصد به هر دلیلی درخواست پناهندگی کردند و به کشور بر نگشته اند.

نکات قبل از اقدام
  • همه سفارت ها دو دلیل نیاز دارند تا به شما ویزا بدهند اول اینکه به آنها اطمینان دهید حتما بعد از سفر به کشور باز می گردید و دوم اینکه به آنها اطمینان دهید از پس مخارج سفر در مدت سفر بر خواهید آمد. اکثر رد شدن درخواست ویزا توسط سفارت ها به همین دو دلیل می باشد که شما مدارک کافی و کاملی ارائه ندادید که مامور سفارت برای آن دو دلیل قانع شود، پس تا جایی که می توانید برای دریافت ویزا مدارک ارائه دهید.
  • قبل از درخواست ویزا خود را جای مامور سفارت بگذارید آیا حاضر هستید ضامن شخصی مثل شما با این مدارک شوید که وارد کشورتان شود؟ اگر جواب بله است به بخش بعد بروید و اگر خیر است صبر کنید تا زمانی دیگر و بهتر شدن شرایط شما.
  • دریافت ویزا در سفارت با ماشین انجام نمی شود که نتیجه برای همه مشخص باشد. ممکن است دو نفر در یک سفارت با مدارک مشابه باشند یکی رد شود و یکی ویزا بگیرد. ممکن است مامور سفارت شب خوبی نداشته و روز بعد همه را رد کند یا شب خوبی داشته باشد و همه را قبول کند. در این مدت کسانی را دیدم که شرایط بدتر از من داشتند و ویزا گرفته اند و شرایط بهتر از من داشته اند و  ویزا نگرفته اند.

1- ارسال درخواست وقت

ارسال درخواست وقت به سفارت و انتظار تا قطعی شدن ارائه وقت سفارت برای شما.

نکات مربوط به این قسمت در بخش درخواست وقت در بالا بیان شد.

2- داشتن دعوتنامه

در ابتدا باید ببینید درخواست ویزای توریستی شما به چه صورتی است آیا در کشور مقصد فامیل یا دوست و آشنا دارید که برای شما دعوتنامه ارسال کنند یا به تنهایی بدون دعوتنامه می خواهید اقدام نمایید. اگر دعوتنامه دارید، سفارت شما برای اقدام ویزا مشخص است باید درخواست وقت از سفارتی کنید که از آن کشور دعوتنامه دارید ولی اگر دعوتنامه ندارید با توجه به مطالب گفته شده در قسمت انتخاب سفارت و برنامه سفر می توانید سفارت مورد نظر را انتخاب و درخواست وقت نمایید.

نکات مهم
  • شما ابتدا از سفارت وقت بگیرید بعد درخواست ارسال دعوتنامه نمایید چون ممکن است سفارت دیر به شما وقت بدهد و از تاریخ دعوتنامه شما بگذرد.
  • دعوتنامه دو نوع می باشد. یک نوع فقط معرفی نامه است که فامیل یا دوست آشنا ارسال میکند و اسپانسر شما از قبیل محل اقامت و هزینه ها نمی شود این نوع دعوتنامه از ارزش پایینی برای سفارت ها برخوردار است. اگر شما می خواهید دعوتنامه بگیرید حتما بخواهید که اسپانسر شما شوند یعنی ذکر شود که تمام هزینه های سفر شما را از هنگام ورود تا خروج تامین می کنند به عبارتی همه هزینه ها با شخص ارسال کننده دعوتنامه است، که باید ذکر شود. برای این نوع دعوتنامه شخص ساکن آن کشور باید به شهرداری محل سکونت برود و مدارک اقامت خود، شغل، سمت، میزان حقوق و پس انداز خود را به آنجا ارائه دهد و در صورت تایید این نوع دعوتنامه اسپانسری صادر می شود این مدارک باید برای شما همراه دعوتنامه ارسال شود تا به سفارت ارائه دهید، شاید هر شخصی نخواهد همچین کاری کند که متوجه شغل، میزان حقوق و پس انداز او شوید ولی اگر این کار را انجام داد دعوتنامه شما قویترین نوع دعوتنامه است و بدون تردید با ویزای شما موافقت می شود.
  • اگر ویزای شما بار اول از طریق دعوتنامه باشد و بار دوم خودتان بخواهید اقدام کنید در صورت کامل نبودن مدارک حتما ویزای شما رد می شود چون بار اول کسی اسپانسر شما شده بود پس اگر بار دوم بدون دعوتنامه اقدام کردید به منزله این است که اولین بار برای دریافت ویزا می خواهید اقدام کنید.

3- رزرو هتل محل اقامت

اگر شما دعوت نامه ندارید باید رزرو قطعی هتل داشته باشید. جدیدا اکثر سفارت ها رزرو قطعی پرواز و هتل را می خواهند و دلیل اینکه شخصی با همه مدارک رد می شود نداشتن رزرو قطعی از هتل و خرید پرواز است. رزرو قطعی هتل یعنی از طریق کارت اعتباری هتل های محل اقامت را رزرو کنید و نمی شود بدون کارت اعتباری هتلی از سایت مثلا Booking   رزرو کنید. یکی از قابلیت های سایت Booking  این است که میتوانید کارت اعتباری را معرفی کنید ولی مبلغ را پرداخت نکنید و هنگام حضور در هتل مبلغ را پرداخت نمایید.

نکات مهم

همان طور که گفتم به تازگی سفارت ها رزرو قطعی با کارت اعتباری برای صدور ویزا می خواهند دلیل رد شدن خیلی از افراد با توجه به کامل بودن مدارک همین موضوع است. واقعا این نکته را جدی بگیرید. روش دریافت کارت اعتباری را در سفرنامه توضیح می دهم و از آنجایی که شما کاربران با سفرنامه های خود در سایت به من خیلی کمک کردید من هم میتوانم با کارت اعتباری خودم به صورت رایگان برای کاربران این سایت هتل ها را رزروکنم تا از این بخش در صورت نداشتن کارت اعتباری به راحتی عبور کنید.

4- خرید قطعی بلیت رفت و برگشت هواپیما

مرحله بعدی خرید قطعی پرواز رفت و برگشت است دقت کنید، خرید نه رزرو بی ارزشی که سه تا 24 ساعت اعتبار دارد و قابل بررسی از طرف سفارت نیست. در قسمت قبل عرض کردم جدیدا سفارت ها روی این دو موضوع پرواز و هتل حساس شده اند شاید کسی بگوید من جدیدا فقط با رزرو ویزا گرفتم شما یا ویزای اولتان نیست یا دعوت نامه داشتید یا مدارکتان به شدت کامل بوده است ولی مطمئن باشید کسانی که با وجود کامل بودن مدارک رد می شوند همین نداشتن خرید قطعی پرواز و رزرو قطعی هتل دلیل رد شدنشان می باشد.

نکات مهم

برای اینکه وزن دریافت ویزای شما سنگین تر شود از ارائه رزرو پرواز که هیچ ارزش و اعتباری ندارد خودداری کنید و پرواز قطعی خریداری کنید نهایت در صورت عدم دریافت ویزا مبلغی بین دویست تا پانصد هزار تومان جریمه کنسلی  با توجه به نوع پرواز می شود ولی باور کنید این دو بخش خرید بلیت و رزرو قطعی هتل با کارت اعتباری شانس دریافت ویزای شما را به شدت بالا خواهد برد. حالا هی بگم گوش نکنید.

5- برنامه سفر

مرحله بعد ارائه برنامه سفر برای سفارت است که نشان دهد شما چند روز  در حوزه شینگن هستید و کجا خواهید رفت اینکه برنامه سفر چگونه باشد را در قسمت دوم سفرنامه توضیح خواهم داد که می توانید از آن برای ارائه برنامه سفر استفاده کنید.

نکات مهم

برنامه سفر برای کسانی که دعوت نامه ، خرید قطعی پرواز و رزرو قطعی هتل را ندارند حتما حتما لازم است. شما اگر پرواز رفت و برگشت را بخرید و هتل ها را با کارت اعتباری رزرو کنید نیازی به برنامه سفر نخواهید داشت چون خود این کار برنامه سفر می شود ولی برای محکم کاری یک برنامه سفر هم ارائه کنید که مدارک شما کاملتر شود.

6- پاسپورت

مدرک بعدی پاسپورت می باشد باید اصل پاسپورت خود که دارای حداقل دو صفحه خالی و شش ماه اعتبار باشد و کپی از صفحه اول آن و همچنین ویزاهای شینگن قبلی، ویزای انگلستان، استرالیا، کانادا، آمریکا در صورت داشتن را ارائه دهید. در ضمن پاسپورت نیاز به ترجمه ندارد.

نکات مهم

• اگر در پاسپورت فعلی خود مهر کشور سوریه ، عراق، لبنان و قبرس شمالی را دارید دیگر نیاز به ادامه مراحل نخواهید داشت چون قطعا ویزای شما رد خواهد شد. سه کشور اول به دلایل امنیتی و قبرس شمالی به این دلیل است که ترکیه به زور این بخش را در اختیار خود دارد و هر کس که مهر فرودگاه قبرس شمالی را داشته باشد به دلیل همکاری قبرس شمالی و اتحادیه اروپا، درخواست ویزای شما رد خواهد شد. اگر این مهر ها در پاسپورت شما وجود دارد در اولین مرحله درخواست پاسپورت جدید بدهید.
  • اکثرا برای اینکه تا پنج سال ویزای شینگن در پاسپورت خود را به هر دلیلی داشته باشند اول درخواست پاسپورت جدید می دهند سپس اقدام به دریافت ویزای شینگن می کنند. این یکی از بزرگترین اشتباهات شما می باشد که باعث رد شدن ویزا می شود و باز طرف میگوید ویزای من با توجه به کامل بودن مدارک رد شد. پس اگر شما پاسپورت جدید دارید و خالی از مهر است برای دریافت ویزا اقدام نکنید چون سفارت فقط کپی ویزاهای شینگن قبلی را از شما می خواهد و مهر بقیه کشور ها برای آنها اهمیت ندارد. درواقع پاسپورت شما باید دارای چند مهر ورود و خروج باشد سعی کنید حداقل دو یا سه کشور مختلف را قبل از درخواست ویزای شینگن در پاسپورت داشته باشید چون سفارت قانع نمی شود شما برای اولین بار و اولین سفر می خواهید به اروپا بروید مگر در گذرنامه قبلی ویزای شینگن یا ویزای کانادا، آمریکا، استرالیا داشته باشید که کمتر از سه سال از اعتبار آن گذشته باشد.
  • گذرنامه شما باید حداقل دارای شش ماه اعتبار و دو صفحه خالی از مهر باشد.
  • در آخر اگر سفارت یک کشور در کشور شما وجود داشته باشد و شما از کشور دیگر اقدام کنید چون این سفارت در کشور شما وجود دارد و پاسپورت شما برای این کشور است درخواست شما رد می شود مگر نامه معتبر ببرید که در کشور دوم مشغول تحصیل کار یا زندگی هستید.

7- عکس

یک قطعه عکس جدید 4.5 در 3.5 این عکس باید کل صورت شما را دربر گیرد بطوری که جلوی یقه پیراهن شما در عکس معلوم نباشد این را به این دلیل گفتم که خیلی ها می گویند همان لباسی را موقع رفتن به سفارت بپوشید که در عکس دارید در صورتی که عکس استاندارد عکسی است که جلوی یقه پیراهن شما در آن معلوم نیست و فقط بخش کوچکی از کنار یقه و سرشونه مشخص می باشد بهتر است عکس را یک هفته قبل از رفتن به سفارت بگیرید که بیشترین همخوانی را داشته باشد.

8- شناسنامه و ترجمه رسمی

شناسنامه باید همراه با ترجمه همه صفحات باشد همه صفحات شناسنامه را در یک دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه کنید و به سفارت ارائه دهید.

9- گواهی اشتغال به کار و ترجمه رسمی

گواهی اشتغال به کار همراه با مهر و امضا مدیر مسئول در سربرگ شرکت و سازمان همراه با ترجمه رسمی آن

نکات مهم

• اگر گواهی شما به زبان انگلیسی باشد نیاز به ترجمه رسمی ندارد.
  • در گواهی اشتغال شما باید مشخصات کامل ، سمت شغلی ، سابقه کاری، میزان درآمد و میزان مرخصی که با آن در تاریخ سفر موافقت شده ذکر شده باشد. حتما موافقت با مرخصی در تاریخ سفر، در گواهی ذکر شود.
  • میزان حقوق شما باید به نحوی باشد که توان مالی شما برای سفر به اروپا را در بر گیرد به عنوان مثال اگر حقوق دریافتی شما یک میلیون و دویست هزار تومان باشد برای سفارت قانع کننده نخواهد بود که شما توان پرداخت هزینه های سفر را دارید سعی کنید حقوق بالای سه میلیون تومان در گواهی داشته باشید که با توجه به هزینه های زندگی مبلغی برای پس انداز و سفر داشته باشید.
  • بعضی ها می گویند حقوق ما بالا است ولی حق بیمه ما کارگر ساده رد می شود آیا این باعث مشکل نمی شود که مثلا چرا مدیر فروش یا فلان سمت با این حقوق که در گواهی آمده کارگر ساده رد شده است؟ خود سفارت ها به اوضاع کاری کشور ما آگاه هستند و می دانند اکثر شرکت ها برای همه بیمه را کارگر ساده رد می کنند پس از این مورد نگرانی نداشته باشید.

10- گواهی اشتغال به تحصیل و ترجمه رسمی

گواهی اشتغال به تحصیل و ترجمه رسمی انگلیسی آن یا هر نوع گواهی دیگر که نشان دهد شما به کشور بر خواهید گشت هر چه مدارک شما بیشتر باشد دریافت ویزا راحت تر خواهد شد.

نکات مهم

برای دریافت گواهی تحصیلی معتبر دانشگاه آزاد که خود من دریافت کردم، ابتدا به امور دانشجویی دانشگاه خود می روید و درخواست گواهی اشتغال به تحصیل می دهید که بنام امور بین الملل دانشگاه صادر می کنند، بعد طی کردن مراحل اداری و مهر و امضا ها باید به واحد امور بین الملل دانشگاه آزاد در واحد تهران مرکز واقع در پونک بروید و پس از تایید و ثبت در بایگانی به دارالترجمه رسمی مراجعه کنید در غیر این صورت دارلترجمه مدرک شما را ترجمه نمی کند و از اعتبار کافی برای سفارت برخوردار نخواهد بود.

11- سابقه بیمه و ترجمه رسمی

یکی از بخش های مهم دریافت ویزا داشتن سابقه بیمه می باشد که هرچقدر سابقه شما بیشتر باشد درصد دریافت ویزا بیشتر می شود به این دلیل که سابقه شما بیانگر داشتن کار و تعهد توسط شما در ایران می باشد.

نکات مهم

برای دریافت سابقه بیمه اول باید یک معرفی نامه از شرکت خود برای شعبه بیمه مورد نظر دریافت کنید که با ارائه اصل این معرفی نامه از طرف شرکت و کارت ملی سابقه را برای سفارت برای شما آماده می کنند و بعد به دارالترجمه برای ترجمه رسمی ارائه نمایید.

12- دفترچه بیمه و ترجمه صفحه اول

با اینکه دفترچه بیمه جزو مدارک مورد نیاز نیست ولی سفارت این مدرک را از شما قبول می کند و داشتن دفترچه بیمه مدرک خوبی برای کاملتر بودن مدارک شما می شود.

13- کپی سند ملک بنام شما و ترجمه رسمی آن

داشتن این مدرک الزامی نیست ولی هر نوع و هر تعداد سند ملکی داشته باشید به سفارت بیشتر ثابت می کنید که به کشور باز خواهید گشت.

نکات مهم

• اگر سند ملکی ندارید هر نوع سهام ، اوراق و سند بورسی که دارید را ترجمه کنید و به سفارت ارائه دهید این هم مانند سند ملک نشان دهنده برگشت شما به کشور خواهد بود.
  • شاید برای شما سوال باشد که اگر سند ملکی من در رهن بانک باشد آیا مورد قبول است یا باید آزاد باشد؟ اگر سند ملکی شما در رهن بانکی مثل بانک مسکن باشد اعتبار سند شما نزد سفارت بالاتر خواهد رفت و به سفارت ثابت می شود که شما برای تسویه و گرفتن ملکتان هم که شده به کشور باز خواهید گشت. پس در رهن بانک بودن سند ملک جزو نکات مثبت مدارک شما خواهد بود.
  • فقط کپی سند ملک یا اوراق و سهام همراه با ترجمه رسمی مورد قبول سفارت می باشد سند هر نوع وسیله نقلیه با هر مبلغی مورد قبول نخواهد بود.

14- نامه تمکن مالی

نامه تمکن مالی به سفارت ثابت می کند شما چه مقدار پس انداز در حساب خود دارید. این نامه توسط بانک به زبان انگلیسی با دریافت مبلغی طی یک روز کاری صادر می شود.

نکات مهم

• نامه تمکن مالی موجودی شما در یک روز کاری را نشان می دهد اگر شما موجودی ندارید می توانید از چند نفر پول قرض کنید در حساب قرار دهید نامه تمکن مالی را بگیرید و پول ها را برگردانید.
  • سعی کنید حساب تمکن مالی شما با حساب گردش مالی سه ماهه شما که در بخش بعد توضیح میدهم متفاوت باشد و اگر موجودی حساب برای تمکن را سند سازی نکرده اید یعنی یک شبه واریز نکرده و فردا بردارید یک پرینت سه ماهه از این حساب هم دریافت کنید و در مدارک قرار دهید این کار باعث نقض قسمت قبل می شود و سفارت مشاهده می کند که شما سند سازی نکرده اید و این پس انداز از قبل در حساب وجود داشته است. یکی از نکات مثبت مدارک شما ولی نه اجباری، پرینت سه ماهه از حساب تمکن مالی شما در صورت واقعی بودن می باشد.
  • یکی از سوالاتی که در این بخش وجود دارد این است که موجودی حساب چقدر باید باشد؟ هیچ کجا در هیچ سفارتی مبلغ ذکر نشده من کسی را دیده ام که با 25 میلیون ویزا گرفته و کسی را دیده هم که با 300 میلیون رد شده است. موجودی شما اول باید با کار شما و سن شما تناسب داشته باشد مثلا یک جوان 22 ساله با توجه به شغل و سمت شغلی خود چطور 300 میلیون پس انداز دارد؟ همچنین اگر مبلغ موجودی هم زیاد باشد سفارت شک می کند که شما همه اموال خود را فروخته اید و می خواهید برای همیشه از کشور خارج شوید. به این دلایل و با توجه به شرایط اقتصادی موجودی بین چهل تا صد میلیون تومان موجودی خوبی برای تمکن مالی معتبر می باشد.

15- گردش سه ماهه حساب بانکی

این بخش هم مثل بخش قبل توسط بانک در همان روز به زبان انگلیسی با دریافت مبلغی (صفحه ای 500 تومان) انجام می گیرد گردش حساب بانکی برای سفارت بسیار اهمیت دارد اینکه گردش حساب در سه ماه چقدر باشد هم جایی مشخص نیست ولی باید نشان دهنده این باشد که شما در کشور دارای فعالیت هستید و به کشور برخواهید گشت.

نکات مهم

• این نکته خیلی موثر است و در پر شال خود داشته باشید. سعی کنید یک حساب مشترک با شخصی غیر از هم نام خانوادگی خود و همسرتان داشته باشید مثل دوست ولی قابلیت برداشت از حساب شما را نداشته باشد یا شما قابلیت برداشت از حساب او را نداشته باشید بعد در سه ماه گردش حساب درست کنید و پرینت این حساب مشترک را به سفارت بدهید. حساب مشترک از امتیاز ویژه و بسیار بالا برخوردار است که نشان می دهد شما در کشور شریکی دارید و حتما برای ادامه فعالیت یا لغو آن به کشور باز خواهید گشت.
  • بهتر است این حساب بانکی با حساب تمکن مالی فرق داشته باشد.

16- بیمه مسافرتی

یکی از مدارک مهم برای سفارت داشتن بیمه مسافرتی در طول مدت زمان سفر شما می باشد.

شما میتوانید بیمه مسافرتی را از شرکت های مختلف دریافت نمایید بیمه نامه به زبان فارسی و انگلیسی است و نیاز به ترجمه ندارد.

نکات مهم

• بیمه نامه مسافرتی در حوزه شینگن در دو نوع تعهد مالی 30 هزار یورو و 50 هزار یورو می باشد سعی کنید بیمه نامه 50 هزار یورویی را دریافت کنید که هم اعتبار بیشتری نزد سفارت دارد هم تفاوت قیمت زیادی با 30 هزار یورویی ندارد.
  • اگر بیمه نامه خود را اینترنتی از بیمه سامان خرید کنید از دریافت حضوری ارزانتر می شود.
  • اگر بیمه نامه را اینترنتی خریداری کردید نیاز به مهر شرکت نیست ولی اگر مثل من به دفتر مرکزی مراجعه و مهر و امضا بگیرید ارزش بیشتری برای سفارت دارد.
  • در صورت رد شدن ویزا مبلغ بیمه نامه برگشت داده می شود.

17- هشتادوهشت یورو پول نقد

سفارت ها برای انجام مراحل اداری و ارائه ویزا مبلغ 60 یورو از بزرگسالان دریافت می کنند و 28 یورو هم شرکت VFS Global  برای ارائه خدمات از شما دریافت می کند که مجموعا 88 یورو می شود. توجه داشته باشید که اگر ویزای شما رد شود مبلغی به شما برگردانده نخواهد شد.

نکات مهم

• اگر فکر می کنید کپی مدارکت یا عکس شما مشکل دارد سعی کنید مبلغ یورو بیشتری همراه داشته باشید.
  • سفارت باقی پول یورو شما را به تومان پنج هزار تومان بر میگرداند یعنی اگر شما با هزاران داستان در این شرایط 100 یورو به مبلغ هر یور 11 هزار تومان دریافت کرده باشید و به سفارت بدهید آنها بجای 12 یورو 60 هزار تومان به شما پرداخت می کنند. پس تا جایی که می توانید یورو خورد همراه داشته باشید.

18- پر کردن فرم شینگن

این بخش را من در آخر نوشتم به این دلیل که ابتدا همه کارهای خود را از قبیل جمع آوری مدارک انجام دهید و در آخر با خیال راحت نسبت به پر کردن فرم درخواست ویزا اقدام نمایید.

فرم درخواست ویزا را از سفارت مربوطه دانلود نمایید و موارد خواسته شده را از طریق تایپ کردن به انگلیسی پر کرده و از پر کردن فرم با خودکار خوددرای کنید.

نحوه پر کردن فرم شینگن به صورت زیر است :

صفحه اول

صفحه دوم

در صفحه سوم فقط اسم شهر محل سفارت همراه با تاریخ و امضا ثبت شود.

نکات کلی برای دریافت ویزای شینگن

• هیچ استرسی در هنگام تحویل مدارک نداشته باشید همه کارکنان شرکت دختر و پسرهای ایرانی هستن و هیچ مصاحبه ای انجام نمی شود و اگر سوالی پرسیده شود برای تکمیل و چک کردن مدارک برای ارسال به سفارت می باشد.
  • از تمام مدارک خود یک کپی همراه داشته باشید.
  • مدارکی که برای ترجمه رسمی در بالا مشخص کردم نیازی به تایید دادگستری و وزارت خارجه ندارند فقط کافی است توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شود.
  • از سفارت هر کشوری ویزا دریافت می کنید ورود شما باید به آن کشور باشد در غیر این صورت احتمالا توسط کشور دیگر دیپورت می شوید مگر دلایل قانع کننده ای داشته باشید. اگر کشور دیگر اجازه ورود به شما بدهد برای دریافت ویزای دوم خود دیگر سراغ سفارت قبلی نروید چون با ویزای شما موافقت نخواهد کرد.
  • بهتر است خروج شما هم، از همان کشور صادر کننده ویزا باشد که سفارت فکر کند کل مدت زمان حضور خود را در کشور آنها بودید این کار باعث تسهیل در ارائه ویزای دوم شما می شود و بسیار راحت تر ویزای دوم خود را دریافت می کنید.
  • برای دریافت ویزای اول تاریخ سفر را بیشتر از 15 روز انتخاب نکنید و نوع ویزا را یک بار ورود بزنید. یکی از دلایل رد شدن ویزا توسط سفارت این است که اشخاص 30 تا 60 روز مدت سفر میزنند که طبیعتا ویزای توریستی اسمش روش است برای سفر است و سفر هم نهایت 15 روز کافی است. شما 15 روز را انتخاب کنید سفارت حداقل به شما ویزای یک ماهه می دهد.
  • جواب ویزای شما بعد از تحویل مدارک حداقل بعد از دو هفته در شرایط عادی می آید و در فصل های سفر و با توجه به درخواست زیاد مردم برای سفر به حوزه شینگن ممکن است تا 30 روز زمان ببرد به همین دلیل بهتر است تاریخ پرواز و هتل های خود را دو ماه بعد از تاریخ تحویل مدارک انتخاب نمایید.
  • برای دریافت گذرنامه خود باید منتظر دریافت ایمیل از شرکت VFS باشید بعد از اینکه ایمیل را مبنی بر اتمام پرونده شما دریافت کردید به مرکز VFS  مراجعه کنید زمان مراجعه برای جواب سفارت هلند 15:30 تا 17:00 می باشد.

بعد از دریافت پاکت حاوی گذرنامه دو حالت وجود دارد :

حالت اول

این است که با ویزای شما موافقت شده است که ویزا به صورت زیر می باشد.

در قسمت بالا نام کشور صادر کننده ویزا نوشته می شود.

تاریخ شروع ویزا نشان دهنده آن است که شما از آن تاریخ به بعد می توانید وارد محدوده شینگن شوید.

تاریخ پایان ویزا نشان دهنده آن است که شما تا آن تاریخ اجازه حضور در محدوده شینگن را دارید.

نوع ویزا نشان دهنده کلاس ویزا شما می باشد که برای ویزاهای کوتاه مدت توریستی تایپ C   می شود.

تعداد ورود نشان میدهد شما در تاریخ اعتبار ویزا چند بار اجازه ورود به محدوده شینگن را دارید MULT  یعنی چند بار می توانید وارد و خارج شوید البته تا زمان تاریخ اعتبار ویزا.

مدت حضور نشان می دهد از تاریخ شروع تا تاریخ پایان ویزا چند روز می توانید در محدوده شینگن حضور داشته باشید. به طور مثال همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید از زمان شروع تا زمان پایان ویزای من 45 روز وقت وجود دارد ولی من نمیتوانم 45 روز را در این محدوده بماند مدت حضور من در اینجا 30 روز است یعنی در مدت 45 روز اعتبار ویزا، من اجازه 30 روز اقامت در این محدوده شینگن را دارم و چون ویزای من از نوع چند بار ورود است میتوانم 15 روز به حوزه شینگن سفر کنم، بر گردم 15 روز در ایران باشم و باز 15 روز به حوزه شینگن سفر کنم.

تاریخ صدور هم زیاد مهم نیست و نشان دهنده تاریخی است که با ویزای من موافقت شده و صادر گردیده است.

شماره گذرنامه هم چک کنید که حتما با شماره گذرنامه خودتان یکی باشد و اشتباهی صورت نگرفته باشد.

حالت دوم

این است که درون پاکت یک کاغذ قرار داده شده همراه با گذرنامه که اگر این کاغذ را در پاکت مشاهده کردید نیازی به باز کردن گذرنامه برای دیدن ویزا نیست مطمئن باشید که ویزای شما رد شده است در این کاغذ یک سری عدد وجود دارد که هر کدام نشان دهنده یک دلیل برای رد شدن ویزای شما می باشد.

• بند یک نشان دهنده این است که مدارک ارائه شده شما به سفارت جعلی می باشد.
  • بند دو نشان دهنده این است که هدف شما از سفر به حوزه شینگن برای سفارت مشخص نیست.
  • بند سه نشان دهنده این است که مدارک مالی شما مثل گردش مالی و تمکن مالی برای سفارت کافی نبوده است.
  • بند چهار نشان دهنده این است که شما قبلا که ویزای شینگن داشتید بیشتر از تاریخ مجاز در محدوده شینگن بودید و درواقع به این دلیل شما را جریمه کرده اند.
  • بند پنج نشان دهنده این است که شما قبلا از یک کشور حوزه شینگن دیپورت شده اید.
  • بند شش نشان دهنده این است که شما تهدید عمومی برای امنیت کشور های حوزه شینگن می باشید.
  • بند هفت نشان دهنده این است که شما بیمه نامه معتبر برای سفر به سفارت ارائه نداده اید.
  • بند هشت نشان دهنده این است که اطلاعات داده شده شما از سفر برای سفارت قابل قبول نیست.
  • بند نه نشان دهنده این است که سفارت از برگشت شما مطمئن نیست یعنی مدارک کافی که وابستگی شما به کشور را نشان دهد ارائه ندادید.
  • بند ده نشان دهنده این است که شما از کشوری اقدام کردید که سفارت آن در کشور شما وجود داشته است.

اگر دلیل رد شدن شما بندهای یک ، چهار ، پنج و شش باشد حداقل تا 3 سال با ویزای شینگن خداحافظی کنید ولی دلیل ریجکت شدن اکثر مراجعه کنندگان بند های دو ، هشت و نه می باشد که بعد از شش ماه میتوانید با کامل تر کردن مدارک مجددا برای ویزا اقدام نمایید.

در صورت رد شدن ویزا می توانید درخواست تجدید نظر کنید ولی شرایط سختی دارد که باید دلایل خود را به انگلیسی شرح دهید وکیل بگیرید مدارک را به کشور مورد نظر پست کنید و حداقل سه ماه منتظر جواب باشید که در آخر هم درخواست تجدید نظر شما حتما رد می شود. پس اگر ویزای شما رد شد اتفاق بدی رخ نخواهد داد شش ماه صبر کنید بعد از طریق همان سفارت یا سفارت دیگر اقدام به درخواست ویزا نمایید اگر کمتر از شش ماه اقدام کنید به دلیل وجود هشدار در سیستم همه سفارت های حوزه شینگن درخواست شما مجددا رد خواهد شد. همچنین اسم شما تا 3 سال در این سیستم باقی خواهد ماند.

امیدوارم فصل اول که شامل دریافت ویزای شینگن بود مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و  همانطور که از ابتدا عرض کردم دلیل پر حرفی و طولانی بودن این بخش ارائه کامل ترین راهنمای دریافت ویزای شینگن در اینترنت می باشد. باز هم عرض میکنم نکات گفته شده بیشتر برای ویزا اولی هایی است که دعوتنامه ندارند یا کسانی که با دارا بودن مدارک کامل رد میشوند.

هر سوالی در مورد دریافت ویزای شینگن دارید حتما سوال کنید تا در اسرع وقت جواب شما را بدهم فقط لطفا قبل از سوال شرایط رو کامل بفرمایید که بتونم بهتر راهنمایی کنم.

قسمت دوم سفرنامه من اقدامات قبل از سفر است که حتما این بخش را برای سفر ارزان و خوب به اروپا دنبال کنید.

پس اگر آماده هستید وارد قسمت دوم سفرنامه شوید.