بهترین سواحل بالی کجاست؟ + عکس

3.7
از 26 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سواحل رویایی بالی که تصورش را نمی‌کنید! + عکس
22 اردیبهشت 1401 08:00
6

سفر به بالی در صدر فهرست مقاصد سفر بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به طبیعت قرار دارد. بالی به عنوان یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جزایر مجمع الجزایر اندونزی، شناخته می‌شود. اما سواحل بالی کجاست؟ وقتی میگوییم سواحل بالی، در واقع از آب فیروزه‌ای و ماسه‌های نرم و سفید و ابریشمی صحبت می‌کنیم که به شما این احساس را می‌دهند که در یک بهشت زمینی حضور دارید. اما این تمام ماجرا نیست! از سفر در جنگل‌های سرسبز و مملو از میمون‌ها گرفته تا موج‌سواری در امتداد سواحل شنی آتشفشانی، بالی تعطیلاتی را به بازدیدکنندگان هدیه می‌کند که برای تمام عمر در خاطرشان باقی خواهد ماند.

خط ساحلی بکر این جزیره، سواحل باشکوه و آب‌های نیلگون خیره کننده، همگی مانند رویا هستند. به همین دلیل بالی یکی از رویایی‌ترین نقاط دنیا محسوب می‌شود. از سواحل پرطرفدار سفید و شنی در ساحل جنوبی گرفته تا سواحل سیاه و آرامی که در میان صخره‌های مرتفع پنهان شده‌اند، در بالی هرگز از گردش در سواحل خسته نخواهید شد. همچنین سواحل زیبای بالی بهشتیست برای کسانی که عاشق ورزش‌های آبی هستند. این سواحل زیبا، غواصان و موج سواران را از سرتاسر جهان به سمت خود جذب می‌کنند. بالی همچنین با تعداد زیادی استراحتگاه ساحلی مجلل، مکانی فوق‌العاده برای تعطیلات خانوادگی محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب از لست سکند، زیباترین سواحل بالی را به شما معرفی می کنیم.

01.jpg

1. ساحل آمد (Amed)

ساحل Amed یک ساحل آتشفشانی در بالیست. شن و ماسه این ساحل تقریباً سیاه است که احتمالاً تا حدودی به دلیل نزدیکی‌اش به کوه آگونگ است. شن‌های سیاه در ساحل Amed در نیمه روز بسیار داغ می‌شوند.
اگر علاقه‌مند به غواصی هستید، ساحل Amed در بالی به احتمال زیاد در برنامه سفر شما قرار خواهد گرفت. این ساحل در خط ساحلی شرقی جزیره قرار دارد و بسیاری از غواصان را به خود جذب می‌کند. با وجود مرجان‌های زیبای زیر آب و یک کشتی غرق شده، ساحل آمد در میان غواصان از محبوبیت زیادی برخوردار است. در امتداد این ساحل،  7 روستای ساحلی مختلف قرار دارند که همه دهکده‌های ماهیگیری هستند. گزینه‌های اقامت از خانه‌های ساده تا ویلاهای لوکس در این قسمت از جزیره متغیر است. ساحل Amed در بالی طلوع‌های شگفت‌انگیزی دارد که نباید تماشای آن‌ را از دست داد.  

98958875-83b7-400b-91df-d0587974dcdb.webp
ساحل آمد از سواحل زیبای بالی
f1196b30-c436-49a4-b205-2bb98d17f81a.webp
ساحل آمد، زیباترین ساحل بالی
coast.webp
ساحل آمد از سواحل بالی

2. ساحل بالانگان (Balangan)

این ساحل امواج بسیار بلندی دارد که آن را برای موج‌سواران ایده‌آل می‌سازد. آب‌های خروشان و کف ناصاف اقیانوس، این ساحل را بسیار دیدنی‌تر کرده است. ساحل بالانگان یک ساحل شنی سفید به طول 200 متر با منظره پانوراما از اقیانوس هند است که مناظر زیبایی از غروب دیدنی خورشید را نمایش می‌دهد و برای هر بازدید کننده‌ای که از این ساحل دیدن می‌کند، رنگ و بوی رمانتیک ایجاد می‌کند. این ساحل در منطقه تپه سنگی سفید Pecatu، در جنوب جزیره بالی، درست در شبه جزیره Uluwatu قرار دارد.

این ساحل به مکان معروفی برای گردشگران تبدیل شده و به عنوان یکی از بهترین نقاط موج سواری در جزیره بالی انتخاب شده است. ساحل بالانگان ساحلی بسیار زیبا و مناسب برای استراحت  روی شن‌های سفید و در عین حال لذت بردن از فضای استوایی و نسیم دریا است. این ساحل به دلیل ویژگی‌های بی‌نظیری که دارد به عنوان یکی از زیباترین سواحل بالی شناخته می‌شود. 

158676862757465fc255145_balangan_beach_bali_.jpg
ساحل بالنگان از سواحل زیبای بالی
balangan_beach_bali_indonesia.jpg
ساحل بالنگان در بالی
1cce616916479b496f3624616eaabef6.jpg
ساحل بالنگان، زیباترین ساحل بالی

3. ساحل بالیان (Balian)

ساحل balian از شن‌های روان سیاه پوشیده شده که این ساحل را برای تماشای غروب آفتاب فوق‌العاده زیبا ساخته است. بازدیدکنندگان از ساحل بالیان با شن‌های آتشفشانی سیاه عجیب و غریب که از میان تپه‌های شنی به ساحل می رسد، مواجه می‌شوند. بالیان مکانی آرام برای استراحت است و به اندازه کافی از جمعیتی که در دیگر سواحل محبوب‌تر بالی حضور دارند، دور است. امواج غول‌آسا در این خط ساحلی دراماتیک، بالیان را به بهشت ​​موج سواران واقعی تبدیل کرده است. در این ساحل می‌توانید یک تخته موج سواری اجاره کنید، برای یادگیری این ورزش، ثبت‌نام کنید، یا صرفاً بنشینید و تماشا کنید که موج‌سواران چگونه در این ساحل زیبای بالی به تفریح می‌پردازند. هیچ اقامتگاه لوکسی در نزدیکی این ساحل آرام پیدا نخواهید کرد، اما کسانی که بودجه کمی دارند، گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی برای انتخاب اقامتگاهشان خواهند داشت.

0878b8_3035f03033dd4fe6bf670e2c40f8696a_mv2_d_1854_1236_s_2.webp
ساحل بالیان از زیباترین سواحل بالی
29233434573_07afab75bb_c.jpg
ساحل بالیان، زیباترین ساحل بالی
Bali-Balian-Beach-View.webp
ساحل بالیان در بالی

4. ساحل بیاس توگل (Bias Tugel)

برای رسیدن به این ساحل باید از یک مسیر سخت و کوهستانی عبور کنید. اما خواهید دید که ارزشش را دارد. پس از کمی پیاده‌روی در مسیرهای سربالایی و عبور از تپه ماسه‌های سفید، درختان نارگیل و آب‌های فیروزه‌ای از آن شما خواهند بود. بیاس توگل از سواحل زیبای بالی است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. ماسه‌های بیاس توگل سفید و بسیار نرم است. آب دریا در این ساحل، آبی شفاف است. موج‌ها خیلی بزرگ نیستند، بنابراین گردشگران می‌توانند در این ساحل شنا و غواصی کنند. همچنین ساحل بیاس توگل برای آفتاب گرفتن بسیار مناسب است.

b8bf1898-889d-477b-9857-069e03b0c1c4.webp
ساحل بیاس توگل از سواحل زیبای بالی
ge7e3ai1ikg81.jpg
عکس از سواحل بالی
Bias-Tugel-Beach.jpg
بیاس توگل از سواحل بالی در اندونزی

5. ساحل بینگین (Bingin)

در این ساحل صخره‌های آهکی سفید تناقض زیبایی با آب فیروزه‌ای دریا دارند. این مکان دورافتاده، بهشت ​​موج‌سواری، عاری از جمعیت زیاد و صدای موسیقی آزاردهنده است. ساحل بینگین توسط صخره‌های سنگ آهک سفید چشمگیر پنهان شده است و دسترسی به آن کار آسانی نیست. بالای صخره، منظره پانورامای بی‌نظیری از دریا در دید شما قرار خواهد گرفت. هنگامی که از صخره‌های ناهموار بالا رفتید تا به یک ساحل بی‌عیب و نقص برسید، خواهید فهمید که این تلاش شما ارزشمند بوده است. زیبایی این ساحل مانند تصاویریست که در کارت پستال‌ها دیده‌اید.

چه به دنبال اقامت در یک کمپ موج‌سواری کوچک باشید، چه به دنبال اقامت در یکی از لوکس‌ ترین هتل های دنیا، مکان‌های زیادی برای اقامت در نزدیکی این ساحل زیبا وجود دارد. بینگین عمدتاً به دلیل آب مواج و خروشانش، یک مکان مناسب برای موج‌سواری و آفتاب گرفتن است، بنابراین اگر به دنبال مکانی امن برای شنا کردن کودکانتان هستید، ساحل بینگین گزینه خوبی نیست.

DSCF0567_1200.jpg
ساحل بینگین از زیباترین سواحل بالی
bingin-beach-4.jpg
ساحل بینگین، ساحلی صخره ای در بالی
2619204_220411204700112213391.jpg
ساحل بینگین، زیباترین ساحل بالی

6. ساحل گرین بول (Green Bowl)

راه طولانی که برای رسیدن به این ساحل باید طی کنید، باعث شده این منطقه بسیار منزوی و خلوت باشد. غارهایی که در نزدیکی این ساحل قرار دارند، شما را از آفتاب داغ نیمروز حفظ می‌کنند. پا گذاشتن به ساحل گرین بول (که به دلیل آب سبز رنگش به درستی نامگذاری شده است) آسان نیست. شما باید بیش از 300 پله را طی کنید تا به انتهای صخره 75 متری که بر فراز ماسه‌های دست نخورده قرار گرفته، برسید. ساحل گرین بول در بالی به عنوان یکی از بهترین نقاط موج سواری در جزیره محسوب می‌شود. ساحل گرین بول از بهترین سواحل بالی در اندونزی است. همچنین یکی از ویژگی‌های Green Bowl، وجود غارهای آهکی عظیمی است که سایه و پناهگاهی را برای ساحل‌نشینان و موج‌سواران به وجود می‌آورند. 

GreenBowlBeach-1.jpg
گرین بول، عکس از سواحل بالی
green-bowl-beach-uluwatu.jpg
عکس از سواحل بالی، ساحل گرین بول
15-1.jpg
ساحل گرین بول، از سواحل زیبای بالی

7. ساحل کارما (Karma)

با پرداخت هزینه اندک و با یک قطار کابلی می‌توانید به این ساحل دسترسی پیدا کنید. این ساحل متعلق به یک هتل مجلل است. ساحل کارما بخشی از مکان تفریحی Karma Kandara است که به عنوان یکی از منحصر به فرد‌ترین کلوپ‌های ساحلی بالی در نظر گرفته می‌شود. این کلوپ انحصاری (اگرچه مهمانان عمومی نیز در آن پذیرفته می‌شوند) از طریق یک فونیکولار خصوصی پشتیبانی می‌شود که مهمانان را به ساحل، در 100 متر پایین‌تر و در پایه صخره سنگ آهکی منتقل می‌کند. ساحل کارما بالی برای پیک نیک‌های ساحلی و همچنین فعالیت‌های ورزشی مناسب است.

3d2a3f282544f38dc45fedf3e1bf17e0.jpg
عکس از سواحل بالی، ساحل کارما
karma-beach-bali-4.jpg
ساحا کارما، از سواحل زیبای بالی
1dfa14e5-kk-bali-indonesia-665x374.jpg
ساحل کارما از سواحل بالی در اندونزی

8. ساحل دریملند (Dreamland)

در فاصله 30 دقیقه‌ای جنوب کوتا، ساحل Dreamland قرار دارد. در حالی که بیشتر استراحتگاه‌های ساحلی بزرگ در این قسمت قرار دارند، اما هنوز هم این ساحل مکانی فریبنده با امواج مناسب برای موج سواری و قدم زدن روی شن‌های سفید و نرم است. ساحل دریم لند خط ساحلی ناهموار و صخره‌های آهکی مرتفع دارد و منظره تماشایی را رو به روی شما قرار می‌دهد. ساحل دریم لند یکی از «سواحل پنهان» بالی است. روی شن‌های این ساحل می‌توانید صندلی‌ و چترهای آفتابی کرایه کنید و از یک ماساژ ارزان قیمت از حدود 50000 تا 100000 روپیه لذت ببرید. در دریم لند می‌توان مغازه‌های کوچک و دستفروشان ساحلی را یافت که نوشابه‌های خنک می‌فروشند. برخی از بخش‌های این ساحل برای شنا مناسب هستند.

dreamland-beach-9.jpg
ساحل دیرم لند در بالی
dreamland-beach-7.jpg
ساحل دریم لند از سواحل زیبای بالی
dreamland-beach.jpg
عکس از سواحل بالی، ساحل دریم لند

9. ساحل جیمباران (Jimbaran)

ساحل Jimbaran در جنوب غربی بالی قرار دارد. در این ساحل هتل‌های مجللی مانند Four Seasons و Intercontinental نیز وجود دارد. همچنین خط ساحلی پوشیده از میز و صندلی‌های رستوران‌های مختلف است. سفر بالی بدون بازدید از خلیج جیمباران کامل نمی‌شود، جیمباران تکه‌ای از بهشت ​​در ساحل جنوبی است. امواج در این ساحل به صورت خارق‌العاده آرام و شن‌ها بسیار نرم هستند و این ویژگی‎‌ها جیمباران را به یکی از بهترین سواحل برای خانواده‌ها در بالی تبدیل می‌کند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود مسافران زیادی به این ساحل مراجعه کنند، تماشای غروب آرام آفتاب قبل از ناپدید شدن خورشید در دریا است.

بسیاری از استراحتگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های مجلل در این ساحل قرار دارند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در این ساحل انجام داد، صرف شام و امتحان کردن بهترین غذاهای بالی در رستوران‌ها است. در جیمباران رستوران‌های زیادی با میزهای روی شن‌ها پیدا خواهید کرد که برای تماشای منظره غروب آفتاب آماده شده‌اند. این ساحل یکی از سواحل زیبای بالی محسوب می‌شود.

sd-homepage-1.jpg
ساحل جیمباران، عکس از سواحل بالی
Jimbaran-Bay-Beach-seafood-BBQ-sunset-Bali-Indonesia.jpg
ساحل جیمباران، از سواحل زیبای بالی
5f.jpg
رستوران‌های ساحل جیمباران

10. ساحل کوتا (Kuta)

ساحل Kuta شهرک شلوغی است که زمانی دهکده‌ای آرام برای ماهیگیری بود. اما حالا موج سواران و گردشگران برای امتحان موج‌های طولانی این ساحل به اینجا می‌آیند. این ساحل محبوب توریستی در نزدیکی فرودگاه بین المللی Ngurah Rai، قرار دارد. کوتا با شن‌های طلایی نرم و آب‌های آبی رویایی از بهترین و زیباترین سواحل بالی محسوب می‌شود. استراحتگاه‌ها و هتل‌های ساحلی و همچنین رستوران‌های بی‌شماری در این منطقه قرار دارند. این ساحل مکانی مناسب برای موج سواران با تجربه است. در واقع، این ساحل آنقدر محبوب موج سواران است که در امتداد شن‌هایش چندین مدرسه آموزش این ورزش را خواهید دید.

kuta-beach-lombok-2.webp
عکس از سواحل بالی، ساحل کوتا
kuta.jpg
کوتا از سواحل بالی در اندونزی
252e446f-0cfb-4318-a888-9d71834de4ba.jpg
ساحل کوتا در بالی

11. ساحل نیانگ نیانگ (Nyang Nyang)

برای رسیدن به این ساحل نیز باید اندکی راه بپیمایید. وقتی به در ورودی آن رسیدید از تعدادی پله پایین رفته و به این ساحل سوت و کور می‌رسید. هیچ حمام، دستشویی و فروشنده‌ای در اینجا وجود ندارد. Nyang Nyang یکی دیگر از سواحل منزوی بالی است که نیاز به پیاده‌روی سنگین در زمین‌های ناهموار دارد. پاداش پایان این پیاده‌روی، مناظر فوق‌العاده از صخره‌های آهکی و خط ساحلی دست نخورده نیانگ نیانگ است. این جواهر پنهان با علفزارهای سرسبز مکانی ایده‌آل برای کسب آرامش محسوب می‌شود. شن و ماسه‌ها در نیانگ نیانگ کمی درشت هستند، بنابراین بهتر است در این ساحل کفش بپوشید.

Nyang-Nyang-GettyImages-913351960.webp
عکس از سواحل بالی، ساحل نیانگ نیانگ
9a9c417a-db66-464d-82f1-cac61c206e6f.jpg
ساحل نیانگ نیانگ از سواحل بالی در اندونزی
9f1eb652-6ca9-433b-be93-9eeaf7025367.webp
ساحل زیبای نیانگ نیانگ

12. ساحل پادانگ پادانگ (Padang Padang)

ممکن است این ساحل را از فیلم "eat, pray, love" بشناسید. شنا کردن در این ساحل بسیار امن و موج سواری در آن یکی از هیجان انگیز‌ترین تجربه‌های اندونزی است. با پایین رفتن از پله‌هایی که پس از ورود به صخره‌ای توخالی پیدا می‌کنید به ساحل زیبای پادانگ پادانگ می‌رسید. Padang Padang که در سواحل جنوبی بالی قرار دارد، توسط صخره‌های غول پیکر و آهکی شبه جزیره بوکیت، جذاب‌تر شده است؛ جایی که امواج لاجوردی و شن‌های طلایی آن را احاطه کرده‌اند. اکثر گردشگران برای موج سواری به این ساحل مراجعه می‌کنند، زیرا ارتفاع امواج برای موج‌سواران باتجربه بسیار مناسب است. شن‌های ساحل پادانگ پادانگ یک منطقه بازی جذاب برای خانواده‌ها است.

DSCF9112.jpg
ساحل پادانگ پادانگ از سواحل زیبای بالی
padang-padang-beach.jpg
ساحل پادانگ پادانگ از سواحل بالی در اندونزی
Padang-Padang-Labuan-Sait-Beach-Uluwatu-Bali-1024x576.jpg
ساحل پادانگ پادانگ زیباترین ساحل بالی

13. ساحل سانور (Sanur)

اگر به دنبال ساحلی آرام‌تر از کوتای توریستی هستید، ساحل سانور مکانی است که باید از آن بازدید کنید. اقامتگاه‌های بیشماری در این ساحل قرار دارند که منظره‌ای رو به دریا را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و از زیباترین هتل های دنیا به شمار می‌آیند. بسیاری از «وارونگ‌ها» (رستوران‌ها یا مغازه‌های کوچک متعلق به افراد محلی)، مواد غذایی و موارد ضروری که فراموش کرده‌اید (مانند ضد آفتاب و کلاه) را در این ساحل می‌فروشند. این مغازه‌ها به جذابیت این منطقه می‌افزایند و با ایجاد حال و هوای روستایی، حس خوبی به تعطیلات شما می‌دهند.

ساحل سانور تمیز و بهشتی است و به دلیل موج شکنی که در این ساحل وجود دارد، تقریبا هیچ موج مرتفعی دیده نمی‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید موج سواری کنید، این مکان برای شما مناسب نیست. جزر و مد دریا در این ساحل بالی، شنا را به یک چالش تبدیل می‌کند. شاید به همین دلیل است که قایقرانی و بادبادک سواری به محبوب‌ترین کارها در این ساحل آرام بالی تبدیل شده‌اند.

8b99a9a7-5e37-4eb5-a36c-9c089d1828ac.jpg
عکس از سواحل بالی، ساحل سانور
0.jpg
ساحل سانور از سواحل بالی در اندونزی
exterior.jpg
ساحل زیبای سانور

14. ساحل گگر (Geger)

ساحل گگر در امتداد شن‌های طلایی در جنوب نوسا دوآ است که باشگاه گلف ملی بالی، سنت رجیس بالی و استراحتگاه مولیا بالی در آن قرار دارند. ساحل گگر برای مراجعه عموم باز است و مناظر زیبای دریایی، آب‌های آرام، مزرعه جلبک دریایی و معبد بالای صخره‌ای به آن زیبایی خاصی می‌بخشند. ساحل خلوت و دسترسی به آن بسیار آسان است. امواج این ساحل برای شنا دلپذیر است و از دیرباز محلی مورد علاقه برای موج سواران با تجربه بوده است. می توانید در طول ساحل قدم بزنید یا به عنوان مهمان یک هتل مجلل در امتداد ساحل، از حریم خصوصی این ساحل استفاده کنید.

Nusa-Dua-Bali-1024x576.jpg
ساحل گگر از سواحل زیبای بالی
caption.jpg
عکس از سواحل بالی، ساحل گگر
Geger-Beach-Bali-Feature-Image.jpg
گگر زیباترین ساحل بالی

سخن آخر

سفر به بالی یکی از تجربه‌های بی‌نظیر از سفر به شهرهای ساحلیست. این جزیره مملو از دیدنی‌های طبیعی و منحصر‌به‌فرد است. سواحل بالی نیز از زیباترین سواحل در جهان به شمار می‌آیند که گردشگران بسیاری برای استفاده از فضای بی‌نظیر آن‌ها چه با تور بالی چه به صورت شخصی به این جزیره سفر می‌کنند. اینکه از کدام ساحل بالی بازدید کنید، سوالیست که پاسخ‌های فراوانی برای آن وجود دارد. ما سعی کردیم در این مطلب زیباترین و بهترین سواحل بالی را معرفی کنیم که با توجه به علایقتان بتوانید تصمیم‌گیری بهتری در سفرتان به بالی داشته باشید. همچنین می‌توانید با مطالعه سفرنامه های بالی اطلاعات جذابی از این جزیره زیبا به دست آورید.


منبع: cnn, planetware

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!