سفر به سواحل نقره فام کیش

چرا این منطقه به نگین خلیج فارس شهرت دارد؟ +‌تصاویر
13 خرداد 1398 09:00

بعد از کلی جور کردن مقدمات سفر به جزیره کیش و حواشی کاری و زمانی و مکانیش تصمیممون رو برای سفر به کیش با مطالعه موقعیت مکانی کیش در خلیج فارس از طریق سایت ویکی پدیا و همچنین مراکز تفریحی سیاحتی و به خصوص تفریحات آبی از طرف سایت های گوناگون و آشنای اولیه با مراکز تفریحش آغازکردیم.

البته قبلش روزهای ابری و آفتابی و دمای کم در ماه اردیبهشت 98 رو از سایت هواشناسی چک کردم تصمیمم بر روزهای 2 تا 6 اردیبهشت ماه شد چرا که هوا ابری بود و با وزش باد ملایم بهاری در صبحگاه در ساحل میدونستم که هوا عالی میشد و در زمان های ظهر هم آفتاب ملایم سواحل کیش برای تفریحات آبی بسیار مناسب میشد .

دوست داشتیم خیلی زود به کیش بریم و منتظر زمان ورود هتل نشوم پس با هتل تماس گرفتم و گفتم میخوایم در ساعت 10 صبح اتاق رو تحویل بگیریم و اونها گفتند در زمان ورود شما اتاق قبلش خالی است و مشکلی نیست . پس پرواز ایرباس معراج رو در زمان 7:50 صبح انتخاب کردم .

البته خدایش اولش یکمی استرس داشتیم که آیا انتخاب خوبی هست کیش و اصلا میارزد تفریح در کیش چرا که من انتخابهای دیگری مدنظرم بود ولی بعدش واقعا عالی بود ،که در طول سفر نامه توضیح میدم.

صبح با مترو وارد فرودگاه مهرآباد شدیم و با کمی حالت خواب آلود به سمت گیت شرکت هواپیمایی رفتیم و کارت پرواز رو گرفتیم البته با لطف کردن به بنده صندلی کنار پنجره هواپیما رو گرفتم.

با پرواز آروم و راحتی در فرودگاه کیش فرود آمدیم البته دیدن جزیره کیش از بالای صندلی هواپیما که وقتی از سرزمین اصلی دور میشی و خودت رو بین آب های خلیج فارس و خاک نقره ای کیش که با طلوع آفتاب  بسیار جذاب و دیدنی میشود بسیار لذت بخش است .

با پیاده شدن از هواپیما نسیم بهاری عالی به صورتم شروع به نواختن کرد و هوای بسیار مطبوع کیش نوید هوای خوب و بهاری بدور از شرجی بودن هوا میداد.با سوار شدن در تاکسی های فرودگاه و گشتی کوتاه در جزیره   خوب معلوم بود خبری از هیاهو و شلوغی به مانند تهران نیست و همچی با طبیعت زیبا و سرسبز کیش نشان از آرامش عالی و به دور از دغدغه های روزمره رو میداد و واقعا هم این چنین بود.

خلاصه به هتل رفتیم و سوییت رو تحویل گرفتیم .دوست داشتیم یه دوری در جزیره بزنیم و با موقعیت مکان هتل و مراکز تفریحی نزدیک به هتل آشنا بشیم .خلاصه به مرکز خرید مروارید رفتیم و البته چقدر زیبا و دیدنی و کمی گران . شکلاتها و قهوه های رنگارنگ در مرکز خرید مروارید عالی بود و بسیار خوردنی که البته منم عاشقه این چیزها .مرکز خرید مروارید برای رفتن به اسکله های تفریحی گوناگون و مراکز خرید دیگه با توجه به موقعیت مکانی و موجود بودن مینی بوس های که هر دقیقه اونجا بودند عالی و کم هزینه بود.

خلاصه روز اولمون کمی استراحت وگشتن در مراکز خرید گذشت .

در صبح روز دوم صبح زود با مینی بوس ها در اسکله تفریحی مرجان پیاده شدیم واقعا قشنگ و بسیار تمیز بود باد ملایم دریا و سکوت بی همتای ساحل با موج های که به ساحل پر از مرجان و پر از صدف می آمد فوق العاده بود و رفتیم بر روی اسکله که بر روی آب بود و ماهی های که در آبهای شفاف جزیره کیش با غذا دادن به آنها لذتی دو چندان داشت .بعد از چند ساعت قدم زدن و دیدن مناظر ساحل و دریا .

ساحل مرجان (3).jpg

تصمیم گرفتیم برای دیدن تمام ساحل دوچرخه کرایه کنیم که البته ساعتی 15 هزار تومن بود و با دوچرخه تمام خط ساحلی رو طی کردیم ودر باد ملایم بهاری و دریا بسیار لذت بخش بود و البته فضای سرسبز اطراف ساحل منظره خوبی بود.. من پیشنهاد می کنم حتما دوچرخه سواری در ساحل فراموش نشه .

بعد از ساعت 12 رفتیم به هتل محل اسکان و بعد از خوردن ناهار نچندان جالب هتل و استراحتی کوتاه تصمیم به رفتن به مراکز خرید پردیس 1و2 و دیگر مراکز تفریح گرفتیم چون هم هوا داشت به غروب نزدیک میشد و شب های خنک کیش و تفریح و قدم زدن در جزیره کیش در شب عالی بود .

با همون مینی بوس ها در مراکز پردیس پیاده شدیم در ورودی با چراغ های رنگارنگ تزیینه فوق العاده ای بود و البته با ماکتی بسیار بزرگ و آهنی از برج ایفل نمای فوق العاده ای از مراکز خرید رو به ادم نشون میداد که عکسی گذاشتم .

خلاصه با ورود به پردیس  خنک و با آهنگی خوب که پخش میشد شروع به گشت و گذار و خرید کردیم لباس شکلات و..... و بازی های سه بعدی در ورودی پردیس 1 که فوق العاده بود و داد آدم رو از ترس در می آورد . خلاصه تا ساعت 12 الی 1 شب در خیابانهای سرسبز و مراکز خرید قدم میزدیم و خرید میکردیم .دیگه نایی نمونده بود.

با برگشت به هتل تصمیم گرفتیم فردا در ساعت 10 به اسکله بزرگ تفریحی بریم و تفریحات آبی کیش که بسیار شنیده و خونده بودم رو امتحان کنیم .البته بلیط های اون بازی ها رو از سایتی با تخفیف خوب خریدیم که هم خرجمون کمتر و تفریحات بیشتری رو انجام بدیم .

فردا سر ساعت بلند شدیم بعد صبحانه و سوار شدن  مینی بوس در ساحل زیبا اسکله تفریحی پیاده شدیم .

با قدم زدم در ساحل و شادی و فریاد مردم که با کشیده شدن  شاتل دریایی در آب  واقعا فریاد میزدنند و خنده هاشون شور و هیجانی وصف ناشدنی به آدم میداد راستی پاراسل و چتر های رنگارنگ در آسمان و لباس های غواصی در آب و کشتی های آکواریوم با آهنگ های عربی و فارسی و خوشحالی مردم بسیار دیدنی بود .(خلاصه با این وضع اقتصادی واقعا دیدنیه )

خلاصه به کلوپ پدیده در کنار ساحل و استادیوم رفتیم با نشان دادن خریدهای اینترنتی یه کلید دریافت کردیم برای لوازم شخصی و قرار شد اول از همه به غواصی برویم .

همینجا بگم غواصی یکی از فوق العاده ترین و عالی ترین تفریحات دریایی هست .خلاصه با دادن یک دست لباس مخصوص غواصی به هر کدوم و پوشیدنش مثل سوسیس وکیوم میشدیم فشرده و تنگ و البته کمی سرد

با 6 نفر در یک قایق موتوری مجهز و پر از وسایل غواصی و کپسول به سرعت به دریا زدیم و البته کمی حس  ترس و استرس ناشی از ناشناخته بود غواصی در عمق وجود من و همراهنم در چهرمون موج میزد .خلاصه قایق موتوری در وسط دریا و در عمقی که پر از ماهی های رنگارنگ و صخره های مرجانی بود توقف کرد.

مربیان مجرب شروع به آموزش غواصی به ما  در حد آماتور کردندو هر یک از اشکالی که با دست در زیر آب استفاده میشود رو معرفی کردند و حالا تمام لوازمه غواصی مثل کپسول رو به ما وصل کردند بسیار سنگین و حجیم . گفتند در کنار لب های قایق بنشینید

وبا هول دادن از پشت ناگهان وارد آب می شوید لحظه ای بسیار دلهره آور و شوک کننده با حجم بسیار زیادی ازآب و عمق زیاد و البته کمی سردی آب و مهمتر نفس کشیدن خلاصه بعد از چند دقیقه مربیان غواصی میایند و نحوه نفس کشیدن و زیر آب رفتن رو آموش میدن و آرامش بهتون بر میگرده .

شاید باورتون نشه ولی فشار آب و غواصی در کنار ماهی های رنگارنگ و بی نظیر و صخره های مرجانی سفید چه لذت وصف ناپذیری دارد احساس بی وزنی و زیبای زیر آب .

البته کلوپ دریایی از هر کسی که  عکس و ویدیو از زیر آب و موقع غواصی میخواست تهیه میکرد و با پرداخت مبلغی بهش میداد .خلاصه با یکساعت غواصی در زیر آب زمان و مکان رو به کل فراموش میکردی و حتی روزمرگی هاتو با مجذوب شدن در ماهی های رنگارنگ و مرجانها به کلی فراموش میکردی.خدایا مچکرم از این همه زیبایی.

بعد از یکساعت غواصی در آبهای شور و عمیق خلیج فارس و جزیره کیش به قایق موتوری برگشتیم به کلوب و حالا نوبته پاراسل بود

بعد از کمی استراحت با کشتی که همراه با 6 نفر به عمیق ترین قسمت دریا رفتیم جایی که بسیار خلوت بود خلاصه بعد از توضیحات مربیان که پاراسل متشکل از چتری بزرک که شما را به آن می بندند و به ارتفاع 20 الی 30 متری و شاید بیشتر به دنبال کشتی می کشند و شما از بالا تمام سواحل کیش رو می بینید و البته کمی دلهره شدید به علت ارتفاع و وزش باد .خلاصه نوبت من شد و با بندهای محکم به چتر بسته شدم و یهو طناب رها شد و ناگهان در ارتفاع بسیار زیاد از سطح دریا واقعا عالی بود نسیم بهاری تکانه های چتر و البته ارتفاع . بعد از یک ساعت دوباره برگشتیم به کلوپ برای ورزش آبی بعدی و البته بسیار مهیج.

شاتل .همان طور که شاتل مثل یک تیوب بسیار بزرگ که به قایق می بندند و در سطح دریا با سرعت به امواج سطح آب برخورد می کند و بالا و پایین پریدن های تیوب که شما بر آن سوارید تمام اعضای بدنتان رو حسابی تکان میدهد و هیجان رو تزریق می کند اون هم بالای 20 دقیقه فکرشو بکنید.من که تمام بدنم خیس و موهایم سیخ شده بود و تمام مچ های دستم بابت گرفتنه بندهای تیوب برای پرتاب نشدن در آب درد میکرد .خلاصه در یک کلمه تولید کننده آدرنالین و شادی بود.

خلاصه دیگه هوا داشت تاریک میشد و کلوپ بسته که ما ساحل رو به سمت هتل ترک کردیم و دیگه استراحت تا فردا.

روز سوم سفر تصمیم بر ، گشت در جزیره کیش با توری که از سایت خریده بودیم و البته با قیمت بسیار نازل ولی کیفیت و کمیت  بسیار خوب !!!!

سر ساعت 14:00 گشت با مینی بوس آمد دنبالمون و سوار شدیم به سمت اولین مقصد که کاریز کیش بود البته شخصی که مسئول توضیحات گردشگری بود میگفت جزیره کیش در دنیا بی نظیر هست به علت خاکه نقره فام و موقعیت جغرافیایی و البته آبی که توسط خاکی که از مرجانهاست از شوری به شیرینی تصفیه میشود و این برای هزاران سال در جزیره در جریان بوده .

با ورود به کاریز وارد تونل های بزرگ و دست ساخته بشر به تاریخ هخامنشیان میشدی !!!!که محل استراحت در تابستان و تامین آب بود حتی در سال های قبل  آب مردم جزیره رو تامین میکرد ! تونل های بسیار خنک دمای 22 تا 24درجه  بالاتر نمی رفت و با دالان های تو در تو خلاصه در حدود 50 دقیقه از این جاذبه فوق العاده گردشگری دیدن کردیم مایه مباهت و افتخار ایرانیان بود .

بعد به درخت سبز که قدمتی بالای 400 سال دارد که به شوخی یا شاید کمی جدی راهنمایی گشت می گفت هرکسی در پای این درخت آرزو کند زود برآورده میشود حتی در چند روز !!!!!!!بعد از گرفتن عکس و چرخی کوتاه در کنار این درخت مسیر بعدی خط ساحلی زیبای کیش در سمت اقیانوسی دریا بود

که به کشتی یونانی معروف بود که در هنگام غروب آفتاب که ما به اونجا رسیدیم نمای خیال انگیز داشت و البته کشتی که از کمر خم شده بود به علت فرسودگی ناشی از آب .

تمام کسانی که در آن حوالی بودند لحظه ای مجذوبه غروب نارنجی رنگ و سرخ آفتاب در کنار این کشتی شدند و همه در حال تماشای این صحنه فوق العاده و عکاسی بودند . البته  کسانی که می روند حتما در هنگام غروب آفتاب به کنار این کشتی و ساحل بروند تا لذتی دو چندان عایدشون بشه .

و در آخر خانه بومیان کیش که با خرمای محلی و قهوه عربی محلی پذیرایی شدیم و محو تماشای خانه های بومیان که براستی ایرانیان بسیار مهمان نواز و صد البته مردم بسیار خونگرم و فوق العاده جنوب که من ذره ای از ناراحتی و برخورد ناشی از شلوغی جمعیت در چهره شان ندیدم و صدف های که برای فروش بود. .درود بر مردم سرزمینم بخصوص جنوب و هرمزگان و کیش

ودر آخر به پدیده رفتیم و در کنار لنگر 130 تنی اون عکس گرفتیم . خریدی کردیم و در آخر سوار بر مینی بوس گشت تور به سمت هتل رهسپار شدیم .

و در روز چهارم هم متفق القول شدیم به کشتی آکواریوم در ساحل تفریحی برویم و کمی آهنگ و شادی در روی کشتی تجربه کنیم و در زیر کشتی ماهی های رنگارنگ رو ببینیم و عکس بگیریم و بعد دیدن ساحل در شب و دوچرخه سواری در شب هم در ساحل عالی بود.

حال دیگه کم کم وقت برگشتن بود و دل کندن از ساحل زیبا و ماهی های رنگارنگ و آرامش وصف ناپذیر و خیابان های ساحلی بسیار تمیز و مردمی بسیار خونگرم جزیره زیبای کیش .

ودر صبح روز پنجم بعد از صرف صبحانه و جمع کردن سوغات و وسایل به سمت فرودگاه رفتیم که البته شلوغ بود و بعد از گرفتن کارت پرواز و بازرسی های معمول سوار بر هواپیما از جزیره زیبای کیش به سوی مهرآباد برخواستیم و در نهایت بعد از 1.5 ساعت به مهرآباد و بعد به خانه و کار و آینده ای که اگر قسمت باشد باز برگردیم به جزیره زیبای کیش و خلیج همیشه فارس.با تشکر لست سکند و خوانندگان عزیز.OoM3hlQaB4UTzkrc7uY4bhN3lme88a8a7g0Ul1Qk.jpeg